![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nog voor de Vlaamse graven op kruistocht gaan, staat de leeuw als in hun banier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Everytime schreef: Citaat:
![]() |
![]() |
#183 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allemaal zaken die gebeuren VOOR het plaatsvinden van de kruistochten. In China vindt men wel draken op banieren. Denkt u dat de Chinezen ooit een draak gezien hebben? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#186 |
Minister
|
![]() En waar ligt dan de echte oorsprong?
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Minister-President
|
![]() het christendom komt ook uit het midden-oosten ...
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Wie is "wij" Antoon. Bedoeld u daar uzelf mee en nog wat gefrustreerde Flaminganten????
![]() |
![]() |
#194 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Natuurlijk kunt ge samenwonen met vrienden beste BUB'er. Maar dan mogen die "vrienden" geen misbruik maken van uw gastvrijheid.
1 voorbeeld beste BUB'er. Komen, werd een faciliteitengemeente met een klein nederlandstalig kleuterschooltje. De eerste schooldag werden moeders met kleine kinderen bekogelt, bespuwd, uitgescholden,... gewoon omdat deze moeders hun kindjes onderwijs wouden geven in hun moedertaal. Op de zelfde dag 100 kilometer verder bleven wij braaf toekijken hoe franstaligen in de VLAAMSE rand rond Brussel naar franstalige schooltjes gingen. Awel met zo'n "vrienden" wil ik niet samenwonen. Weerleg dit voorbeeld nu maar eens want een voorbeeld dat mij op andere gedachten kan krijgen ken ik echt niet. Maar probeer maar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | ||
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Nochtans komen leeuwen niet voor in Duitsland en Engeland en volgens uw ronduit infantiele analyse kennen ze die dan ook niet. In de Middeleeuwen bestond immers schrift, boek noch geschiedenis, of wat dacht u? De neiging om hahaha in kanjers van letters hier te plaatsen, weet ik dus nipt te onderdrukken. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Burgemeester
|
![]() Om het topic een neiuwe draai te geven; wat is jouw meeste trotsmoment
Om bij mij te beginnen: - de aankomst van de Rode Duivels na het WK '86 toen ze op het blakon stonden van het Brussels stadhuis. Duizende mensen met de Belgische vlaggen en alle riepen ze "België - Belgique", als ik die beelden zie dan voel ik mij trots om Belg te zijn - ook in mindere mate: 21 juli 2003, alias 10j Albert II, wanneer het het vuurwerk op het Jusititiepaleis werd ontstoken op de song van 'happy birthday' gezongen door alle beroemde Belgische artiesten. En als afsluiter, koning Albert II zeer spontaan: "c' est du Belge? Dit is Belgisch!" Wat is jullie nationalistisch trots gevoel (bv. de ijzebedevaart mss ?...) |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Nah...Ik heb er niet echt een. Ik ga niet zo af op emoties. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Burgemeester
|
![]() Al die zever over woede enz
![]() Geloof het of niet, maar ook ik ben bezitter van een Vlaamse Leeuw, die op mijn kamer hangt (naast twee Belgische en de Europese). Als ge 't nie gelooft, vraagt het maar aan Vlaams vlagger Kempenaar! ![]()