![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ahja, die moordenaar die ook nog is spelletjes durft spelen op de playstation. Wat een durf zeg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Men moet dan ook al mensonwaardige daden hebben verricht om in de gevangenis terecht te komen. Achteraf moeten zulke types dan maar niet komen klagen of het er al dan niet "waardig" aan toegaat in de gevangenis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat HVT handenwringend z'n dagen doorbrengt in niet aflatende pogingen om zich uit wroeging te zelfmoorden? Dat hij z'n bed niet meer uitkomt, geveld door een depressie veroorzaakt door diep en oprecht schuldgevoel? Dat hij -vastbesloten zijn straf te aanvaarden en z'n leven te beteren- zijn dagen doorbrengt in gebed en meditatie? Of enveloppes plakt voor één of ander goed doel? Zo werkt het alleen in goedkopere Amerikaanse filmpjes. HVT lijkt me een figuur te zijn met sociopathische allures; daarom niet 'abnormaal' (ik laat die beoordeling met veel graagte over aan de experten), maar toch met een behoorlijk afgevlakt empathisch vermogen. Er lopen wel meer van dat soort figuren rond. Die gast verveelt zich mateloos en zal uiteindelijk achter de gevangenismuren zijn leven weer hebben willen oppikken. Incluis spelletjes op de PS en literatuur/muziek die door het gretige journaille kan gebruikt worden om hem als de baarlijke duivel af te spiegelen. Want het klinkt vooral vreselijk harteloos, het klinkt vooral respectloos en grof... Of het dat -gegeven de persoonlijkheidskenmerken van HVT- ook daadwerkelijk is, dat is een ander paar mouwen. En Pietje mag me hier nogmaals op m'n kap komen zitten, maar de show rond dit proces is zum kotzen. Zorgvuldig geregisseerd, met sappige detailfragmentjes en de obligate politicus die zo nu en dan eens vanachter het gordijn komt piepen en dan fors verklaren dat dit vooral niet 'politiek gerecupereerd mag worden'. (ring a bell? al die politici die een tiental jaar geleden nog in koor stonden te schreeuwen dat je het VB niet door de rechter mocht laten nekken, maar dat je zoiets moest doen in de 'democratische arena'? - l' histoire se répète.) En natuurlijk moet meester Vermassen zich vooral concentreren op het bespelen van de pers; op het kunstig opbouwen van dat beeld van de 'baarlijke duivel HVT'. Mét het nodige gevoel voor dramatiek en vooral veel gespeelde emotionaliteit. Wie al eens een assisenproces volgt (écht volgt, niet enkel in de columns in de gazet), weet op welk punt in dit verhaal de emotie overgaat in plat georchestreerde vaudeville. En dat vind ik jammer. In de eerste plaats voor de nabestaanden van de slachtoffers omdat ze voor een karretje worden gespannen (vaak zonder het te beseffen; maar dat besef zal nog wel komen - vader Russo ten tijde van Dutroux wist dat bvb. wél) en hun rolletje (vaak by proxy en d�*�*r komen de Vermassens van deze wereld uit hun hol) moeten uitspelen. En in de tweede plaats voor de rechtsgang in dit al kromdenkende landje; want je k�*n onmogelijk nog geloven dat je in dit proces een jury kan vinden die volstrekt onbevooroordeeld gaat oordelen. (een snikkende onderzoeksrechter, komaan zeg...)
The pen is mightier than the sword, and considerably easier to write with. Laatst gewijzigd door Desiderius : 2 oktober 2007 om 23:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
|
![]() Citaat:
Feit alleen dat u gewoon voorbij gaat aan het feit dat er duizenden mensen opgesloten zitten in voorarrest - die dus weldegelijk onschuldig zijn, bewijst dit. En dan het goedkeuren van mensonwaardige behandeling nog boven op het feit dat u dan losweg zegt "ze moeten niet komen klagen" Betekend alleen maar dat u er nog nooit tien sekonden ernstig hebt over nagedacht. Ik hoop alleen maar dat u het nooit meemaakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
|
![]() Ja, dat is wat die het beste kunnen, liegen en bedriegen en huichelen. Niet alleen die daar maar allemaal. Procureurs juist hetzelfde, je zou die soms eens moeten horen liegen op raadkamers. Dat die niet van schaamte in de grond zakken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Precies. En daar heeft hij natuurlijk overschot van gelijk in.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Begrijp je dat? (ik praat dat niet goed, maar kan erwel begrip voor opbrengen) En begrijp je dat dit frustraties en opgeklopte woede genereert? Kun je op deze 2 vragen antwoorden? Dank u. Laatst gewijzigd door sn00py : 3 oktober 2007 om 06:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
|
![]() Savatage's meningen zijn zo stoer. Ik durf wedden dat zijn vriendin dat geil vindt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Europees Commissaris
|
![]() Hij past vooral perfect in het media-decor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De enige post van betekenis in deze draad. Vooral ontluisterend hoe sommigen uit alle macht de werkelijke pijnpunten proberen te omzeilen om toch maar aan platte recuperatie te kunnen doen. Zoals de zogenaamde extreemrechtse omgeving van HVT: zelfs Humo die met veel plezier extreemrechtse omgevingen uitspit en aan het licht brengen, kon niet tot het besluit komen dat dit een belangrijke oorzaak was. De kruiperige, insinuerende manier waarop men dan een hele familie kan beoordelen op grond van het gedrag van 1 persoon, doet mij rillen.
![]() |
![]() |
#192 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wedden dat ze met de Wet Lejeune in hun maag zitten nu de dader voor een keer geen allochtoon is. En waar blijven hun klassieke refreintjes over kansarmheid, ongelukkige jeugd, 2de kans ??? Plots de kast in nu de dader een rechtse is? De schijnheiligheid druipt er weer langs alle kanten af. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Europees Commissaris
|
![]() Het eerste waar mijn gedachten naar uitgaan in verband met deze zaak, zijn het kleine vermoorde meisje en vooral haar ouders. De pijn van de ouders moet onbeschrijflijk zijn. Een tweejarig kindje dat je alles wilde geven, dat al zijn hoop op jou gesteld had, en waarin je een groot deel van jezelf investeerde. Weg. Zomaar, zonder enig nut en zonder enige begrijpelijke reden. Vermoord door een totaal verklote achttienjarige jongen. Dat moet ondraaglijk zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
|
![]() iemand het nieuwsblad van vandaag gezien? 3/4 van de voorpagina ingenomen door een reuzengrote foto van de wenende familie van de vermoorde Oulematou, met in koeien van letters het woord "ONDRAAGLIJK".
Sorry, maar dit vind ik normeloze sensatie. Een krant onwaardig. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je hebt dan ook nog mensen die wel bekwaam zijn maar politiek gemanipuleerd...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Advocaten zijn een beetje de hoeren van het rechtssysteem... Ze verdedigen/veroordelen alles en iedereen, iedere vuile truk is welkom. Het is blijkbaar een broodwinning zoals een ander... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
nagels met koppen ... zeg Desiderius, misschien weet jij hier iets van, (misschien heb ik t gewoon gemist in de pers hoor) waarom is dat proces in godsnaam in t oud justitiepaleis ?! alsof een bedrijf een nieuwe fabriek zet en dan bij t eerste nieuw succesproduct ... de oude fabriek terug induikt om dat voor te stellen ??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allicht. En uw punt is?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Banneling
|
![]() Ik vind dat Hans Van Temsche een vermanende vinger van de rechter verdient.
Een zwaardere straf zou ik ongepast vinden. Want dan zou het 'rechtssysteem' alhier met twee maten en twee gewichten beginnen meten. De afgelopen decennia zijn immers honderden autochtonen het dodelijk slachtoffer geworden van systematisch racistisch geweld vanwege allochtonen. Ik vind dat Van Temsche een tweede kans moet krijgen. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
|
![]() Ik denk niet dat hij ze gaat krijgen, hij heeft nu eenmaal qua misdaad Hitler voorbij gestoken.
En dan nog spellekes spelen ook, sommige mensen volharden in het boze. Laatst gewijzigd door HAMC : 3 oktober 2007 om 17:40. |
![]() |
![]() |