Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Bekijk resultaten enquête: Enquete Boadicea
1 0 0%
2 0 0%
3 0 0%
4 0 0%
5 1 4,76%
6 1 4,76%
7 1 4,76%
7.5 4 19,05%
8 1 4,76%
8.5 1 4,76%
9 4 19,05%
9.5 5 23,81%
10 3 14,29%
Aantal stemmers: 21. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 18 augustus 2007, 00:52   #181
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
En ja, ik weet dat ik vroeg of laat documenten in handen ga krijgen, waarmee ik heel het land op zijn kop kan zetten en ik ben ook van plan om dat te doen, omdat ik het beu ben dat de gewone burger een speelbal wordt van een regering, die hun stem misbruikt en hen tot hun speelbal herleidt en misbruikt naar willekeur.

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2007, 03:38   #182
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Stel, je kan een ganse week elke avond gaan eten met een favoriete gesperkspartner in de verschillende domeinen, wie kies je in
- de muziekwereld
- de filmwereld
- de politiek
- de sportwereld
- de TV personnages
- de filosofen
- de ganse wereld
Oud 18 augustus 2007, 04:09   #183
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Stel, je kan een ganse week elke avond gaan eten met een favoriete gesperkspartner in de verschillende domeinen,

wie kies je in:
- de muziekwereld
- de filmwereld
- de politiek
- de sportwereld
- de TV personnages
- de filosofen
- de ganse wereld
Oud 18 augustus 2007, 12:23   #184
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

@boadicae

Wat doe je graag, een boek lezen of naar een film kijken (het mag ook in de genre van docu, soap, serie etz...), of allebei ?
Oud 18 augustus 2007, 12:26   #185
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja en nee. Het was niet mijn eerste ambitie, maar toen ik merkte dat hogere studies me te zwaar vielen en ik zo enkele jaren verloren ben, moest ik vaststellen dat ik moeilijk werk vond.
Na drie jaar als werkloze schoolverlater en de VDAB die me bleef lastig vallen, was ik al die afwijzingen beu. Ik ben dan met mijn man gaan samenwonen. Die was op dat moment ook werkloos, maar had ooit gewerkt. Pratisch gezien hebben we dan samen met de sociale dienst van de vakbond uitgerekend dat zijn werkloosheidsuitkering geïndexeerd was en mijn wachtuikering niet. Als we elk onze uitkering behielden, zouden we op termijn minder hebben, dan dat ik mijn inkomen liet vallen en hij gezinshoofd zou worden.
In het begin van mijn huisvrouwcarrière hoopte ik nog om ooit werkt te vinden, maar nu ben ik 30 en heb geen enkele werkervaring, dus heb ik dat idee laten varen.
Ik concentreer me nu op andere dingen en ben meer bezig met mijn huisdieren en hobbies.
Met alle respect. Als ik het zo mag stellen, en mijn conclusie is enkel gebaseerd op wat ik hierboven lees, ik vind het toch een riskante onderneming om zonder persoonlijke financiële inkomsten samen te wonen, toch zeker op zo'n jonge leeftijd.

Word je hierdoor niet te afhankelijk ?

Laatst gewijzigd door Rudy : 18 augustus 2007 om 12:28.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2007, 13:30   #186
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Ben jij een vb'er?
Tegen wil en dank. Eigenlijk ben ik het met geen enkele partij 100% eens. Ik ben even lid geweest van het VB en deel vele van hun standpunten, maar ben evengoed in deze partij teleurgesteld.
Bij gebrek aan alternatief stem ik er nog wel op.
Oud 18 augustus 2007, 13:34   #187
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:
Tegen wil en dank. Eigenlijk ben ik het met geen enkele partij 100% eens. Ik ben even lid geweest van het VB en deel vele van hun standpunten, maar ben evengoed in deze partij teleurgesteld.
Bij gebrek aan alternatief stem ik er nog wel op.
Heb je al dingen voorspeld voor een onafhankelijk vlaanderen?

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
Oud 18 augustus 2007, 13:45   #188
Boadicea

Standaard

Citaat:
Stel, je kan een ganse week elke avond gaan eten met een favoriete gesperkspartner in de verschillende domeinen, wie kies je in
Interessante vraag. Ik zal per domein antwoorden om het overzichtelijk te houden.

Citaat:
- de muziekwereld
Moeilijk. Ik heb wel een voorkeur om bepaalde personen te ontmoeten, maar eerder voor hun bijdrage aan de muziekwereld. Ik ben vooral geïnteresseerd in onafhankelijke artiesten, die niet bij grote platenlabels zitten en die op eigen kracht het proberen waar te maken.
Ik denk dat ik mensen zou uitnodigen wiens muziek ik erg weet te waarderen, maar die niet zo erg bekend zijn. Dan denk ik bijvoorbeeld aan de Brobdingnagian Bards. Hier in België zijn ze niet zo bekend, terwijl ze in de VS, waar ze vandaan komen, wel degelijk traditionele muziek naar een jonger publiek brengen, al doen ze het op hun eigen manier.
De grote popsterren en platenbonzen wens ik niet aan mijn tafel, vermits ik niet de indruk heb dat ik met deze mensen op dezelfde golflengte zou zitten.

Citaat:
- de filmwereld
Gek genoeg, zou ik hierbij graag eens mensen van kleine, onafhankelijke productiehuizen eens naast de grote namen zetten. Ik zou misschien niet meteen acteurs of actrices uitnodigen, maar graag eens de mensen achter de schermen, die meestal anoniem blijven.

Citaat:
- de politiek
Eigenlijk heb ik geen zin om met een politieker aan tafel te zitten. Die bederven enkel mijn eetlust.

Citaat:
- de sportwereld
Bwa, mij om het even. Daar ben ik niet zo in thuis. Zolang het geen EPO wielrenner is.

Citaat:
- de TV personnages
Ik kijk niet zoveel TV, dus vrees ik dat ik de meeste niet eens zou herkennen. Ok, misschien zou ik de cast van Lost dan eens uitnodigen, al is het maar om uit te vissen wat ik nog kan verwachten.

Citaat:
- de filosofen
Ik denk dat ik eerlijk gezegd wel eens met Voltaire aan tafel zou willen gezeten hebben. Als het iemand moet zijn die nu nog leeft, is het me om het even.

Citaat:
- de ganse wereld
Zou ik graag op één groot banket uitnodigen. Als ik kon organiseerde ik één groot wereldfeest, waarop alle wapens zouden ophouden met kletteren en iedereen zou vieren. En ik zou het leuk vinden dat het niet zou ophouden.
Oud 18 augustus 2007, 13:47   #189
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
@boadicae

Wat doe je graag, een boek lezen of naar een film kijken (het mag ook in de genre van docu, soap, serie etz...), of allebei ?
Ik beken eerlijk dat ik meer films kijk dan boeken lees. Maar als ik de kans krijg om een goed boek te lezen, doe ik het.
Verder ben ik weinig op een genre gefocust. Ik hou zowel van documentaires als van horror.
Oud 18 augustus 2007, 13:51   #190
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Met alle respect. Als ik het zo mag stellen, en mijn conclusie is enkel gebaseerd op wat ik hierboven lees, ik vind het toch een riskante onderneming om zonder persoonlijke financiële inkomsten samen te wonen, toch zeker op zo'n jonge leeftijd.

Word je hierdoor niet te afhankelijk ?
Ik voel me vrij onafhankelijk. Als er ooit iets zou gebeuren, is genoeg vangnet in onze sociale zekerheid, om niet zonder inkomsten te moeten vallen.
Laat ik het zo stellen: als het tussen mij en mijn man echt niet meer zou klikken en ik krijg het gevoel dat de relatie fout gaat, dan zal het me niet weerhouden om te scheiden.

Af en toe verlang ik misschien wel naar iets meer vrijheid, maar dat heeft weinig met financiële aspecten te maken. Ieders inkomen is beperkt.
Oud 18 augustus 2007, 13:53   #191
Boadicea

Standaard

Citaat:
Heb je al dingen voorspeld voor een onafhankelijk vlaanderen?
De waarheid is dat ik het als een ideaal zie, maar ik het er niet in de nabije toekomst van zie komen. Ik vermoed dat het er nooit van zal komen, zoals de zaken er nu voor staan.
Oud 18 augustus 2007, 13:55   #192
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:
De waarheid is dat ik het als een ideaal zie, maar ik het er niet in de nabije toekomst van zie komen. Ik vermoed dat het er nooit van zal komen, zoals de zaken er nu voor staan.
Mag ik je vervloeken?

Oud 18 augustus 2007, 14:06   #193
Boadicea

Standaard

Citaat:
Mag ik je vervloeken?
Ja, maar ik vrees dat het weinig nut gaat hebben. Als je een onafhankelijk Vlaanderen wil, net als ik, zal je anderen beter vervloeken. Ik zie het niet lukken, of we ontketenen een burgeroorlog, die meer schade gaat aanrichten dan het voordeel dat het gaat opleveren.
Vlaanderen zal ooit meer autonomie krijgen, dat zeker. Het enige wat in de weg zit, is de structuur van onze federale regering. Ik geloof dat als we die kemphanen, die twee verschillende volkeren tegen elkaar blijven opstoken, gaan aanpakken, dat Vlamingen en Walen met een zekere afstand ten opzichte van elkaar, mekaar juist beter zouden begrijpen.

Ik ben er eerlijk gezegd van overtuigd dat als je een ontevreden stuk van je land onafhankelijkheid geeft, je er een machtige bandgenoot bij wint, maar als je het blijft vasthouden, krijg je op den duur een vijand.
Oud 18 augustus 2007, 15:07   #194
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Favoriete steden, binnen- en buitenland?
Oud 18 augustus 2007, 15:08   #195
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Velen op dit forum hebben een extreme visie op het conflict in palestina? Heb jij dat ook?
Oud 18 augustus 2007, 15:24   #196
Boadicea

Standaard

Citaat:
Favoriete steden, binnen- en buitenland?
Binnenland: Antwerpen en Lier

Buitenland: ik heb nog niet zoveel gereisd, maar ik vind Koblenz en Düsseldorf best aangenaam.
Oud 18 augustus 2007, 15:29   #197
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Interessante vraag. Ik zal per domein antwoorden om het overzichtelijk te houden.

Moeilijk. Ik heb wel een voorkeur om bepaalde personen te ontmoeten, maar eerder voor hun bijdrage aan de muziekwereld. Ik ben vooral geïnteresseerd in onafhankelijke artiesten, die niet bij grote platenlabels zitten en die op eigen kracht het proberen waar te maken.
Ik denk dat ik mensen zou uitnodigen wiens muziek ik erg weet te waarderen, maar die niet zo erg bekend zijn. Dan denk ik bijvoorbeeld aan de Brobdingnagian Bards. Hier in België zijn ze niet zo bekend, terwijl ze in de VS, waar ze vandaan komen, wel degelijk traditionele muziek naar een jonger publiek brengen, al doen ze het op hun eigen manier.
De grote popsterren en platenbonzen wens ik niet aan mijn tafel, vermits ik niet de indruk heb dat ik met deze mensen op dezelfde golflengte zou zitten.

Gek genoeg, zou ik hierbij graag eens mensen van kleine, onafhankelijke productiehuizen eens naast de grote namen zetten. Ik zou misschien niet meteen acteurs of actrices uitnodigen, maar graag eens de mensen achter de schermen, die meestal anoniem blijven.

Eigenlijk heb ik geen zin om met een politieker aan tafel te zitten. Die bederven enkel mijn eetlust.

Bwa, mij om het even. Daar ben ik niet zo in thuis. Zolang het geen EPO wielrenner is.

Ik kijk niet zoveel TV, dus vrees ik dat ik de meeste niet eens zou herkennen. Ok, misschien zou ik de cast van Lost dan eens uitnodigen, al is het maar om uit te vissen wat ik nog kan verwachten.

Ik denk dat ik eerlijk gezegd wel eens met Voltaire aan tafel zou willen gezeten hebben. Als het iemand moet zijn die nu nog leeft, is het me om het even.

Zou ik graag op één groot banket uitnodigen. Als ik kon organiseerde ik één groot wereldfeest, waarop alle wapens zouden ophouden met kletteren en iedereen zou vieren. En ik zou het leuk vinden dat het niet zou ophouden.
Op Voltaire, die niet meer leeft dus dat wordt moeilijk, na geen enkele naam, dat kan beter beste Boadicea?

Laatst gewijzigd door Gun : 18 augustus 2007 om 15:31.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2007, 15:30   #198
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Je mag minister worden, welke ministerpost lijkt jou het interessantst?

Laatst gewijzigd door Gun : 18 augustus 2007 om 15:37.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2007, 15:33   #199
Boadicea

Standaard

Citaat:
Velen op dit forum hebben een extreme visie op het conflict in palestina? Heb jij dat ook?
Ik heb een visie, in hoeverre die extreem is, laat ik over aan het oordeel van een ander.

Ten eerste: als volksnationalist gun ik elk volk het recht op een eigen staat, ook het Joodse, maar ik twijfel er aan of de oprichting van Israël eigenlijk wel zo een goed idee was. In mijn ogen zijn de kosten veel te hoog ten opzichte van de baten.
Feit blijft dat zowel Joden, moslims als christenen dat land als heilig beschouwen en er liever om vechten, in de hoop het heiligdom alleen te kunnen beheren, dan het te delen.
Religie, daar mag je pro of contra voor zijn, het heeft in mijn ogen meer met politiek te maken. Zelf heb in compleet geen idee wat dat lapje grond in het Midden Oosten zo belangrijk maakt, dat er al van in de Oudheid om gemoord moet worden.

Ten tweede: ik kies niet meteen partij voor Israël, maar sta evenmin achter de Palestijnen. Ze zijn elkaar waard als het op onmenselijkheden aan komt en daarmee is de kous volgens mij af. Toch wil ik er op wijzen dat de terreur van Israël wel de steun krijgt van het Westen en die van de Palestijnen niet. Dat zorgt natuurlijk voor meer wrevel en verdeeldheid en verheft dat kleine lapje grond tot een wereldconflict.

Ten derde: de oprichting van Israël is een fout die oorlog heeft uitgelokt. De vernietiging ervan, zoals bv Iran voorstelt, zal ook niets oplossen. Dan zal het geweld enkel nog op grotere schaal doen escaleren. Een fout herstellen met een grotere fout, is compleet uit den boze.

Daarnaast is Israël eigenlijk een giftig geschenk voor de Joden, want het is ook het argument dat antisemieten kunnen gebruiken tegen hen. Ik vermoed dat het meer kwaad dan goed gaat doen en dat zowel de moslimwereld als het Joodse volk er onder zullen blijven lijden. Ik zie persoonlijk geen oplossing voor het conflict, omdat alle partijen voet bij stuk houden en geen toegevingen willen doen.
Oud 18 augustus 2007, 15:36   #200
Boadicea

Standaard

Citaat:
Op Voltaire, die niet meer leeft dus dat wordt moeilijk, na geen enkele naam, dat kan beter beste Boadicea?
Jawel, op gebied van muziek heb ik toch een naam gegeven. En moet ik de cast van Lost allemaal bij naam gaan opnoemen?

Oké: politiek. Hitler misschien. Klinkt stom, maar ik zou hem enkel als mede-vegetariër zijn sarcasme op vleeseters willen horen uiten.

Film: ik denk dat ik Robbe de Hert en Steven Spielberg zou samenzetten en zou luisteren hoe die twee tegen elkaar tekeer zouden gaan.

Sport: interesseert me geen zak, dus kan ik geen naam geven. Of tja, ik zal dan maar Kim Gevaert nemen, omdat dat de enige naam is die in me opkomt en ik wel eens andere vrouwen aan tafel wil hebben.

Laatst gewijzigd door Boadicea : 18 augustus 2007 om 15:37.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be