![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enfin, ze doen maar. Om terug on topic te komen: ik ben ervan overtuigd dat men ofwel het afrikaanse principe van kindersterftes moet aanhouden, ofwel het anti-conceptie principe. zolang beiden worden overtreden (kindersterftes worden verhinderd door westerse interventies, anti-conceptie verhinderd door religieuze overtuigingen of door een gebrek aan westerse interventies, of uiteraard door de standaard afrikaanse cultuur waarbij "poepmaaropjef" standaard is) dan is het resultaat sowieso nefast. En nee, ik voel me daar niet verantwoordelijk voor. Dat degenen die zich daar wèl verantwoordelijk voor voelen dat ginder wat gaan vertellen. zowel ik als mijn dochters zijn namelijk voorgelicht én zelfbedruipend.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 24 augustus 2007 om 21:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met Europa kun je dat 'min of meer' doen, door de EU. (Maar zelfs dan nog zijn er verschillen. België is noch Zweden, Noch Ierland, Noch Polen.) Maar in Afrika is het al helemaal een gigantische mengeling van besturen. En beleidsmaatregelen.
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Minister
|
![]() Uiteraard niet alleen, maar wel grotendeels.
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar de zwarten kweken als konijnen en ze hebben zo al voedseltekort. ze krijgen hulp van het westen en wat doen ze ? wapens kopen om elkander af te knallen ( opkuis, der zijn der teveel zullen ze denken) veel van dat geld blijft natuurlijk ook hangen aan de pollekes van de hoge pieten. het probleem is dat de meeste afrikaanse landen nog niet klaar zijn om een westerse maatschappij te worden, of een maatschappij nr westers model te worden. trouwens, ik heb zo mijn twijfels over het slagen van al die ontwikkelingshulp , op zich is dat goed, mr veel veranderd er niet. het westen dringt zijn model, dat het gedurende vele honderden jaren stilaan verworven op aan andere continenten, terwijl die continenten er gewoon nog niet klaar vr zijn, qua ontwikkeling. het westen heeft 100'en jaren kunnen evolueren en de anderen zouden dat van den eersten keer ( bij wijze van spreken) moeten kunnen. we zitten altijd bezig over de arme nergerkes,etc. mr we vergeten dat er in ons eigen landje ook veel miserie is, en de zever dat die het zelf gezocht hebben vind ik mr flauw. dan kan je nl ook zeggen dat als de afrikaanse landen kolonies waren gebleven ze welvarender etc. waren geweest ( wat echter wel de waarheid is) een groot probleem is natuurlijk dat het overgrote deel niet geschikt is vr landbouw en laat dit nu de sector zijn waar het meest volk werkt. miserie alom dus. anticonceptie en geboortebeperking is een begin, want anders gaan er blijven bijkomen, ik zou zelfs durven ijveren vr sterilisatie van een groot deel van de afrikaanse bevolking, in hun belang, als zij zich niet kunnen inhouden, dan moeten wij ervoor zorgen dat ze het doen ,vr hun bestwil een 1 - kindpolitiek is nl geen oplossing, kijk nr china, meer miserie dan iets anders. de problemen in afrika zijn niet zo simpel, mr de overbevolking is een enorm groot probleem. de tendens van de wereldbevolking is nl als volgt :de rijkeren nemen er alsmaar minder, de armen alsmaar meer. trouwens, ik denk zelfs dat AIDS een poging van de natuur is om de bevolking omlaag te krijgen.
![]() |
![]() |
#189 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#190 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#191 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Is dat chaos? Chaos noem ik wanneer plotseling een bende gewapende mannetjes voor mijn deur staan, een complete samenleving vernietigen en eeuwenlang een directe dwangmatige exploitatie opleggen. Als ze dan eindelijk ophoepelen, dan blijkt er één zwart gat te zijn. En dan kunnen er wel eens problemen ontstaan. Dat noem ik chaos. Het is dan ook racistisch dat een bende klootzakken uit winstbejag alle andere continenten hadden onderworpen. En het cultuurbeeld die erbij ontstond, noemt men wel eens "oriëntalisme". Zie de geschriften van Edward Said. Laatst gewijzigd door Praetorian : 24 augustus 2007 om 22:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Minister
|
![]() Nee, de Khoisan bevolkten heel Zuidelijk Afrika voor de komst van de Bantoe en ze waren al uit grote delen verdreven voordat de blanken arriveerden.
Daarnaast is het natuurlijk ook zo dat de blanken alle Khoisan uit de nabije omgeving van Kaapstad hebben verdreven en velen (indirect) de dood hebben ingejaagd en ook niet zachtzinnig zijn omgesprongen met de khoisan verder naar het noorden. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Het peil van de opvoeding stijgt blijkbaar niet altijd recht evenredig met de verworven veronderstelde portemonnee ![]()
![]() |
![]() |
#195 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() En verdomme man, ken je geschiedenis. Als je gaat beweren dat Europa niets te maken heeft met de conflicten in Afrika dan ben je toch wel doof en blind geweest tijdens de geschiedenislessen denk ik. @het artikel en die kerel die zo'n redenering heeft: Gestoord noem ik dat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie niet in waarom ik me schuldig moet voelen omdat zij het niet zijn. (dit neemt niet weg dat ik ht wel érg vind! maar ik voel me noch koloniaal,noch missiezuster, noch missiepater).
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Minister
|
![]() Citaat:
daklozen, mensen die aan lager wal zitten ? allemaal niet erg ? proper, omgekeerd racisme
![]() |
![]() |
#199 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() je spreekt over sexuele opvoeding en dan gebruik je het woord "zelfbedruipend"... IK vond dat een inkopper, maar allee... ![]()
![]() |
![]() |
#200 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
En daklozen, mensen die aan lager wal zitten, dat zijn idd jammere feiten. Maar in principe niets vergeleken met de ellende die zich dagelijks afspeeld in onderandere Darfur. |
|
![]() |
![]() |