![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je ontwijkt de vraag. Was het racisme volgens het arrest de oorzaak van de moord, ja of neen?
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Daar hebt u dan wel gelijk in. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, en HVT heeft dat racisme altijd, en van in het begin toegegeven ("hij zou makakken gaan neerknallen")
![]() |
#185 | |
|
![]() Citaat:
Het afschaffen ervan werkt slordigheid bij politie en justitie in de hand. "We proberen het maar, als het niet lukt proberen we het gewoon nog een keer.'' Ik ben overigens wel voorstander van afschaffing van 'verjaring'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet bij mijn weten.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hans_Van_Themsche Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
|
![]() Citaat:
Ik wil hiermee niet de schuldvraag beantwoorden maar wel aangeven dat ik de (opgefokte) discussie erg verklaarbaar vind. HvT is klaarblijkelijk gestoord. Nu heb ik begrepen uit televisie-uitzendingen dat er bij jullie in België niet zoiets bestaat als 'verminderd toerekeningsvatbaar' zoals in Nederland. Je bent toerekeningsvatbaar of je bent het niet, een tussenweg is er niet. Dit is erg jammer omdat volgens mij verschillende elementen een rol spelen, waaronder ook de racistische en de toon die sommige mensen en/of politici aanslaan. Deze hele zaak deed me ineens denken aan de moord op Pim Fortuyn. Door sommige politici en media werd PF zo als de baarlijke duivel afgeschilderd dat bij labiele mensen de idee gevestigd werd dat onze samenleving werd bedreigd en dat deze beter áf zou zijn als PF uit de weg werd geruimd. Pikant detail: Ook bij Volkert werd Asperger geconstateerd, net als bij HvT. Na de moord kwam er bij ons felle discussie op gang over de verantwoordelijkheid van politici, het 'demoniseren' van tegenstanders en de rol van de media. De advocaten Spong en Hammerstein hebben zelfs enkele politici aangeklaagd wegens het oproepen tot haat jegens PF. Hoe dan ook, er is heftig gedebatteerd over verantwoordelijkheid van politiek en media en de toon in het debat en men heeft er van geleerd. Wilders wordt bijvoorbeeld anders benaderd dan PF indertijd. En er is niemand meer die de woorden "Anne Frank'' of ''Mussolini'' in de mond neemt. Ik vind dat ook logisch, politici geloven in de kracht van het woord om mensen te kunnen overtuigen. Dan mogen ze ook hun verantwoordelijkheid beseffen. Eigenlijk speelt hier hetzelfde. HvT is opgegroeid in een omgeving die buitenlanders ziet als 'de bron van alle kwaad'. Ook HvT heeft (toevallig) een autistisch syndroom als Asperger. Ik vind het helemaal niet verkeerd als politici eens nadenken over hun toon in het debat en welke gevolgen die zou kunnen hebben. Dat daarover een heftige discussie ontstaat, tesamen met veel media-aandacht, is alleen maar te begrijpen. HvT is de dader én HvT is (gedeeltelijk) gestoord. Juridisch is dat rond te krijgen. Het zijn niet Thom de Graaff, Melkert of Paul Rosemuller die Fortuyn hebben vermoord. Zij hebben dat ook nooit gewild. Het is ook niet Filip de Man die deze vrouwen en peuter heeft vermoord. Hij zal dit ook niet hebben gewild. Het kan echter geen enkel kwaad als politici hun eigen rol en toon in het debat eens gaan analyseren. En dat daarover veel media-aandacht bestaat: Tsja. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U haalt uw informatie uit veronderstelling van politiek gecensureerde media.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
|
![]() Volgens mij niet.
Alles kan natuurlijk, misschien heeft u gelijk, maar hij heeft zelf ook een aantal verklaringen afgelegd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() waar heeft hij gezegd dat hij is opgegroeid in een omgeving die 'buitenlanders ziet als bron van alle kwaad' en waar heeft U gehoord dat dit tijdens het proces bevestigd werd?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
|
![]() Citaat:
Hij is opgegroeid in een VB-omgeving die, zacht gezegd, vreemdelingen niet als aanwinst voor de samenleving beschouwt en dat volgens eigen zeggen, op volkse manier 'de taal van de straat' naar buiten brengt. Verder heeft hij een nogal bedenkelijke vriendenkring en werd er extreem-rechtse propaganda bij hem gevonden. Ik begrijp uit uw opmerkingen dat u mij nu beschouwt als iemand die het VB de schuld wil geven van deze moorden. Verre van dat. Ik denk dat iedere politicus of werkzame in de media eens moet nadenken over de gevolgen die hun woorden kunnen hebben. En dan niet inhoudelijk inbinden maar wel zorgvuldiger worden in het overbrengen van de ideeën. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
geen renaissance gekend, of verlichting of mei-68. Ik vond het heel sereen. En dat is mij enorm bijgebleven. En onze politiekers zouden soms ook beter eens hun woorden wikken en wegen alvorens ze uit te spreken (ik zelf ook trouwens). Dat is niet hetzelfde als zelfcensuur, dat is een vorm van respect. Laatst gewijzigd door sn00py : 12 oktober 2007 om 19:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat Pim Fortuyn als persoon door de politiekers werd gedemoniseerd en dat eventueel (?) iemand als Volkert VDG (mocht zijn achternaam wel vermeld worden? die van Mohammed B. alvast niet, een Nederlandse vriend van me bevestigde dat Hans Van Temsche zo wel mocht worden genoemd), dus dat iemand als Volkert VDG er eventueel door zou zijn geïnspireerd. Nergens werd Oelemata of Congul Soc door enige partij geviseerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |