![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen. |
Bekijk resultaten enquête: Hoeveel punten krijgt Ambiorix? | |||
1 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 5,26% |
2 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
3 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 5,26% |
4 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
5 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 5,26% |
6 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
7 |
![]() ![]() ![]() |
3 | 15,79% |
7.5 |
![]() ![]() ![]() |
2 | 10,53% |
8 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 5,26% |
8.5 |
![]() ![]() ![]() |
3 | 15,79% |
9 |
![]() ![]() ![]() |
4 | 21,05% |
9.5 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 5,26% |
10 |
![]() ![]() ![]() |
2 | 10,53% |
Aantal stemmers: 19. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#183 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Inzake landbouwbeleid benadert de EU het communisme meer dan het liberalisme. Dat is een quasi voldrongen feit. Er is _niets_ vrij aan. Maar echt niets. Enfin, wat denk jij dat er 'vrij' aan zou zijn? Enfin, tenzij je lange termijn planningen, subsidies om die te halen, importprotectionisme, ... allemaal 'liberaal' noemt, natuurlijk.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 18 september 2007 om 14:31. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Ambiorix : 18 september 2007 om 14:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Minister
|
![]() Waarom dacht ik dat jij geschiedenis studeerde? xD
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het kan me btw niet schelen hoe W-Europa eruit zo zien. Wat me wel kan schelen is dat Afrikaantjes welvaart hebben. Maar goed, als jij protectionisme wilt, en de facto Afrikanen welvaart wilt ontnemen, dan doe je dat maar. Ik verkies een iets menselijker discours. En ja, dat mag gerust wat realpolitik zonder de vernietiging van alle overheden. Maar niet de huidige 'wij dumpen alles bij jullie maar jullie mogen niet bij osn verkopen'.
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De boer in de verenigde staten, met zijn tractors, hightechnologisch materiaal, geüpwaardeerde granen, vliegtuigen vol met pesticiden, vierkante kilometers gronden, ... heeft een comperatief _nadeel_ ten opzichte van de Afrikaanse boer die op zijn 50 vierkante meter, met water van 2 kilometer verder en een schop die half verroest is. Met andere woorden, ik ga naar die boer. Niet naar de Amerikaan. Dat fabeltje van 'schaalvoordelen', berg die voor eens envoor altijd eens op. Om maar te zwijgen dat de subsidies in Amerika niét gaan naar het bewerken van landbouwgrond, maar naar het niét bewerken van landbouwgrond. En wie wint daarbij? Juist ja, zij die véél grond hebben en niéts moeten regelen. Sociaal ftw. En wat heet een goedkope werkkracht als die persoon daarbij zijn eigen welvaart kan vergroten? Wat hier 'goedkoop' is, is daar 'duur', dat is gewoon een onfaire vergelijking. En je bent ook intellectueel weer onfair. Waarom gaan enkel de giga-bedrijven naar Afrika? Niét 'omdat' ze de winsten kunnen veroorloven, maar omdat ze de risico's kunnen veroorloven. En - even belangrijk - omdat zij kunnen lobbyen om de 'regels' die mete de best mogelijke bedoelingen zijn geimplementeerd kunnen omzeilen. Ik distantieer me daarvan. Dat jij dat niet doet, is volkomen voor jou rekening.
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() And for fuck sake. Consument = producent. Onthou dat eens.
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
|
![]() hoe heeft u uw vlees graag gebakken?
![]() |
#193 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
aan toevoegen dat wij ie; ook onze armen in het gebied leven waarvan de bewoners via hun regeringen de markt domineren - wij zijn in staat onze produkten pet de hoogste winst te verkopen en met de laagste prijs aan te kopen, precies door die marktdominatie. Het is een sprookje te geloven dat een gecontrolleerde, gecorrigeerde wereldeconomie onze welvaart zal verhogen, de mondiale welvaart zal allicht verhoen, de kindersterfte zal dalen, de geneesmiddelen tegen "tropische ziektes" zullen gevonden worden en toegankelijk zijn voor ieder mens, oorlog en terrorisme zal uitgeband worden, zinloze migratie zal stoppen.. maar alles zal wel degelijk zijn prijs hebben. Belastingparadijzen zullen hun deuren sluiten, arabische potentaten zullen niet meer in staat zijn om paleizen op te trekken door slavenarbeid. De textiel- speelgoed- en electronica zullen aanzienlijk duurder worden, de buitengewone hausse op de vastgoedmarkten zal afgeremd worden. De rendabiliteit in de economie wordt wellicht kleiner en de economische groei trager..
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest Laatst gewijzigd door 1handclapping : 18 september 2007 om 15:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Staatssecretaris
|
![]() Bijkomende vraag, uw saus naast of op uw vlees?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Europees Commissaris
|
![]() Op mijn petatten of op mijne rijst & veel groenten aub desnoods coleslaw
![]() |
#196 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
komt hun export naar hier en onze export naar hen ten goede.
![]() |
![]() |
#197 |
Minister
|
![]() Hoe sta je tegenover het leven, de dood en zelfdoding?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wat is in godsnaam de relevantie van die idiote vragen eigenlijk, waar wilt ge nu naartoe?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Protectionisme is overigens tweerichtingsverkeer. Wij beschermen onze landbouw, en Afrika heeft het recht (zelfs de plicht) de eigen landbouw te beschermen. Méér protectionisme dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |