Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juli 2007, 15:34   #181
eno2
Banneling

Standaard Hoe laag kan je als nieuwsanker vallen????

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pistoléke Bekijk bericht
Werkt er iemand van jullie bij Opel? Neen? hoe kan je dan van dingen meepraten, je weet blijkbaar nog geeneens hoe alles berekend word...in de media hebben ze steeds mooi praten, bruto 144.000, maar hoe en wanneer je die krijgt word er niet gezegd, en wat als je minder lang dan die 25 jaar werkt, die optelsom ligt ook weer geheel anders...als je weet dat je meer dan de helft al terug moet uitgeven aan belastingen, dan heb je vrijwel niks meer over, ah ja en diegene die 25 jaar dienst hebben, zijn allen bijna rond de 45 jaar, ander werk vinden? wie gaat die mensen aannemen?...jullie stellen het hier allemaal wel voor als lekkerlui leventje maar in weze is het wel geheel iets anders...man man man jullie mogen blij zijn dat je niet in duitsland leeft, want daar zijn premies van zon slordige 250.000...

Op de radio wordt er dan nog bij geïnsinueerd dat die hoge premietrekkers van 5O -plus in de kortste keren de rangen van de loodgieters, de schilders en van de behangers gaan vervoegen, direct na hun brugpensioen (gezien hun manuele handigheden, bewezen in de assemblage). Sic...Om niet te zeggen: sick.

Ik vraag me af hoe en waarom zo'n onwaardig soort berichtgeving niet meteen onder de "zware beroepsfout" komt te ressorteren.

Bij ons kan en mag blijkbaar alles in de media. Hoe laag kan je als nieuwsanker vallen????
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2007, 15:35   #182
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Idd,heel juist van U,moet je niet vragen wat de bazen daar aan verdienen hé...
Dus een mooie ontslag premie zou hier wel dik verdient zijn hé .....
Bejaardenzorg in al z'n facetten is wel iets meer dan een pamper vervangen hoor. Ik kan het weten, ik zit voor het OCMW in de commisie bejaardenzorg.
Oud 2 juli 2007, 15:36   #183
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
als ik zie dat de staatsschuld van 160´% van het BNP gezakt is naar 80%, dan zie ik over duidelijk dat onze staatsschuld zakt,hoe jij het ook draait of keert
Das toch gewoon een simpele vaststelling,of moet ik het op zijn Chinees bekijken.......
Dat is een foute vaststelling. Onze staatsschuld is nominaal niet gezakt, dat is een simpele vaststelling.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2007, 15:36   #184
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pistoléke Bekijk bericht
als je weet dat je meer dan de helft al terug moet uitgeven aan belastingen, dan heb je vrijwel niks meer over,
Da's niet meer dan logisch; als ik een bonus of een premie krijg, moet ik daar ook meer dan de helft van afgeven.

Citaat:
ah ja en diegene die 25 jaar dienst hebben, zijn allen bijna rond de 45 jaar, ander werk vinden? wie gaat die mensen aannemen?
Mensen die 25 jaar bij opel gewerkt hebben, zijn over het algemeen genomen technisch behoorlijk onderlegd. Die vinden zo nieuw werk als ze dat willen (ik zou er zo direct uit de losse pols een twintigtal durven aannemen, voor een kleine productiesite van amper 200 mensen, ter vervanging en aanvulling van een hoopje technisch minder onderlegde mensen).
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2007, 15:39   #185
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Even dimmen ja, het gaat hier over een bedrijf dat winst maakt, maar omdat het op een andere locatie meer winst kan maken gewoon de boel hier dicht doet.

Indien het om een faillissement zou gaan, dan zou men zulke bedragen niet op tafel kunnen leggen.
Maar zelfs met zulke ontslagvergoedingen, komt het voor dit bedrif nog goedkoper uit om naar andere oorden te verhuizen en daar de mensen nog meer te gaan uitbuiten.
Wat de toekomst alleen maar somberder maakt, wie zal onze pensioenen gaan betalen?
Oud 2 juli 2007, 15:40   #186
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Nee, dat betekent niet per se dat onze staatsschuld zakt; da's simpele basiswiskunde, geen simpele vaststelling...

Laat ik het even simpel houden:
Stel, 10 jaar terug was de schuld 160 en het BNP 100; dat is dus een schuld van 160% van het BNP.
Stel dat vandaag de schuld gestegen is tot 170, en dat het BNP 200 is geworden, dan is dan een schuld van 85% van het BNP.

Valt de frank of de eurocent? In dat voorbeeld is je staatsschuld zelfs niet eens gezakt, maar gestegen; vind je dat ok?
Ik blijf het onzin vinden,mijn 1000 FR van 10 jaar geleden is nu ook bij mij 2000fr. zo moet je het vergelijken,het BNP is dus het uitgangspunt van onze welvaart,en ik zie dat als de barometer
Als we zo blijven verder doen hebben we binnen afzienbare tijd geen schuld meer
Dus voor de duidelijkheid
BNP/%SCHULD
Oud 2 juli 2007, 15:43   #187
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
O,ja die 500.000.000€ die ze nu voor niets hebben geïnvesteerd,zouden ze hebben kunnen verdelen onder die 2.000 mensen die nu vrijwillig opstappen.
En dan kregen deze mensen meer ..........
Kga het zeggen Walter,juist ja 250.000€per man extra
Wat is een investering van een half miljard in de autoindustrie?
Niet vergeten dat Opel niet dicht gaat, door de investeringen heeft Opel gewoon minder mensen nodig.
Oud 2 juli 2007, 15:43   #188
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, dan blijft onze schuld gewoon gelijk. Zo verder doen wordt trouwens moeilijk bij stijgende intresten en het feit dat men op de duur geen gebouwen meer kan verkopen.
Oud 2 juli 2007, 15:46   #189
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Waarom zou dit niet kunnen en mogen.

Als bedienden zouden moeten werken en denken zoals veel arbeiders, wel dan zouden ze heel snel mogen gaan doppen.
Want veel bedienden in de MN weten niet eens wat werken is.
Inderdaad, waarom mag dat niet? Dat is toch de toestand van vandaag nee?

Arbeiders krijgen minder dan bedienden, arbeiders zullen dan ook minder zijn dan bedienden.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2007, 15:47   #190
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Terug opnieuw,in absolute cijfers gaat de schuld vooruit,maar in echte waarde gaat ze achteruit
dus 1000fr; schuld,is nu bv. 1100fr,maar de waarde van het geld is met de helft gestegen,dus de schuld zak in werkelijke waarden
Oud 2 juli 2007, 15:47   #191
pistoléke
Burgemeester

pistoléke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Da's niet meer dan logisch; als ik een bonus of een premie krijg, moet ik daar ook meer dan de helft van afgeven.

Mensen die 25 jaar bij opel gewerkt hebben, zijn over het algemeen genomen technisch behoorlijk onderlegd. Die vinden zo nieuw werk als ze dat willen (ik zou er zo direct uit de losse pols een twintigtal durven aannemen, voor een kleine productiesite van amper 200 mensen, ter vervanging en aanvulling van een hoopje technisch minder onderlegde
mensen).
Dit is geen bonus hé, dit is miséregeld...maar soit...je hebt m door...
Mensen van rond de 45 jaar? dat wil ik nog es zien gebeuren, hier in deze topic kun je veel beweren om iets naar je hand te zetten, maar in de realiteit ligt dit heel anders, en dat weet u dan goed genoeg...(mischien niet bij u, oki whatever, maar zo is de algemene gang van zaken niet hé ?...)

Laatst gewijzigd door pistoléke : 2 juli 2007 om 15:48.
pistoléke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2007, 15:48   #192
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik blijf het onzin vinden,
't Is nochtans zo; jouw zaak als jij je graag met een kluitje in het riet laat sturen is dat jouw zaak.

Citaat:
mijn 1000 FR van 10 jaar geleden is nu ook bij mij 2000fr. zo moet je het vergelijken,het BNP is dus het uitgangspunt van onze welvaart,en ik zie dat als de barometer
En dan? Dat verandert niets aan de schulden die je hebt.

Citaat:
Dus voor de duidelijkheid
BNP/%SCHULD
Zever; je hebt pas geen schuld meer wanneer je absoluut gezien geen bedrag meer verschuldigd bent aan geen één partij. Spelen met die verhouding tov het BNP is leuk in tijden van economische voorspoed en is een handig tooltje voor desinformatie, maar het verandert geen barst aan je schuld. Van zodra de rentevoeten terug aanzwengelen, zit je in no time met zware problemen.

Als jouw inkomen toeneemt én je schulden nemen toe, dan wijst dat erop dat je je geld niet goed beheert, en dan zal de bank binnen no time aan je deur hangen.
Oud 2 juli 2007, 15:48   #193
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Allez,das zoals iedereen den € blijft omrekenen aan 40.3399 tewijl we 7 jaar met den € werken
Nee,ik vergelijk liever juist...

Dus als de economie nog meer aantrekt en ons BNP stijgt met 10%, daalt onze overheidsschuld met 10% zonder dat er nen euro extra terugbetaald is?

Kijk, net daarom vind ik het niet kunnen dat de overheidsschuld vergeleken wordt met ons BNP. Zeg gewoon in absolute cijfers: "onze overheidsschuld bedraagt op dit moment ............... miljard euro. Onze overheidsschuld bedoeg in 1999 ............. (omgerekend) miljard euro.

Dit is dus een stijging / daling van ............. miljard euro.

Dit is appelen met appelen vergelijken men beste!
Oud 2 juli 2007, 15:49   #194
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
't Is nochtans zo; jouw zaak als jij je graag met een kluitje in het riet laat sturen is dat jouw zaak.

En dan? Dat verandert niets aan de schulden die je hebt.

Zever; je hebt pas geen schuld meer wanneer je absoluut gezien geen bedrag meer verschuldigd bent aan geen één partij. Spelen met die verhouding tov het BNP is leuk in tijden van economische voorspoed en is een handig tooltje voor desinformatie, maar het verandert geen barst aan je schuld. Van zodra de rentevoeten terug aanzwengelen, zit je in no time met zware problemen.

Als jouw inkomen toeneemt én je schulden nemen toe, dan wijst dat erop dat je je geld niet goed beheert, en dan zal de bank binnen no time aan je deur hangen.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=190
Oud 2 juli 2007, 15:49   #195
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Logische eis van GM en de directie; there's no free lunch. Als de vakbonden nu zo'n premies willen voor vertrekkers, dan is een hogere output van de overblijvers om het verlies te compenseren een logische vraag.
Yep!
Oud 2 juli 2007, 15:52   #196
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Wat is een investering van een half miljard in de autoindustrie?
Niet vergeten dat Opel niet dicht gaat, door de investeringen heeft Opel gewoon minder mensen nodig.
Als je met een investering van een half miljard 2000 mensen kan buiten smijten, dan is dat op 5 jaar terugverdiend. Mooie investering lijkt me dat.
Oud 2 juli 2007, 15:52   #197
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
U heeft waarschijnlijk het minteken niet gezien. Ze hebben dankzij de herstructureringen minder verlies gemaakt in 2006 dan in het absolute rampjaar 2005.

Is dit zo? Ik dacht dat het minnetje gewoon een opsommingsteken was.

Dus de cijfers die duveltje doorgeeft is verlies, amai mijn voeten.
Oud 2 juli 2007, 15:53   #198
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Terug opnieuw,in absolute cijfers gaat de schuld vooruit,maar in echte waarde gaat ze achteruit
dus 1000fr; schuld,is nu bv. 1100fr,maar de waarde van het geld is met de helft gestegen,dus de schuld zak in werkelijke waarden
U zegt dat we binnen afzienbare tijd geen schuld meer hebben. De nominale schuld stijgt maar binnen afzienbare tijd is onze schuld weg. Hoe rijm jij dit?
Oud 2 juli 2007, 15:54   #199
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ff goed volgen AUB,het ging over de staatsschuld,niet over de begroting ...

Een staatsschuld afbouwen ddoe je met een overschot op de begroting. Of is dit ook al niet meer correct?

Als ik dan zie hoe de laatste jaren de begroting met haken en ogen aan elkaar hing.......
Oud 2 juli 2007, 15:54   #200
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Is dit zo? Ik dacht dat het minnetje gewoon een opsommingsteken was.

Dus de cijfers die duveltje doorgeeft is verlies, amai mijn voeten.
Jup, de cijfers komen van mij hoor. Ben eens gaan piepen om de site van GM. Link staat hier ergens in de draad. U ziet dat de werkgever nogal profiteert op de kap van de arme arbeider hé
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be