![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
Bekijk resultaten enquête: Voor wie ga je op 10 juni stemmen? | |||
BUB |
![]() ![]() ![]() |
2 | 1,26% |
CAP |
![]() ![]() ![]() |
13 | 8,18% |
CD&V |
![]() ![]() ![]() |
3 | 1,89% |
Groen! |
![]() ![]() ![]() |
5 | 3,14% |
Lijst Dedecker |
![]() ![]() ![]() |
6 | 3,77% |
N-VA |
![]() ![]() ![]() |
11 | 6,92% |
Open-VLD |
![]() ![]() ![]() |
11 | 6,92% |
PVDA+ |
![]() ![]() ![]() |
11 | 6,92% |
SP.a |
![]() ![]() ![]() |
8 | 5,03% |
SPIRIT |
![]() ![]() ![]() |
2 | 1,26% |
STIJN |
![]() ![]() ![]() |
1 | 0,63% |
Vlaams Belang |
![]() ![]() ![]() |
62 | 38,99% |
Blanco |
![]() ![]() ![]() |
1 | 0,63% |
Ongeldig |
![]() ![]() ![]() |
1 | 0,63% |
Niet opdagend |
![]() ![]() ![]() |
8 | 5,03% |
Niet stemgerechtigd |
![]() ![]() ![]() |
4 | 2,52% |
Nog niet uitgemaakt |
![]() ![]() ![]() |
10 | 6,29% |
Andere lijst |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 159. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Minister-President
|
![]() Vandaar dat ik vroeg om het eens pragmatisch te bekijken: zal stemmen voor LDD zorgen voor een beter beleid, of voor een slechter? Zolang je, volgens je eigen overtuigingen, min of meer zeker bent dat het niet het laatste is kan je misschien maar beter proberen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Parlementslid
|
![]() Deze keer heb ik NIET vals gestemd!
![]() |
#183 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu je het zegt... ![]()
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Politieker wordt je niet meer op je kwaliteiten en dat is zeer jammer.
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
|
![]() Het zijn ook de gevestigde partijen die beweren dat we zitten in een postideologisch tijdperk, de radicalen zijn de ideale remedie tegen dat gezwans.
Moge Paars klop krijgen ende veul. |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
|
![]() Ik had tot voor kort niet echt een duidelijk idee op wie ik zou gaan stemmen. Veel standpunten van verschillende partijen liggen dicht bij elkaar, overlappen, zijn niet echt duidelijk, etc ...
Ik heb dan ook beslist paardenkleppen op te zetten en de verkiezingstest van de VRT te doen. Wel niet zomaar akkoord, niet akkoord of geen mening aangeduid, maar wél telkens voor iedere stelling, ieder standpunt van iedere partij gelezen. Op die manier heb ik toch een mening kunnen vormen voor veel stellingen waar ik eigenlijk niet meteen een mening over had (vaak wegens gewoon geen kennis van de materie). Dit was het resultaat. En aangezien Open VLD een degelijke voorsprong haalt, zie ik ook geen reden om er zondag niét op te stemmen. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat kan me eigenlijk weinig schelen. Integendeel, het zou zelfs grappig zijn. Ik zei al, als ik strategisch zou stemmen, zou ik Open-VLD stemmen.
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() je begint waarlijk de slogan goed beleid te geloven.
Ik zou graag een inhoudelijke uitwerking van die slogan zien, |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Opmerkelijk wel hoe het Belang hier gedaald is van 45 naar 38%.
![]() |
![]() |
#190 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vld zegde voor de verkiezingen van 99-2000 dat ze de criminaliteit harder zouden aanpakken maar vooral ook de integratie en dergelijke daaromtrent?Na de verkiezingen toen ze gewonnen hadden hebben ze net het omgekeerde gedaan en hebben ze de snelbelgwet ingevoerd. ![]() Dan zeggen ze eerst dat ze dat vreemdelingenstemrecht zouden tegen houden en wat doen ze als het er op aan kwam?Weer doen ze net het omgekeerde? Dan komt verhofstadt zwaaien met valse criminaliteitscijfers en komt zeggen dat de criminaliteit met 8% zou gedaald zijn terwijl deze net gestegen was?Tis veiliger geworden,ge voelt dat toch zegde verhofstadt ook toen,echt om te gieren was dat toen. Ze beloofden belastingsverlaging?Ik merk daar helemaal niets van integendeel zelfs,ik heb nog nooit zoveel betaald al ooit tervoor. Ik heb hier nog wat voorbeelden waar vld bij betrokken is; Uiteindelijk vertrekt toch een lijnvliegtuig met een zeventigtal slowaakse zigeuners aan boord.Achteraf blijkt dat de overheid inging op regelrechte chantage van de zigeuners,die een extra maanduitkering van het ocmw vroegen vooraleer te willen instappen. Karel de gucht(vld)vergelijkt het vlaams blok en zijn kiezers met mestkevers. November 2001;Minister van justitie verwilghen beweerde eerst dat het rapport van san naar het aandeel van de vreemdelingen in de criminaliteit nog niet klaar is. Daarna moet hij toegeven dat hij het al 10 maanden in zijn bezit heeft. Februari 2002;Het onderzoeksrapport over de misdaden van de zwarten tegenover de blanken ten tijde van het onafhankelijk worden van congo wordt niet vrijgegeven door de regering.De gruwelen uit 1960 blijven dus geheim.De regering heeft wel haar excuses aangeboden voor de dood van mumumba. Maart 2002;Paars verkwist belastingsgeld;een uitgeschreven offerte van het federaal aankoopbureau uit 99 ter waarde van 2,2 miljoen euro voor ergonomische stoelen draait uit op een bestelling van 20 miljoen euro.Niemand controleerde de bestelling. Onder impuls van justitieminister verwilghen worden er voetbalwedstrijden tussen gedetineerden georganiseerd.Voetbal tussen gevangenen is een uitstekend middel om hun terugkeer naar de samenleving te bevorderen,aldus de minister.Een gevangene ziet dit iets te letterlijk en ontsnapt tijdens een training in ruislede. 5 september 2002;Vlaams onderwijsminister marleen vanderpoorten(vld)laat via een rondzendbrief aan alle schooldirecties weten dat joodse en islamitische leerlingen op hun religieuze feestdagen voortaan een officiele vrije schooldag krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
|
![]() Helemaal kloppen die cijfers nie hé, want je moet er de ongeldige, blanco, niet stemgerechtigden, en degene die niet gaan afkomen van aftrekken, dan is het cijfer een beetje hoger vermoed ik.
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
|
![]() Kom ik uit bij 42.85% toch nog een stuk lager dan op andere peilingen.
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
|
![]() Ik merk dat er nog veel Vlaams Belang kiezers op dit forum nog niet aan deze stemming hebben deelgenomen.
![]() |
#196 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
|
![]() Dubbelaccounts dus...
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
|
![]() Misschien zijn ze daar te lui voor geworden, de moderatie omzeilen om niet gepakt te worden hé...
![]() |
![]() |