![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Herinner je het hoongehach in 2005? Je kan het nu al horen komen, maar dan 10 keer erger. De bocht die vandaag openlijk gemaakt wordt, is bijzonder vernederend. Degene die er voor verantwoordelijk zijn, zullen een zeer zware prijs betalen. Laatst gewijzigd door Kortaf : 14 oktober 2007 om 20:56. |
|
![]() |
![]() |
#182 |
Minister-President
|
![]() Ik vrees dat de Vlaamse kiezer dit voorval weer vergeten is tegen de volgende verkiezingen, zoals de Vlaamse kiezer steeds vergeet op wie hij kan vertrouwen en op wie niet...
|
![]() |
![]() |
#183 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Kan u me even in uw partijprogramma 2006 aanwijzen waar dat staat? Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#184 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge zijt nog vergeten afsluiten met de woorden "en ik ben een taaie".
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#186 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik ben geen taaie. Maar ik heb samen met duizenden Vlaamsgezinden de VU kapot gekregen. Bij de NVA zal het op anderhalf jaar geklaard zijn.
|
![]() |
![]() |
#187 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Voor BHV zal géén prijs betaald worden. Maar om de pil te vergulden wordt BHV zogezegd in de onderhandelingen opgenomen. Het zal echter in het parlement gestemd worden. Voor het totaalpakket, wat op zichzelf al een bittere pil is voor de Walen, kan er een lepel suiker toegevoegd worden om die door te kunnen slikken. De Walen kan je moeilijk naar hun kiezers sturen met hun broek totaal naar beneden nietwaar? Onze waalse kiezers zijn ook mensen en hoe graag we die politiekers ook vernederen, politiek kan je dat niet volledig waarmaken. Wacht dus af wat er uit de bus komt VOOR je begint te roepen! Er is nog NIKS slechts gebeurd!
![]() |
#188 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Tegenstanders nooit vernederen. Win-win is vaak beter. |
|
![]() |
![]() |
#189 | |
Europees Commissaris
|
![]() Wat zal er precies in het parlement gestemd worden, Eddy?
En in tweede orde: wanneer en door wie? Citaat:
Ik zie niet in waarom de Walen daarop een uitzondering moeten krijgen. |
|
![]() |
![]() |
#190 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
gewoon toeval dat er iets meer Vlamingen zijn. In het Europees parlement probeert men ook elk land, hoe klein ook een min aantal vertegenwoordigers te geven. Duitsland, FR en UK moeten niet alles beslissen hé. |
|
![]() |
![]() |
#191 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Gouverneur
|
![]() Bertje Anciaux heeft dit bijna op zijn eentje gedaan met Van Quickendinges en nog een handjevol "progressieven" , proficiat als je ook een van hen was ...
Laatst gewijzigd door Luc Bekaert : 14 oktober 2007 om 21:22. |
![]() |
![]() |
#193 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bartje heeft zich wonderwel aan al zijn beloften gehouden, en er zijn inderdaad wat kronkelwegen bewandeld, maar je kan hem nergens beschuldigen van woordbreuk. Ik ben net zo flamingant als jij, maar op dit moment ben je heel even het grote beeld kwijt vrees ik. Er wordt een nationale regering gevormd met kans op veel verbeteringen voor de Vlamingen. Ik zeg "kans" omdat de kogel maar eerst door de kerk is als de wetten gestemd zijn, maar dat is duidelijk, nietwaar? Wel, om die kans reëel te maken, worden er constructies uitgedacht om ook de Waalse politiekers en beetje tegemoet te komen. DAT is de lepel suiker, en als je die niet geeft, blaas je de onderhandelingen op, wat NIET de bedoeling is van NVA, of had je wat anders gedacht? Wij WENSEN natuurlijk ddat hij dat doet, maar hij heeft dat nooit bellofd, en onze droomscenarios worden niet zo dadelijk bewaarheid, maar Bartje is zeer gestegen in mijn achting. Hij maakt zijn beloften waar op een degelijke manier. Natuurlijk : nu nog afwachten wat die lepel suiker is he... ik ben net zo benauwd als jij, maar ik roep niet voordat hij op mijnen bleek heeft gescheten!
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be . Laatst gewijzigd door Eddy B : 14 oktober 2007 om 21:20. |
|
![]() |
![]() |
#194 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat alles dus zal afhangen van dat ''grote pakket'' en hoe het er zal uitzien. Zo te zien was BDW net zo strijdlustig als anders en gaf hij ook nog eens KDG een veeg uit de pan. Mocht dat grote pakket er niet goed uitzien heb je inderdaad nog anderhalf jaar om NVA te vernietigen maar je zult eerst moeten wachten om te weten hoe het pakket er uitziet. Maar misschien kunt u uw ''vloek'' ten opzichte van NVA omvormen in een oproep aan alle NVA-ers om nu aan hun partij te laten weten niet te versagen omdat anders, naar Nederlands model, over anderhalf jaar 'de grote afrekening' zal plaatsvinden. |
|
![]() |
![]() |
#195 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#196 |
Gouverneur
|
![]() Dewever zei dat "de vis" nog gevangen moest worden ....Milquet probeert alle vissen te verjagen
#197 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#198 |
Minister-President
|
![]() ook toegevoegd aan het lijstje, samen met:
de druk op de ketel houden een staatshervorming uit de brand slepen iemand de politieke woestijn insturen een kaakslag voor de Vlamingen het been stijf houden voet bij stuk houden niet plooien de broek afsteken met de billen bloot staan plat op de buik gaan onder de lat door er moet vis in de pan liggen een lepel suiker een bittere pil slikken Laatst gewijzigd door straatrue : 14 oktober 2007 om 21:42. |
![]() |
![]() |
#199 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Jeronimo : 14 oktober 2007 om 21:44. |
|
![]() |
![]() |
#200 |
Minister-President
|
![]() Ik ben er eerlijk gezegd niet goed van.