![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Had/heb zo de gewoonte om alles eens los te peuteren. Zitten prutsen aan het mechanisme om het bord omhoog en omlaag te halen.
Nadien doet de leerkacht het bord omhoog, bord komt los, en hij blijft met dat bord in zijn pollen staan. De meer onschuldige zaken: een stipje op het bord zetten, en telkens de leerkracht voorbij het stipje loopt, roept iedereen stilletjes *piep*.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 8 augustus 2007 om 21:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Yeah right!
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
|
![]() Citaat:
Maar met geen piercings, absoluut rookverbod , deftige kledij,... ben ik het helemaal eens? Heb jij daar dan iets tegen? Het Vlaams onderwijs draait goed, waaschijnlijk dankzij deze orde en tucht. (Wij waren al heel heel blij dat toen we fusioneerden met de meisjesschool, hun uniform niet aan ons werd opgelegd maar dat zij omgekeerd er dan ook van af waren ![]()
![]() |
![]() |
#185 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 8 augustus 2007 om 22:14. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
|
![]() Citaat:
Ok, dat was erover. ![]()
![]() |
![]() |
#187 |
Europees Commissaris
|
![]() http://www.imdb.com/title/tt0110296/plotsummary (laatste zinnetje)
http://www.digg.be/movie.php?id=971 Jammer genoeg waar gebeurd. De "kinderbescherming" werkt in de UK lichtjes anders dan hier, hoor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb deze film in mijn opleiding hoger onderwijs gezien. Meerdere lectoren hebben daar gezegd dat de kernfeiten van het verhaal (zoals wanneer ieder kind wordt weggehaald en waarom) waar gebeurd zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
|
![]() Citaat:
Een school heeft wat mij betreft geen ene fuck te maken met het uiterlijk van scholieren, zolang het niet onzedig, onhandig of respectloos wordt. In veel scholen in Nederland is zelfs letterlijk in het leerlingenstatuut (vraag me af of Vlaamse scholen überhaupt zoiets kennen, als ik dat hier lees: een leerlingenraad bijvoorbeeld, is dat verplicht?) de "vrijheid van uiterlijk" opgenomen. Zolang je dus niet naakt of als spook rondloopt en hoofddeksels afdoet in de klas is er wat mij betreft geen reden tot extra kledingregels. Dat je elkaar niet mag aanraken vind ik ook zo'n regel die nergens op slaat. En op commando de klas binnen- en buitengaan: ongelooflijk. Wat ik zeg, het klinkt eerder als een tuchthuis voor jonge crimineeltjes die met harde hand onderdrukt moeten worden. Een gezond schoolklimaat lijkt het me in ieder geval niet. Geen wonder dat er zoveel liberalen en libertairen zijn in Vlaanderen: dat zijn gewoon jeugdtrauma's. ![]() Nu heb ik wel altijd op openbare scholen gezeten, maar ook de gewone protestants-christelijke en rooms-katholieke scholen zijn niet veel strenger. Alleen reformatorische en gereformeerde scholen hebben soms van die bizarre regels. Nu worden regels soms wel slecht nageleefd, dat is een probleem. Maar in principe kan het ook prima zònder kinderen onder tuchtregime te plaatsen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | ||
|
![]() Citaat:
En komaan zeg: op onze school moesten wij ook mooi in de rij staan, waarop we vervolgens werden geïnspecteeerd door de leraar. Rechtstaan als de leraar binnenkomt en hem aankijken. Piercings, sportschoenen, extravagante haartooi enz... waren verboden, en ik heb aan al die regels hoegenaamd geen trauma overgehouden.
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 9 augustus 2007 om 12:44. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wanneer je een verkeerde noot liet horen, sloeg ze met een "regeltje" op je knokkels. Ik heb heb het zelf nooit voorgehad omdat ik voor haar een rij te ver zat (lang leve de derde rij) maar de mensen op de eerste en tweede rij hebben best wel wat te verduren gekregen. Op het einde van het jaar werd ze ontslagen wegens klachten van ouders (en ook omdat ze een drankprobleem had).
![]() |
![]() |
#193 | |
|
![]() Citaat:
![]() Wij moesten in het middelbaar gewoon als de bel ging naar de klas en we gingen weg als de leraar zei dat het gedaan was. Daar is toch niks mee Ik vind piercings en punkerkapsels zelf eigenlijk erg lelijk, misschien ook daarom. ![]() Mochten jullie roken op school of wat? ![]()
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het kwam regelmatig voor dat vrijwel de gehele klas zo stoned als een garnaal was.
![]() |
![]() |
#195 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#196 | |
|
![]() Citaat:
Nochtans konden heel wat Nederlandse ouders de strenge Belgische schoolklimaat erg waarderen. Ik zat op een grenssschool met internaat, vol met Nederlanders die het Nederlandse schoolsyteem, al dan niet gedwongen, ontvluchtten en hun heil hier zochten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het jaar daarna had ik echter een ongelofelijk leuke muzieklerares. Ze was amper een 1m50 groot maar ze besefte tenminste dat we geen muziekknobbels waren. Ze liet de blokfluit buiten beschouwing en liet ons meer kennismaken met muziekgeschiedenis, opera, klassieke muziek en alle andere muziekstijlen. Resultaat: iedereen ging graag naar de les. ![]()
![]() |
![]() |
#199 | |
|
![]() Citaat:
Wij moesten op alfabet zitten (A links vooraan, V rechts achteraan). Wie één keer een geluid maakte met zijn instrument zonder dat het gevraagd was, riskeerde een sanctie. Spelen mocht je alleen maar als het voor punten was, je kreeg je punten niet te horen en je kreeg zeker ook niet te horen wat er fout aan was. En dat was natuurlijk weeral in alfabetische volgorde. Je moet niet vragen hoe graag ik naar die les ging. ![]()
![]() |
![]() |
#200 |
Banneling
|
![]() Tijdens godsdienst een gedicht over God geschreven in x-rated versie en deze gedicht was tevens ook voorgedragen in de les.
Mocht eens langs de directeur gaan. (Katholieke school) |
![]() |
![]() |