Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 20 augustus 2007, 13:07   #181
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Dat is van het zelfste niveau als 'die vuile kaffirdokter' mag me niet aanraken, of 'dat Westers varken moet met zijn poten van mijn lijf blijven'.

Ze hebben natuurlijk het voordeel dat ze dat ongehinderd en onbestraft in hun moedertaal kunnen zeggen.
Dat 'mag' logischerwijze ook niet.
Maar als niemand het doorheeft, tjah.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2007, 16:16   #182
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Ik heb hier reeds herhaaldelijk het Rapport-Stasi aangehaald, het rapport van de Franse commisie die onder voorzitterschap van de heer Bernard Stasi een onderzoek gedaan heeft naar de problemen rond de islamisering van de maatschappij naar aanleiding van de hoofddoekenaffaire. Mede door de in dit rapport gepubliceerde bevindingen werd het dragen van hoofddoeken in publieke scholen verboden door de Franse Assemblée met 494 stemmen voor en 36 tegen.

In dat rapport wordt op diverse plaatsen melding gemaakt van problemen in de gezondheidszorg, en meer algemeen, in de openbare dienstverlening.

Sommige religieuze zorgen kunnen het functioneren van de hospitalen verstoren.

Er wordt ondermeer in vermeld dat gangen in de hospitalen worden ingericht als gebedsruimtes, dat er parallelle keukens worden ingericht, dat er problemen zijn op het vlak van hygiëne, dat onder druk van de mannen vrouwen zich niet door bepaalde mensen wil laten verzorgen.

Hospitalen worden onder druk gezet door "gebruikersgroepen" die zich gedragen als religieus-politieke drukkingsgroepen.

Het rapport stelt onder meer vast dat “Ces comportements affaiblissent gravement les services publics, au détriment de tous, surtout des citoyens les plus démunis qui devraient en être les premiers bénéficiaires.”. Vrij vertaald: Deze houdingen verzwakken op een ernstige manier de openbare diensten, ten koste van allen, en vooral van de meest behoeftige burgers, die er de belangrijkste begunstigden van zouden moeten zijn.
Oud 20 augustus 2007, 20:23   #183
Gargamel
Banneling

Standaard

Zend ze terug
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2007, 20:00   #184
Neptunus
Gouverneur

Standaard

Nochtans wordt dit hier gepredikt, onder meer door Farid Zahnoun, de oprichter van de extreemrechtse organisatie 'jongeren voor islam'. Op een bijeenkomst over rechten en plichten in het huwelijk zei hij het volgende voor de vrouwen (uiteraard door een dik gordijn gescheiden van de vrouwen):

"Als je een ziekenhuis terecht komt is het eerste dat je MOET doen: de dokters wegsturen, het is ons recht, want het is ons geloof. Ik heb adressen van ziekenhuizen die op deze EIS ingaan."
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2007, 20:14   #185
ashrawi
Lokaal Raadslid

ashrawi's schermafbeelding

Standaard

[/quote] "In de gezondheidszorg wordt iedereen gelijk behandeld.''[/quote]

Als dat waar zou zijn zou die dokter geen problemen hebben met het vinden van een vrouwelijke arts.

Ik zie hier dus enkel iets positief in; hoe meer mensen een vrouwelijke arts eisen hoe meer er zullen zijn.

Laatst gewijzigd door ashrawi : 23 augustus 2007 om 20:14.
ashrawi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2007, 23:49   #186
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Ik wil alleen nog maar geholpen worden door een donkerharige vrouwelijke arts van tussen de 25 en 30, doorzichtige japon met een diep uitgesneden blouse daarboven.
Haarkleur kan me niet schelen, voor de rest: akkoord.En nu maar snel doen alsof ik ziek ben.Ik zal eens gaan vragen aan mijn allochtone kennissen of ze geen truukskes kennen daarvoor...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2007, 23:55   #187
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
als madam niet behandeld wil worden, dan is dat haar zaak hé, waar moeit iedereen zich mee ? ... next ! (nog volk genoeg in de wachtkamer, me dunkt)
ja, dat is eigenlijk de beste oplossing.Niet tevreden ? De deur uit!Dat zijn dan mensen die niet eens betalen ook nog dikwijls,en die komen dan ook nog wat moeilijk doen: u bent een mannelijke dokter, onbetrouwbaar dus, zie dat ge mij verkracht zeg! Word ik doodgestenigt door mijn familie en vrienden.
Maar hoe zit dat dan in hun thuisland, waar vrouwen niet het recht hebben om te studeren, daar vind je geen vrouwelijke artsen...Dus, als daar een vrouw ziek word, en er enkel mannelijke artsen rondlopen, die niet aan hun lijf mogen komen, moeten die vrouwen maar kapotgaan?
Oud 23 augustus 2007, 23:59   #188
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Niet zagen hé mens. Thermometer in uw gat en zwijgen.
en als haar Kapo van zijn oren komt maken= richting zothuis, platspuiten gedurende een maand of zes + een islam-ontwenningskuur, een diepgaande brainwash...
Oud 24 augustus 2007, 00:01   #189
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
En dan?

Als iemand bereid is om z'n leven of die van z'n dierbaren op het spel te zetten omwille van het geslacht/ras van de arts, moet dat maar kunnen.
behalve als dat wijf een besmettelijke ziekte heeft, dan is de Volksgezondheid in gevaar, en moet die VERPLICHT verzorgd worden.
Oud 27 augustus 2007, 01:03   #190
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Iemand als arts weigeren omwille van bepaalde voorkeuren kan. Maar je bent dan wel zelf verantwoordelijk voor de eventuele gevolgen van je beslissingen. Dat is zoals een ziekenhuis verlaten terwijl je toestand eigenlijk vraagt dat je blijft. Dat mag, maar wel nadat je een papier hebt ondertekend wat duidelijk maakt dat het op jouw verantwoordelijkheid is.

Een vrouwelijke arts eisen kan niet. Enfin, je kan het proberen maar die eis zal niet altijd kunnen ingewilligd worden. Als er geen vrouwelijke arts beschikbaar is of er andere levens op het spel moet worden gezet is het absurd. Het belang van een individu kan niet boven het belang van de samenleving gesteld worden. (Daarom moet een ziekenwagen / arts / ... zo snel als mogelijk weer vrij komen om weer in dienst kunnen gesteld te worden van de samenleving.) Ik hoop dat dat zo snel mogelijk duidelijk gecommuniceerd wordt.
Oud 30 augustus 2007, 14:07   #191
bullman
Vreemdeling

bullman's schermafbeelding

Standaard

als ik ziek ben wil ik de beste dokter niet de mooiste ...............
ik zou ook liever die blonde willen met die grote *******
maar ja ik ben katholiek en belg ; wij hebben geen keuze..........

Laatst gewijzigd door bullman : 30 augustus 2007 om 14:28.
bullman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2007, 19:38   #192
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Ik heb deze situatie zelf ook al meegemaakt in Brussel.

Als stagair arts mocht ik een aantal moslima's niet onderzoeken van hun echtgenoot. Ik liep er stage en mocht van hun mannen zelfs niet de kamer van hun vrouw betreden: zelfs niet om medicatie te geven of om een vraag te stellen.

En het ging verder: ik kende een moslima in het ziekenhuis die ook niet door mannelijke artsen mocht onderzocht worden. Ze mochten haar enkel vragen stellen van achter een gordijn. De dokter mocht haar dus zelfs niet zien!
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2007, 21:57   #193
bullman
Vreemdeling

Standaard

als die dus een ernstig ongeluk heeft en op spoed binnenkomt moet dat nogal een klucht zijn .....

dan moeten ze maar een paar uren wachten .......en is het misschien te laat
maar ze hebben wel hun 'rechten' benut.

daar is een ander woord voor......................DOM.

waarom zijn die hier zo achterlijk ?? als je hulp nodig ga je toch niet kakken op de mensen die je willen helpen.??

ieder zijn keuze ...natuurlijk

ik wil in het vervolg geholpen worden door
een blonde zweedse met een D cup + netkousen

grrrrr
Oud 30 augustus 2007, 22:01   #194
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bullman Bekijk bericht
waarom zijn die hier zo achterlijk ?? als je hulp nodig ga je toch niet kakken op de mensen die je willen helpen.??
die mensen worden gewoon betaald om u te helpen hoor. daar is niks edelmoedigs aan of zo. En het is niet zeker dat ze u echt willen helpen, ze doen het gewoon omdat dat hun taak is.

Citaat:
ik wil in het vervolg geholpen worden door
een blonde zweedse met een D cup + netkousen

grrrrr
het staat je vrij die wens te uiten, en dood te bloeden als je je wens niet ingewilligd ziet.
Oud 30 augustus 2007, 22:31   #195
bullman
Vreemdeling

Standaard

het staat je vrij die wens te uiten, en dood te bloeden als je je wens niet ingewilligd ziet.[/quote]

voila en dat geld voor alle moslims .
ik zou het niet beter gezegd hebben
Oud 30 augustus 2007, 23:56   #196
bullman
Vreemdeling

Standaard

het staat je vrij die wens te uiten, en dood te bloeden als je je wens niet ingewilligd ziet.[/quote]

voila en dat geld voor alle moslims .
ik zou het niet beter gezegd hebben[/quote]

zal het maar verduidelijken voor sommige zich geroepen voelen (kleine teentjes) te reageren.
en hiermee bedoel ik alle moslims die moeilijk doen over een keuze van een doktor natuurlijk ..........

Laatst gewijzigd door bullman : 30 augustus 2007 om 23:57.
Oud 31 augustus 2007, 01:05   #197
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Iemand als arts weigeren omwille van bepaalde voorkeuren kan. Maar je bent dan wel zelf verantwoordelijk voor de eventuele gevolgen van je beslissingen. Dat is zoals een ziekenhuis verlaten terwijl je toestand eigenlijk vraagt dat je blijft. Dat mag, maar wel nadat je een papier hebt ondertekend wat duidelijk maakt dat het op jouw verantwoordelijkheid is.

Een vrouwelijke arts eisen kan niet. Enfin, je kan het proberen maar die eis zal niet altijd kunnen ingewilligd worden. Als er geen vrouwelijke arts beschikbaar is of er andere levens op het spel moet worden gezet is het absurd. Het belang van een individu kan niet boven het belang van de samenleving gesteld worden. (Daarom moet een ziekenwagen / arts / ... zo snel als mogelijk weer vrij komen om weer in dienst kunnen gesteld te worden van de samenleving.) Ik hoop dat dat zo snel mogelijk duidelijk gecommuniceerd wordt.

awel nu verschiet ik van je reactie , en in positieve zin ................... niet door een man willen geholpen worden -> -> -> daar is de deur , en achteraf ni komen bleiten over koetjes en kalfkes en rascisme
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2007, 11:12   #198
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
awel nu verschiet ik van je reactie , en in positieve zin ................... niet door een man willen geholpen worden -> -> -> daar is de deur , en achteraf ni komen bleiten over koetjes en kalfkes en rascisme
Ik weet uit goede bron dat een aantal ziekenhuizen in Brussel de mensen nu een contract laten tekenen waarin ze verklaren akkoord te gaan met het personeelsbeleid van het ziekenhuis.

Op die manier kunnen ze geen artsen of verpleegkundigen meer weigeren.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2007, 11:16   #199
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Zo Moslima weigert man als arts
Dat ze naar eigen land vliegt om er zich te laten verzorgen. Hier zouden ze moeten zeggen : 't is dat of niets.

Die vreemdelingen kosten ons al genoeg geld.
Oud 31 augustus 2007, 11:17   #200
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Gezellige jongen, jij.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be