Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 augustus 2007, 21:30   #181
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Kleine correctie op je post... Zimbabwe was niet de graanschuur van Zuid-Afrika maar van heel Afrika. Dankzij boekenmensen als Praetorin is het nu het zwart gat van Afrika. Boekenneuzen > honger. Blijkbaar.
ik bedoelde in feite "zuidelijk afrika", niet het land zuid-afrika (alhoewel het daarbij hoort).

Enfin, ze doen maar.

Om terug on topic te komen:

ik ben ervan overtuigd dat men ofwel het afrikaanse principe van kindersterftes moet aanhouden, ofwel het anti-conceptie principe.
zolang beiden worden overtreden (kindersterftes worden verhinderd door westerse interventies, anti-conceptie verhinderd door religieuze overtuigingen of door een gebrek aan westerse interventies, of uiteraard door de standaard afrikaanse cultuur waarbij "poepmaaropjef" standaard is) dan is het resultaat sowieso nefast. En nee, ik voel me daar niet verantwoordelijk voor.

Dat degenen die zich daar wèl verantwoordelijk voor voelen dat ginder wat gaan vertellen.

zowel ik als mijn dochters zijn namelijk voorgelicht én zelfbedruipend.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 24 augustus 2007 om 21:31.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2007, 21:31   #182
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
De economische groei van Afrika de laatste vijf jaar ligt rond de 5 percent, die van Europa minder dan drie percent ...
'k vind dat altijd een beetje ridicuul dat men Afrika als 1 geheel neemt.

Met Europa kun je dat 'min of meer' doen, door de EU. (Maar zelfs dan nog zijn er verschillen. België is noch Zweden, Noch Ierland, Noch Polen.)

Maar in Afrika is het al helemaal een gigantische mengeling van besturen. En beleidsmaatregelen.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2007, 21:32   #183
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ik bedoelde in feite "zuidelijk afrika", niet het land zuid-afrika (alhoewel het daarbij hoort).

Enfin, ze doen maar.

Om terug on topic te komen:

ik ben ervan overtuigd dat men ofwel het afrikaanse principe van kindersterftes moet aanhouden, ofwel het anti-conceptie principe.
zolang beiden worden overtreden (kindersterftes worden verhinderd door westerse interventies, anti-conceptie verhinderd door religieuze overtuigingen of door een gebrek aan westerse interventies, of uiteraard door de standaard afrikaanse cultuur waarbij "poepmaaropjef" standaard is) dan is het resultaat sowieso nefast. En nee, ik voel me daar niet verantwoordelijk voor.

Dat degenen die zich daar wèl verantwoordelijk voor voelen dat ginder wat gaan helpen.
Jij hebt geen geld, je kan hier zoveel quoten zoals je wil, maar wij zullen beslissen, wij die het geld hebben.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2007, 21:32   #184
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Omdat er een urbane migratiegolf was? Die heb je ook in Zuid-Amerika of Azië, ik denk niet dat ik je daarom zie beweren dat Brazilië een aards paradijs is.
Migratiegolven gaan altijd van een slechte situatie naar een betere situatie. maw de leefsituatie voor zwarten in Zuid-Afrika was beter dan hun leefsituatie in de omliggende landen.
Citaat:
En dat moet welk punt bewijzen?
Dat uw opmerking dat de chaos begon bij de aankomst van de blanken onjuist is, meer niet.
Citaat:
Jij gaat nu beweren dat alleen het westen in staat is alle conflicten op te lossen? Grapjas.
Uw glazen bol is kapot, ik zou zo'n domme opmerking nooit kunnen maken. U daarentegen hebt al aangetoond dat u zonder blikken of blozen ervan uitgaat dat alle chaos in Zuid-Afrika begon bij de aankomst van de blanken, zo'n stellingname is niet enkel feitelijk onjuist en dom, maar ook zeer racistisch van uw kant.
Oud 24 augustus 2007, 21:34   #185
Brandaan
Minister

Standaard

Citaat:
De economische groei van Afrika de laatste vijf jaar ligt rond de 5 percent, die van Europa minder dan drie percent ...
Stijgende grondstofprijzen......... Dat moet u toch weten als de forumkapitalist/succesondernemer?
Oud 24 augustus 2007, 21:37   #186
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Stijgende grondstofprijzen......... Dat moet u toch weten als de forumkapitalist/succesondernemer?
Niet alleen stijgende grondstofprijzen, waar ik integendeel tot u wel massa winsten heb gemaakt want daar bent u te inferieur voor om dat te kunnen.
Oud 24 augustus 2007, 21:47   #187
Brandaan
Minister

Standaard

Citaat:
Niet alleen stijgende grondstofprijzen,
Uiteraard niet alleen, maar wel grotendeels.
Citaat:
waar ik integendeel tot u wel massa winsten heb gemaakt want daar bent u te inferieur voor om dat te kunnen.
Ik blijf u een vermakelijke noot op dit forum vinden.
Oud 24 augustus 2007, 21:56   #188
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bertt Bekijk bericht
Hoe kan u nu zo kortzichtig reageren?? Hebt u dan geen enkel schaamtegevoel? Als de katholieke kerk nu eens zou stoppen met het verkondigen dat condooms slecht en duivels zijn en dat ze leven wegnemen. Die mensen zijn nog altijd heel gelovig, daar moeten we aan werken. We moeten zorgen dat de AIDS-epidemie geremd wordt, dat er aan geboorteplanning gedaan wordt, dat we eerlijkere handel gaan voeren. Denk maar aan de Coltan-mijnen in Kongo. De mijnen in Kongo bezitten 80% van de wereldvoorraad Coltan. Deze stof wordt gebruikt voor de productie van GSM's, Laptops, nintendo's, ...
De arme boeren worden uitgebuit en waren verplicht hun mijnen af te staan aan de rijke multinationals. Laat ons eerst naar ons eigen kijken. Laat ons ervoor zorgen dat die mensen het beter hebben en niet meer moeten vluchten. Daar worden we allemaal beter van.
zeer juist.

Maar de zwarten kweken als konijnen en ze hebben zo al voedseltekort.
ze krijgen hulp van het westen en wat doen ze ? wapens kopen om elkander af te knallen ( opkuis, der zijn der teveel zullen ze denken)
veel van dat geld blijft natuurlijk ook hangen aan de pollekes van de hoge pieten.

het probleem is dat de meeste afrikaanse landen nog niet klaar zijn om een westerse maatschappij te worden, of een maatschappij nr westers model te worden.

trouwens, ik heb zo mijn twijfels over het slagen van al die ontwikkelingshulp , op zich is dat goed, mr veel veranderd er niet.

het westen dringt zijn model, dat het gedurende vele honderden jaren stilaan verworven op aan andere continenten, terwijl die continenten er gewoon nog niet klaar vr zijn, qua ontwikkeling.
het westen heeft 100'en jaren kunnen evolueren en de anderen zouden dat van den eersten keer ( bij wijze van spreken) moeten kunnen.

we zitten altijd bezig over de arme nergerkes,etc. mr we vergeten dat er in ons eigen landje ook veel miserie is, en de zever dat die het zelf gezocht hebben vind ik mr flauw. dan kan je nl ook zeggen dat als de afrikaanse landen kolonies waren gebleven ze welvarender etc. waren geweest ( wat echter wel de waarheid is)

een groot probleem is natuurlijk dat het overgrote deel niet geschikt is vr landbouw en laat dit nu de sector zijn waar het meest volk werkt. miserie alom dus.

anticonceptie en geboortebeperking is een begin, want anders gaan er blijven bijkomen, ik zou zelfs durven ijveren vr sterilisatie van een groot deel van de afrikaanse bevolking, in hun belang, als zij zich niet kunnen inhouden, dan moeten wij ervoor zorgen dat ze het doen ,vr hun bestwil

een 1 - kindpolitiek is nl geen oplossing, kijk nr china, meer miserie dan iets anders.

de problemen in afrika zijn niet zo simpel, mr de overbevolking is een enorm groot probleem.

de tendens van de wereldbevolking is nl als volgt :de rijkeren nemen er alsmaar minder, de armen alsmaar meer.

trouwens, ik denk zelfs dat AIDS een poging van de natuur is om de bevolking omlaag te krijgen.

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2007, 22:06   #189
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Tuurllijk was het allemaal koek en ei voordat de blanke verscheen. Vandaar ook dat de Khoisan volkeren verdreven zijn uit gebieden waar de Bantoe's zich vestigden.
Was dat niet vooral na de komst van de eerste blanken?
Citaat:
U tolereert wel heel veel van die verwaande type van "de hogere klasse".
Oud 24 augustus 2007, 22:15   #190
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
zowel ik als mijn dochters zijn namelijk voorgelicht én zelfbedruipend.
WOW, tweeslachtige mensen... het eerste dat ik daarvan hoor!

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2007, 22:17   #191
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Migratiegolven gaan altijd van een slechte situatie naar een betere situatie. maw de leefsituatie voor zwarten in Zuid-Afrika was beter dan hun leefsituatie in de omliggende landen.
Dat uw opmerking dat de chaos begon bij de aankomst van de blanken onjuist is, meer niet. Uw glazen bol is kapot, ik zou zo'n domme opmerking nooit kunnen maken. U daarentegen hebt al aangetoond dat u zonder blikken of blozen ervan uitgaat dat alle chaos in Zuid-Afrika begon bij de aankomst van de blanken, zo'n stellingname is niet enkel feitelijk onjuist en dom, maar ook zeer racistisch van uw kant.
Nee, die golven ontstaan door een wisselwerking van een proces van oneven machtsverhoudingen tussen regio's en de collectieve voorstelling van mensen over de mogelijkheden van die dominerende regio. Dat wil niet zeggen dat ze de facto de juiste keuze zullen maken, maar dat hebben zijzelf niet in de hand.

Is dat chaos? Chaos noem ik wanneer plotseling een bende gewapende mannetjes voor mijn deur staan, een complete samenleving vernietigen en eeuwenlang een directe dwangmatige exploitatie opleggen. Als ze dan eindelijk ophoepelen, dan blijkt er één zwart gat te zijn. En dan kunnen er wel eens problemen ontstaan. Dat noem ik chaos.

Het is dan ook racistisch dat een bende klootzakken uit winstbejag alle andere continenten hadden onderworpen. En het cultuurbeeld die erbij ontstond, noemt men wel eens "oriëntalisme". Zie de geschriften van Edward Said.

Laatst gewijzigd door Praetorian : 24 augustus 2007 om 22:18.
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2007, 22:20   #192
Brandaan
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Was dat niet vooral na de komst van de eerste blanken?
Nee, de Khoisan bevolkten heel Zuidelijk Afrika voor de komst van de Bantoe en ze waren al uit grote delen verdreven voordat de blanken arriveerden.
Daarnaast is het natuurlijk ook zo dat de blanken alle Khoisan uit de nabije omgeving van Kaapstad hebben verdreven en velen (indirect) de dood hebben ingejaagd en ook niet zachtzinnig zijn omgesprongen met de khoisan verder naar het noorden.
Citaat:
U tolereert wel heel veel van die verwaande type van "de hogere klasse".
Ach, ik blijf erbij dat AyneRand zelf iemand uit de "lagere klasse" is en met zijn toontje hier op dit forum een manier heeft gevonden om van zijn frustraties af te komen. Dat vind ik gewoon lachwekkend en elke keer als die jongen de dikke nek komt spelen verschijnt er weer een glimlach op mijn gezicht.
Oud 24 augustus 2007, 22:28   #193
Brandaan
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Nee, die golven ontstaan door een wisselwerking van een proces van oneven machtsverhoudingen tussen regio's en de collectieve voorstelling van mensen over de mogelijkheden van die dominerende regio. Dat wil niet zeggen dat ze de facto de juiste keuze zullen maken, maar dat hebben zijzelf niet in de hand.
U heeft natuurlijk gelijk dat migratiegolven veroorzaakt worden door het beeld van de werkelijkheid en niet per se door de werkelijkheid zelf, maar het beeld en de werkelijkheid verschillen in normale situaties (zonder veel propaganda) nooit substantieel van elkaar.

Citaat:
Is dat chaos? Chaos noem ik wanneer plotseling een bende gewapende mannetjes voor mijn deur staan, een complete samenleving vernietigen en eeuwenlang een directe dwangmatige exploitatie opleggen. Als ze dan eindelijk ophoepelen, dan blijkt er één zwart gat te zijn. En dan kunnen er wel eens problemen ontstaan. Dat noem ik chaos.
Wat is het verschil tussen de situatie tijdens en na de kolonisatie en de tijd voor de kolonisatie? Waaom wilt u de tijd na de kolonisatie wel chaos nopemen, maar de problemen van voor de kolonisatie niet?
Citaat:
Het is dan ook racistisch dat een bende klootzakken uit winstbejag alle andere continenten hadden onderworpen. En het cultuurbeeld die erbij ontstond, noemt men wel eens "oriëntalisme". Zie de geschriften van Edward Said.
Dat is geen racisme, dat is puur kapitalistisch winstbejag. De minachting van de lokale bevolking kan men dan wel weer racisme noemen, maar dit gevoel was 9 van de 10 keer wederzijds.
Oud 24 augustus 2007, 22:43   #194
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Ach, ik blijf erbij dat AyneRand zelf iemand uit de "lagere klasse" is en met zijn toontje hier op dit forum een manier heeft gevonden om van zijn frustraties af te komen. Dat vind ik gewoon lachwekkend en elke keer als die jongen de dikke nek komt spelen verschijnt er weer een glimlach op mijn gezicht.
Als IK rijk zou zijn, zou ik wel wat anders als tijdverdrijf hebben dat wat komen kul verkopen en den dikkenek uithangen op dit forum
Het peil van de opvoeding stijgt blijkbaar niet altijd recht evenredig met de verworven veronderstelde portemonnee

.
Oud 24 augustus 2007, 22:46   #195
VVouter
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn Bekijk bericht
we zitten altijd bezig over de arme nergerkes,etc. mr we vergeten dat er in ons eigen landje ook veel miserie is, en de zever dat die het zelf gezocht hebben vind ik mr flauw. dan kan je nl ook zeggen dat als de afrikaanse landen kolonies waren gebleven ze welvarender etc. waren geweest ( wat echter wel de waarheid is)
Ja idd, treinen die te laat komen zijn echt wel miserie. (om ff de belachelijkheid van je uitspraak aan te tonen)

En verdomme man, ken je geschiedenis. Als je gaat beweren dat Europa niets te maken heeft met de conflicten in Afrika dan ben je toch wel doof en blind geweest tijdens de geschiedenislessen denk ik.

@het artikel en die kerel die zo'n redenering heeft: Gestoord noem ik dat.
VVouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2007, 22:47   #196
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
WOW, tweeslachtige mensen... het eerste dat ik daarvan hoor!
nou ik zou het dus wel leuker vinden als de afrikanen dan ook tweeslachtig werden hoor.
Ik zie niet in waarom ik me schuldig moet voelen omdat zij het niet zijn.
(dit neemt niet weg dat ik ht wel érg vind! maar ik voel me noch koloniaal,noch missiezuster, noch missiepater).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2007, 22:49   #197
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Uiteraard niet alleen, maar wel grotendeels.
Nee, niet grotendeels, in die 5 percent zit de groei van de grondstoffen namelijk niet eens mee ingerekend.
Oud 24 augustus 2007, 22:51   #198
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VVouter Bekijk bericht
Ja idd, treinen die te laat komen zijn echt wel miserie. (om ff de belachelijkheid van je uitspraak aan te tonen)

En verdomme man, ken je geschiedenis. Als je gaat beweren dat Europa niets te maken heeft met de conflicten in Afrika dan ben je toch wel doof en blind geweest tijdens de geschiedenislessen denk ik.

@het artikel en die kerel die zo'n redenering heeft: Gestoord noem ik dat.
dzt beweer ik trouwens niet, ik zeg enkel dater meer welvaart was toen er kolonies waren, los van het misbruik gezien.

daklozen, mensen die aan lager wal zitten ? allemaal niet erg ?
proper, omgekeerd racisme

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2007, 22:54   #199
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
nou ik zou het dus wel leuker vinden als de afrikanen dan ook tweeslachtig werden hoor.
Ik zie niet in waarom ik me schuldig moet voelen omdat zij het niet zijn.
(dit neemt niet weg dat ik ht wel érg vind! maar ik voel me noch koloniaal,noch missiezuster, noch missiepater).
eh, Circe, dat was een GRAPJE he. Je leest er gewoon naast... jammer
je spreekt over sexuele opvoeding en dan gebruik je het woord "zelfbedruipend"... IK vond dat een inkopper, maar allee...

.
Oud 24 augustus 2007, 22:55   #200
VVouter
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn Bekijk bericht
dzt beweer ik trouwens niet, ik zeg enkel dater meer welvaart was toen er kolonies waren, los van het misbruik gezien.

daklozen, mensen die aan lager wal zitten ? allemaal niet erg ?
proper, omgekeerd racisme
Meer welvaart? Europa heeft hun westerse normen gewoon opgedrongen daar. In Afrika waren ze daar totaal niet aan gewoon omdat ze daar andere culturen hebben. Als je ze dan ook nog ineens laat vallen, dan is het bijna logisch dat er conflicten volgen. Trouwens, om een voorbeeld te noemen. De genocide in Rwanda, wie denk je dat daar een aandeel heeft in gespeeld? Ja idd, de Belgen.

En daklozen, mensen die aan lager wal zitten, dat zijn idd jammere feiten. Maar in principe niets vergeleken met de ellende die zich dagelijks afspeeld in onderandere Darfur.
VVouter is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be