![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#181 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#182 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het is immers niet aan jou om te beslissen wanneer iemand genoeg heeft en wanneer niet. |
|
|
|
|
|
|
#183 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nog geen antwoord gekregen of ze die 20% verhoging van de gasprijs gaan verekenen in de index,wie weet dit juist
|
|
|
#184 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Ik spreek niet over de vraag of het nu nodig zou zijn. Laatst gewijzigd door Praetorian : 18 juni 2007 om 16:21. |
|
|
|
|
|
|
#185 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De halvering van Hansen zijn loon is peanuts in vergelijking met de overige loonmassa. Veel impact gaat dat dus niet hebben... (en al zeker niet als je denk te kunnen gaan knabbelen aan lonen, om de prijsstijging af te wenden). |
|
|
|
|
|
|
#186 | |
|
|
Citaat:
Ik zei dat ik niet over de concrete noodzaak mij wilde uitspreken. |
|
|
|
|
|
|
#187 |
|
|
Geen enkele, maar daar ging het mij ook niet echt om. Als Hansen zich geroepen voelt om dergelijke uitspraken te doen, dan moet hij er ook maar de gevolgen van dragen.
|
|
|
|
|
|
#188 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En wie zegt dat mensen die bij Electrabel werken onderbetaald worden? |
|
|
|
|
|
|
#189 | ||
|
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#190 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#191 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Was het irrelevant? Niet echt; het was immers maar een reactie op jouw geconstipeerd gedoe over "hij weigert het bekend te maken"... Hij hoeft dat niet bekend te maken, net zomin als jij dat bekend hoeft te maken. WIl jij dat hij zijn volledige jaarinkomen bekend maakt, wees dan bereid zelf ook je volledige jaarinkomen bekend te maken (alle voordelen dus, wit + zwart). Die reactie ging over weinig meer dan dat. Als je dat irrelevant noemt, dan loont het misschien eens er bij stil te staan dat jouw opmerking in de eerste instantie irrelevant was... |
||
|
|
|
|
|
#192 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nu kom, voor mij mag hij zijn brutoloon met de helft (of hoeveel was het juist ?) laten verminderen. Wou alleen degenen maar waarschuwen, die droomden, dat de aardgasprijs dan ook met zoiets als de helft zou verminderen.
|
|
|
|
|
|
#193 |
|
Minister
|
Zowel in Distrigaz als Fluxys hebben de gemeenten via Publigas blokkeringsminderheden van respectievelijk 26,65% en 37,5% (per 17/10/2006).
Dat ze de prijsverhoging voor aardgas blokkeren. Is toch al iets. Ter zijde, vrijmaking van de markt kan pas tot prijsverlaging leiden indien die vrijmaking geen verdoken monopolisering is.
Let your sympathies and your compassion be always with the under dog in the fight--this is magnanimity; but bet on the other one--this is business. - Mark Twain Laatst gewijzigd door La Chunga : 18 juni 2007 om 17:07. |
|
|
|
|
|
#194 | |||
|
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#195 | |
|
|
De 'brief van de dag' in De Standaard vat goed de diefstal van de liberalisering samen:
Citaat:
Er is geen enkele reden waarom u en ik onze toekomst zouden moeten uitbesteden aan de abstractie van het gemondialiseerde anonieme grootkapitaal. Geen enkele. Laatst gewijzigd door C2C : 18 juni 2007 om 17:18. |
|
|
|
|
|
|
#196 |
|
|
Maar ge weet heel goed dat de basisdynamiek van de vrije markt precies de tendens tot monopolisering is! Dat verzwijgen de liberalen natuurlijk altijd.
|
|
|
|
|
|
#197 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Als je je niet stoort aan geïnstitutionaliseerde geldroof, dan kun daar inderdaad niets op tegen hebben. Maar ik stoor mij daar dus wel aan. Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#198 |
|
Minister-President
|
En bovenop die 200 euro opslag,kan ik ook nog eens 42 euro aan BTW bijbetalen.
|
|
|
#199 | |
|
Minister
|
Citaat:
Ik ben echter één van die libertariërs die vind dat markten niet mogen gemonopoliseerd worden omdat dit de individuele keuzevrijheid onmogelijk maakt. De overheid moet er dus voor zorgen dat een vrije markt steeds vrij blijft, of beter open blijft. Dit betekent niet dat een overheid monopolievorming moet verbieden, maar wel zorgen dat iedereen initiatieven kan nemen op eender welke open en vrije markt. Een eerste en belangrijke stap hierin is het afschaffen van subsidiëring. Subsidies worden steeds binnengerijfd door de sterkste economische groepen (via lobbying) die zich hierdoor - met belastingsgeld - versterken. Denk maar eens aan de enorme subsidies die distributiemastodonten inden (en innen) waarmee ze de buurteconomie konden platwalsen. Niet de vrije markt maaide de kleine buurtwinkeltjes weg, maar wel de overheid via subsidies en fiscale/parafiscale voordelen aan de ketens waardoor de buurtwinkeltjes vogels voor de kat waren. De energiemarkt is trouwens niet 'open'... Veronderstel dat ik met enkele partners via een coöperatieve een windmolen wil plaatsen en het overschot van productie (totale productie minus eigen verbruik) wil verkopen tegen spotprijzen aan mensen met lage inkomens. Denk je werkelijk dat er één 'sociale' of 'milieuvriendelijke' overheid ons zulks toelaat? Nochtans zijn er voldoende boeren die graag een centje bijverdienen door hun land in erfpacht te geven dus plaatsgebrek is er niet. Laat ze de energiemarkt eens écht open maken (liberaliseren is dat) dan ben ik ervan overtuigd dat de prijs van elektriciteit binnen de kortste keren pijlsnel daalt. Je verwart in je reactie trouwens het begrip 'liberalen' met 'lobbygroepen'. Groot verschil. Als libertariër ben ik voor een harmoniserende overheid en geen regulerende overheid. Alleen regulerende obesitasoverheden die zich te pas en te onpas met van alles en nog wat moeien, zorgen ervoor dat de sterksten sterker en de zwakkeren, zwakker worden.
|
|
|
|
#200 |
|
Minister-President
|
Waar is de tijd naar toe, het is toch maar een tweetal jaar geleden, de huisbrandolie, meer dan 0,50€, grote paniek, niet meer te betalen, de regering moet bijspringen en betaald en deel terug.
Nu twee jaar verder, de huisbrandolie staat 0,58€, geen mens kraait daar nog over, we vinden het veel maar betalen het. Zou dit ook zo niet worden met de gasprijzen, eventjes verschieten en daarna zien we wel. Ha ja, de regering met ons Freya op kop ging dat varkentje eens wassen, de petrolium maatschappijen gingen dat bijspringen terugbetalen, maar wie heeft dat betaald, Electrabel dacht ik, 100 milj €. Ik denk niet dat de regering nu ook iets zal doen, ze zal enkel maar de extra BTW opstrijken, goed voor de inkomsten van de overheid. |
|
|
|