![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het zijn niet de vakbonden die de stakingen starten manta
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Bij Bobbejaanland gaan ze nu ook staken ... Schoolreisjes vallen in't water ..... Hopelijk betaald de vakbond dan ineens de scholen terug , de bussen die al vastgelegd zijn ... En leg het maar uit aan die kinderen hé .... ('t zijn die vriendjes van patrick Janssens , die houden ni van kindjes .... ![]() En dan maar verbaasd zijn dat het VB binnen x-aantal jaar de weer grote winnaar is ... ![]() En wat opel , de luchthavens en al die anderen betreft ... Ze gooien hun eigen ruiten in ... jammer
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enne...het zal nog lang duren en nog veel slechter worden, ondank de goednieuws show hier en daar over "hoog-conjunctuur" ![]() Werkmensen verdienen te weinig, teveel verwenmaatregelen maakt de één groen van afgunst en de andere blauw van afhoudingen op zijn loon en de bazen zo arm als kerkratten. Behalve bij electrabel natuurlijk.
![]() |
![]() |
#184 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De ????
![]() |
#186 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
|
![]() Citaat:
Uit buiten ?????????????????????????????????? Wie verplicht die werknemers om zich te laten uitbuiten ? als ze zo ontevreden en uitgebuit worden, dan kunnen ze toch naar de VDAB gaan en vragen om een andere job te vinden ? Er zijn zoveel vacatures die niet ingevuld geraken.... en toch nog liever zich laten uitbuiten door die vuile smeerlappen van bazen..... Dat zijn allemaal SM-ers denk ik....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Banneling
|
![]() als ze openblijft aan chinese arbeidsvoorwaarden ook.
Laatst gewijzigd door Mitgard : 19 juni 2007 om 11:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
|
![]() Wel dat doen ze toch.....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
|
![]() Citaat:
Er zijn tienduizenden jobs die niet ingevuld geraken zegt men...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
|
![]() Omdat ze zich liever laten uitbuiten en in de onzekerheid leven bij GM .... ??
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Gouverneur
|
![]() Maar dat blijft daar ook niet duren. Eind 70-, begin 80-jaren was het Japan wat de klok sloeg, allen daarheen. Tot die werkmensen inzagen dat ze werden uitgebuit. Toen ging het naar Z-Korea. Daar rommelt het ook. Nu dus in China voor 110-15jaar en waar dan naartoe? De islam landen (is-lam) die krijg je niet aan 't werk. Hoogstens om kalashnikovs te maken en in zwart Afrika krijgt men ook niets van grond. Dus .... ten langen leste terug naar ons..
![]() |
#196 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Als ik morgen op straat ga staan en roep "ik wel werken en ge moet mij niet betalen"" dan scheuren ze mij in 10 stukken. Maar als ik ocharme 10 Euro/uur (bruto) vraag dan zijn er plots geen aanbiedingen meer.
![]() |
![]() |
#197 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
We (Antwerpen ) zijn de 2de goedkoopste ..Polen is goedkoper...de anderen zijn duurder. En Saab is de verliespost (en die krijgen de astra ) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Burgemeester
|
![]() als realist kan je enkel het idee van GM steunen als ze met sluiting dreigen. kloteverkeert aan ons zo geliefde apelandje is die vakbonden die denken dat de gehele economie in hun handen is. het ergste is dan nog dat ze volgens de wetgeving meestal nog gelijk krijgen ook. de vakbonden vragen steeds in de media toegevingen van de bedrijven "samen water bij de wijn doen" maar aan hun kant gebeurt er niets van toegevingen. vroeger was men content dat men werk had en stond men achter z'n baas, de dag van vandaag moeten de bazen precies blij zijn dat ze werkvolk hebben en moeten dan maar naar hun pijpen dansen. waar zijn we dan mee bezig. en krijgt de vakbond geen gelijk kennen ze maar één oplossing: staken. ze zouden beter eens deftige examens afnemen van kandidaten vakbondleiding want nu gelt enkel hoe stommer hoe liever.men moet herstruktureren en plots ligt de fabriek plat. de 1400 jobs (als voorbeeld) die moeten verdwijnen blijkt voor de vakbond een reden te zijn om iedereen zijn job op de helling te zetten door staking. de verliezen die een fabriek lijd onder een staking zijn van zo'n grote omvang dat hoe langer de staking duurt, hoe minder lang de kans op een betaalbare oplossing voor ieders welzijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |