Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 14 oktober 2007, 20:56   #181
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luc Bekaert Bekijk bericht
als ik mij niet vergis ging het om het slikken van een bittere pil (met wat suiker)
Ja Luc, wie is er aan het slikken, en wie komt in een steeds comfortabeler positie?

Herinner je het hoongehach in 2005? Je kan het nu al horen komen, maar dan 10 keer erger.

De bocht die vandaag openlijk gemaakt wordt, is bijzonder vernederend. Degene die er voor verantwoordelijk zijn, zullen een zeer zware prijs betalen.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 14 oktober 2007 om 20:56.
Kortaf is offline  
Oud 14 oktober 2007, 20:57   #182
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
De bocht die vandaag openlijk gemaakt wordt, is bijzonder vernederend. Degene die er voor verantwoordelijk zijn, zullen een zeer zware prijs betalen.
Ik vrees dat de Vlaamse kiezer dit voorval weer vergeten is tegen de volgende verkiezingen, zoals de Vlaamse kiezer steeds vergeet op wie hij kan vertrouwen en op wie niet...
Jeronimo is offline  
Oud 14 oktober 2007, 20:58   #183
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
Er bestaat een federaal België, met twee componenten die elkaar in bedwang houden. Essentie van het voortbestaan ervan
U ijvert dus voor het voortbestaan?

Kan u me even in uw partijprogramma 2006 aanwijzen waar dat staat?

Citaat:
is dat geen van beide partners, ook al heeft die een beperkte mathematische meerderheid, eenzijdig zijn wil oplegt.
Wat een onzin. Er is een democratische meerderheid om de splitsing te stemmen. Het kartel dwarsboomt dat, dat is alles.
Kortaf is offline  
Oud 14 oktober 2007, 20:59   #184
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
U ijvert dus voor het voortbestaan?

Wat een onzin. Er is een democratische meerderheid om de splitsing te stemmen. Het kartel dwarsboomt dat, dat is alles.
En ze hebben GVH nog zo staan uitlachen, toen hij zei: het gaat niet.
straatrue is offline  
Oud 14 oktober 2007, 21:00   #185
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Elk akkoord over BHV buiten het parlement is een bestendiging van de minderheidsrol van de Vlamingen.

Ik zal degenen die zo'n akkoord afsluiten bevechten tot ze vernietigd zijn, zoals de VU.

Ge zijt nog vergeten afsluiten met de woorden "en ik ben een taaie".

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 14 oktober 2007, 21:01   #186
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ge zijt nog vergeten afsluiten met de woorden "en ik ben een taaie".
Ik ben geen taaie. Maar ik heb samen met duizenden Vlaamsgezinden de VU kapot gekregen. Bij de NVA zal het op anderhalf jaar geklaard zijn.
Kortaf is offline  
Oud 14 oktober 2007, 21:01   #187
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
Voor BHV mag géén enkele prijs betaald worden, hoe klein het lepeltje suiker ook is. BHV is gewoon het uitoefenen van de wet.
ok, voor diegenen die het echt VERTIKKEN om de draad te lezen, NOGMAALS:

Voor BHV zal géén prijs betaald worden. Maar om de pil te vergulden wordt BHV zogezegd in de onderhandelingen opgenomen. Het zal echter in het parlement gestemd worden. Voor het totaalpakket, wat op zichzelf al een bittere pil is voor de Walen, kan er een lepel suiker toegevoegd worden om die door te kunnen slikken. De Walen kan je moeilijk naar hun kiezers sturen met hun broek totaal naar beneden nietwaar? Onze waalse kiezers zijn ook mensen en hoe graag we die politiekers ook vernederen, politiek kan je dat niet volledig waarmaken.

Wacht dus af wat er uit de bus komt VOOR je begint te roepen! Er is nog NIKS slechts gebeurd!

.
Eddy B is offline  
Oud 14 oktober 2007, 21:03   #188
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
ok, voor diegenen die het echt VERTIKKEN om de draad te lezen, NOGMAALS:

Voor BHV zal géén prijs betaald worden. Maar om de pil te vergulden wordt BHV zogezegd in de onderhandelingen opgenomen. Het zal echter in het parlement gestemd worden. Voor het totaalpakket, wat op zichzelf al een bittere pil is voor de Walen, kan er een lepel suiker toegevoegd worden om die door te kunnen slikken. De Walen kan je moeilijk naar hun kiezers sturen met hun broek totaal naar beneden nietwaar? Onze waalse kiezers zijn ook mensen en hoe graag we die politiekers ook vernederen, politiek kan je dat niet volledig waarmaken.

Wacht dus af wat er uit de bus komt VOOR je begint te roepen! Er is nog NIKS slechts gebeurd!
In het verdag van Versailles hebben ze Duitsland ook proberen te vernederen hé en je ziet wat er van gekomen is.
Tegenstanders nooit vernederen.
Win-win is vaak beter.
straatrue is offline  
Oud 14 oktober 2007, 21:04   #189
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het zal echter in het parlement gestemd worden.
Wat zal er precies in het parlement gestemd worden, Eddy?

En in tweede orde: wanneer en door wie?

Citaat:
De Walen kan je moeilijk naar hun kiezers sturen met hun broek totaal naar beneden nietwaar? Onze waalse kiezers zijn ook mensen en hoe graag we die politiekers ook vernederen, politiek kan je dat niet volledig waarmaken.
In een democratie is elke stemming een "vernedering" van degenen die in de minderheid zijn.

Ik zie niet in waarom de Walen daarop een uitzondering moeten krijgen.
Kortaf is offline  
Oud 14 oktober 2007, 21:08   #190
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
In een democratie is elke stemming een "vernedering" van degenen die in de minderheid zijn.

De 60-40 verhouding maakt dat de 2 groepen evenwaardig zijn hé.

gewoon toeval dat er iets meer Vlamingen zijn.

In het Europees parlement probeert men ook elk land, hoe klein ook een min aantal vertegenwoordigers te geven.

Duitsland, FR en UK moeten niet alles beslissen hé.
straatrue is offline  
Oud 14 oktober 2007, 21:10   #191
Jeronimo
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Duitsland, FR en UK moeten niet alles beslissen hé.
Maar Luxemburg mag in zijn eentje geen beslissingen gaan ondermijnen hè, een meerderheid moet een meerderheid blijven.
Jeronimo is offline  
Oud 14 oktober 2007, 21:12   #192
Luc Bekaert
Gouverneur

Luc Bekaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben geen taaie. Maar ik heb samen met duizenden Vlaamsgezinden de VU kapot gekregen. .
Bertje Anciaux heeft dit bijna op zijn eentje gedaan met Van Quickendinges en nog een handjevol "progressieven" , proficiat als je ook een van hen was ...

Laatst gewijzigd door Luc Bekaert : 14 oktober 2007 om 21:22.
Luc Bekaert is offline  
Oud 14 oktober 2007, 21:14   #193
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wat zal er precies in het parlement gestemd worden, Eddy?

En in tweede orde: wanneer en door wie?

Even goed nadenken he Kortaf : NVA heeft steeds gezegd dat ze voor de onafhankelijkheid zijn, maar dat ze België niet zullen opblazen. Laat dus duidelijk zijn dat ze de vorming van een Belgische regering niet gaan dwarsbomen door de Vlaams Blokker uit te hangen. Was dat nog niet doorgedrongen?

Bartje heeft zich wonderwel aan al zijn beloften gehouden, en er zijn inderdaad wat kronkelwegen bewandeld, maar je kan hem nergens beschuldigen van woordbreuk. Ik ben net zo flamingant als jij, maar op dit moment ben je heel even het grote beeld kwijt vrees ik.

Er wordt een nationale regering gevormd met kans op veel verbeteringen voor de Vlamingen. Ik zeg "kans" omdat de kogel maar eerst door de kerk is als de wetten gestemd zijn, maar dat is duidelijk, nietwaar? Wel, om die kans reëel te maken, worden er constructies uitgedacht om ook de Waalse politiekers en beetje tegemoet te komen. DAT is de lepel suiker, en als je die niet geeft, blaas je de onderhandelingen op, wat NIET de bedoeling is van NVA, of had je wat anders gedacht? Wij WENSEN natuurlijk ddat hij dat doet, maar hij heeft dat nooit bellofd, en onze droomscenarios worden niet zo dadelijk bewaarheid, maar Bartje is zeer gestegen in mijn achting. Hij maakt zijn beloften waar op een degelijke manier.

Natuurlijk : nu nog afwachten wat die lepel suiker is he... ik ben net zo benauwd als jij, maar ik roep niet voordat hij op mijnen bleek heeft gescheten!

.

Laatst gewijzigd door Eddy B : 14 oktober 2007 om 21:20.
Eddy B is offline  
Oud 14 oktober 2007, 21:18   #194
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De toetssteen voor het kartel is: BVH splitsen zonder prijs. Dat zal aantonen dat ze het kolonialisme afgelegd hebben. Elke poging om de splitsing te regelen buiten het parlement om, beschouw ik inderdaad als een voorzetting van de koloniale machtsverhoudingen. Er is geen reden waarom ik de daders daarvan nog zou steunen.
Okay. Volgens BDW wordt BHV gesplist ZONDER prijs maar opgenomen in het grote pakket om het sneller te doen gaan. Nu direct afstemmen zou alarmbellen e.d. in werking gaan zetten en voor je het weet ben je weer een half jaar verder'. Verder is er nog geen enkel communautair akkoord en moeten ze nog beginnen ''alsof het 11 juni was'.
Ik denk dat alles dus zal afhangen van dat ''grote pakket'' en hoe het er zal uitzien.
Zo te zien was BDW net zo strijdlustig als anders en gaf hij ook nog eens KDG een veeg uit de pan.

Mocht dat grote pakket er niet goed uitzien heb je inderdaad nog anderhalf jaar om NVA te vernietigen maar je zult eerst moeten wachten om te weten hoe het pakket er uitziet.

Maar misschien kunt u uw ''vloek'' ten opzichte van NVA omvormen in een oproep aan alle NVA-ers om nu aan hun partij te laten weten niet te versagen omdat anders, naar Nederlands model, over anderhalf jaar 'de grote afrekening' zal plaatsvinden.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 14 oktober 2007, 21:22   #195
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Okay. Volgens BDW wordt BHV gesplist ZONDER prijs maar opgenomen in het grote pakket om het sneller te doen gaan. Nu direct afstemmen zou alarmbellen e.d. in werking gaan zetten en voor je het weet ben je weer een half jaar verder'. Verder is er nog geen enkel communautair akkoord en moeten ze nog beginnen ''alsof het 11 juni was'.
Ik denk dat alles dus zal afhangen van dat ''grote pakket'' en hoe het er zal uitzien.
Zo te zien was BDW net zo strijdlustig als anders en gaf hij ook nog eens KDG een veeg uit de pan.

Mocht dat grote pakket er niet goed uitzien heb je inderdaad nog anderhalf jaar om NVA te vernietigen maar je zult eerst moeten wachten om te weten hoe het pakket er uitziet.

Maar misschien kunt u uw ''vloek'' ten opzichte van NVA omvormen in een oproep aan alle NVA-ers om nu aan hun partij te laten weten niet te versagen omdat anders, naar Nederlands model, over anderhalf jaar 'de grote afrekening' zal plaatsvinden.
Milquet heeft toch al duidelijk laten zien hoe klein dat grote pakket zal zijn.
straatrue is offline  
Oud 14 oktober 2007, 21:28   #196
Luc Bekaert
Gouverneur

Luc Bekaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Milquet heeft toch al duidelijk laten zien hoe klein dat grote pakket zal zijn.
Dewever zei dat "de vis" nog gevangen moest worden ....Milquet probeert alle vissen te verjagen
Oud 14 oktober 2007, 21:30   #197
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luc Bekaert Bekijk bericht
Dewever zei dat "de vis" nog gevangen moest worden ....Milquet probeert alle vissen te verjagen
Aan de meet deelt men de prijzen

.
Eddy B is offline  
Oud 14 oktober 2007, 21:41   #198
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Aan de meet deelt men de prijzen
ook toegevoegd aan het lijstje, samen met:

de druk op de ketel houden
een staatshervorming uit de brand slepen
iemand de politieke woestijn insturen

een kaakslag voor de Vlamingen
het been stijf houden
voet bij stuk houden
niet plooien
de broek afsteken
met de billen bloot staan
plat op de buik gaan
onder de lat door
er moet vis in de pan liggen
een lepel suiker
een bittere pil slikken

Laatst gewijzigd door straatrue : 14 oktober 2007 om 21:42.
straatrue is offline  
Oud 14 oktober 2007, 21:43   #199
Jeronimo
Minister-President

Standaard

Citaat:
Bartje heeft zich wonderwel aan al zijn beloften gehouden, en er zijn inderdaad wat kronkelwegen bewandeld, maar je kan hem nergens beschuldigen van woordbreuk. Ik ben net zo flamingant als jij, maar op dit moment ben je heel even het grote beeld kwijt vrees ik.
Bartje en woord houden gaat nochtans niet goed samen. *Kuchwijstappennietineenvlaamseregeringzonderdespl itsingvanbrusselhallevilvoordekuch*

Laatst gewijzigd door Jeronimo : 14 oktober 2007 om 21:44.
Jeronimo is offline  
Oud 14 oktober 2007, 21:53   #200
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Ik ben er eerlijk gezegd niet goed van.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be