![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Enfin de schoofzak geeft zijn vergissing toe,.....einde discutie die overigens best leuk was,.....
|
![]() |
![]() |
#182 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Let wel in de europese context is Belgie, i.c. Vlaanderen ook maar een minderheid,.... |
|
![]() |
![]() |
#183 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeer benieuwd hoever het kartel zal raken met de "bevoegdheidsoverdrachten die kunnen geregeld worden met gewone meerderheid".(zie websites van CD&V en NVA).
commentaar van kelt: Inderdaad....dit is uiterst fundamenteel......totnogtoe moest voor vrijwel ieder enigszins communautair punt(je) een of andere "wonderbaarlijke meerderheid" bereikt worden.... dus...gezien het in kamer en senaat onmogelijk geworden was de volksvertegenwoordiging te laten stemmen werden dergelijke zaken steeds meer in nachtelijke palavers in kastelen te landen geregeld en moesten de "volksvertegenwoordigers" maar zien dat ze "JA" stemden,anders:foei! Dit was eigenlijk niet goed voor Vlaanderen noch Wallonie.....Op deze manier wordt ieder communautair debat enkel nog door "zgn extremisten" gevoerd ipv door de volksvertegenwoordiging,en is iedere feitelijke "regeling" een (kostbaar) ad-hoc gebeuren nav een of andere crisis.... geen loodgieters meer ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 31 juli 2007 om 13:35. |
![]() |
![]() |
#184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2) + invoering BROV, en één grote kieskring voor héél België. Niet omdat ik Vlaamsgezind zou zijn, maar omdat ik de democratie een warm hart toedraag. |
|
![]() |
![]() |
#185 |
Europees Commissaris
|
![]() Enkel als ze de macht heeft, natuurlijk. Wie in een de facto minderheidspositie zit, houdt de knip op de beurs. Ik denk dat Brussel én de Walen er zeer veel baat bij hebben om België eens een paar decennia te laten runnen door de Vlamingen.
|
![]() |
![]() |
#186 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals je weet ben ik het daar volmondig mee eens. Het is wel spijtig dat het de angsthazen aan gene kant van de taalgrens zo gemakkelijk wordt gemaakt door de schreeuwlelijkerds aan deze kant van de taalgrens, en omgekeerd.
|
![]() |
![]() |
#187 |
Banneling
|
![]() welke ethiek schuilt er dan in een minderheid die een meerderheid blokkeert tot minoriseert ?!
|
![]() |
![]() |
#188 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Europees Commissaris
|
![]() Nee, dat wist ik niet! Aangenaam verrast...
Citaat:
Zou dit de reden zijn waarom we niet van elkaar losraken? |
|
![]() |
![]() |
#190 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#192 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#193 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wees eens realistisch. Het moet een gek soort carrieristen zijn dat zijn geluk bij de N-VA gaat zoeken. |
|
![]() |
![]() |
#194 |
Minister
|
![]() Mwah, ge hebt bij een kleinere partij zoals NVA misschien wel meer carrierekansen dan bij één van de grotere... meer competitie voor die jobkes. En zelfs kleinre partijen die in de regering zitten krijgen mandaten in allerlei bestuursorganen en als hogere ambtenaar.
|
![]() |
![]() |
#195 |
Europees Commissaris
|
![]() Sorry René, ik sta dicht genoeg bij de NVA en bij het betreffende kabinet om te weten hoe er een laag van apparatsjiks gevormd is die fanatiek alles goedkeuren wat de partij in de regering kan helpen/houden.
|
![]() |
![]() |
#196 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Europees Commissaris
|
![]() QED
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Minister
|
![]() Ik ga akkoord en zelfs nog verder. In elke partij, beleids- of niet, vormt zich zo'n laag die fanatiek de partijleiding volgen. Al is het maar vanuit de overtuiging dat de leiding ergens heen gaat en dat zij in hun slipstream meekunnen. Dat staat los van de vraag over of de kans op regeringsdeelname.
|
![]() |