Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juni 2007, 14:04   #181
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Amok maken niet gaan herinterpreteren.
Wat is de definitie van amok maken in de rechtspraak?
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2007, 14:07   #182
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Wat is de definitie van amok maken in de rechtspraak?
Doe even serieus, wil je?
Oud 28 juni 2007, 14:11   #183
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Doe even serieus, wil je?
Ik doe serieus. U zegt dat ik amok maken misinterpreteer. Dan vraag ik hoe de rechtspraak amok maken dan wel interpreteert, want dat weet ik niet. Hoe moet ik volgens de rechtspraak amok maken dan correct interpreteren?
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2007, 14:13   #184
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nogmaals: leer lezen

Citaat:
Voor de steekpartij hadden Bart Creetens en Kevin Jacobs in Leuven nog een celstraf van 3 jaar waarvan de helft met uitstel gekregen. Voor de aanslagen waren de vier veroordeeld tot werkstraffen. Vandaag verzwaardede straffen van de drie skinheads aanzienlijk. Bart Creetens en Kevin Jacobs kregen voor de steekpartij en de aanslagen celstraffen van 5 jaar waarvan de helft met uitstel
Dien klacht in bij het CGKR meid:
Citaat:
Vandaag heeft het Hof van Beroep van Brussel een uitspraak in hoger beroep gedaan in de zaak waarbij een groep skinheads uit Tienen een jongen van Slowaakse origine bewusteloos geslagen had.
De rechter in beroep heeft strengere straffen uitgesproken; de twee meerderjarigen werden veroordeeld tot 5 jaar (ipv 3) gevangenisstraf waarvan de helft met uitstel gedurende een periode van vijf jaar mits het naleven van volgende voorwaarden:
Dit gaat over EEN EN DEZELFDE ZAAK: de slagen aan het Slowaakse slachtoffer. De messteken werden toegediend door een minderjarige (ander vonnis).
Voor hun vorige wandaden hadden ze werkstraffen gekregen.

Ik KAN lezen o intellectueel licht!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 28 juni 2007 om 14:14.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2007, 14:16   #185
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
dus een klein half doodschopke mag dus wel? Beetje kickboksschop bedoel ik hé, nadat mijne kozijn je ook een paar boksen heeft gegeven (maar die is nog minderjarig).

Was er niet zoiets van zelfverdediging DAT IN LIJN MOEST LIGGEN MET DE BEDREIGING????????????

dus : als er zo nog van die schoelies zijn die me voor "hoer" uitschelden, dan mag ik die met een kickboksschop naar de 72 hoeren laten trekken en daar moet ik dan een jaartje voor op kosten van de belastingbetaler wat bibliotheken gaan uitlezen?
je verwart zelfverdediging met uitlokking.

Bij zelfverdediging is er geen misdrijf, en dus geen straf.
Bij uitlokking is er wel een misdrijf, maar een verminderde straf.
Oud 28 juni 2007, 14:18   #186
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Goh! dan heeft Redouan toch malchance gehad, in feite verdedigde dat jongetje zich toch maar?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 28 juni 2007, 14:19   #187
frituur oswald
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LeMmOnN Bekijk bericht
Demoor was een racist en daarmee is de kous af.
Ik woonde ongeveer 15 jaar in een concentratiebuurt. En dat is lang genoeg om te ontdekken dat bij ieder incident, waarbij jongeren betrokken zijn, de opponent onveranderlijk een racist is. Bij ieder verkeersongeval, telkens als een jongere betrapt wordt op winkeldiefstal, bij ieder handgemeen, bij iedere frictie op school of het sportveld is de opponent van de jongeren een racist. Een tijd geleden liep een avondvullend TV-programma op de VPRO over onderwijs in Nederland. Daar getuigde een leerkracht dat allochtone jongens meisjes (steeds autochtone) in de WC’s sleurden om ze daar omstandig te bepotelen. Als de meisjes te kennen gaven dat ze zulks niet prettig vonden, leverden ze het sluitend bewijs dat ze racisten waren, althans volgens de jongeren en ongetwijfeld ook volgens Lemmonn. Want voor Lemmonn is iemand racist zodra deze kwalificatie door jongeren toegekend wordt. Ook De Moor, nietwaar Lemmonn. O ja, de familie De Moor laat u groeten. Dag lieve Lemmonn.
frituur oswald is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2007, 14:20   #188
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
je verwart zelfverdediging met uitlokking.

Bij zelfverdediging is er geen misdrijf, en dus geen straf.
Bij uitlokking is er wel een misdrijf, maar een verminderde straf.

Dat gespuis heeft het door hun gedrag uitgelokt, niet Demoor.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2007, 14:20   #189
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dien klacht in bij het CGKR meid:

Dit gaat over EEN EN DEZELFDE ZAAK: de slagen aan het Slowaakse slachtoffer. De messteken werden toegediend door een minderjarige (ander vonnis).
Voor hun vorige wandaden hadden ze werkstraffen gekregen.

Ik KAN lezen o intellectueel licht!
Zucht. Blijkbaar kan je dat niet. De straf die in beroep werd uitgesproken ging wel degelijk over beide zaken: de aanval op de Slovaakse jongen én de aanslagen. Het staat er letterlijk. Lees de titel van het artikel misschien eens.

Citaat:
Tiense skinheads krijgen 2,5 jaar cel voor steekpartij en aanslagen
En de aanval is uitgedraaid op een steekpartij. Dat zij geen messteken hebben toegediend, betekent niet dat ze niet medeplichtig zijn aan die steekpartij.

Maar soit, met jou discussiëren in verloren tijd en moeite. Salut!

Laatst gewijzigd door Edina : 28 juni 2007 om 14:23.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2007, 14:21   #190
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu krijgt de ene 2 en de ander 2,5 jaar. Ik ben ook akkoord dat de straffen in beide gevallen te laag liggen, maar ze zijn wel goed gesitueerd tov elkaar en dat is mijn hele punt. Ik zeg niet dat de straf rechtvaardig is, maar ik zeg dat de straf rechtvaardig is tov de andere straffen die in Belgie worden uitgesproken.

Mensen zoals Circe proberen hier weer de eigen agenda door te drukken en te zeggen dat de straf zo laag is omwille van het feit dat het een allochtoonse dader is. Dat is natuurlijk klinkklare onzin!

Ik wil vooral duidelijk maken dat de straf hoegenaamd niet voldoende is voor het gepleegde feit, zeker als je ziet op welke manier er geslagen en getrapt is, ...

Laat mij heel duidelijk zijn iemand die iets uitsteekt moet gestraft worden,of dat nu ne skinhead, nen homo, marokaan, vlaming of ne roze sjineese lesbische sjimpansee is, dat maakt mij nie uit, ... maar als ge iets uitsteekt dan moet daar iets passends tegenover staan, ...

en 2 jaar om iemand dood te kloppen is gewoon om mee te lachen zeker als ge ziet dat ge al om de meest banale feiten 3 maand bak kunt krijgen, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2007, 14:22   #191
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Dat gespuis heeft het door hun gedrag uitgelokt, niet Demoor.
Dat is uw interpretatie van de feiten, niet die van de rechter.
Oud 28 juni 2007, 14:23   #192
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Goh! dan heeft Redouan toch malchance gehad, in feite verdedigde dat jongetje zich toch maar?
En waar lees je dat?
Oud 28 juni 2007, 14:23   #193
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zij geen messteken hebben toegediend, betekent niet dat ze niet medeplichtig zijn aan die steekpartij.
hoooooo! Dat de vijf andere schoelies Demoor ook verrot hebben geslagen wil dus niet zeggen dat Redouan daar ook niet mee voor verantwoordelijk is dus?

Oud 28 juni 2007, 14:24   #194
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En waar lees je dat?
een poging tot politieke correctheid lieverd. Men moet alles eens geprobeerd hebben in zijn leven nietwaar.

Oud 28 juni 2007, 14:26   #195
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Ik weet één ding: die Redouane gaat niet gerust meer over straat kunnen lopen als die vrijkomt. Er zal in Antwerpen nu bij verschillenden de drang zijn om hem zelf onder handen te nemen als hij vrijkomt.
En ik zou er niet van verschieten!
Leuk hoor voor die familie...'papa' is dood en de schuldige loopt mss dit jaar nog op vrije voeten.

Laat ons hopen dat hij eens verdwaald in een cafe vol racistische hells angels ,...

alleen zo`n klootzakken hebben altijd sjans jong,...
Oud 28 juni 2007, 14:28   #196
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hoooooo! Dat de vijf andere schoelies Demoor ook verrot hebben geslagen wil dus niet zeggen dat Redouan daar ook niet mee voor verantwoordelijk is dus?
Nee Circe, want de 4 jongeren die buiten vervolging zijn gesteld in de zaak Demoor hebben geen poot uitgestoken naar hem. En in de zaak Demoor was er al helemaal geen sprake van voorbedachtheid. Je begint jezelf echt belachelijk te maken.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2007, 14:28   #197
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
een poging tot politieke correctheid lieverd. Men moet alles eens geprobeerd hebben in zijn leven nietwaar.
Politieke correctheid? Een variante van Godwin's Law misschien?

Neen neen, zeg mij eens waar je gelezen hebt dat Redouan "zich enkel verdedigde" (behalve in uw eigen citaten dan) ... Ik ben benieuwd.
Oud 28 juni 2007, 14:29   #198
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat was Demoor dacht ik, tenzij ik verkeerd ben en iemand anders begonnen is met het fysiek geweld.

Ge moogt het niemand toewensen ,

maar ik hoop echt dat figuren als u en edina eens zo`n busritje mogen meemaken, ... en ze moeten u dan nog niet fysiek aanvallen, ...

alleen het gevoel is al genoeg, ...
Oud 28 juni 2007, 14:29   #199
frituur oswald
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ik zie niet in waarom. Er was geen sprake van voorbedachtheid. Noch van een opzet om te doden. En er is sprake van uitlokking. Dan lijken mij 2 jaar cel helemaal niet weinig.
Uitlokking kan slechts als het slachtoffer “een fout” kan aangewreven worden. De rechtbank oordeelde dat De Moor geen (geen!) fout beging (dixit Jef Vermassen die daarmee het standpunt van de rechtbank vertolkte). De rechtbank verwerpt dus de uitlokkingthese. Deze informatie werd meegegeven in het middagjournaal (op radio en TV). Tot dusver de enige kanalen waarlangs de jongste ontwikkelingen over de zaak De Moor wereldkundig gemaakt werden. Dus niemand (niemand!) in dit forum heeft info via andere kanalen, maw: iedereen (iedereen!) in dit forum heeft kennisgenomen van het verwerpen van de uitlokking (behalve zij die reacties prepareren zonder zich te informeren). Desondanks volharden Edina en Bad Atilla (wie nog?) in de uitlokkingsthese.
Dus tegen beter weten in volhardt Edina in leugens. Fraai, zeer fraai, zeker als het over een incident gaat waarbij iemand het leven inschoot en waarbij diens nazaten meeluisteren. Anders nog iets te melden aan familie De Moor, Edina?
frituur oswald is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2007, 14:32   #200
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, doodschoppen mag niet. Redouan is dan ook veroordeeld tot de maximumstraf.
daar lach ik eens mee Bad Attila dat is geen straf dat is het slachtoffer gewoon te kakken zetten en er nog eens goed de draak mee steken, niet meer of minder dan dat.

Ik hoop dat die rechter ook ooit eens goed gearangeerd wordt in een donker straatjen of op den bus, kan hij eens nadenken over zijn debiele , ronduit achterlijke straf...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be