Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 augustus 2007, 16:55   #181
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
ik denk dat system dringens eens moet syncen met Patriot!
Ik moet niets. Ik heb mijn mening. En mij vaderland is Limburg (het land van mijn vader). Maar ik vind het fijn in België te wonen. Mag dat?
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2007, 16:57   #182
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik moet niets. Ik heb mijn mening. En mij vaderland is Limburg (het land van mijn vader). Maar ik vind het fijn in België te wonen. Mag dat?
Klein-Belgie binnenkort.
Dankzij de VLD!!

Laatst gewijzigd door born2bewild : 4 augustus 2007 om 16:57.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2007, 16:57   #183
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Klein-Belgie binnenkort.
Dankzij de VLD!!

Groot Limburg wilt u zeggen.
Oud 4 augustus 2007, 16:58   #184
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Groot Limburg wilt u zeggen.
Nee, dat wil ik niet zeggen.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 4 augustus 2007 om 16:59.
Oud 4 augustus 2007, 16:59   #185
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=system;2830407]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht

Dat is onjuist. Dewael heeft ook in die zin gesproken.
Gesproken, ja....

Dewael, is dat het VLD-kopstuk dat, ook voor de verkiezingen, de blauwe kiezers met de hand op het hart verzekerde dat het stemrecht voor buiten-Europese nationaliteitsweigeraars er NOOIT zou komen met de VLD?
Oud 4 augustus 2007, 17:00   #186
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tuurlijk magda.

Limburg ligt echter in Vlaanderen.
Magda ook?
Oud 4 augustus 2007, 17:02   #187
system
Banneling

Standaard

[quote=Knuppel;2830445]
Citaat:

Gesproken, ja....

Dewael, is dat het VLD-kopstuk dat, ook voor de verkiezingen, de blauwe kiezers met de hand op het hart verzekerde dat het stemrecht voor buiten-Europese nationaliteitsweigeraars er NOOIT zou komen met de VLD?
En dat was ook een fout van de VLD. En dat hebben ze heel goed begrepen, maak u maar geen illusies.

Maar ja voor mensen die eeuwig aan de kant blijven staan is afbreken de enige zinnige bezigheid. Hoe ze het allemaal beter zouden doen. Maar in de pratijk doen ze...niets.
Oud 4 augustus 2007, 17:02   #188
Ferre
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Niet zozeer de verkiezingen: de onderhandelingen voor een nieuwe regering, waar op voorhand (dus voor de verkiezingen) werd afgesproken dat er een nieuwe staatshervorming zou onderhandeld worden. En de VLD houdt zich aan deze afspraken. Geen staathervorming, geen regering. Geen regering, geen centen. En zo hoort het.

En voor mij mag België gerust blijven bestaan in die context. Ik vind het erg fijn in België te wonen met zijn verschillende culturen. Daar kan geen enkele twijfel over bestaan.
De verkiezingen ... met Verhofstadt aan het roer en de PS (SPA in de binnenzak) op post was het business as usual. Voortzetting van 8 jaar NON aan Vlaamse eisen.

Voor mij mag België ook blijven bestaan. Maar geen Vlaamse kruiperij meer.

Dat Maingain de onderhandelingen 's middags of 's avonds verlaat (om zijn bokes thuis op te eten) en nooit meëet met de rest, zegt waarschijnlijk veel over zijn rechtlijnigheid en gevoelens jegens de Vlamingen. Die man gaat geen comedie spelen en de tafel delen met mensen die ie rauw lust. Hij heeft betere zaken te doen.
Aan de andere kant geraak je met zulke steenezels nergens en toont dit nogmaals aan waar de redicalen zitten. Niet aan Vlaamse kant (wat de VLD al die jaren bezwoer ... de Vlaamse eisen waren te zot en hoe zou je die dan wel kunnen doordrukken als de Franstaligen niet wilden .... dat de Vlamingen niet verder wilden kon hun gestolen worden)
Ferre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2007, 17:04   #189
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferre Bekijk bericht
De verkiezingen ... met Verhofstadt aan het roer en de PS (SPA in de binnenzak) op post was het business as usual. Voortzetting van 8 jaar NON aan Vlaamse eisen.

Voor mij mag België ook blijven bestaan. Maar geen Vlaamse kruiperij meer.

Dat Maingain de onderhandelingen 's middags of 's avonds verlaat (om zijn bokes thuis op te eten) en nooit meëet met de rest, zegt waarschijnlijk veel over zijn rechtlijnigheid en gevoelens jegens de Vlamingen. Die man gaat geen comedie spelen en de tafel delen met mensen die ie rauw lust. Hij heeft betere zaken te doen.
Aan de andere kant geraak je met zulke steenezels nergens en toont dit nogmaals aan waar de redicalen zitten. Niet aan Vlaamse kant (wat de VLD al die jaren bezwoer ... de Vlaamse eisen waren te zot en hoe zou je die dan wel kunnen doordrukken als de Franstaligen niet wilden .... dat de Vlamingen niet verder wilden kon hun gestolen worden)
Maingain is een vlamingenhater. Nu zingt hij nog, maar hij is aan zijn zwanenzang bezig. Dat heeft nu lang genoeg geduurd met Maingain.

Laatst gewijzigd door system : 4 augustus 2007 om 17:05.
Oud 4 augustus 2007, 17:13   #190
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Maingain is een vlamingenhater. Nu zingt hij nog, maar hij is aan zijn zwanenzang bezig. Dat heeft nu lang genoeg geduurd met Maingain.
gevolgd (of voorafgegaan) door de volledige VLD ?
Oud 4 augustus 2007, 17:17   #191
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Tuurlijk magda.

Limburg ligt echter in Vlaanderen.
Magda ook?

Limburg ligt ook in Nederland.

Dat zou u nu ondertussen toch moeten weten.

Laatst gewijzigd door system : 4 augustus 2007 om 17:18.
Oud 4 augustus 2007, 17:24   #192
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Ik viel gisteren bijna van mijn stoel toen ik dat hoorde, die harde pro-Vlaamse taal van die VLD. Vanwaar die plotselinge bocht, vanwaar dat ultra Belgicisme vaarwel zeggen. Wel het is simpel. Die VLD is voor geen haar te vertrouwen.

De plotse Vlaamsgezindheid van VLD komt omdat de partij dit keer niet de formateur levert, ze gaan nu lekker Vlaamgezind worden want dat levert voordeel op voor hen:

- Letermes formatie wordt bemoeilijkt en de kans bestaat dat hij mislukt en zo kunnen zij weer de formateur leveren en ze kunnen dan met plezier Vlaanderen weer verraden.
- Moesten er nieuwe verkiezingen volgen zou de VLD kunnen zeggen dat ze Vlaams gezind waren.

Wees gerust, zolang figuren als Verhofstadt en Herman Decroo in die partij rondlopen, zal er van een oprechte Vlaamse bezorgdheid geen sprake zijn, gewoon plat opportunisme, die eigenlijk als je een beetje nadenkt wel vrij doorzichtig is.

Moest er een VLD'er opnieuw formateur kunnen worden, zullen ze met plezier de Vlaamse eisen in de vuilbak gooien. Het heeft enkel te maken met postjes en macht.

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 4 augustus 2007 om 17:25.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2007, 17:25   #193
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

volledig eens. Schijn bedriegt hier serieus.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2007, 17:25   #194
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Limburg ligt ook in Nederland.

Dat zou u nu ondertussen toch moeten weten.
Een ander deel van Limburg ligt idd in Nederland.
Dat deel waar jij in woont is echter een deel van Vlaanderen.

Maar ik begrijp dat jij 'jouw' stukje Limburg liever in Belgique hebt liggen dan in Vlaanderen.
Oud 4 augustus 2007, 17:26   #195
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Ik viel gisteren bijna van mijn stoel toen ik dat hoorde, die harde pro-Vlaamse taal van die VLD. Vanwaar die plotselinge bocht, vanwaar dat ultra Belgicisme vaarwel zeggen. Wel het is simpel. Die VLD is voor geen haar te vertrouwen.

De plotse Vlaamsgezindheid van VLD komt omdat de partij dit keer niet de formateur levert, ze gaan nu lekker Vlaamgezind worden want dat levert voordeel op voor hen:

- Letermes formatie wordt bemoeilijkt en de kans bestaat dat hij mislukt en zo kunnen zij weer de formateur leveren en ze kunnen dan met plezier Vlaanderen weer verraden.
- Moesten er nieuwe verkiezingen volgen zou de VLD kunnen zeggen dat ze Vlaams gezind waren.

Wees gerust, zolang figuren als Verhofstadt en Herman Decroo in die partij rondlopen, zal er van een oprechte Vlaamse bezorgdheid geen sprake zijn, gewoon plat opportunisme, die eigenlijk als je een beetje nadenkt wel vrij doorzichtig is.

Moest er een VLD'er opnieuw formateur kunnen worden, zullen ze met plezier de Vlaamse eisen in de vuilbak gooien. Het heeft enkel te maken met postjes en macht.
En nu System nog overtuigen....
Oud 4 augustus 2007, 17:29   #196
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht

- Letermes formatie wordt bemoeilijkt en de kans bestaat dat hij mislukt en zo kunnen zij weer de formateur leveren

Eerst en vooral: de tijden van Verhofstadt en De Croo zijn voorbij. Nog niet helemaal, maar zo goed als.

Eigenlijk hebt u het recht niet het woordje 'opportunist ' in de mond te nemen. Als er nu een grote opportunist in de Vlaamse geschiedenis is geweest, dan was het toch wel Cyriel Verschaeve. Alleen, hij sprong op de verkeerde kar.

Laatst gewijzigd door system : 4 augustus 2007 om 17:31.
Oud 4 augustus 2007, 17:30   #197
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Eigenlijk hebt u het recht niet het woordje 'opportunist ' in de mond te nemen. Als er nu een grote opportunist in de Vlaamse geschiedenis is geweest, dan was het toch wel Cyriel Verschaeve.
Zit die mee aan de onderhandelingstafel misschien?

Of verandert u gewoon van onderwerp wegens volledig in de knoop geraakt?

Laatst gewijzigd door born2bewild : 4 augustus 2007 om 17:30.
Oud 4 augustus 2007, 17:34   #198
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system
Eigenlijk hebt u het recht niet het woordje 'opportunist ' in de mond te nemen. Als er nu een grote opportunist in de Vlaamse geschiedenis is geweest, dan was het toch wel Cyriel Verschaeve. Alleen, hij sprong op de verkeerde kar.
Zegt degene die geen twee zinnen geschreven krijgt zonder er het VB of iemand uit de Vlaamse Beweging bij te sleuren....
Oud 4 augustus 2007, 17:34   #199
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Zit die mee aan de onderhandelingstafel misschien?

Of verandert u gewoon van onderwerp wegens volledig in de knoop geraakt?
Personen die Cyriel Verschaeve als voorbeeld nemen, die zijn mede de oorzaak dat heel veel mensen nooit Vlaams-Nationalist zijn geworden noch ooit zullen worden.

Om terug te komen op het onderwerp: tot nu toe heeft de VLD als eerste de franstaligen duidelijk laten vestaan dat ze deze keer een staatshervorming zullen moeten accepteren. En dat kan men niet ontkennen, hoe sommigen hier ook een poging doen om het toch maar te willen ontkennen.

Laatst gewijzigd door system : 4 augustus 2007 om 17:37.
Oud 4 augustus 2007, 17:37   #200
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Mensen die Cyriel Verschaeve als voorbeeld nemen, die zijn mede de oorzaak dat heel veel mensen nooit Vlaams-Nationalist zijn geworden noch ooit zullen worden.
Et Alors? Niet iedereen zal ook een vld-er worden.
Face it.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be