Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 22 juli 2007, 11:46   #181
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Ik ben eerder geneigd het omgekeerde te denken: dat mocht de top van de N-VA daadwerkelijk Vlaanderen 'verraden', vele aanhangers juist de partij de rug zullen toekeren.
Volledig akkoord. Dat is inderdaad de kern van de zaak.
robert t is offline  
Oud 22 juli 2007, 11:59   #182
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Dat is pas argumentatie! Je hebt daarmee niks gezegd. Juicht, Vlamingen, juicht. Voor schitterende berichten, slechts één adres : A.H.
Dankje.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline  
Oud 22 juli 2007, 13:00   #183
AVV
Gouverneur

AVV's schermafbeelding

Standaard

Toch zal Duym straks zijn bij veel NVa stemmers zijn gelijk halen!
Want het doemscenario waarbij de NVA zijn karretje aan de Tjeven locomotief heeft gehangen, zal veel Nva stemmers doen afhaken. Het is niet meer dan even uw gezond verstand gebruiken en nu al vaststellen dat de hang naar de federale macht bij de NVA kopstukken duizenden die hards NVA'ers zal doen huiveren in het het diepste v
Oud 22 juli 2007, 13:01   #184
AVV
Gouverneur

AVV's schermafbeelding

Standaard

vervolg
... diepste van hun Vlaamse ziel
Oud 22 juli 2007, 13:29   #185
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Enkel machthebbers kunnen zeer efficient iets veranderen.
Een (eeuwige) oppositiepartij kan dat niet.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline  
Oud 22 juli 2007, 14:41   #186
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben eerder geneigd het omgekeerde te denken: dat mocht de top van de N-VA daadwerkelijk Vlaanderen 'verraden', vele aanhangers juist de partij de rug zullen toekeren.
Dat denk ik ook.
lomeanor is offline  
Oud 22 juli 2007, 15:38   #187
Randa
Burgemeester

Standaard

als de NV.A durft toegeven en BHV niet gesplitst geraakt, en er daarnaast nog andere toegevingen aan de franstalige gegeven worden, wordt bij de volgende vlaamse verkiezing de NV.A volledig van de kaart geveegd, geen enkele Vlaams Nationalist stemt er dan nog voor.
Randa is offline  
Oud 22 juli 2007, 16:07   #188
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist, maar velen ook niet. Wat jij zegt en wat ik zeg, komt dan toch op hetzelfde neer. Wat verschil maakt het uit of het glas halfvol of halfleeg is?
Duym is offline  
Oud 22 juli 2007, 16:56   #189
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik voel toch zo'n warm gevoel vanbinnen: al die simpatie vanwege de blokkertjes die er zo mee inzitten dat ik als nva-stemmer bedrogen zou zijn ...
waar zou ik dat toch verdiend hebben?
Zouden ze morgen een omhaling doen om ons financieel een beetje te steunen???

We zouden voorzekers nog veel meer bedrogen geweest zijn, mocht de formateur toch een heel deuntje brabansonne gezongen hebben daar in hartje Brussel ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 22 juli 2007, 16:57   #190
100% VLAMING
Provinciaal Statenlid

Standaard

Maak u niet ongerust, het ledencongres van de N-VA zal nooit een regeringsdeelname goedkeuren zonder verregaande staatshervorming.

Dewever heeft trouwens meer schrik voor dat congres, dan voor de onderhandelingen.
Oud 22 juli 2007, 19:16   #191
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 100% VLAMING Bekijk bericht
Maak u niet ongerust, het ledencongres van de N-VA zal nooit een regeringsdeelname goedkeuren zonder verregaande staatshervorming.

Dewever heeft trouwens meer schrik voor dat congres, dan voor de onderhandelingen.
Ik zal alleszins op dat congres aanwezig zijn.
lomeanor is offline  
Oud 22 juli 2007, 20:38   #192
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
En op commaunitair gebied?

Paulus.
hoe kunt ge nu "op communautair gebied" links of rechts zijn?? Wat een baarlijke nonsens is me dat. Links en rechts staan respectievelijk voor een staats- of een liberale economie. In deze strikt economische zin heeft zelfs het vreemdelingenstandpunt hier niks mee te maken, alhoewel men de links-rechts verdeling ook al wel eens toepast op ethiek/moraliteit/maatschappijvisie.

Maar "het communautaire", sorry jongen daar vergist ge u in. Dat past spijtig voor u niet in de traditionele hokjes. En als ge dat per sé toch wilt zou een belgicist rechts (want behoudsgezind) en een flamingant links (want strevend naar trendbreuk) zijn. Of was het dat wat u bedoelde?
Ambiorix is offline  
Oud 22 juli 2007, 21:29   #193
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
hoe kunt ge nu "op communautair gebied" links of rechts zijn?? Wat een baarlijke nonsens is me dat. Links en rechts staan respectievelijk voor een staats- of een liberale economie. In deze strikt economische zin heeft zelfs het vreemdelingenstandpunt hier niks mee te maken, alhoewel men de links-rechts verdeling ook al wel eens toepast op ethiek/moraliteit/maatschappijvisie.

Maar "het communautaire", sorry jongen daar vergist ge u in. Dat past spijtig voor u niet in de traditionele hokjes. En als ge dat per sé toch wilt zou een belgicist rechts (want behoudsgezind) en een flamingant links (want strevend naar trendbreuk) zijn. Of was het dat wat u bedoelde?
Duidelijk links dus...

Bedankt om het zo mooi te illustreren.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 23 juli 2007, 06:31   #194
fransV
Gouverneur

Standaard nva

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Dat is serieus overdreven, Duym.
Serieus overdreven of licht overdreven geeft hetzelfde resultaat.Een beetje zwanger bestaat toch ook niet hé.

Laatst gewijzigd door fransV : 23 juli 2007 om 06:32.
fransV is offline  
Oud 23 juli 2007, 08:30   #195
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransV Bekijk bericht
Serieus overdreven of licht overdreven geeft hetzelfde resultaat.Een beetje zwanger bestaat toch ook niet hé.
En alweer wordt het 'Een beetje zwanger bestaat toch ook niet' cliché op een foutieve manier aangewend.
Onlangs zei hier iemand: je bent racistisch of je bent het niet, een beetje zwanger bestaat toch ook niet. Een giller van formaat. Of bestaat er niets tussen wit en zwart, goed en slecht, groot en klein, dom en verstandig,...?
Zeg, en wat is het resultaat van mijn serieus of licht overdreven betoog?
Niet bepaald verhelderend jouw opmerking.
Duym is offline  
Oud 23 juli 2007, 08:52   #196
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Randa Bekijk bericht
als de NV.A durft toegeven en BHV niet gesplitst geraakt, en er daarnaast nog andere toegevingen aan de franstalige gegeven worden, wordt bij de volgende vlaamse verkiezing de NV.A volledig van de kaart geveegd, geen enkele Vlaams Nationalist stemt er dan nog voor.
Ja logisch, als de visboer staakt met vis te verkopen, gaat geen kat er nog naartoe om een haring uit de ton te grabbelen.
En toch zul je zien dat niet iedereen zal wegblijven. De visgeur zal nog lange tijd tweevoetige zwervers aantrekken, ook al braadt het Weverke zijn haring niet meer.
Duym is offline  
Oud 23 juli 2007, 14:25   #197
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Duidelijk links dus...

Bedankt om het zo mooi te illustreren.

Paulus.
ok sorry, ik was iets te aanvallend
Ambiorix is offline  
Oud 23 juli 2007, 18:02   #198
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik voel toch zo'n warm gevoel vanbinnen: al die simpatie vanwege de blokkertjes die er zo mee inzitten dat ik als nva-stemmer bedrogen zou zijn ...
waar zou ik dat toch verdiend hebben?
Deze eufemistische beschouwing zou wel eens korter bij de werkelijke dispositie van VB'ers tav collega-vlaams-nationalisten kunnen liggen dan je zou kunnen vermoeden...
Oud 23 juli 2007, 18:21   #199
robert t
Europees Commissaris

Standaard

[quote=Fieseler;2806944]
Citaat:

Deze eufemistische beschouwing zou wel eens korter bij de werkelijke dispositie van VB'ers tav collega-vlaams-nationalisten kunnen liggen dan je zou kunnen vermoeden...
Als je vermoeden klopt en wederzijds is, gaan we er nog komen.
robert t is offline  
Oud 23 juli 2007, 18:31   #200
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Ik zal alleszins op dat congres aanwezig zijn.
Ik vrees echter dat BDW daar een pleidooi gaat komen houden om toch maar JA te stemmen, ook al haal je ni de helft binnen van wat je zou willen. En dat er velen dat nog zullen doen ook.

Versta me niet verkeerd: ik zeg niet NU al dat er maar een beetje zal ninnengehaald worden. Maar ALS het zo is...

Hopelijk kan hij goed nieuws brengen aan jullie (en ons) en krijgt hij 100% ja

.
Eddy B is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be