Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 oktober 2007, 19:28   #181
Figy
Schepen

Figy's schermafbeelding

Standaard

HVT is gewoon een jongen die zijn pesterijen nooit heeft kunnen verwerken. Hij zocht een uitlaatklep in een negatief geladen milieu. Opgekropte woede ontstaan uit pesterijen afkomstig van allochtonen, daarenboven zag hij hoe onze regering deze allochtonen met open arme in grote getalen bleef ontvangen. Niet alleen allochtonen, maar ook de maatschappij heeft kwaad bloed gezet bij hem, en door woede en wraakgevoelens is hij zijn gruweltocht begonnen.

Als men iemand als racist bestempelt op basis van 1 vlaag van razernij, is er menig allochtoon die ook in dat schuifje thuishoort!
Figy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 19:32   #182
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht

Niet meer in staat om de "anderen" voor geboefte uit te schelden, gezien "het eigen volk eerst" blijkt fundamentalistisch te zijn in woorden én in daden gaat men nu de sukkelaar uithangen: de vreemdelingen worden BEVOORDEELD

Terwijl alle studies erop wijzen dat er nog steeds duchtig gediscrimineerd wordt: herinner je de affaire rond de interimbedrijven...

Gekte is duidelijk ongeneesbaar indien het om vreemdelingenhaat gaat
Er is een verschil in discrimineren. Daarnaast vind ik het erg gesteld, dat men moord al gaat vergelijken met iemand een job weigeren.

We zijn inderdaad in een stamien aan het vervallen dat positieve discriminatie negatief begint te werken. Vreemdelingen voortrekken, betekend eigen volk achterop duwen, omdat er nu eenmaal mensen zijn die talentvol potentieel om niet-objectieve redenen willen weigeren.
Oud 11 oktober 2007, 19:33   #183
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Groot gelijk! De verpletterende verantwoordelijkheid van het Vlaams Blok en ander extreem gespuis kan niet langer ontkend worden. Wordt dit misschien eindelijk het duwtje in de rug dat onze politici nodig hebben om die crapuleuze organisatie voor eens en voor altijd met wortel en tak uit te roeien (figuurlijk gesproken uiteraard)?
Neen, dat wordt het niet, aangezien de huidige politici nu ook wel doorhebben dat dit enkel averechts zal werken. Jammer, hé.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 19:33   #184
Noorman
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Er is EEN groot probleem: Indien iemand, enkel afgaande op de huidskleur van iemand, zwart of wit, mensen doodschiet. Hoe noem je dan zijn motief: KLEURENBLINDHEID of RACISME?
Zijn jullie naast bezeten nu ook totaal blind én doof?
Beste professor Feremans,

Ongelooflijk is het, de manier waarop jouw strekking de wereld op zijn kop zet! Het proces van Hans misbruiken jullie om niks anders dan politieke profileringsdrang. Want in al jullie correctheid menen jullie het recht te hebben om een gedachtengoed te beschuldigen van moord. Ik heb daarentegen dat gedachtengoed dat onderandere jij zo viseert nooit over het jouwe horen klagen als dolgedraaide debielen in naam van hun godsdienst in koelen bloede mensen het hoofd afsnijden. Ik heb dat gedachtengoed dan wel horen klagen over die godsdienst zelf maar zij waren in tegenstelling tot jij wel in staat om het onderscheid te maken tussen extreme godsdienstbeleving en sukkels zoals jullie die er dwangmatig de rode loper voor uitrollen.

In dit verhaal ben jij de racist, Eric, jij maakt een onderscheid, voor jou is het niet eender op wie die maf geschoten heeft!! Voor mij wel, voor mij hoort klootzak Hans tegen een muur thuis, waar enkele kogels zijn kans op recidiveren voor eens en altijd uitschakelen. En niet omdat hij op allochtonen heeft geschoten maar wel omdat hij op MENSEN heeft geschoten. De afkomst van die mensen interesseert mij in deze context niet. Niet dat je het niet mag melden hoor, dat hij allochtonen viseerde maar wees dan zo fair om ook niet uit te halen naar ons gedachtengoed als dat al eens, en soms onterecht (zaak Joe), aanneemt dat het "allochtonen waren" want in de hele heisa van dit proces doen jullie juist hetzelfde.

Gezien Feremans ? Die warme handdruk gezien van dat familielid van Oulemata met één van de advocaten van Van Temsche ? Die mensen staan verder dan jij hoor, jij komt niet verder dan wat blinde haat tegen een politieke partij, en is blinde haat nu niet net wat jij die politieke partij altijd verwijt ?

Noorman
Noorman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 19:39   #185
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abba Kovner Bekijk bericht
We staan inderdaad voor een ruk naar rechts (alhoewel VLD voor het VB nog altijd links is). Bovendien verwar jij vrije meningsuiting met het zgn recht dat het VB (en aanhang) voor zich opeist om racisme en discriminatie te bedrijven, legaal te maken.

Ook is er een groot verschil tussen iets wat ene De Gucht zegt, en wat een partij doet op georganiseerde en systematische wijze. Als je het vonnis hebt gelezen van de veroordeling van het VB (in feite haar vzw's) zou je zo'n domme vragen niet meer stellen.
Aandacht schenken aan de huidige problemen in de samenleving die worden gecreëerd door bepaalde groepen die met de westerse samenleving een probleem hebben en er zich willen tegen afzetten heeft niets met racisme en discriminatie te maken. Dat weet u zelf goed genoeg. HVT opblazen als zijnde een doortrapte racist is te belachelijk om los te lopen, indien dit het geval zou zijn geweest zou deze persoon wel een andere plaats hebben uitgezocht om te voldoen aan zijn racistische moordzucht.

Een bepaalde partij of strekkingen hier de schuld mee willen van geven getuigd van het achterbaks links slinks karakter waar personen als u zijn van vergeven. Als men een eenzaat, een zwakzinnige als een HVT als een gevaar beschouwd voor de samenleving, dan heeft men nog geen aandacht besteed aan personen als "u", een feremans en de rest van de politieke progressieve meute die een werklijk gevaar inhouden voor een normale gezonde samenleving. Voor zulke samenleving is een linkse strekking als een sluipend gif.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 19:42   #186
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Verder gaat jouw redenering niet op. hooliganisme=voetbal verbieden; hatespeech door imam=islam verbieden; varkenspest=varkensboeren verbieden; stakingen=vakbonden verbieden...hei, da's een goeie!
Buiten de varkenspest, kan ik met al je verboden akkoord gaan!

Niks zo lekker als een lekker stukje varkensvlees.
Ik vind dat dit verplicht moet gesteld worden door de wet:
Iedereen moet een varken als huisdier houden en dan houden we eens per jaar een 'slacht het varken' feest, eten we ons buikje rond en lossen we nog een paar gerelateerde problemen op ook.... ra ra ra ra
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 19:46   #187
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infidel Bekijk bericht
Zeggen dat het VB verantwoordelijk is voor de daden van HVT is gewoon belachelijk m.a.w. het gedrag van één gek op een volledige organisatie afwimpelen is ronduit belachelijk.
Dat de moorden racisistisch geïnspireerd waren valt niet te ontkennen. Wat dat racisme zo belangrijk in het Assisenproces is mij niet erg duidelijk. Moord is moord, en wat het motief dan ook mag zijn, moord blijft moord, en dient als moord gestraft te worden.

De moordenaar van Pim Fortuyn was een linkse, groene. Moeten de groen-linkse partijen nu de schuld krijgen van zijn daden of ging het hier om een loslopende gek?
En wat nu met de moorden gepleegd door moslims of zijn dat alleen loslopende gekken?
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 20:03   #188
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Groot gelijk! De verpletterende verantwoordelijkheid van het Vlaams Blok en ander extreem gespuis kan niet langer ontkend worden. Wordt dit misschien eindelijk het duwtje in de rug dat onze politici nodig hebben om die crapuleuze organisatie voor eens en voor altijd met wortel en tak uit te roeien (figuurlijk gesproken uiteraard)?
Allé, de relnichten zijn wakker.

Het is misschien toch wel aan te raden om dat standpunt wat te matigen. Wie weet is het VB niet de enige partij die in de toekomst uw elementaire behoefte aan veiligheid zal kunnen afdwingen en zal je er uit noodzaak nog moeten voor stemmen als je voor de zoveelste keer, omwille van uw geaardheid, een pak rammel hebt gekregen van diegenen die je nu zo vurig verdedigd. Onthou dat uw islamietjes het niet moeten hebben van homo's en er al gevallen zijn waar ze dat duidelik hebben gemaakt. Maar dat, sorry voor het taalgebruik, zal u waarschijnlijk worst wezen en wie weet zie je het wel zitten om dagelijks met uw achterste omhoog te zitten, de kop naar Mekka....
Oud 11 oktober 2007, 20:35   #189
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
IK HOOP DAT ER ZO SNEL MOGELIJK EEN TWEEDE HVT OPSTAAT DIE WEL EEN BEETJE PRODUCTIEVER IS (figuurlijk gesproken uiteraard)
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 20:51   #190
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Goh, wat een vondst zeg... Raf gebruikt een woordje dat Hitler ook gebruikte.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
En wat voor een woord....
En met welke bedoeling.....

Citaat:
Eens het Vlaams Blok vernietigd is, zullen die kunstmatig opgefokte gevoelens van ongenoegen even snel verdwijnen als ze gekomen zijn.
Hitler zei:Eens die insecten van Joden vernietigd zijn zullen alle problemen waarvoor wij hen verantwoordelijk achten verdwijnen zoals ze gekomen zijn.

Citaat:
De verpletterende verantwoordelijkheid van het Vlaams Blok en ander extreem gespuis kan niet langer ontkend worden. Wordt dit misschien eindelijk het duwtje in de rug dat onze politici nodig hebben om die crapuleuze organisatie voor eens en voor altijd met wortel en tak uit te roeien
Geef toe dat de overeenkomsten frapant zijn....
Oud 11 oktober 2007, 21:00   #191
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

[quote=ericferemans;2990851]
Citaat:

Het probleem is nu juist dat je die vlaamse identiteit met geen mogelijkheid kan beschrijven! En het is niet door nu de sukkelaar uit te hangen dat je er aan ontsnapt dat dus je mening, je overtuiging, je theorie, je vooroordeel, je afwijking, noem het zoals je wil geen enkele overtuigingskracht heeft: zij is nu eenmaal niet gebaseerd dan op een vooroordeel, niet op enig logisch, redelijk, aantoonbaar argument. .
Ik voel mij bijlage geen sukkelaar. Maar misschien heb je gelijk. Misschien zou ik iets vaker 'fuck off' moeten zeggen tegen al wie mijn mening niet deelt. Blijkbaar geeft dat een superieur gevoel...

.
Citaat:
Precies: dat is nu eenmaal de inhoud van mijn betoog: je staat alleen en kan enkel met jezelf samenleven. Ik zou het niet beter kunnen formuleren.
Het is alsof ik bij een psycholoog langsga en me nadien afvraag of ik die 50 euro niet beter had gespendeerd aan de meisjes van plezier. 'Ik kan enkel met mezelf samenleven'. Potverdekke. Dat ik daar nog niet was opgekomen.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 21:04   #192
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noorman Bekijk bericht
Beste professor Feremans,

Ongelooflijk is het, de manier waarop jouw strekking de wereld op zijn kop zet! Het proces van Hans misbruiken jullie om niks anders dan politieke profileringsdrang. Want in al jullie correctheid menen jullie het recht te hebben om een gedachtengoed te beschuldigen van moord. Ik heb daarentegen dat gedachtengoed dat onderandere jij zo viseert nooit over het jouwe horen klagen als dolgedraaide debielen in naam van hun godsdienst in koelen bloede mensen het hoofd afsnijden. Ik heb dat gedachtengoed dan wel horen klagen over die godsdienst zelf maar zij waren in tegenstelling tot jij wel in staat om het onderscheid te maken tussen extreme godsdienstbeleving en sukkels zoals jullie die er dwangmatig de rode loper voor uitrollen.

In dit verhaal ben jij de racist, Eric, jij maakt een onderscheid, voor jou is het niet eender op wie die maf geschoten heeft!! Voor mij wel, voor mij hoort klootzak Hans tegen een muur thuis, waar enkele kogels zijn kans op recidiveren voor eens en altijd uitschakelen. En niet omdat hij op allochtonen heeft geschoten maar wel omdat hij op MENSEN heeft geschoten. De afkomst van die mensen interesseert mij in deze context niet. Niet dat je het niet mag melden hoor, dat hij allochtonen viseerde maar wees dan zo fair om ook niet uit te halen naar ons gedachtengoed als dat al eens, en soms onterecht (zaak Joe), aanneemt dat het "allochtonen waren" want in de hele heisa van dit proces doen jullie juist hetzelfde.

Gezien Feremans ? Die warme handdruk gezien van dat familielid van Oulemata met één van de advocaten van Van Temsche ? Die mensen staan verder dan jij hoor, jij komt niet verder dan wat blinde haat tegen een politieke partij, en is blinde haat nu niet net wat jij die politieke partij altijd verwijt ?

Noorman
Ik had het eerlijk gezegd niet mooier kunnen formuleren. Hoedje af.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 21:06   #193
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Geef toe dat de overeenkomsten frapant zijn....
Het is natuurlijk louter toeval dat je hetgene wat tussen haakjes stond niet overnam in (jouw versie van) het citaat:

Citaat:
Zo achterbaks zou je toch niet zijn om dat stukje bewust achterwege te laten, of wel?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 21:07   #194
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

[quote=backfire;2991538]
Citaat:

Het is alsof ik bij een psycholoog langsga en me nadien afvraag of ik die 50 euro niet beter had gespendeerd aan de meisjes van plezier. 'Ik kan enkel met mezelf samenleven'. Potverdekke. Dat ik daar nog niet was opgekomen.
Tja, dat is wat zelf gezocht hé, met uwe avatar moet je bij de allochtoontjes niet afkomen...
Oud 11 oktober 2007, 21:14   #195
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is natuurlijk louter toeval dat je hetgene wat tussen haakjes stond niet overnam in (jouw versie van) het citaat:

Zo achterbaks zou je toch niet zijn om dat stukje bewust achterwege te laten, of wel?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Taf
Eens het Vlaams Blok vernietigd is, zullen die kunstmatig opgefokte gevoelens van ongenoegen even snel verdwijnen als ze gekomen zijn.

(figuurlijk gesproken uiteraard)?

Stond er toevallig niet bij...
Oud 11 oktober 2007, 21:21   #196
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht

(figuurlijk gesproken uiteraard)?

Stond er toevallig niet bij...
Maar in het eerste citaat wel. En je weet natuurlijk maar al te goed dat het ook zo bedoeld was. Maar elk truukje is goed genoeg voor Knuppeltje om die gehate Raf negatief af te schilderen, nietwaar?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382

Laatst gewijzigd door Raf : 11 oktober 2007 om 21:21.
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 21:32   #197
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar in het eerste citaat wel. En je weet natuurlijk maar al te goed dat het ook zo bedoeld was. Maar elk truukje is goed genoeg voor Knuppeltje om die gehate Raf negatief af te schilderen, nietwaar?
Ik weet idd wat je bedoelde, Rafke.
Beide keren.
Met of zonder wat er een keertje tussen haakjes stond....
Oud 11 oktober 2007, 21:33   #198
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Die komen dan ook niet uit de zoveelste 2e wereldoorlogsdokumentaire , waar ik het over had ... Dat leken mij al eerder mensen die net teveel naar die dokumentaires hebben gekeken ...
en ze passen niet voldoende in het platje "Adolf hitler was een socialist".

en de onderste foto is getrokken op de Yzerwake. Fijn dat jij de link met het nazisme even kwam benadrukken.

Laatst gewijzigd door driewerf : 11 oktober 2007 om 21:34.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 21:35   #199
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar elk truukje is goed genoeg voor Knuppeltje om die gehate Raf negatief af te schilderen, nietwaar?
bedoel je figuurlijk gesproken? Of niet? Of omgekeerd?
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 21:37   #200
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
en ze passen niet voldoende in het platje "Adolf hitler was een socialist".

en de onderste foto is getrokken op de Yzerwake. Fijn dat jij de link met het nazisme even kwam benadrukken.
Deed IK niet ... 't ging over "een handje omhoog steken" hé ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be