Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 augustus 2007, 14:11   #181
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Waar blijven de reacties zoals bij de onthoofding van westerlingen in irak?
Reacties in de vorm van...tzijn amerikanen want terroristen in irak zijn zo groot niet, de gevangenen die onthoofd waren hadden zelfs amerikaanse gevangenis tenus aan...blablabla...
tzijn volgens mij gewoon moslims die zich voordoen als nazis...tzou allemaal heel wat makelijker zijn indien ze ook het lef hadden hun hoofd te laten zien.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2007, 14:12   #182
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Waar blijven de reacties zoals bij de onthoofding van westerlingen in irak?
Reacties in de vorm van...tzijn amerikanen want terroristen in irak zijn zo groot niet, de gevangenen die onthoofd waren hadden zelfs amerikaanse gevangenis tenus aan...blablabla...
tzijn volgens mij gewoon moslims die zich voordoen als nazis...tzou allemaal heel wat makelijker zijn indien ze ook het lef hadden hun hoofd te laten zien.
Die pipo's in Irak lieten hun gezicht ook niet zien. Ze zijn enkel zo stoer om een medemens het hoofd af te snijden, als ze de consequenties niet hoeven te zien. Deze gekken zijn geen haar beter.
Oud 18 augustus 2007, 14:14   #183
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Die pipo's in Irak lieten hun gezicht ook niet zien. Ze zijn enkel zo stoer om een medemens het hoofd af te snijden, als ze de consequenties niet hoeven te zien. Deze gekken zijn geen haar beter.
Degene in irak zijn idd geen haar beter. Geen haar op mijn hoofd die daaraan denkt.
Deze mensen zijn zielig en hebben gewoon geen respect voor leven en anderen. Stoer zijn ze zeker niet en lef hebben ze ook niet. Indien ze stoer en lef hadden of kortom ballen aan hun lijf hadden zouden ze in een boksring hun kunnen laten zien. Maar ze hebben teveel schrik om op hun oog te krijgen dus snijden ze maar het hoofd af van een vastgebonden gevangene. Eens je tegen het bloed ed kunt kan iedereen het.

Laatst gewijzigd door illwill : 18 augustus 2007 om 14:16.
Oud 18 augustus 2007, 14:15   #184
Boadicea

Standaard

Citaat:
Degene in irak
Iedereen die een ander het hoofd afsnijdt is gek in mijn ogen. Mij doet het er niet toe van waar deze daders komen.
Oud 18 augustus 2007, 14:17   #185
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Geen nood, als je eens wat buiten zou komen en moslims kende zou je misschien een ander beeld hebben.
Waar moet men volgens u buiten komen voor een "ander" beeld van moslims?

Mag ik Algerije aanhalen? Daar is Islam minder extreem beleeft als hier. (en Algerije staat dan nochtans gekend als de radicalere onder de Noord-Afrikaans e landen).

Maar ik Turkije ook aanhalen? Daar is Islam op zo'n progressief pitje, dat homoseksualiteit er een maatschappelijk veel aanvaardbaarder is dan hier. Ongeacht de soms harde taal die je hoort uit ankara.

Ik weet alvast waar ik nog zou willen rondwandelen, moest ik kiezen tussen Algiers of Borgerhout.
Oud 18 augustus 2007, 14:17   #186
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Iedereen die een ander het hoofd afsnijdt is gek in mijn ogen. Mij doet het er niet toe van waar deze daders komen.
Ze zijn idd allemaal knetter maar mij interesseert het wel vanwaar ze komen. Indien het allemaal Belgen waren zou ik toch anders denken...
Oud 18 augustus 2007, 14:18   #187
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Waar moet men volgens u buiten komen voor een "ander" beeld van moslims?

Mag ik Algerije aanhalen? Daar is Islam minder extreem beleeft als hier. (en Algerije staat dan nochtans gekend als de radicalere onder de Noord-Afrikaans e landen).

Maar ik Turkije ook aanhalen? Daar is Islam op zo'n progressief pitje, dat homoseksualiteit er een maatschappelijk veel aanvaardbaarder is dan hier. Ongeacht de soms harde taal die je hoort uit ankara.

Ik weet alvast waar ik nog zou willen rondwandelen, moest ik kiezen tussen Algiers of Borgerhout.
Sorry maar als homo koppel door de straten van Turkije wandelen...? Denk niet dat het lang zou duren.
Oud 18 augustus 2007, 14:21   #188
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tijdens de brugse mette sneed men gewoonlijk de keel over. Eveneens een "varkens"-dood. Niemand kan geweld goedkeuren, Maar de Bruggelingen hun perspectief is te begrijpen, gezien de plunderingen en verkrachtingen door de Franse legers.

Ik ken de problematiek in Rusland niet, maar als het te vergelijken is met bv de situatie in Malmo ten gevolge van massale immigratie, zou deze onthoofding ook een begrijpbaar gevolg zijn van frustratie en onmacht.
Oud 18 augustus 2007, 14:25   #189
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sorry maar als homo koppel door de straten van Turkije wandelen...? Denk niet dat het lang zou duren.
En dat wordt dan gezegd terwijl uitgerekend Brussel & Amsterdam alsmaar meer te kampen krijgen met ge-organiseerde gay-bashings.

Ooit gehoord van Tarkan?

Allicht wel, heeft hier in België eens een hit gescoord. De man is lange tijd erg populair geweest in Turkije, een beetje zoals K3. Een openlijk homo, en het heeft z'n carriëre nooit tegengewerkt.
Oud 18 augustus 2007, 14:25   #190
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Ja, we kennen ze die gematigde moslims die massaal dergelijke gruwelen afkeuren.
Dagelijks houden ze massabetogingen in Europa om deze barbaarsheden gepleegd in naam van hun gematigde koran (die tevens als handleiding gebruikt wordt door hun extremistische broeders) af te wijzen.
Dagelijks verdringen ze zich in alle media om hun extremistische broeders te overtuigen die keeloversnijdingen en zelfontploffingen zo te laten.

Ze werken zich werkelijk in het zweet om hun extremitische geloofsgenoten ervan te overtuigen Mo's moordverzen wat minder letterlijk te nemen.

Wij Westerlingen zijn werkelijk diep ontroerd door die massale en overtuigende inspanningen van die brave, gematigde moslims die hun verontwaardiging en woede uitschreeuwen over de gruwelen gepleegd namens hun lijfboekje.
Gelieve voor u zelf te spreken.
Oud 18 augustus 2007, 14:28   #191
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KrisKras Bekijk bericht
Ga jij dagelijks betogen en je verontwaardiging uitschreeuwen op straat telkens bv Bush in naam van god ergens een land binnenvalt en enkele duizenden slachtoffers maakt, als er dagelijks doden vallen in naam van god. Ook niet he?

Ik ook niet, ben ik nu niet gematigd?
Bush heeft helemaal niet in naam van god een land binnengevallen.
Oud 18 augustus 2007, 14:29   #192
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht

Geen nood, als je eens wat buiten zou komen en moslims kende zou je misschien een ander beeld hebben.

Maar ik vergeef het je.
Mijn buren zijn moslims van Turkse afkomst. Zeer lieve mensen maar daarom is de islam, de koran en 'de profeet' dat nog niet.
Oud 18 augustus 2007, 14:37   #193
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Mijn buren zijn moslims van Turkse afkomst. Zeer lieve mensen maar daarom is de islam, de koran en 'de profeet' dat nog niet.
Dus je hebt een rechtstreekse probleem met Allah & mo7ammed en de koran ??
Oud 18 augustus 2007, 14:54   #194
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Dus je hebt een rechtstreekse probleem met Allah & mo7ammed en de koran ??
Met maangod allah ? De koran is mensenwerk. Ik heb inderdaad een probleem met misdadiger mohammed en zijn misdadig boek dat destijds nomaden heeft aangespoort om ander volkeren te beroven en te onderwerpen (in het beste geval tot 3de rangsburgers in hun eigen land te degraderen) zodra zij sterk genoeg in aantal waren geworden en wat tot op vandaag nog steeds voor op zijn zachtst gezegd 'problemen' zorgt. Gaande van 'integratie'problemen tot regelrechte moordaanslagen. Want islam heeft zijn imperialisme nooit opgegeven. Er was slechts een tijdelijke noodgedwongen wapenstilstand.

In essentie is de islam een religieuze boodschap voor de hele mensheid. Moslims zijn religieus gezien verplicht om het islamitische geloof te verspreiden over de hele wereld. ’En Wij hebben u uitgezonden tot de hele mensheid’ (Koran 34:28 ). Wanneer de niet-moslims toegeven aan bekering of onderwerping, dan kan de missie (da’wa) op vredige wijze worden voortgezet. Als zij dit niet doen, zijn moslims verplicht om oorlog tegen hen te voeren. Om vrede te kunnen bereiken is het nodig, volgens de islam, dat niet-moslims zich onderwerpen aan de uitnodiging van de islam – óf door bekering, óf door het accepteren van de status van religieuze minderheid (dhimmi) en het betalen van de individuele belasting, jizya. Wereldvrede, het finale stadium van de missie, wordt alleen bereikt door de bekering of onderwerping van de hele mensheid aan de islam. […] Moslims geloven dat expansie door oorlog geen agressie is, maar de vervulling van het bevel in de Koran om de islam te verspreiden, als de weg om vrede te bereiken. Het gebruik van geweld om de islam te verspreiden is geen oorlog (harb), een woord dat alleen gebruikt wordt om gewelddadige acties door nietmoslims aan te duiden. Islamitische oorlogen zijn geen hurub [meervoud van harb], maar eerder futuhat, een actie om de wereld te ’openen’ voor de islam en uitdrukking van de islamitische djihad. [...] Ongelovigen die een obstakel vormen voor de da’wa (de missie), zijn zelf schuldig aan deze oorlogstoestand, omdat het verspreiden van de islam op een vredige manier voortgezet kan worden als de anderen zich daaraan onderwerpen. Met andere woorden: zij die zich verzetten tegen de islam veroorzaken oorlogen en zijn er verantwoordelijk voor. Slechts wanneer moslims niet voldoende krachtig zijn, is een tijdelijke ’wapenstilstand’ (hudna) toegestaan.”

http://hoeiboei.web-log.nl/hoeiboei/...e_islam_i.html

Laatst gewijzigd door smiley : 18 augustus 2007 om 15:01.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2007, 15:20   #195
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Bush heeft helemaal niet in naam van god een land binnengevallen.

Lees dit eens :
http://timesonline.typepad.com/faith...-bushisms.html

Punt 1 :
Citaat:
I am driven with a mission from God. God would tell me, 'George go and fight these terrorists in Afghanistan'. And I did. And then God would tell me 'George, go and end the tyranny in Iraq'. And I did. Sharm el-Sheikh August 2003
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2007, 15:28   #196
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Tja en ik maar denken dat het om de olie was
Oud 18 augustus 2007, 16:42   #197
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Serieuze vijs los bij die mannen.

zoals bij al die arabieren die weerloze mensen onthoofden zeker?
maar ja, die video's worden hier niet gepost. Als 't extreem-rechtsen zijn die die misdaden begaan wèl natuurlijk.
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.
TypO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2007, 17:47   #198
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KrisKras Bekijk bericht
Heb hem uit nieuwsgierigheid toch maar eens bekeken en ik moet eerlijk zijn, het ziet er serieus fake uit. Die huid onder de kin lijkt op latex, er spuit geen bloed uit de slagaders enz enz.

Ik kan me vergissen, maar volgens mij is het fake.

Ik heb deze film nog niet bekeken, maar uit vorige van Irak weet ik dat 't bloed er niet per se uitspuit zenne. Straks zal ik eens kijken en zeggen wat ik ervan denk.
Niet dat ik een kenner ben. Maar heb er toch al wat gezien.
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.
TypO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2007, 17:54   #199
Boadicea

Standaard

Mijn man heeft het aangedurfd om er naar te kijken. Volgens hem is het echt. Ik hou wel van horrorfilms, als ik weet dat het fake is, maar naar echte onthoofdingen, kijk ik liever niet.
Oud 18 augustus 2007, 17:54   #200
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Degene in irak zijn idd geen haar beter. Geen haar op mijn hoofd die daaraan denkt.
Deze mensen zijn zielig en hebben gewoon geen respect voor leven en anderen. Stoer zijn ze zeker niet en lef hebben ze ook niet. Indien ze stoer en lef hadden of kortom ballen aan hun lijf hadden zouden ze in een boksring hun kunnen laten zien. Maar ze hebben teveel schrik om op hun oog te krijgen dus snijden ze maar het hoofd af van een vastgebonden gevangene. Eens je tegen het bloed ed kunt kan iedereen het.
Eens je de persoon gedehumaniseerd hebt, verlaagd tot een parasiet, een vijand, een gevaarlijke moslim, dan is het al een stuk makkelijker.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be