Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 september 2007, 16:10   #181
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
mijn empathie voor deze dames is nog minder dan een verschrompelde erwt.
Empathie is niet iets dat je selectief kan aanwenden, beste Circe. Ik geloof dat je die term niet helemaal begrijpt.

Citaat:
En inderdaad Edina, in tegenstelling tot U poog ik uit bepaalde gegevens de verbanden te trekken, de oorzaken en de gevolgen te concluderen;
Dat doen Story en Dag Allemaal ook. Niets mis met conclusies trekken. Als je je daarvoor tenminste baseert op feiten. Quod non.

Laatst gewijzigd door Edina : 20 september 2007 om 16:10.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2007, 16:12   #182
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Ok, die dokter mag dus dokken volgens jou? Gaat dat het kind ongedaan maken?
Begrijpend lezen is je sterkste kant niet, vrees ik.
Oud 20 september 2007, 16:15   #183
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
wel, op uw 40 jaar beginnen met kinderen vind ik te laat, mag dat nog even?Dat is een generatie overslagen.Dan heeft uw kind geen moeder, maar een grootmoeder.
Nogmaals, weet jij wat menopauze betekent en wanneer dit optreedt?

Citaat:
En als die oma je dan ook nog uitlegt, als je 20 bent, en zij 60, dat jij en je zus/broer in de kliniek met veel kosten in haar baarmoeder gestopt werden, dat één van de twee eigenlijk niet moest bestaan, een ongeluk was, en dat je uit woede en/of geldzucht een gerechtszaak begonnen bent daarover, dan moet dat toch raar overkomen.Vooral als naast haar niet je vader, maar je tweedde moeder zit.Hoe moet je die nu eigenlijk noemen dan allebeide? Mama 1 en Mama2, moe en stiefmoe, of moet je die met die snor papa noemen?
Je slaagt er echt niet in om je homofobie te verbergen hé?
Oud 20 september 2007, 16:19   #184
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iemand enig idee of de lesbische-niet-baarmoeder kan verantwoordelijk gesteld worden voor het betalen van onderhoudsgeld voor een kind waar ze totaal geen genetische band mee heeft, terwijl ze zelfs (in dit geval) waarschijnlijk evenmin gehuwd was met de baar-moeder?
Volgens mij NO WAY!
Fijn dat je één van de redenen in de verf zet waarom holebi-adoptie zo belangrijk is. Maar lang niet de enige natuurlijk. Het gaat er natuurlijk ook om dat beide ouders evenveel rechten hebben.
Oud 20 september 2007, 16:22   #185
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blijkt dat de baar-moeder van het koppel waarover sprake reeds 40 jaar was. Het lijkt me dan ook evident dat men het als standaard beschouwde om twee embryo's terug te plaatsen, gezien de geringe slaagkansen bij het terugplaatsen van slechts één embryo op die leeftijd.
LOL, je kan het echt niet verkroppen dat je weer eens nonsens uitkraamde hé Circe? Nogmaals: het zijn de ouders die beslissen heoveel embryo's worden teruggeplaatst, niet de dokter! Vanzelfsprekend binnen de wettelijke mogelijkheden.
Oud 20 september 2007, 16:24   #186
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Ik stel voor dat men die vrouwen hun kinderen afneemt en die kinderen laat opvoeden door een vader en moeder die ongewild kinderloos zijn moeten blijven.
Zijn die vrouwen van hun "last" vanaf en zijn die kinderloze vader en moeder gelukkig.
Gelukkig dat mensen zoals jij en Circe daarover geen bal te vertellen hebt en dat ons rechtssysteem zich wel degelijk baseert op feiten. Er is geen enkele aanwijzing om aan te nemen dat de vrouwen geen goede ouders zijn of hun kinderen niet graag zien.
Oud 20 september 2007, 19:35   #187
predator
Parlementslid

predator's schermafbeelding

Standaard

Edina stelde :

Citaat:
Gelukkig dat mensen zoals jij en Circe daarover geen bal te vertellen hebt en dat ons rechtssysteem zich wel degelijk baseert op feiten. Er is geen enkele aanwijzing om aan te nemen dat de vrouwen geen goede ouders zijn of hun kinderen niet graag zien.
Iedereen zijn opmerkingen worden door jou onder vuur genomen ? Die van "Raf" niet. Reden ....
Oud 20 september 2007, 20:07   #188
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door predator Bekijk bericht
Edina stelde :

Iedereen zijn opmerkingen worden door jou onder vuur genomen ? Die van "Raf" niet. Reden ....
Suikerbonen binnenkort ?
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2007, 23:11   #189
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Nogmaals, weet jij wat menopauze betekent en wanneer dit optreedt?

Je slaagt er echt niet in om je homofobie te verbergen hé?
wat heeft menopauze nu met deze draad te maken?Wat maakt het uit of uw lesbische bedriegsters in hun menopauze zijn of niet? Ik dacht nu wel dat ze dat niet waren ( t'zijn vrouwen van 40), maar dit doet niet terzake.Verder: ik beschouw mezelf niet als homofoob, wel als iemand die inzit met het lot van onschuldige kinderen.U denkt blijkbaar alleen aan deze twee lichtzinnige vrouwen, ik eerder aan wat die twee kinderen gaan te verduren krijgen met die twee egoïstische geldzuchtige wijven.Zulke mensen wekken afkeer & walging bij mij op.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2007, 15:23   #190
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wat heeft menopauze nu met deze draad te maken?Wat maakt het uit of uw lesbische bedriegsters in hun menopauze zijn of niet? Ik dacht nu wel dat ze dat niet waren ( t'zijn vrouwen van 40), maar dit doet niet terzake.
Ik dacht al dat je niet goed wist waarover je het had. Natuurlijk is die vrouw in kwestie nog niet in haar menopauze! Dat was nu net mijn punt. Zolang je niet in je menopauze bent (en doorgaans is dat niet voor je 45ste), is er niets abnormaals aan kinderen krijgen, beste forumspook.

Citaat:
Verder: ik beschouw mezelf niet als homofoob...
Het tegendeel zou me verbazen. Homofoben doen dat zelden. Net zoals racisten zelden van zichzelf vinden dat ze racistisch zijn.
Oud 21 september 2007, 15:26   #191
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk is die vrouw in kwestie nog niet in haar menopauze! Dat was nu net mijn punt. Zolang je niet in je menopauze bent (en doorgaans is dat niet voor je 45ste), is er niets abnormaals aan kinderen krijgen, beste forumspook.
Uiteraard niet mijn beste Edina! who cares als je een mongooltje baart nietwaar?
Niks zo gezellig als op je 65ste naar de eerste communie van je kinderen te kunnen gaan, of op je 75ste naar de uitreiking van hun middelbaar diploma! Hun huwelijk kan je misschien al missen, maar kom, zeg niet dat ze door je erfenis geen betere start in het leven kunnen geven dan mensen die tussen hun 25ste en hun 35ste kinderen krijgen.

En bovendien: mannen kunnen tot op het einde van hun leven kinderkes maken. Wat is er nu "verkeerd" aan om op je 78ste nog even papa te willen worden ? Ben je op je vijfde al eigenaar van zijn villa!

allez! waar heeft dat forumspook het nu over hé Edina?

-----

Trouwens waar haal je het uit dat je op je 45ste aan de menopauze begint? met een beetje IVF haal je het gemakkelijk tot aan je zestigste hoor! niks verkeerds mee!
Gewoon in plaats van een buggy een rolstoel kopen: kan je die ineens doorgebruiken als de kindjes kunnen lopen.
En als je ineens drie embryo's laat inplanten( en natuurlijk net op tijd zegt dat het er maar ééntje moest zijn ) kan je ze nog op kosten van de dokter laten opvoeden ook!

Lijkt me win/win situatie.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 21 september 2007 om 15:34.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2007, 15:27   #192
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door predator Bekijk bericht
Dat ik het eens ben met Raf in deze thread hé. Daar had je nu toch echt wel zelf kunnen opkomen...
Oud 21 september 2007, 15:27   #193
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Suikerbonen binnenkort ?
En uw punt is? Het antwoord is trouwens nee.
Oud 22 september 2007, 11:52   #194
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteraard niet mijn beste Edina! who cares als je een mongooltje baart nietwaar?
Niks zo gezellig als op je 65ste naar de eerste communie van je kinderen te kunnen gaan, of op je 75ste naar de uitreiking van hun middelbaar diploma! Hun huwelijk kan je misschien al missen, maar kom, zeg niet dat ze door je erfenis geen betere start in het leven kunnen geven dan mensen die tussen hun 25ste en hun 35ste kinderen krijgen.

En bovendien: mannen kunnen tot op het einde van hun leven kinderkes maken. Wat is er nu "verkeerd" aan om op je 78ste nog even papa te willen worden ? Ben je op je vijfde al eigenaar van zijn villa!

allez! waar heeft dat forumspook het nu over hé Edina?
Ik vrees dat je niet echt op de hoogte bent van het aantal vrouwen dat op 40 jaar nog kinderen krijgt en nog veel minder van het aantal mannen dat vader wordt op veel latere leeftijd... Er is inderdaad niets abnormaals aan het krijgen van kinderen als je nog vruchtbaar bent.

Citaat:
Trouwens waar haal je het uit dat je op je 45ste aan de menopauze begint? met een beetje IVF haal je het gemakkelijk tot aan je zestigste hoor! niks verkeerds mee!
Ik vrees dat je weeral eens slecht geïnformeerd bent. Om na je menopauze nog kinderen te krijgen, zal een gewone IVF niet volstaan, beste Circe. Je moet dan beroep doen op donoreicellen. Menopauze is onomkeerbaar.
Oud 22 september 2007, 12:15   #195
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vrees dat je niet echt op de hoogte bent van het aantal vrouwen dat op 40 jaar nog kinderen krijgt en nog veel minder van het aantal mannen dat vader wordt op veel latere leeftijd... Er is inderdaad niets abnormaals aan het krijgen van kinderen als je nog vruchtbaar bent.
Tuurlijk niet! waar zeg ik dat? Ik geef je toch gelijk?
Kan je toch ineens bij het huwelijk van je kind het bejaardentehuis in en je eigen woning aan het nieuwe koppel schenken!
(tenzij je al bij de plechtige communie begint te sukkelen, maar dan heeft men tegenwoordig toch een trits sociale hulpverleners bij de hand).

Citaat:
Ik vrees dat je weeral eens slecht geïnformeerd bent. Om na je menopauze nog kinderen te krijgen, zal een gewone IVF niet volstaan, beste Circe. Je moet dan beroep doen op donoreicellen. Menopauze is onomkeerbaar.
nooit gehoord van Severino Antinori zeker?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2007, 12:51   #196
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Wel, er zijn mensen die deze dure behandeling 2 maal moeten ondergaan om 2 kinderen te krijgen. En degene die er dan 2 krijgen in 1 behandeling, zijn niet tevreden. Wat een soep.
Oud 22 september 2007, 13:03   #197
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tuurlijk niet! waar zeg ik dat? Ik geef je toch gelijk?
Kan je toch ineens bij het huwelijk van je kind het bejaardentehuis in en je eigen woning aan het nieuwe koppel schenken!
(tenzij je al bij de plechtige communie begint te sukkelen, maar dan heeft men tegenwoordig toch een trits sociale hulpverleners bij de hand).
Het gaat hier niet over 50-plussers die kinderen krijgen hé Circe! Als je op je 40ste moeder wordt, zit je nog lang niet in een bejaardentehuis als je kind volwassen is. Mag ik je er trouwens op wijzen dat mensen met vruchtbaarheidsproblemen niet zelden pas op latere leeftijd kinderen krijgen?

Citaat:
nooit gehoord van Severino Antinori zeker?
En hoe denk je dat hij zwangerschappen bij vrouwen na de menopauze realiseert? Juist ja, met donoreicellen. Doe jezelf een plezier en hou je aan je bewering van gisteren om me op je negeerlijst te plaatsen... je maakt jezelf alleen maar belachelijk op deze manier.

Laatst gewijzigd door Edina : 22 september 2007 om 13:04.
Oud 22 september 2007, 16:39   #198
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik dacht al dat je niet goed wist waarover je het had. Natuurlijk is die vrouw in kwestie nog niet in haar menopauze! Dat was nu net mijn punt. Zolang je niet in je menopauze bent (en doorgaans is dat niet voor je 45ste), is er niets abnormaals aan kinderen krijgen, beste forumspook.

Menopauze treed op tussen de 45 en de 50 (meestal).En dan?Ik vind 40 al een beetje juist om kindjes te maken.Voor redenen die ik al eerder uitlegde(=te groot leeftijdverschil).Trouwens, in dat geval heb je er niets op tegen dat een man van 70 , op voorwaarde dat hij hem nog omhoog krijgt, een kind verwekt bij een vrouw van 49 jaar, nét nog niet in de menopauze.Als het g�*�*t, is het toch dat het natuurlijk is, nee?Want mannen kunnen nu éénmaal (normale) kinderen verwekken zolang ze sexueel potent zijn, en dat is bij sommigen tot op vrij hoge leeftijd.In het geval van een man van 70, met een moeder van 49, dan zijn die respektievelijk 90 jaar en 69 jaar als het kind 20 jaar word.Niks abnormaals aan? Sorry, voor mij wel dus.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2007, 21:54   #199
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wel, op uw 40 jaar beginnen met kinderen vind ik te laat, mag dat nog even?Dat is een generatie overslagen.Dan heeft uw kind geen moeder, maar een grootmoeder.
Jij vindt dit te laat, maar het is niet te laat. Een kind ziet de rimpels, de vetkwabben, de lelijkheid van zijn GOEDE moeder niet.
En eigenlijk, is op 20 jaar kinderen krijgen eerder iets voor marginalen. Je mag dit zelfs als regel stellen in onze maatschappij: hoe jonger (onder de 25), hoe marginaler het milieu waarin ze zich bevinden.
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2007, 22:00   #200
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Het is wel zo dat het simpele volk de laatste 3 generatie's zo rond of zelfs vóór hun 20ste trouwden, en dan pas één of 2, missch 3 kinderen kregen, en die kinderen op hun beurt opnieuw. Zo is het fenomeen van oudere ouders wat verdwenen en doet dit hen vreemd aan.

Nogthans is daar niets vreemd aan: vooral bij het laatste kind van grote gezinnen van bv 8 kinderen zijn de ouders 40 of ouder. Op liefde van de ouders naar hun kinderen toe staat geen leeftijd.
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be