Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juni 2007, 15:04   #181
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Vermeersch en Marij Uijt den Bogaard zijn in hetzelfde bedje ziek. Zij behouden zich om mij onverklaarbare redenen het recht toe om voor de moslima's met hoofddoek te denken. Zij behouden zich het recht voor de manier waarop zij hun religie belijden te bepalen. En dan durven ze nog te beweren dat ze voor vrijheid pleiten.

Vermeersch en Marij Uit den Bogaerdt geven gewoon hun mening, en zetten zowel de hoofddoekfundi's als de Edina's van deze wereld in hun blootje met enkele kritische afwegingen en vragen die enkel beantwoord worden met een oorverdovende stilte.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2007, 15:20   #182
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Heeft niks met onverdraagzaamheid te maken.
Toch wel. De hierboven ergens geplaatste poll van HLN illustreert dat zeer goed. Neutraliteit is een drogreden om het niet verdragen van die hoofddoek te verpakken in een proper kleedje.

Citaat:
Dat doet ze vast en zeker.

Ik zou graag eens een homoseksueel voor een gehoofddoekte rechter willen zien verschijnen in een zedendelict. Hoe moet die zich dan voelen, wetende dat die rechter met die hoofddoek een duidelijk statement maakt m.b.t. haar opvattingen inzake (homo)seksualiteit? Wat doe je dan met de schijn van onpartijdigheid?
De vergelijking gaat totaal niet op aangezien een rechter moet oordelen over beklaagden. Administratief personeel moet dat niet doen. Die moeten gewoon de taken uitvoeren die hen zijn opgelegd. En of dat inderdaad correct gebeurt, kan heel makkelijk objectief worden nagegaan.

Citaat:
Een persoonlijk religieus symbool etaleren in een publieke functie maakt dat het z'n strikt persoonlijke karakter verliest.
Dan kan je niet anders dan pleiten voor een uniform dat elke persoonlijke eigenschap wegneemt (want er is natuurlijk geen reden waarom dit enkel voor religieuze symbolen een probleem zou zijn), wat in praktijk natuurlijk gewoon onmogelijk is.

Laatst gewijzigd door Edina : 2 juni 2007 om 15:21.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2007, 15:56   #183
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcival
Nogtans heb ik dat al persoonlijk ondervonden. Ik wou me laten in schrijven bij werkwijzer en de marokaanse gehoofddoekte weigerde dat omdat ik geen marokaan ben (haar woorden). Het was slechts nadat ze vervangen was dat wel gelukt is.
Vervangen .... afgelost, wisseldienst, lunchpauze?

Onvoorstelbaar dat iemand in dienstverband zoiets zelf zou verzinnen; daar moet toch een instructie dan toe zijn geweest.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 2 juni 2007 om 15:58.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2007, 15:58   #184
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frituur oswald Bekijk bericht
Eindelijk een eerlijke reactie: de hoofddoek wordt -ondermeer- gedragen om de inlandse Europeaan te laten steigeren. Nu nog uw werkgever laten steigeren, Uh-Huh, en u kunt een C4 onder uw hoofddoek schuiven.
Cool.

Dan kan ik eindelijk een permanente werkloosheidsuitkering gaan vragen.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2007, 16:39   #185
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Niet alleen u, maar veel vrouwen en meiden die vroeger geen hoofddoek droegen !

Niet omwille van de "verplichting" maar uit protest tegen de zoveelste onnodige tamtam omtrent de hoofddoek ,. en ja ,geloof mij of niet, het is niet omdat de hoofddoek een echte probleem vormt maar juist gebruikt men de tactiek om de echte problemen te ontwijken !

Telkens als er belangerijke officieel thema aan bod komt probeert men dat met een één of andere smerige spelletje dat te ontwijken, en dit is niet de eerste keer !
Ow, ik speel een smerig spelletje?

Het ding is dat ik wél mijn hoofddoek zou afzetten i.p.v. mijn job te verliezen ofzoiets. Voor mij heeft een hoofddoek niet veel emotionele of religieuze waarde, behalve tijdens het bidden.

Maar dat kan m.i. jammer genoeg niet gezegd worden van vele zogenaamde "protest-hoofddoeken".
Oud 2 juni 2007, 16:42   #186
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Ow, ik speel een smerig spelletje?

Het ding is dat ik wél mijn hoofddoek zou afzetten i.p.v. mijn job te verliezen ofzoiets. Voor mij heeft een hoofddoek niet veel emotionele of religieuze waarde, behalve tijdens het bidden.

Maar dat kan m.i. jammer genoeg niet gezegd worden van vele zogenaamde "protest-hoofddoeken".
Eindelijk kan ik eens met je akkoord gaan!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2007, 16:46   #187
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Eindelijk kan ik eens met je akkoord gaan!
Het geloof zit uiteindelijk toch in het hart dan in de hoofddoek. Dus ik begrijp niet waarom je er zo koppig aan zou vasthouden, en al zeker niet als het gaat om een "protest-hoofddoek".

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 2 juni 2007 om 16:46.
Oud 2 juni 2007, 16:50   #188
Banneling

Standaard

Citaat:
Het geloof zit uiteindelijk toch in het hart dan in de hoofddoek. Dus ik begrijp niet waarom je er zo koppig aan zou vasthouden, en al zeker niet als het gaat om een "protest-hoofddoek".
Juist meisje. Dat is wat iedereen Edina probeert uit te leggen, maar ze wil het maar niet snappen.
Oud 2 juni 2007, 16:54   #189
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Juist meisje. Dat is wat iedereen Edina probeert uit te leggen, maar ze wil het maar niet snappen.
Maar religieuze symbolen verbieden omwille van de "neutraliteit" vind ik ook maar niets.
Oud 2 juni 2007, 16:56   #190
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
A.

+ B.

= C.

Operatie geestelijke indoctrinatie 100% geslaagd. Een vogel voor de kat.
Zou je er eens mee willen ophouden mensen die niet een andere visie hebben "geestelijk geïndoctrineerd" te noemen?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 2 juni 2007 om 16:56.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2007, 17:02   #191
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar religieuze symbolen verbieden omwille van de "neutraliteit" vind ik ook maar niets.
Ik wel. De poco's die nu radeloos een hetze opzetten tegen het hoofddoekverbod zijn dezelfden als zij die enkele jaren terug kruisjes en andere 'katholieke' geloofssymbolen lieten verdwijnen uit publieke instellingen omwille van de 'neutraliteit'. Ik meet met dezelfde maten en gewichten. Zij niet : hypocrisie alom van hunnentwege.
Oud 2 juni 2007, 17:06   #192
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik herinner met dat er met kerstmis ergens op een ministerie een kerststalleke stond dat moest verdwijnen "omwille van de neutraliteit"....

op (sommige - gekleurde) scholen mogen de kleuterklaskes rond sinterklaas zelfs geen sinterklaaspoppetjes meer maken .... omwille van de neutraliteit.

In feite begin ik het wel grappig te vinden: het begint zo'n beetje te lijken op l'arroseur arrosé
Als ik aan een loket met hoofddoek kom ga ik in het vervolg eerst een kruisteken maken! In den naam van den vader, den zoon en den heiligen geest... en dan hopen dat ik mevrouw de hoofddoekdraagster niet gestoord heb in haar neutraliteit.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 2 juni 2007 om 17:11.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2007, 17:09   #193
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat ik een hoofddoek ga beginnen dragen.

De Etienne Vermeersch's mogen nog wat meer gaan steigeren.
Ziehier het ultieme bewijs dat voor velen de hoofddoek eerder als provocatiemiddel dan als religieus symbool dienst moet doen.

Sorry, maar moeten onze bedrijven tijd en geld gaan investeren om het koren van het kaf te scheiden?
Sommige hoofddoekdraagsters zijn inderdaad hoeren. Aandachtshoeren wel te verstaan.
Oud 2 juni 2007, 17:11   #194
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Ik wel. De poco's die nu radeloos een hetze opzetten tegen het hoofddoekverbod zijn dezelfden als zij die enkele jaren terug kruisjes en andere 'katholieke' geloofssymbolen lieten verdwijnen uit publieke instellingen omwille van de 'neutraliteit'. Ik meet met dezelfde maten en gewichten. Zij niet : hypocrisie alom van hunnentwege.
Nou, de discussie is een beetje controversieel omdat je gebouwen en mensen niet echt met elkaar kan vergelijken.
Oud 2 juni 2007, 17:11   #195
Boadicea

Standaard

Citaat:
100% mee eens.

Maar Allah heeft blijkbaar aandachtshoeren onder de profetengroupies.

Echt, jezelf te koop zetten, kan je altijd en overal. Daarvoor hoef je echt en eigenlijk eerder vooral niet, diepgelovig zijn.
Oud 2 juni 2007, 17:15   #196
Boadicea

Standaard

Citaat:
Ik vraag me af wanneer dat eindelijk eens gaat doordringen.
In het jaar stilletjes, als er geen hoofden meer zijn om doeken op te zetten. De mensheid zal pas ophouden met vechten, als ze ophoudt te bestaan, vrees ik.

En nu de orde van de dag: hebben we de hoofddoekdraagsters hun gevraagde portie aandacht gegeven?

Goed: nu kunnen we verder gaan met belangrijkere dingen.
Oud 2 juni 2007, 17:15   #197
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
100% mee eens.

Maar Allah heeft blijkbaar aandachtshoeren onder de profetengroupies.

Echt, jezelf te koop zetten, kan je altijd en overal. Daarvoor hoef je echt en eigenlijk eerder vooral niet, diepgelovig zijn.
Hoofddoekenmisbruik.

Nu moet ik jullie toch wel een verhaal vertellen dat ik onlangs nog gehoord heb. Een vriendin van mij kent een meisje, een hoofdoekdraagster in haar dagelijks leven, die denkt dat ze daarom een goede moslima is. En ze denkt dat ook omdat haar maagdenvlies nog intact is.

Maar... ze heeft wel een Belgische vriend waarmee ze regelmatig uitgaat naar café's & discotheken en daar haar hoofddoek dus afzet. En ze laat zich ook anaal door hem neuken...

Ze denkt nog steeds dat ze een goede moslima is. Begrijpe wie begrijpen kan...

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 2 juni 2007 om 17:23.
Oud 2 juni 2007, 17:21   #198
Banneling

Standaard

Citaat:
Nou, de discussie is een beetje controversieel omdat je gebouwen en mensen niet echt met elkaar kan vergelijken.
Er worden geen mensen met gebouwen vergeleken. De plaats waar het religieus symbool ligt, staat of hangt of zweeft doet er niet toe.
Ik zeg enkel dat die poco's zo hypocriet niet moeten doen : als het ene symbool niet mag (en er kost wat kost uit moest omwille van de neutraliteit) , dan geldt hetzelfde voor de hoofddoek, of die nu over de kop van een moslima hangt dan wel als muurvlag gebruikt wordt.
Oud 2 juni 2007, 17:25   #199
Boadicea

Standaard

Citaat:
Hoofddoekenmisbruik.

Nu moet ik jullie toch wel een verhaal vertellen dat ik onlangs nog gehoord heb. Een vriendin van mij kent een meisje, een hoofdoekdraagster in haar dagelijks leven, die denkt dat ze daarom een goede moslima is. En ze denkt dat ook omdat haar maagdenvlies nog intact is.

Maar... ze heeft wel een Belgische vriend waarmee ze regelmatig uitgaat naar café's & discotheken en daar haar hoofddoek dus afzet. En ze laat zich ook anaal door hem neuken...

Ze denkt nog steeds dat ze een goede moslima is. Begrijpe wie begrijpen kan...
Komt me bekend voor. Dat is dus ook de reden waarom ik sceptisch sta tegenover hoofddoeken. Soms zijn het eerder een soort van verkeerd geplaatste schaamlappen.

Ik vraag me doodeerlijk af hoe mensen zouden reageren, moesten vrouwen plots slipjes op hun hoofd gaan dragen.
Oud 2 juni 2007, 18:19   #200
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch wel. De hierboven ergens geplaatste poll van HLN illustreert dat zeer goed. Neutraliteit is een drogreden om het niet verdragen van die hoofddoek te verpakken in een proper kleedje.
Het neutraliteitsprincipe is wat het is. Punt uit.
En het is bovendien absoluut onverenigbaar met het maken van religieuze statements door overheidspersoneel. Niet enkel de loketambtenaren trouwens; �*ls er ergens hiaten zitten in de benadering van het fenomeen, dan is het wel op dat vlak. Geen enkele ambtenaar kan zich religieus -of algemeen wereldbeschouwelijk- profileren in functie.

Citaat:
De vergelijking gaat totaal niet op aangezien een rechter moet oordelen over beklaagden. Administratief personeel moet dat niet doen. Die moeten gewoon de taken uitvoeren die hen zijn opgelegd. En of dat inderdaad correct gebeurt, kan heel makkelijk objectief worden nagegaan.
De vergelijking gaat perfect op! En dat weet je zelf maar al te goed...
Ook ambtenaren op alle niveau's dienen vaak te beoordelen, en in functie daarvan nemen ze beslissingen waar dikwijls dan nog eens geen beroep tegen mogelijk is. (itt de meeste rechters) Wat ga je dan doen? Klassen van ambtenaren onderscheiden: die wél en die niet? Op basis waarvan precies?

Citaat:
Dan kan je niet anders dan pleiten voor een uniform dat elke persoonlijke eigenschap wegneemt (want er is natuurlijk geen reden waarom dit enkel voor religieuze symbolen een probleem zou zijn), wat in praktijk natuurlijk gewoon onmogelijk is.
Nee, het is niet wit of zwart. Bovendien eist ons systeem een scheiding tussen kerk en staat. D�*t is het verschil met andere persoonlijkheidskenmerken. Het is niet aan een ambtenaar om met religie, moraal of politiek bezig te zijn; hij of zij vertegenwoordigt de staat, en die is er voor iedereen zonder onderscheid. Een gehoofddoekte moslima die gaat beslissen of een koppel homo's al dan niet een bouwvergunning krijgt, geeft een héél fout signaal. Op z'n minst bestaat de schijn dat zij de geaardheid van de mensen die bij haar komen aankloppen, mee in rekening zal nemen. Trouwens... k�*n een moslima het eigenlijk wel met haar geloof in overeenstemming brengen om bvb. een huwelijk tussen mensen van hetzelfde geslacht te faciliteren? Of heb je daar ook een handig truukje voor in die grote hypocrisie-toverhoed van je?

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be