![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vermeersch en Marij Uit den Bogaerdt geven gewoon hun mening, en zetten zowel de hoofddoekfundi's als de Edina's van deze wereld in hun blootje met enkele kritische afwegingen en vragen die enkel beantwoord worden met een oorverdovende stilte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Toch wel. De hierboven ergens geplaatste poll van HLN illustreert dat zeer goed. Neutraliteit is een drogreden om het niet verdragen van die hoofddoek te verpakken in een proper kleedje.
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 2 juni 2007 om 15:21. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
|
![]() Citaat:
Onvoorstelbaar dat iemand in dienstverband zoiets zelf zou verzinnen; daar moet toch een instructie dan toe zijn geweest.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 2 juni 2007 om 15:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dan kan ik eindelijk een permanente werkloosheidsuitkering gaan vragen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het ding is dat ik wél mijn hoofddoek zou afzetten i.p.v. mijn job te verliezen ofzoiets. Voor mij heeft een hoofddoek niet veel emotionele of religieuze waarde, behalve tijdens het bidden. Maar dat kan m.i. jammer genoeg niet gezegd worden van vele zogenaamde "protest-hoofddoeken". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Banneling
|
![]() Het geloof zit uiteindelijk toch in het hart dan in de hoofddoek. Dus ik begrijp niet waarom je er zo koppig aan zou vasthouden, en al zeker niet als het gaat om een "protest-hoofddoek".
Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 2 juni 2007 om 16:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Banneling
|
![]() Juist meisje. Dat is wat iedereen Edina probeert uit te leggen, maar ze wil het maar niet snappen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou je er eens mee willen ophouden mensen die niet een andere visie hebben "geestelijk geïndoctrineerd" te noemen?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 2 juni 2007 om 16:56. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Banneling
|
![]() Ik wel. De poco's die nu radeloos een hetze opzetten tegen het hoofddoekverbod zijn dezelfden als zij die enkele jaren terug kruisjes en andere 'katholieke' geloofssymbolen lieten verdwijnen uit publieke instellingen omwille van de 'neutraliteit'. Ik meet met dezelfde maten en gewichten. Zij niet : hypocrisie alom van hunnentwege.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik herinner met dat er met kerstmis ergens op een ministerie een kerststalleke stond dat moest verdwijnen "omwille van de neutraliteit"....
op (sommige - gekleurde) scholen mogen de kleuterklaskes rond sinterklaas zelfs geen sinterklaaspoppetjes meer maken .... omwille van de neutraliteit. In feite begin ik het wel grappig te vinden: het begint zo'n beetje te lijken op l'arroseur arrosé ![]() ![]() Als ik aan een loket met hoofddoek kom ga ik in het vervolg eerst een kruisteken maken! ![]()
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 2 juni 2007 om 17:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
|
![]() Citaat:
Sorry, maar moeten onze bedrijven tijd en geld gaan investeren om het koren van het kaf te scheiden? Sommige hoofddoekdraagsters zijn inderdaad hoeren. Aandachtshoeren wel te verstaan. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
|
![]() Citaat:
Maar Allah heeft blijkbaar aandachtshoeren onder de profetengroupies. Echt, jezelf te koop zetten, kan je altijd en overal. Daarvoor hoef je echt en eigenlijk eerder vooral niet, diepgelovig zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
|
![]() Citaat:
En nu de orde van de dag: hebben we de hoofddoekdraagsters hun gevraagde portie aandacht gegeven? Goed: nu kunnen we verder gaan met belangrijkere dingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Nu moet ik jullie toch wel een verhaal vertellen dat ik onlangs nog gehoord heb. Een vriendin van mij kent een meisje, een hoofdoekdraagster in haar dagelijks leven, die denkt dat ze daarom een goede moslima is. En ze denkt dat ook omdat haar maagdenvlies nog intact is. Maar... ze heeft wel een Belgische vriend waarmee ze regelmatig uitgaat naar café's & discotheken en daar haar hoofddoek dus afzet. En ze laat zich ook anaal door hem neuken... Ze denkt nog steeds dat ze een goede moslima is. Begrijpe wie begrijpen kan... Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 2 juni 2007 om 17:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zeg enkel dat die poco's zo hypocriet niet moeten doen : als het ene symbool niet mag (en er kost wat kost uit moest omwille van de neutraliteit) , dan geldt hetzelfde voor de hoofddoek, of die nu over de kop van een moslima hangt dan wel als muurvlag gebruikt wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
|
![]() Citaat:
Ik vraag me doodeerlijk af hoe mensen zouden reageren, moesten vrouwen plots slipjes op hun hoofd gaan dragen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
En het is bovendien absoluut onverenigbaar met het maken van religieuze statements door overheidspersoneel. Niet enkel de loketambtenaren trouwens; �*ls er ergens hiaten zitten in de benadering van het fenomeen, dan is het wel op dat vlak. Geen enkele ambtenaar kan zich religieus -of algemeen wereldbeschouwelijk- profileren in functie. Citaat:
Ook ambtenaren op alle niveau's dienen vaak te beoordelen, en in functie daarvan nemen ze beslissingen waar dikwijls dan nog eens geen beroep tegen mogelijk is. (itt de meeste rechters) Wat ga je dan doen? Klassen van ambtenaren onderscheiden: die wél en die niet? Op basis waarvan precies? Nee, het is niet wit of zwart. Bovendien eist ons systeem een scheiding tussen kerk en staat. D�*t is het verschil met andere persoonlijkheidskenmerken. Het is niet aan een ambtenaar om met religie, moraal of politiek bezig te zijn; hij of zij vertegenwoordigt de staat, en die is er voor iedereen zonder onderscheid. Een gehoofddoekte moslima die gaat beslissen of een koppel homo's al dan niet een bouwvergunning krijgt, geeft een héél fout signaal. Op z'n minst bestaat de schijn dat zij de geaardheid van de mensen die bij haar komen aankloppen, mee in rekening zal nemen. Trouwens... k�*n een moslima het eigenlijk wel met haar geloof in overeenstemming brengen om bvb. een huwelijk tussen mensen van hetzelfde geslacht te faciliteren? Of heb je daar ook een handig truukje voor in die grote hypocrisie-toverhoed van je?
![]() |