Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 augustus 2007, 07:28   #181
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
En zonder taksen en belastingen geen SZ. 't is maar dage het weet.

Enfin ja, we kunnen altijd geld bijdrukken.
Dat is dus een grote fout die gemaakt word in de redenering van vele.
De SZ is een taks van 13% voor iedereen op inkomsten uit arbeid.
Maar de SZ krijgt nergens anders geld van hoor en alle andere taksen en belastingen gaan niet naar de SZ maar naar onze geldvretende politieke rapporten en commissies.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2007, 07:30   #182
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Vergeleken met de frank zijn we er met de Euro zeker niet op vooruit gegaan ,zij die toen moeite hadden om rond te komen hebben dat zeker al ondervonden,vermits de duurte wel met 25% gestegen is en het inkomen maar met 6% en voor de mindervaliden zelfs maar met 2%.
Als mensen dingen moeten gaan opzeggen die van vitaal belang zijn voor hun kinderen zoals pc en dergelijke voor school,of hospitalisatiekosten wegens te duur dan ontneemt men mensen kansen die er voor anderen wel zijn,en duwt men ze in het hoekje van de kansarmen.
Zij hebben genoeg om te overleven,maar zien de toekomst somber in,en met reden.
Ik kan me vergissen, maar ik ken mensen die in 2000 een 34.000 F netto verdienden en nu, zonder wijziging in werkomstandigheden, gezinssamenstelling... een 42.000 frankskes netto verdienen...

Ik vermoed dat dit meer is dan 6%...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2007, 07:32   #183
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
en als je je niet meer kan permitteren om iets te huren zoals ik en vele tienduizenden met mij dan kan je op hotel en op restaurant gaan

Men kan misschien ook gaan werken... zoals ik en vele miljoenen mensen...

Het is mss interessant eens op te geven waarom U niet uit de armoede (en aan werk) geraakt...

O ja... werken is een recht.. Geen verplichting...

Dat anderen U onderhouden... dat is een verplichting..; Geen recht..

Laatst gewijzigd door Chipie : 15 augustus 2007 om 07:39.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2007, 07:56   #184
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Men kan misschien ook gaan werken... zoals ik en vele miljoenen mensen...

Het is mss interessant eens op te geven waarom U niet uit de armoede (en aan werk) geraakt...

O ja... werken is een recht.. Geen verplichting...

Dat anderen U onderhouden... dat is een verplichting..; Geen recht..
Wel om uit de armoede te komen zijn er een paar zaken nodig.
1) een goede dossis gezondverstand.
2) een enorm doorzettingsvermogen.
3) een enorme zelfopoffering.
4) een grote overtuigingskracht.
5) ongelofelijk veel geluk.

1)Daar de meeste arme ook meestal een lager IQ hebben, kunnen zij bijna niet rekenen op die gezonde dossis verstand en zijn zij dus gedoemd arm te blijven. en geloof mij maar, ik denk niet dat er op dit forum veel mensen zijn die een IQ hebben onder de 110. Deze die daar onder zitten kunnen vaak niet volgen in de discussies en verdwijnen dus snel.

2) Dat is iets uit je karakter en kan je dus zelf vormen of aanleren.

3) Iets dat dus veel pijn kan doen en je dus gewoon moet ondergaan.

4) Kan je ook aanleren en kost je dus enkel wat wilskracht en moeite.

5) Ik weet niet of je zelf hier een rol in kan spelen, maar volgens sommige succesvolle mensen wel, volgens de mislukte niet.

Wat volgens mij dus wil zeggen dat wie hier op het forum actief is en blijft, eigenlijk geen reden heeft om arm te zijn en te blijven.
En gewoon zijn eigen lot en toekomst maar in handen moet nemen.
Oud 15 augustus 2007, 10:59   #185
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
ik acht mezelf niet superieur omdat ik als arme beter weet wat armoede is dan u als andersarme.
Ik ben geen andersarme.

Citaat:
ik zou armoede definieren als over onvoldoende middelen beschikken om adequaat in de basisbehoeften te kunnen voldoen ( waarbij we onder de basisbehoeften ook die behoeften rekenen die door de manier waarop onze maatschappij is georganiseerd basisbehoeften zijn geworden - zonder gsm bvb - geen werk van het interimkantoor )
Wel, ik heb helemaal geen GSM. Betekent dit dat ik zonder het te weten een basisbehoefte mis?

Citaat:
nee het betekend dat we in een bodem moeten voorzien waaronder men ahw niet kan vallen. Een bodem die net voldoende is om in de basisbehoeften te voorzien.

in feite is het ook zo dat de maatschappij intussen zodanig is georganiseerd dat men zonder geld niet meer kan leven en dat geld zelf dus een basisbehoefte is geworden.
Ik ben voorstander van een universeel (doch binnen de rechtsgemeenschap blijvend), individueel en onvoorwaardelijk basisinkomen, echter niet omdat ik vind dat A een plicht heeft om B te gaan betalen op basis van diens armoede, doch wel omdat er essentiële productieve prestaties bestaan waarvoor niet op een andere manier ruimte kan worden geschapen.
Daarnaast dient natuurlijk grond van de vrije markt te worden gehaald; grond is immers geen waar.
http://www.brusselsjournal.com/node/388
http://www.driegeleding.org/essays/2000-03-104.html

Citaat:
Indien geld een levensnoodzakelijke basisbehoefte is geworden hoeven we niet perse alle geld gelijk te herverdelen, we dienen enkel te voorzien in een mimimum voor iedereen, willen we de armoede beeindigen en dus de mensenrechten respecteren.
Wie zegt er dat er zoiets als mensenrechten bestaat, en dat die moeten gerespecteerd worden? Ik denk dat de individuele mens drager is van natuurlijke rechten. Mensenrechten zijn een kunstmatige constructie, waarvan de inhoud van jaar tot jaar en van plaats tot plaats verschilt. In islamitische landen staan mensenrechten bv onder de sharia, in Europa niet enz. Hoe kunt ge daar nu iets op baseren? Zelf heb ik ook lang in dat mensenrechtendiscours geloofd, maar ik heb nu ingezien dat het fake is.
http://www.libertarian.nl/NL/archives/000066.php

Citaat:
1. ik heb u vorige keer al geantwoord dat de al of niet -authenticiteit voor mij niets aan de waarde afdoet. de tekst drukt iets universeels uit.
2. Dat u mij op zoiets wijst is helemaal geen reden om iets te veranderen. Wat u of wie dan ook van mij denkt is mijn zorg zo niet.
U doet maar. Doch indien het u om de waarde van de tekst gaat, waarom zet u er dan een valse auteur bij, terwijl u toch pertinent wèèt dat die auteur nep is? Waarom dan niet gewoon het citaat, zonder auteur of met de echte auteur? Liegt u graag, of zo? Of vindt u het authentieker om aan het citaat ook nog een leugentje te hechten?
Oud 15 augustus 2007, 11:44   #186
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

als dat citaat inderdaad niet echt van chief seattle is dan hebt u gelijk dit ook niet als dusdanig te vermelden.

wie zal het echter zeker weten ? u baseert zich immers ook slechts op beweersels

het beste lijkt mij om het aan zijn overgebleven stamgenoten zelf te vragen. Ik heb daar echter geen tijd voor.

als u op pensioen zijnde echter niets beter te doen hebt houdt ik u niet tegen zijn stamgenoten te contacteren en mij hun mening te doen geworden

op de rest van uw ontopic post kom ik nog terug
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 15 augustus 2007 om 11:45.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2007, 11:48   #187
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
'tegenstander'?
Dude, kom eens buiten. :/

Ik ga morgen naar het summum van mijn jaar.
summum van een jaar ?

wasda ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2007, 12:39   #188
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Wel om uit de armoede te komen zijn er een paar zaken nodig.
1) een goede dossis gezondverstand.
2) een enorm doorzettingsvermogen.
3) een enorme zelfopoffering.
4) een grote overtuigingskracht.
5) ongelofelijk veel geluk.

1)Daar de meeste arme ook meestal een lager IQ hebben, kunnen zij bijna niet rekenen op die gezonde dossis verstand en zijn zij dus gedoemd arm te blijven. en geloof mij maar, ik denk niet dat er op dit forum veel mensen zijn die een IQ hebben onder de 110. Deze die daar onder zitten kunnen vaak niet volgen in de discussies en verdwijnen dus snel.

2) Dat is iets uit je karakter en kan je dus zelf vormen of aanleren.

3) Iets dat dus veel pijn kan doen en je dus gewoon moet ondergaan.

4) Kan je ook aanleren en kost je dus enkel wat wilskracht en moeite.

5) Ik weet niet of je zelf hier een rol in kan spelen, maar volgens sommige succesvolle mensen wel, volgens de mislukte niet.

Wat volgens mij dus wil zeggen dat wie hier op het forum actief is en blijft, eigenlijk geen reden heeft om arm te zijn en te blijven.
En gewoon zijn eigen lot en toekomst maar in handen moet nemen.
wat een onnozele berg vooroordelen zit je daar nu weer uit je mouw te schudden.

Nog nooit gehoord van ziekte enzo? Nog nooit gehoord van omstandigheden die ertoe leiden dat je serieus in geldnood raakt?

Er zijn serieuze zaken mis in onze maatschappij. Je mag dat afdoen als 'de schuld van de armen' maar het getuigt niet echt van een IQ hoger dan 110.
Oud 15 augustus 2007, 15:58   #189
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 Bekijk bericht
Volgens mij heeft België meer last van geestelijke armoede.
Waarvan akte.
Vermoei je vooral niet te veel. Je kan er vuile handen van krijgen.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2007, 20:18   #190
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
wat een onnozele berg vooroordelen zit je daar nu weer uit je mouw te schudden.

Nog nooit gehoord van ziekte enzo? Nog nooit gehoord van omstandigheden die ertoe leiden dat je serieus in geldnood raakt?

Er zijn serieuze zaken mis in onze maatschappij. Je mag dat afdoen als 'de schuld van de armen' maar het getuigt niet echt van een IQ hoger dan 110.
De zaken die opsomden, zijn de zaken die je nodig heb om uit de armoede te geraken.
De oorzaken waardoor je er in kan geraken, wel daar begin ik nog niet eens aan. Maar noem ze gewoon allemaal onder de noemer tegenslag, op wel punt dan ook.
Armoede is nu niet direct iets waar je vrijwillig in gaat leven, of je bent goed gek.
En ik probeer het nu juist al heel de tijd duidelijke te maken dat er heel veel fout is in onze maatschappij en dat armen die niet aan al de door mij opgesomde voorwaarden voldoen, NOOIT op eigen krachten uit de ellende en miserie kunnen geraken. En onze regering is daar de grootste schuldige aan.
Oud 15 augustus 2007, 20:23   #191
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De zaken die opsomden, zijn de zaken die je nodig heb om uit de armoede te geraken.
De oorzaken waardoor je er in kan geraken, wel daar begin ik nog niet eens aan. Maar noem ze gewoon allemaal onder de noemer tegenslag, op wel punt dan ook.
Armoede is nu niet direct iets waar je vrijwillig in gaat leven, of je bent goed gek.
En ik probeer het nu juist al heel de tijd duidelijke te maken dat er heel veel fout is in onze maatschappij en dat armen die niet aan al de door mij opgesomde voorwaarden voldoen, NOOIT op eigen krachten uit de ellende en miserie kunnen geraken. En onze regering is daar de grootste schuldige aan.
Alsof een redelijke gezondheid en goeie omgevingsomstandigheden geen dingen zijn die je nodig hebt om uit de armoede te geraken.
Oud 15 augustus 2007, 20:31   #192
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Alsof een redelijke gezondheid en goeie omgevingsomstandigheden geen dingen zijn die je nodig hebt om uit de armoede te geraken.
Gezondheid en omgevingomstandigheden vallen onder geluk hebben.
Maar gezondheid is eigenlijk een minder belangrijke factor, zolang je gezond van geest bent. Er zijn veel gehandicapten die toch schatrijk worden.
Omgevingsomstandigheden kan je zelf voor een deel bepalen en is dus ook van minder groot belang. je moet geen wijnhandel beginnen in de woestijn en geen badpakken winkel op de noordpool.
Oud 26 augustus 2007, 15:26   #193
duncan
Banneling

Standaard

Ik vraag mij af wa badpakken & den noorpool mé armoede te maken heeft.

Heeft er iemand een brood ik heb honger
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2007, 15:29   #194
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is dus een grote fout die gemaakt word in de redenering van vele.
De SZ is een taks van 13% voor iedereen op inkomsten uit arbeid.
Maar de SZ krijgt nergens anders geld van hoor en alle andere taksen en belastingen gaan niet naar de SZ maar naar onze geldvretende politieke rapporten en commissies.
45% van het NI gaan naar sz.
50% van NI ligt bij de staat.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2007, 15:50   #195
duncan
Banneling

Standaard

Voila nu dat was duidenlijk
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2010, 16:58   #196
BlueThunder
Banneling

Standaard

Lacura

http://www.hln.be/hln/nl/34/Beauty-W...bij-Aldi.dhtml
BlueThunder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2010, 10:14   #197
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Eén Belg op de acht is arm
Gelukkig is maar één op dertigduizend armen Belg.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be