Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 augustus 2007, 20:58   #181
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Kan je als resoluut alcoholweigeraar eigenlijk respect afdwingen bij Russen?
Oud 11 augustus 2007, 21:58   #182
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Toen de Oostenrijkers hun Staatvertrag, wat o.a. het terugtrekken van de bezettingstroepen inhield, onderhandelden met de Russen, dronken zij voor het vertrek naar de onderhandelingstafel een goed glas olijfolie. Niet om goed te kunnen kakken, maar om een laag olie op hun maagwand te leggen zodat ze niet totaal kapot gingen van de wodka tijdens de onderhandelingen met de Russen.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2007, 07:41   #183
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Business met Russen doet men als men zijn vriendschap en loyauteit kan bewijzen, persoonlijk en tegenover de voor ons zo ongrijpbare Russische Ziel (het Russische woord ontsnapt me) in het algemeen. Dat men daarbij wodka moet kunnen drinken is evident, ook al is whisky chicker. (Er zijn vaak nog wel mindere fraaie kanten aan, zeker als men met ondergeschikten te maken heeft, ambtenaren of bedienden.)

Ook Solidarnosc en Charta 77 konden op zijn steun rekenen, en als ik me goed herinner speelde hij ook een rol bij de "implosie" van de USSR.
dusha, maar meestal gebruiken ze het woord "tsertse", hart, om dit uit te drukken. De kunst, en vooral de muziek geeft die ziel goed weer, ook de hedendaagse muziek. Bijvoorbeeld Tishina van Krug (kun je intikken op youtube) is heel gekend.

Het is echter niet alleen vriendschap en loyauteit, want de sfeer kan plotsklaps en zonder reden omslaan, ook dat hoort bij de "Russische ziel", enorme wispelturigheid en stemmingswisselingen. Andere mindere kanten zijn alle contacten met officiële instanties, die er vooral op uit zijn U het leven zo moeilijk mogelijk te maken en ondertussen nog een centje mee te pikken. Ook hier is alles mogelijk, het kan eindigen in een vriendschappelijke toost, maar net zo goed word je afgeperst en vernederd.
Russen drinken alles door elkaar, natuurlijk bij voorkeur vodka, maar ook wijn, champagne, bier, en inderdaad in de betere kringen whiskey gaan er vlot in. Op het platteland mengen ze vodka met bier, dat is pas dodelijk...

Laatst gewijzigd door tomm : 12 augustus 2007 om 08:01.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2007, 07:47   #184
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kunt liegen dat je gezondheidstoestand het niet toelaat of dat je een strikte moslim bent, zoniet wordt geen enkel excuus aanvaard waarom je als man niet zou toosten op de gezondheid, het welslagen van een project, de internationale vriendschap, op Rusland, op Putin, op de liefde, etc... Russen gaan er zowiezo van uit dat westerlingen slecht kunnen drinken, en bewijzen graag hun superioriteit ter zake... het is vooral zaak om zo decent mogelijk zat te worden, en alert te blijven, zelfs na ettelijke flessen vodka.
Oud 12 augustus 2007, 12:33   #185
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Al die dingen gelden natuurlijk ook in meer of mindere mate voor Kazachen, Kirgiezen, Georgiërs, Oekraïeners, etc. Georgiërs drinken meer wijn, maar daar drinken ze dan ook hele sloten van. Ze hebben zelfs een officiële drinkceremonie met ceremoniemeester, ieder is op z'n beurt ceremoniemeester, en moet dan een koehoorn tot de rand met wijn gevuld in een keer opdrinken, na de toost uitgesproken te hebben. Sommige Russen hebben dat overgenomen.

Laatst gewijzigd door tomm : 12 augustus 2007 om 12:41.
Oud 12 augustus 2007, 12:41   #186
evilbu

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Je kunt liegen dat je gezondheidstoestand het niet toelaat of dat je een strikte moslim bent, zoniet wordt geen enkel excuus aanvaard waarom je als man niet zou toosten op de gezondheid, het welslagen van een project, de internationale vriendschap, op Rusland, op Putin, op de liefde, etc... Russen gaan er zowiezo van uit dat westerlingen slecht kunnen drinken, en bewijzen graag hun superioriteit ter zake... het is vooral zaak om zo decent mogelijk zat te worden, en alert te blijven, zelfs na ettelijke flessen vodka.
Zou je niet eerder zeggen dat de volledige drooglegging van het land (zoals in de VSA in de jaren twintig) een kolossale boost zou kunnen geven aan de economie. Allez ja.
Oud 12 augustus 2007, 12:43   #187
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Russen, die constant dronken zijn, zal men wsl gemakkelijk het communisme of een andere dictatuur verkocht krijgen...
Nuchtere Russen weten wel beter...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2007, 12:44   #188
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zou je niet eerder zeggen dat de volledige drooglegging van het land (zoals in de VSA in de jaren twintig) een kolossale boost zou kunnen geven aan de economie. Allez ja.
Dan breekt er revolutie uit, en ontstaat er een enorme handel in zelfgestookt gevaarlijk spul. Ik denk niet dat het ooit zover komt, het zit gewoon te diep ingebakken in de cultuur. Al in de middeleeuwen kozen de Russen volgens de legende niet voor de Islam om die reden.
Oud 12 augustus 2007, 12:51   #189
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Russen, die constant dronken zijn, zal men wsl gemakkelijk het communisme of een andere dictatuur verkocht krijgen...
Nuchtere Russen weten wel beter...
De doodgraver van het communisme, Yeltsin, was nochtans niet echt een geheelonthouder... Nu wordt er trouwens meer gedronken dan in de Sovjet-tijd, toen de sociale controle veel groter was, de ethische normen en waarden waren veel strikter dan nu, en geregeld werden zatlappen ongevraagd van straat geplukt en naar een ontwenningskliniek gestuurd. Zat op het werk verschijnen of zat achter de auto kruipen werd minder aanvaard dan nu.

.
Oud 12 augustus 2007, 12:51   #190
evilbu

Standaard

Citaat:
Dan breekt er revolutie uit, en ontstaat er een enorme handel in zelfgestookt gevaarlijk spul. Ik denk niet dat het ooit zover komt, het zit gewoon te diep ingebakken in de cultuur. Al in de middeleeuwen kozen de Russen volgens de legende niet voor de Islam om die reden.
Schrijft de islam expliciet voor dat het echt niet mag.
Geef toe dat het zou helpen.
Oud 12 augustus 2007, 12:53   #191
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Schrijft de islam expliciet voor dat het echt niet mag.
Geef toe dat het zou helpen.
Ja, dat denk ik wel.
En het zou helpen, maar is volstrekt onrealistisch. Campagnes tegen abusief alcoholverbruik zoals in de Sovjet-tijd zouden wel een goede zaak zijn.
Oud 12 augustus 2007, 12:53   #192
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wil eigenlijk niet té veel ingaan op dit aspect omdat de indruk zou kunnen ontstaan dat er enkel gezopen wordt in Rusland, maar een vriend van me werd erop betrapt dat hij vals speelde bij het drinken. Ze waren aan de cognac en mijn vriend had die in een bloempot gekieperd en zijn glas met koffie gevuld. Tot later op de avond de Rus eens van zijn "cognac" wou nippen. Het is nooit nog goedgekomen.

Laatst gewijzigd door Basy Lys : 12 augustus 2007 om 12:55.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2007, 13:01   #193
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Ik wil eigenlijk niet té veel ingaan op dit aspect omdat de indruk zou kunnen ontstaan dat er enkel gezopen wordt in Rusland, maar een vriend van me werd erop betrapt dat hij vals speelde bij het drinken. Ze waren aan de cognac en mijn vriend had die in een bloempot gekieperd en zijn glas met koffie gevuld. Tot later op de avond de Rus eens van zijn "cognac" wou nippen. Het is nooit nog goedgekomen.
Dat klopt, niet alle Russen lopen constant zat rond, toch niet in de grote steden (op het platteland wel) en zeker niet in de zakenmilieus, het onderwijs, etc. . Je ziet wel talloze gewone mensen, tot hippe meisjes toe, met halveliters bier rondlopen op straat maar daar wordt een Rus absoluut niet zat van, en in Rusland heeft dat ook niet de marginale uitstraling van bij ons. Maar als ze eenmaal serieus beginnen te drinken, staat er geen maat op. Liefst gaan ze tijdens de zomer tijdens het weekend met vrienden en familie naar hun buitenverblijf op het platteland of in de natuur, ruim voorzien van drank en zakuski's.

Laatst gewijzigd door tomm : 12 augustus 2007 om 13:08.
Oud 12 augustus 2007, 14:02   #194
Ambiorix

Standaard

fijn volkje
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2007, 16:09   #195
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Wat doet Poetin daar als geheelonthouder?
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2007, 16:11   #196
evilbu

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Wat doet Poetin daar als geheelonthouder?
Een ding moet ik hem dan toch nageven : het is een serieuze man.
Oud 12 augustus 2007, 17:16   #197
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een ding moet ik hem dan toch nageven : het is een serieuze man.
Ik geloof daar niets van, waarschijnlijk drinkt hij nooit als hij publiek moet verschijnen, meer niet.
Oud 12 augustus 2007, 17:21   #198
evilbu

Standaard

Citaat:
Ik geloof daar niets van, waarschijnlijk drinkt hij nooit als hij publiek moet verschijnen, meer niet.
Ik bedoelde het ook algemener : ik denk echt dat Bush veel dommer is dan Poetin.
Oud 12 augustus 2007, 17:42   #199
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik bedoelde het ook algemener : ik denk echt dat Bush veel dommer is dan Poetin.
Da's een uitspraak van het Ministerie van Vanzelfsprekendheden.

Feit blijft dat Poetin gelijk heeft om de Russen aan te moedigen geen spijt te hebben van het verleden en zeker niet van Stalin, die toch vooral een grote weldoener en bevrijder was.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2007, 22:13   #200
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Da's een uitspraak van het Ministerie van Vanzelfsprekendheden.

Feit blijft dat Poetin gelijk heeft om de Russen aan te moedigen geen spijt te hebben van het verleden en zeker niet van Stalin, die toch vooral een grote weldoener en bevrijder was.
Bent U al vergeten hoeveel jaren bak U voor dergelijke leugens in Letland krijgt?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be