![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Als mensen niet akkoord zijn met een partij en hier niet voor willen stemmen of zelfs als ze ertegen betogen is dit zeker geen discriminatie, maar vrij meningsuiting. Als alle andere partijen niet willen samenwerken met het Blok omdat hun standpunten te extreem zijn, is dit ook geen discriminatie, maar vrij wil. Als je kritiek uitoefend op het duistere verleden van een partij of zelfs als je een politieke partij voor de rechtbank sleept omdat deze met de meest fundamentele principes van de democratie spot, is dat zeker geen discriminatie. Citaat:
Ik haalde als argument o.a. hun standpunt tov. de anti-discriminatie-wet aan. En dan ontwijk je de oorspronkelijke discussie met te beginnen zeiken over hoe het afschaffen van die wet nooit gestemd zou geraken. Doe jij dit opzettelijk omdat je niet kan toegeven dat een ander wel eens gelijk zou kunnen hebben of kun jij gewoon de discussie niet volgen? Maar je geeft dan toch toe dat het VB tegen die wet is, wat je eerst in twijfel trok... BTW Als je het niet met ALLE standpunten van een partij eens bent, waarom begin je die partij dan altijd blindelings te verdedigen als iemand er kritiek over uit? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Frans stadje in greep moslimfundamentalisten Gepost door Rob (R@b) - woensdag 18 februari 2004 @ 09:14 - Bron: Rotterdams Dagblad In Frankrijk blijkt een klein voorstadje van Parijs, Trappes, verworden tot een plaats waar moslimfundamentalisten het voor het zeggen hebben. In de plaats met 28.000 inwoners, zo'n 50 kilometer ten westen van de Franse hoofdstad, heeft een radicalisering van het leven plaatsgevonden die zo snel en heftig is gegaan, dat ze nauwelijks meer terug te draaien lijkt. Vier op de vijf woningen in Trappes zijn woningwetwoningen. Zo'n 75 procent van de bewoners van die huizen is buitenlander. De politiek liet de kleine gemeente jaren aan zijn lot over, creëerde onvoldoende werkgelegenheid en de politie kreeg geen greep krijgt op de handel in drugs; de bevolking voelde zich daardoor niet meer veilig en gaf de buitenlanders daarvan de schuld. Volgens sommigen komt de radicalisering voornamelijk omdat de voormalige communistische burgemeester ieder verzoek van de moslimgemeenschap afwees om in Trappes een moskee te bouwen. In de verkiezingscampagne van 2001 was diens grote rivaal Guy Malandain echter tot iedere concessie bereid. Jaouad Alkhaliki, een wetenschapper uit Straatsburg, zag zijn kans schoon om de Union des Muselmans de Trappes (UMT) in razend tempo om te bouwen van een algemene tot een fundamentalistische moslimorganisatie. De UMT riep alle moslims op hun stem op Malandain uit te brengen, en daardoor was het in een klap gebeurd met de communistische overheersing die het plaatsje decennia had gekend. Geen rok meer De ontwikkelingen in de moslimgemeenschap in Trappes hebben een dusdanig grote aantrekkingskracht op moslims elders in het land, dat de islam in Trappes inmiddels de grootste religie is geworden. Ook de UMT groeit hierdoor groter en groter. En met gevolgen; Alain Degois, die een theaterschool heeft, zag in een mum van tijd enkele getalenteerde vrouwelijke leerlingen veranderen van vrolijke comédiennes in van top tot teen gesluierde vrouwen, die hem niet meer groetten en hun ogen neersloegen als ze hem op straat tegenkwamen. Degois zegt zijn eigen geboorteplaats niet meer te herkennen. En Franse meisjes worden nu op straat uitgescholden door moslimmannen. ''Ik draag geen rok meer. Ik wil niet worden uitgescholden voor hoer'' zegt een 17-jarige scholiere. Met de nieuwe wet op het verbod op hoofddoekjes op scholen dient zich een nieuwe escalatie aan: UMT-leider Alkhaliki heeft gedreigd die nieuwe wet aan zijn laars te lappen en alle meisjes opdracht te zullen geven gesluierd naar school te gaan. Onderwijspersoneel ziet bezorgd het nieuwe schooljaar tegemoet: ''De laatste tijd heb ik soms het gevoel alsof ik op een vulkaan leef in plaats van in Trappes,'' zegt één van de leraressen. *************************************
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Diefstalverzekering voor een middenstander kan je niet verplicht maken voor een ganse maatschappij... het is een beroepsrisico van iemand die er voor koos een onafhankelijke" te worden. Dat sommige mensen idd overdreven emotioneel rageren, moet dat mijn probleem worden omdat VTM het zo besliste omwille van de kijkcijfers?? Stoere bink of superman? Niet bepaald ![]() Lichamelijk ben ik zeker niet Superman of "the Hulk" ![]() ![]() ![]() Ik vertel dit niet om bewondering of medelijden te vragen, gewoon om aan te tonen dat een normale mens méér aankan dan thans verwacht wordt. Dat is dus absoluut géén kwestie van "stoere bink zijn" of superman maar gewoon een kwestie van selfcontrol en d�*�*r lijken véél mensen het moeilijk mee te hebben (daarin aangemoedigd door die "emo-TV" en realityshows waar we mee overspoeld worden...) Nog een vergeten voorbeeldje dat me nu te binnenschiet : in een Noordfranse stad heibel gekregen met een dronken gast aan de uitgang van een noem het disco of dancing, ik was maar toevallig voorbijganger.. de ander trekt een mes, ik schiet mijn vest uit en gooi de vest over het mes, waarna het incident voorbij was: daar stond hij belachelijk met zijn nutteloos mes en een tegenstander die niet wilde vechten... incident over... en néé, het was géén Maghrebijn, gewoon een locale "held" met te hoog promille voor zover ik kon zien. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Zijn die enkele getuigenissen onpartijdig? Ik weet het niet! JIJ wél? Weet jij met welke partijkaart die getuigen op zak lopen? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Staatssecretaris
|
![]() Je leest over de feiten heen: Trappes is geen Franse stad meer, maar een stad die zo uit Egypte geïmporteerd had kunnen zijn. De islamisering en radicalisering zijn geleidelijk aan gekomen, en dus niet na het "Chirac"-voorstel. Lang dus voor zijn kruistocht. Arm Europa dat zich stillaan laat koloniseren.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het feit is dat toen eind jaren'60 het franse leger zich uit Algerije moest terugtrekken, het zijn "collabos" wel moest mee naar Frankrijk nemen, want na wat het franse leger d�*�*r had aangericht zouden die collabos het niet lang overleefd hebben. Dat waren de Harkis. Ze werden aan de rand van de grootsteden geparkeerd in HLMs, sociale woningblokken, zeg maar, maar werkgelegenheid of maatschappellijke opvang werd niet of onvoldoende voorzien en ze werden gewoon "vergeten in hun "cités" , nu in 2004 nog altijd zonder werkgelegenheid voor hen of hun kinderen... Dat onder die omstandigheden er een en ander zal en moet mislopen kan elke socioloog of politicoloog je zo voorspellen.. In elk geval, de toestanden in de france cités zijn niet vergelijkbaar met de onze. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hebt heel veel geluk dat er je tot nu toe niemand bent tegenkomen die er geen problemen over maakt om iemand neer te knallen wanneer hij een tegenreactie van zijn belager voelt aankomen. Eigenlijk vind jij bijna dat er geen politie moet bestaan want als iedereen zou zijn zoals jij zouden er geen problemen meer zijn. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Ze gebruiken moskeeen en boekhandels in Brussel om hun boeken, pamfletten en allerlei andere propaganda te verspreiden. Zelfs de Iraanse ayatollahs gebruiken Brussel als distributiecentrum voor islamitische propaganda. Er zijn zeker drie verenigingen van Marokkaanse fundi's actief in Brussel. Zijne cité staat internationaal bekend als vrijplaats voor fundamentalisten.
![]() |
![]() |
#192 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Je schrijft me zaken toe die ik niet schreef: ik schreef nergens dat er geen politie moet zijn, integendeel, op een andere thread had ik het aan de stok met Distel omdat ik de antwerpse politie verweet te weinig te doen... (met een politieke binding in hun achterhoofd, zoals nu wel gebleken is met het ontslag van commissaris Debie) Mij egoisme verwijten omdat ik 1° niet in de problemen kom en 2° zo dat toch gebeurt, ik er niet zwaar aan til wordt wel overdreven Ik schreef ook nergens Citaat:
Ik geef gewoon niet toe aan die emotieve soapatmosfeer die door een bepaald soort TV gecreëerd wordt. Dat is een beslissing en een instelling, geen aangeboren eigenschap: ik kan me daaraan ook laten gaan en daarna de schuld geven aan "de criminaliteit" (lees "de vreemdelingen")... Iedereen kan dezelfde beslissing nemen. Citaat:
Citaat:
![]() Mijn verkeer is nu de MIVB, de NMBS, mijn voeten etc ![]() De beste manier om niet in moeilijkheden te geraken, is ze niet uit te lokken of te zoeken. De keren dat ik een probleempje had buiten het verkeer was dat voor een deel mee mijn verantwoordelijkheid: wrong place, wrong time, wrong image(ik loop niet rond met een duur uitziend uurwerk). Ik heb mijn ganse leven in een stad gewoond en ken de dorpsatmosfeer enkel van vacanties, ik heb dus stadsgewoontes ipv dorpsgewoontes. In de jaren 50/60kon men in Antwerpen, Brussel, Parijs en Marseille ook in problemen geraken door het niet respecteren van de plaats/tijd/imagoregel... Ik pas me (en mijn gedrag) aan aan de plaats waar ik ben en verwacht niet het omgekeerde ![]() ![]() Egoisme lijkt mij eerder aanwezig bij de mensen die willen dat de omgeving zich aan hen aanpast ![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Heb ik ontkend dat er in de franse cités een serieus probleem bestaat? Men vervoert geen ganse gemeenschap om ze geisoleerd in konijnenhokken te steken, zonder werk te voorzien, zonder sociale opvang, met te weing geld voor onderwijs, te weinig geld voor jeugdwerk, (te weinig geld voor ongeveer alles) en ze dan gewoonweg daar bijna 40 jaar te "vergeten" tot een machtsgeile politicus ten behoeve van zijn electoraat belachelijke reglementen begint uit te vaardigen die juist die gemeenschap viseren: daar moesten gegarandeerd problemen van komen... Had men écht iets voor de moslimvrouwen willen doen had men werkgelegenheid, opleiding, sociale hulp en vangnetten moeten scheppen, maar dat koste weeral geld, terwijl een wet tegen hoofddoekjes het rechtse electoraat van Chirac pleziert, zonder veel kosten... Voor jij het schrijft: in mijn ogen zijn de regeringen Degaulle, Pompidou en Mitterand hier ook schuldig aan hetzelfde verzuim... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Men propte dus de Algerijnse Fransosenliefhebbers in konijnenhokken([size=2]ik hoor mijn schoonvader zaliger zich al in zijn graf ronddraaien als hogesnelheidsgenerator[/size]).
Kan perfect.Hoeveel Belgjes hebben ze niet in de konijnenkoten op Antwerpen Linkeroever gepropt?([size=2]ik herinner mijn redelijk voorspoedige jeugd op de Willebroekse Blokken toch vrij positief, en dat is toch eenzelfde omgewing[/size]) Maar men voorzag geen werk. Voor de hedendaagse jeugd, van welke oorsprong dan ook, ook niet. Oftewel, Werk, dat zoek je zelf, niet de staat. De staat moet er alleen voor zorgen dat de infrastructuur draait, en daar betaald iedereen voor. Tja , hier deed men het net andersom, men propte de buren -oftewel de Marrokanen- in de steenkoolmijnen, maar werken, dat gebeurde niet echt.Hier was werk voorzien,maar dat heeft ook niet geholpen. En machtsgeile politici.. zijn er anderen?
![]() |
#196 |
Schepen
|
![]() Als je in een nieuwe groep komt ben je genoodzaakt je aan te passen. Anders kan je er niet gedijen.
Daarom hoef je geen slavin van dat groepje te worden en je nageslacht evenmin. in geval van de 40 jaar migratie van Marokkanen zijn ze op noodvraag van België naar hier gehaald. De huidige welvaart is er eveneens dankzij de Marokkanen en Italianen en Polen en Turken en Grieken. Dus de kinderen van de eerste generatie zijn rechtmatige erfgenamen van België (cfr. huwelijksrecht). Als je trouwt met iemand pas je je in zekere zin aan elkaar. Allebei doe je water in je wijn om met elkaar overeen te komen. De partners blijven hun eigenheid behouden toch verandert de samengang hun beiden. In de sociologie noemt men dat cultuurevolutie. Integratie betekent dus tolerantie en vooruitgang. Integratie is niet gelijk aan assimilatie of slavinnen maken...
Natuurlijk willen gewone burgers geen oorlog, maar uiteindelijk, het zijn de leiders van een land die de macht bezitten, en de mensen naar je toe trekken is heel gemakkelijk, maakt niet uit of het democratie, fascisme, een parlement en zelfs al communisme is. Het enigste wat je moet doen is ze vertellen dat ze aangevallen worden, hun nationalistische gevoelens aanwakkeren en ze een gevaar aangeven. Het werkt overal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Niet alleen allochtonen hebben daar problemen mee, autochtonen dus ook... Zo radicaal zijn de Marokkanen en Turken hier in 't algemeen nu ook weer niet, wees daar maar blij om!! (ik weet zeker dat jij uitzonderingen zult bovenhalen Verder is een maatschappij geen vaststaand gegeven, maar bijna een levende entiteit, die continu verandert: we moeten ons allemaal aanpassen aan de veranderingen in de maatschappij, die niet alleen van structuur, commmunicatiemiddelen en eisen verandert, maar ook van samenstelling Jij bent opgegroeid in een maatschappij zonder islamietische aanwezigheid, ik ook: dat is veranderd. Leer er mee leven. Een maatschappij is géén vaststaand gegeven, 200 jaar geleden of zo voor eeuwig vastgelegd, maar de som van haar componenten: d�*�*r moet ook jij mee leren leven De islamietische migranten zijn opgegroeid in een maatschappij met 90% l islamietische aanwezigheid, zij leren ook leven als minderheid, maar benadruk niet steeds opnieuw hun minderheidspositie ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jouw redenering dat de staat enkel zorgt voor infrastructur gaat op in normale toestanden, maar de "verhuis van de Harkis" was geen normale toestand: Ze werden niet uitgenodigd als "gast"arbeiders, zoals hier, het franse leger bracht ze mee omdat ze te erg "aangebrand" waren wegens hun collaboratie. Die HLMs werden op 10-tallen km van de steden neergepoot, met minimale of zonder infrastructuur: gewoon ter vervanging van krottenwijken uit golfplaat waar de eerste werden in gedropt (de "zone") Er is wel een immens kwaliteitsverschil tussen de blokken op de LO in Antwerpen en de HLM's in de franse cités! Binnenmuren die meer schotten zijn...etc: je moet geen radio bezitten daar: je kan altijd wel meeluisteren met de buren, door de muur. Overbevolking is ook een chronisch probleem. Wél bijna volledige isolatie van de steden door de afstand. Ook ver van alle werkgelegenheid... Over Willebroek durf ik niet meespreken, ik meen ze eens van ver gezien te hebben, lang geleden. Ook in de zgn Texasbuilding signaleerde men problemen: vermenigvuldig dat met factor 20 of 50 en je krijgt een idee van één cité... De bewering dat Marokkanen in de KS "niet echt werkten" laat ik alleen aan jouw vooringenomenheid over... Je mag blij zijn dat je hier de problemen van de cités niet meemaakt... (ik ken iemand die er woont en toch bezig is haar diploma rechten te behalen). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eens op een andere manier proberen. Korte antwoorden graag filo want ik ken jou halve levensverhaal al ondertussen.
![]() 1) Zijn er zaakvoerders in Belgie die regelmatig brutaal overvallen worden? 2) Heb jij (filo) een eigen zaak (waar al je spaargeld inzit) die een mogelijkheid bied om overvallen te worden? |
![]() |
![]() |