Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juli 2007, 23:54   #181
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Pfff, ik doe ook liever een zwemshort aan, maar dat mag in de meeste zwembaden niet omwille van de hygiëne. Daar leg ik mij dan ook bij neer.

Sommige allochtonen kennen niet anders dan eisen.

Moslimreligie.
Opnieuw wordt de kwestie over het al dan niet toelaten van hoofddoeken in scholen in de belangstelling geplaatst en opnieuw is er de dreiging vanuit de moslimwereld om aparte scholen voor moslims, dus voor allochtonen, te eisen of op te richten.
Is het voor de allochtone gemeenschap en in het bijzonder voor de moslimgemeenschap dan zo moeilijk zich aan te passen aan onze normen en waarden en onze cultuur met behoud van hun eigen cultuur en vrijheden in hun privé-leven. In onze gastvrije samenleving zijn er in het verleden toch nooit problemen geweest met de protestantse gemeenschap of de orthodoxe gemeenschap of de joodse gemeenschap. Vanuit de moslimgemeenschap horen wij niets anders dan het opeisen van hun rechten en hun vrijheden van handelen. Zij eisen het recht op om hun hoofddoek waar dan ook te dragen, zij eisen het recht om rituele slachtingen uit te voeren, zij eisen het recht om waar ook een moskee te kunnen openen of neerplanten, zij eisen respect van de autochtone bevolking, zij eisen en eisen en eisen. Nooit hoor ik hen praten over verplichtingen ten overstaan van een samenleving die hen de kans geeft zich te integreren in deze samenleving.
Te pas en te onpas wordt met de koran en Allah gezwaaid, kortom de alles overheersende moslimreligie. Moeten wij westerlingen dan ook dagelijks onze rechten opeisen met de Bijbel onder de arm en God overal bij betrekken. Ik zeg niet dat elke moslim er dezelfde mening op nahoudt maar het is wel duidelijk dat een harde kern van hen er alles aan doet om desnoods met geweld hun overtuiging en religie op te dringen aan andersdenkenden.
Veelbetekenend vond ik de uitspraak van mevrouw El Ficri in het programma Terzake van 13/11/06 tegen Sigfried Bracke. Zij vertelde dat zij 30 jaar lang geen hoofddoek had gedragen maar dat zij zich nu geroepen voelde dat wel doen en dat zij heel veel vrienden had van andere nationaliteiten waaronder (letterlijk citaat) "meer ongelovigen dan moslims". Is men dan ongelovig omdat men geen moslim is? Natuurlijk zal men zeggen dat het zo niet bedoeld was en dat zij haar verkeerd heeft uitgedrukt.
Het is echter niet de eerste keer en het zal ook niet de laatste keer zijn dat dergelijke uitspraken worden gedaan. Wie moet zich dan verontrust voelen: wij of de moslims.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2007, 11:57   #182
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

meer ongelovigen dan moslims is een zeer normale uitspraak voor een religieus geindoctrineerde. Je zal een jood of katholiek ook steeds horen spreken over het ware geloof en de rest. Hoe lang zal men nog verwonderd doen over die algemene intolerantie die vanuit elke religie over de wereld wordt verdeeld?
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2007, 15:19   #183
brunoildo
Vreemdeling

brunoildo's schermafbeelding

Standaard

Prachtig! Een begin van goed verstand. Lach me rot! De overheid heeft toch beter te doen, nee?

Tjonge, tjonge, binnenkort krijgen we een actiegroep 'BOEB!', baas over eigen billen!
Benieuwd welke BV's zich dan gaan aandienen om het recht op bedekte bovenbenen van islamitische 'jongeren' te verdedigen.
Tip voor snelle marketing-guys : naast de burkini, de burmuda ![/quote]
brunoildo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2007, 19:35   #184
Ongetemde Leeuw
Gouverneur

Ongetemde Leeuw's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ongetemde Leeuw
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brunoildo Bekijk bericht
Prachtig! Een begin van goed verstand. Lach me rot! De overheid heeft toch beter te doen, nee?

Tjonge, tjonge, binnenkort krijgen we een actiegroep 'BOEB!', baas over eigen billen!
Benieuwd welke BV's zich dan gaan aandienen om het recht op bedekte bovenbenen van islamitische 'jongeren' te verdedigen.
Tip voor snelle marketing-guys : naast de burkini, de burmuda!
is dat nu serieuze overheids investering?? BOEB, wth??
Oud 3 september 2007, 13:21   #185
Eva123
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ongetemde Leeuw Bekijk bericht
is dat nu serieuze overheids investering?? BOEB, wth??
Het is een affront aan de leeuwen als een mens zoveel smeerlapperij schrijft op een internetforum. Een leeuw verlaagt zich niet tot zulke onteringen van het leven op aarde. Ik vind de term monster beter geschikt. Behalve de mens is er maar een apensoort die aan zinloos geweld doet. Maar die apensoort maakt daar geen cultuur van zoals de mens. Wie dus aan demonisering van een medemens doet kan zichzelf beter ongetemd monster noemen. Dat is minder beledigend voor de Leeuwen. Ook de koran, en de andere heilige boeken, maken een fout waar ze slechte mensen gelijkstellen met apen en varkens. Dat is beledigend voor de apen en de varkens. Er is immers maar één soort apen die aan zinloos geweld doet. Het is dus verkeerd alle apen over dezelfde kam te scheren. Varkens zijn al helemaal onschuldig. Het is ook beter daar van monsters te spreken. Kwestie van geen dieren te affronteren.
Wij, alle mensen op aarde hebben een gemeenschappelijk probleem met onze menselijkheid. Als we niet bereid zijn dat gezamenlijk, hand in hand, en met wederzijds begrip, respect, en barmhartigheid voor mekaar, op te lossen, dan kunnen we niet overleven.
Eva123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2007, 14:05   #186
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eva Bekijk bericht
Het is een affront aan de leeuwen als een mens zoveel smeerlapperij schrijft op een internetforum.
Ik zie hier geen smeerlapperij staan alleen maar terechte kritiek.

Citaat:
Een leeuw verlaagt zich niet tot zulke onteringen van het leven op aarde. Ik vind de term monster beter geschikt. Behalve de mens is er maar een apensoort die aan zinloos geweld doet. Maar die apensoort maakt daar geen cultuur van zoals de mens. Wie dus aan demonisering van een medemens doet kan zichzelf beter ongetemd monster noemen. Dat is minder beledigend voor de Leeuwen.
De koran is dus door een monster geschreven.

Citaat:
Ook de koran, en de andere heilige boeken, maken een fout waar ze slechte mensen gelijkstellen met apen en varkens.
Ooops maakt de koran een fout ? Dat zal niet in goede aarde vallen bij diegenen die volhouden dat de koran perfect is. Mag u dat in deze 'verrijkte' samenleving nog wel zeggen ? U zit hier met deze uitlating immers uw medemensen te beledigen en te kwetsen.

Citaat:
Dat is beledigend voor de apen en de varkens. Er is immers maar één soort apen die aan zinloos geweld doet. Het is dus verkeerd alle apen over dezelfde kam te scheren.
Dus u vind o.a.dit vers (1 van de vele) uit dat perfecte 'heilige' boek verkeerd ?

De ongelovigen onder het Volk van het Boek (d.i. joden en christenen) en de heidenen zullen voor eeuwig branden in het vuur van de hel. Zij zijn de gemeenste van alle wezens." [98:6]

Citaat:
Varkens zijn al helemaal onschuldig. Het is ook beter daar van monsters te spreken. Kwestie van geen dieren te affronteren.
De koran zit niet alleen de vrouwen en de andersdenkende medemensen te affronteren maar ook uw zo teergeliefde varkens. Ga je daar ook je ongenoegen tegen uiten of is dat onrespectvol ?

Laatst gewijzigd door smiley : 3 september 2007 om 14:13.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2007, 15:38   #187
Isabella
Burgemeester

Isabella's schermafbeelding

Standaard

Het werd tijd dat zo'n bermuda werd afgeschaft.

Enkele jaren geleden ging ik naar zo'n sunparks of centerparks ding in de kempen. Je had er een bad waarin je snorkel moest opzetten en daar had je dan een onderwateraquarium (achter glas) waar je de vissen kon bewonderen.
Daar zwommen ook een paar gasten rond in zo'n bermuda.
Enen daarvan ging efkes bovenwater en zijn benen liet hij half bovendrijven, zowat open, ik keek dus recht in zo'n broekspijp en kon 'delen zien zweven'.
Hoogst onsmakelijk zo'n eenogige slang om een meter of wat van mij.
brrrrr :s
Isabella is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2007, 15:42   #188
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Isabella Bekijk bericht

Enkele jaren geleden ging ik naar zo'n sunparks of centerparks ding in de kempen. Je had er een bad waarin je snorkel moest opzetten en daar had je dan een onderwateraquarium (achter glas) waar je de vissen kon bewonderen.
Enen daarvan ging efkes bovenwater en zijn benen liet hij half bovendrijven, zowat open, ik keek dus recht in zo'n broekspijp en kon 'delen zien zweven'.
Eerst word er gezeurd dat moslims zich teveel bedekken, gaan ze integreren, weer niet goed.
Oud 3 september 2007, 15:48   #189
Isabella
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Eerst word er gezeurd dat moslims zich teveel bedekken, gaan ze integreren, weer niet goed.
de vrouwen bedekken zich teveel, en de mannen tonen teveel bloot
Oud 3 september 2007, 15:51   #190
Eichmann
Banneling

Standaard

Citaat:
Je gaat toch nog naar zo'n aquarium kijken om het bestiarium te bekijken niet?
Eichmann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2007, 15:55   #191
Isabella
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann Bekijk bericht
Je gaat toch nog naar zo'n aquarium kijken om het bestiarium te bekijken niet?
ja de beesten achter het glas
niet de onvoorziene gasten op een meter van mij.
echt bah bah bah, met zo van die haartjes die heen en weer wiegelen in dat water, en zijn spellement al juist van t zelfde
Ik was zo geshokeerd dat ik mijn mondstuk kwijtraakte en brblbrblrblrblrlbrrrlbrl
Oud 3 september 2007, 15:56   #192
Isabella
Burgemeester

Standaard

en ja ik heb het juiste ding terug in mijn mond gestoken, voor iemand dat vraagt
Oud 3 september 2007, 15:57   #193
Eichmann
Banneling

Standaard

HAHA zowieso degoutant mensen die zich onder de gordel niet scheren.
Eichmann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2007, 16:14   #194
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann Bekijk bericht
HAHA zowieso degoutant mensen die zich onder de gordel niet scheren.
Ja, stel je voor, straks zien mensen er nog uit als dieren met een vacht, de gruwel, we horen allemaal helemaal kaal te zijn.
Oud 3 september 2007, 16:23   #195
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

In ZWEMbermuda's zit zo'n mini-aansluitend-zwembroekje. die dienen dan om mee te zwemmen. (ook de stof is aangepast).

"sommige" (niet alle) mensen denken echter dat ze gewoon met hun blote kont in hun short in het water kunnen! Ze hebben dan ook maar één broek ocharme.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 07:19   #196
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
ja de beesten achter het glas
niet de onvoorziene gasten op een meter van mij.
echt bah bah bah, met zo van die haartjes die heen en weer wiegelen in dat water, en zijn spellement al juist van t zelfde
Ik was zo geshokeerd dat ik mijn mondstuk kwijtraakte en brblbrblrblrblrlbrrrlbrl
Zo geshokkeerd moet je dan toch niet geweest zijn dat je dat allemaal in detail gezien hebt
Was't een moslim dan was de schok wat minder, die hebben geen wiebelend haar want die scheren zich geregeld
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 07:50   #197
Isabella
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Zo geshokkeerd moet je dan toch niet geweest zijn dat je dat allemaal in detail gezien hebt
Was't een moslim dan was de schok wat minder, die hebben geen wiebelend haar want die scheren zich geregeld
Toch wel
Te geshokeerd de eerste moment om goed te beseffen wat er voor mijn neus bungelde. Op een armlengte afstand

Geen idee welke nationaliteit, hij zag er melkwit uit, dus een moslim was het wss niet
Oud 4 september 2007, 10:53   #198
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Toch wel
Te geshokeerd de eerste moment om goed te beseffen wat er voor mijn neus bungelde. Op een armlengte afstand

Geen idee welke nationaliteit, hij zag er melkwit uit, dus een moslim was het wss niet
Ik was het niet, ben nooit in centerparks geweest.
Oud 4 september 2007, 13:02   #199
Flame
Burger

Flame's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkan Bekijk bericht
Apartheid macht frei??

Dat zijn van die momenten dat ik me diep schaam een Belg/Vlaming te zijn
Van VB-ers kan ik dat nog verwachten, maar dat CDenV-ers zich hiermee durven inlaten... Voor mij mogen ze stante pede geëxcommuniceerd worden, dat zal hun leren de s
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dvarek Bekijk bericht
Na het uitgaansmilieu te verzieken en onze jonge dames daar te bepotelen, ligt hun "actie-terrein" nu ook in de zwembaden. Handig, de dhimmi vrouwen zijn hier toch al zo goed als naakt...maar daar "dienen" ze dan tenslotte ook voor .

Waar moeten jonge dhimmi's elkaar tegenwoordig leren kennen? Privé feestjes en zwemuurtjes voor dhimmi's?

In Mechelen is er al Apartheid. Maar nu komt het straffe: ten voordele van de moslims. Omdat vele moslima's niet mogen zwemmen met mannen (oeioeioei, das gevaarlijk), krijgen ze aparte dagen. Op die vastgelegde dagen mogen noch blanken, noch mannen het zwembadcomplex betreden. DAT is seksisme en racisme tegelijkertijd.

Ook in Mechelen wou een jongen van Marokkaanse afkomst een blank meisje dwingen tot orale seks. Hij zal het volgens mij niet meer doen, want het meisje heeft hem eens flink gebeten.
Oud 4 september 2007, 15:52   #200
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

toch triestig hoe bepaalde mannen vrouwen elk genot willen ontzeggen.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be