![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Zaken bewust lekken kan ook een averechts effect hebben namelijk ![]() Had Dehaene gehoopt dat de N-VA dermate gedegouteerd zou zijn dat ze meteen alles zouden opblazen waarna CD&V zonder die 'last' verder kon? Niets is uit te sluiten, het blijft koffiedik kijken.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=AVV;2887033]
Citaat:
En ik denk dat je dat opzettelijk doet. Als je het opzettelijk doet, dan ben je een soort oplichter; als je het onopzettelijk doet, dan ben je een soort domkop. Je vreest het ergste. Zeg ons wie van de onderhandelaars van de tsjeven, (den Deurs of de Rompui ) of de pollentiekers die hen direkt hielpen (seksie Vervotte .. en wie nog, den Bogaart? ...) heeft waar en wat gedaan om jouw gevoel te staven. Of ga je weer afkomen dat de tsjeven altijd al Vlaanderen verneukt hebben? Dat weet je dat dat waar is, maar zijn we akkoord of zijn we akkoord dat de nieuwe tsjeven een kartel gesloten hebben met een partij zoals de nva, dat dit toch een historisch feit is, bewijs van een mentaliteitswijziging enzovoorts ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Schepen
|
![]() Het is gewoon realistisch om de vraag te stellen waarmee NV-A akkoord kan gaan of niet. Want NV-A is niet enkel kartelpartner, ze zijn ook mathematisch nodig voor de formule oranje-blauw. En dat is letterlijk wat er in de tekst van Dehaene stond. Meer niet.
Het is veeleer de demarge van Bart De Wever tegen het, door het staatshoofd voorgestelde onderhandelingsduo De Croo - Langendries, dat vraagtekens deed plaatsen bij de politieke ernst van de NV-A. Al was het sinterklaas zelf die als informateur werd aangesteld, het blijven de partijen die beslissen waarmee ze akkoord gaan of niet. De kleur van de informateur is dan ook niet van extreem belang. Nu zitten daar echter de volledige éminence grize van de Belgische politiek. Dat kan toch ook niet de bedoeling geweest zijn van de NV-A?? Laatst gewijzigd door Jo Creten : 28 augustus 2007 om 18:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Gouverneur
|
![]() [quote=De schoofzak;2887118]
Citaat:
Verder kan ik je verzekeren dat ik op dit forum alles opzettelijk meegeef : en of jou dit de conclusie laat trekken dat ik een soort oplichter ben, wel da's ook voor uw rekening. En inderdaad ik vrees het ergste voor Vlaanderen. En neen , niet alleen omdat de tjeven dat in het verleden altijd gedaan hebben, maar ook op basis van de feiten en dingen die zich sinds 10 juni hebben afgespeeld. De oh zo beloofde verkiezingsbeloftes van voor juni en wat er daarna allemaal heeft plaatsgevonden doet mij idd het ergste vrezen. De formateursnota van het kartel is al enorm afgezwakt: 1. de miljardentransfers: forget it 2.regionalsering van gezondheidszorg : oeps vergeten! 3. splitsing van delen van de sociale zekerheid : bah niet belangrijk 4.meer fiscale autonomie : voor later! 5.communautaire eisen: oei waar is mijn vergrooglas! 6.de vijf resoluties : ach dat was meer om iets te zeggen! 7. radicale Vlaamse opstelling: we zien wel! Ja schoofzak : dit zijn argumenten die mijn gevoel staven. En als U dan zegt dat ik hierboven vlaams-vijandige pers citeer, wel best dan, dan mag jij mij een oplichter noemen. Het staat in de sterren geschreven : Yveke legt sinds 10 juni, als kandidaat premier EEN PERFEKT BELGISCH PARCOURS AF! Van Vlaamse standvastigheid en beloftes aan de kiezer schiet met de dag minder over. En geloof jij werkelijk dat de operatie reddding van hof en Belgicisten het kartel zijn positie nog niet verder zal uithollen. Wel dan denk ik dat jij een soort dommerik bent, om jezelf te citeren! Enfin tijd brengt raad. Maar dat ik het ergste vrees, dat meen ik wel degelijk!
![]() |
![]() |
#185 |
Gouverneur
|
![]() [quote=Jo Creten;2887131]
Het is veeleer de demarge van Bart De Wever tegen het, door het staatshoofd voorgestelde onderhandelingsduo De Croo - Langendries, dat vraagtekens deed plaatsen bij de politieke ernst van de NV-A. Al was het sinterklaas zelf die als informateur werd aangesteld, het blijven de partijen die beslissen waarmee ze akkoord gaan of niet. De kleur van de informateur is dan ook niet van extreem belang. [quote] Plots vergeten dat ook binnen cd&v en vld de meningen verdeeld waren? Heeft niet vandaag openlijk Bogaert zich openlijk verontschuldigd bij de croo omwille van zijn uitspraken? 't is maar al te gemakkelijk de zwarte piet naar de n-va te schuiven... BDW heeft naar mijn persoonijke mening niets anders gedaan dan de mening van zowat iedere in meerdere of mindere mate vlaamsgezinde geventileerd... Overigens, 'k vind niet dat Bogaert een knieval had moeten doen.. zelfs niet voor de lieve vrede... Zoals gezegd, de bedenkingen van Bogaert zijn dezelfde als heel wat Vlamingen en waarom je verontschuldigen bij iemand die vlaamsgezinden 'mentaal achterlijk' noemt? En daar nooit ook maar op enig moment zich voor heeft verontschuldigd ten aanzien van vlaamsgezinden? Waarom zou je respect moeten hebben voor iemand die je beschouwt als een imbeciel? en hoe kan er ook maar iemand geloven dat iemand die een deel van de bevolking en zijn verkozenen bestempelt als 'imbecielen' in een dergelijke crisis een goede (lees: voldoende objectieve) informateur kan zijn? (ten andere: ik ben ook bijvoorbeeld niet opgezet met het 'mestkever' discours). Zelf had ik de aanstelling van Decroo 'voorspeld' nog voor er nog maar in de pers sprake was van zijn mogelijke aanstelling.. 'k dacht: en nu gaan ze een aantal belgicisten in de arena sturen (puur instinctieve reactie)... en mijn instinct is bewaarheid.. In ieder geval: als louter en alleen omwille van hogervemelde uitspraken van BDW de politieke ernst van de N-VA in twijfel mag worden getrokken, ben ik van mening dat net zo goed - gelet op de uitspraken van o.a. Bogaert, die van de CD&V in twijfel mochten getrokken worden; - gelet op de houding van de VLD (waarbij men 'straffe' uitspraken in de pers ging doen.. o.a. over het 'droogleggen') diens politieke ernst in twijfel mag worden getrokken: want wat is dat uiteindelijk ook dan schade toebrengen aan de onderhandelingen (niet vergeten: die uitspraken werden EERST door VLD gedaan NIET door NVA (die nu wel de zwarte piet krijgt toegeschoven); - gelet op de houding van de frantstalige partijen die eigenlijk de facto weigeren een ernstige discussie te voeren, ook hun politieke ernst in twijfel mag worden getrokken.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik voer hier immers helemaal geen "semantische" of "filosofisch" discussie. Uit uw woorden maak ik op dat u vindt dat parlementsleden trouw moeten zijn aan het voortbestaan van de staat. U vindt dat parlementsleden de staat moeten dienen. Ik vind daarentegen dat parlementsleden het volk moeten dienen, door dat volk zijn ze immers democratisch verkozen, en van dat volk dienen ze de belangen te behartigen. Vindt u dat een semantische of filosofische discussie? Ik vind het een discussie van democratie tegen een totalitaire staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vreemd dat dit in 2007 nog steeds, en tegenover "verlichte" mensen, moet herhaald worden. De "natie" bestaat niet: het is een uitvindsel van de heersende klasse om de burger dom en onderworpen te houden. Wie de mythe mee verspreidt collaboreert met die heersende klasse tegen de democratie. En dat de "natie" in de Belgische grondwet staat, tja, moet dat echt een argument voorstellen? Die zin over de "natie" was enkele jaren terug dé reden waarom de RVS het bindend referendum op volksinitiatief ongrondwettelijk genoemd heeft. Het is een democratische prioriteit om hem asap uit de GW te schrappen. Laatst gewijzigd door Kortaf : 28 augustus 2007 om 20:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=AVV;2887255]
Citaat:
Voor de rest doe je niet meer dan herhalen "wat in de sterren geschreven staat". Zie jij dan geen evolutie sedert pakweg vier vijf jaar? Of ben je alleen maar waterdrager voor het Blok? Enfin swat, ik herhaal het punt waarop je gelijk hebt: tijd brengt raad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Gouverneur
|
![]() [quote=De schoofzak;2887542]
Citaat:
Waterdrager van het Blok : simplistisch en dom!. het is juist de rechtlijnigheid aan haar programma dat het VB een beweging naar Vlaamse ontvoogding op gang heeft gebracht. Een beweging die al langer bezig is dan pakweg vier vijf jaar.((?) En dat nu BDW door kartel te vormen met de tjeven denkt dat hij alle credits op zijn hoed mag steken, ik denk het niet. Hopelijk blijft hij even rechtlijnig als het VB steeds geweest is. De ontnuchtering zou anders wel eens vlug kunnen volgen.
![]() |
![]() |
#192 |
Vreemdeling
|
![]() <zijn de morgen lezers wel vlamingen?>
hahaha, inderdaad wij zijn geen vlamingen en godverdomme fier ook!! leve Gent, �* bas les flamouches! Laatst gewijzigd door BozeGeus : 28 augustus 2007 om 21:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Neen, ik suggereer dat de Vlaamse papa ( premier ) sedert geruime tijd een duidelijke voorkeur had voor één van zijn zonen, zijn troetelkind en dat hij hierdoor zijn twee andere kinderen emotioneel heeft verwaarloosd zodat ze in hun ontwikkeling belemmerd werden.
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is trouwens erger dan ontkennen, het is willen vernietigen. In feite is BDW het paard van Troje in de federale regering.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Banneling
|
![]() Volgens mij gebeurd nu dit:
De strijd is begonnen binnen de CD&V. Het vroegere zuilenstelsel ACW, middenstand en boerenbond is verdwenen. Zij bestaan nog louter op de loonlijst van die zuilen. Militanten sterven letterlijk en figuurlijk uit. Althans op nationaal niveau. En ook wel op lokaal niveau. (met uitzondering van landelijke gemeenten) De CD&V is zich als partij aan het losweken van die "standen" gewoon omdat het electoraal kiespubliek niet meer afkomstig is van deze vroegere zuilen. Vroeger kon de CVP mathematisch zijn uitslag bijna bepalen. Nu niet meer. De vertegenwoordigers van de CD&V als partij, zijn Vlaams geworden niet meer of niet min. Maar ergens zijn er nog verbindingen met zuilen en hier en daar families. De grote concurrentie binnen CD&V is niet meer tussen de zuilen, maar tussen de CD&V en de zuilen. Lees: aanhangers van de confederatie/ separatisten en Belgicisten binnen CD&V. Ook binnen die zuilen slagen ze er niet meer in om als eenheid naar buiten te komen. De CD&V is op zich zelf nog wel een relatief machtig machtsbastion. (net zoals vakbonden) Dit is dan ook de reden waardoor sommigen nog wel eens een scheve schaats durven rijden, om een machtspositie binnen de partij te verwerven. Vooral tov de adel binnen de CD&V. Maar op dit moment nog net genoeg potentieel om het nog eens te proberen. Dit is natuurlijk persoonlijk, en zeer kortzichtig want die positie is op nationaal vlak (electoraal) aan het dooien als sneeuw in de zon. Zie maar naar organisaties als VOKA UNIZO Vlaamse artsenverenigingen die vroeger traditioneel CVP gezind waren die nu hun kar tegen België keren. De komst van N-VA in het kartel is in deze zin van catastrofaal belang, om de Vlaamse autonomie gedachte buiten de Vlaamse beweging levendig te houden. Als CD&V nu zijn kar keert in het communautaire, hebben we al kunnen bereiken dat ze zijn eigen graf aan het delven tav pure CD&V kiezers. Laatst gewijzigd door giserke : 28 augustus 2007 om 23:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Staatsrecht is meer dan de GW en de bijzondere wetten, er bestaat ook zoiets als constitutionele praxis die de interpretatie en betekenis van de inhoud van die GW en bijzondere wetten bepaalt. Er staan heel wat tegenstrijdige en verouderde bepalingen in de GW, maar daarvan is wel geweten dat ze verouderd of niet toepasbaar zijn. Zo kan men zich afvragen in hoeverre het begrip van één natie en het verbod op het imperatief mandaat (art.42) niet strijdig zijn met het bestaan van de verschillende taalgroepen in de Kamer (art.43). Het befaamde art.35 staat ook in de GW en iedereen weet heel goed dat het niet werkzaam is. Dat je deze bepalingen zomaar in dezelfde categorie gaat plaatsen als het gelijkheidsbeginsel is echt wel schrijnend. De wetgever heeft het Grondwettelijk Hof slechts bevoegdheid gegeven om wetten (decreten en ordonnanties) te toetsen op schending van een beperkt aantal (uitermate belangrijke) rechten (arts.10-11, 24) alsook heel Titel II, arts.170, 172 en 191 en ook de bevoegdheid om uitspraak te doen in de bevoegdheidsconflicten tussen de overheden. De materie waarin het Hof bevoegd is, is in tegenstelling tot de bepalingen waar jij melding van maakt, heel belangrijk voor het functioneren van de federale staat, alsook voor het vrijwaren van de rechten van de burgers. Er is een groot verschil tussen respect vragen voor het volgen van arresten van het Hof en respect voor zaken als art.33 en art.42, die er enkel nog staan omdat niemand het ooit de moeite vond om ze tot herziening vatbaar te verklaren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door giserke : 28 augustus 2007 om 23:45. |
|
![]() |
![]() |