Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 december 2007, 09:39   #181
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Die noodstop wordt tegenwoordig nogal te onpas gebruikt. Ofwel door plezanteriken, ofwel indien de chauffeur vergeet te stoppen aan de halte.
Als er heibel in de bus is hoort en ziet die chauffeur dat wel, al zit de bus eivol. Betere oplossing, heb ik ondertussen al enkel keren meegemaakt, is dat chauffeur stopt en weigert verder te rijden tot de amokmakers van de bus stappen onder druk van de passagiers.
Slecht voorstel. Die migrantjes hebben toch niets te doen (dan te doppen). Maar de anderen zijn de sigaar. Ze komen te laat op school of werk.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2007, 12:24   #182
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
En hoe zorg je er als passagier voor dat de chauffeur zijn bus laat stoppen? Door op de noodstop te drukken me dunkt toch?
Als een groepje de bus op stelten zet is dat niet nodig. Die chauffeur is niet doof. Bus aan de kant tot de amokmakers uitstappen.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2007, 12:34   #183
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Als een groepje de bus op stelten zet is dat niet nodig. Die chauffeur is niet doof. Bus aan de kant tot de amokmakers uitstappen.
Mooie oplossing IN THEORIE
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2007, 16:21   #184
Jukes
Parlementslid

Standaard

Het geweld en de overlast op tram, trein en bus is dermate erg geworden dat een soort noodtoestand is ontstaan. Dan is er maar één correcte oplossing: het leger inzetten. Op ieder rijtuig een militair in volle uitrusting met de Uzi in de aanslag. En ingrijpen bij de minste ordeverstoring. Het is hoog tijd. Toen ik dit weekend voor de bijtende kou wou schuilen in de verwarmde cafetaria van het Noordtation in Brussel, bedacht ik me snel omdat de hele cafetaria werd gegijzeld door twee boelzoekende allochtonen. Kou lijden dan maar. Dit moet stoppen, en snel.

Laatst gewijzigd door Jukes : 31 december 2007 om 16:22.
Jukes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2007, 16:48   #185
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die bus kan zomaar niet overal stoppen .
En het zou niet de eerste chauffeur zijn die afgerammelt wordt omdat hij tegen herrieschoppers ingaat hé .
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2007, 18:26   #186
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Wat ik niet snap, en nooit zal snappen, is dat er nu eens gene ene godgeklaagde lafbek op die bus reageert.
Gebeurt zoiets als ik op die bus zit...denk dat het stad te klein zou zijn...
Wsl wel met alle nadelige gevolgen van dien voor mezelf.
Guido Demoor reageerde en werd doodgestampt.
De daders werden amper gestraft.

De lafbek is de politicus die zijn ogen sluit
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2008, 10:15   #187
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Geen problemen in de Driekoningenstraat Adrian??
Dan vergeet je de schietpartij een tijd geleden in de Statiestraat, de dood van een man die bij het racen met een auto geraakt werd en overleed, het neersteken van een Turk deze zomer, de jonge drugskoeriertjes die over en weer draven, de agressie tegen vrouwen en de kinderen die moeten betalen om te mogen spelen in het Villegaspark,het aantal illegalen, de drugshandel in heel wat vzw's...moet ik nog even doorgaan? Oud Berchem is een goed voorbeeld van paddesrtoelwijk, alles lijkt keurig overdag, tot de avond valt en dan veranderd de sfeer gevoelig! Het is niet omdat jij niets merkt dat het daar goed gaat he, onlangs werden de ruiten van de Belgisch Turkse vriendenkring nog aan gort geslagen, vind ik toch niet zo normaal he?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2008, 14:24   #188
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Geen problemen in de Driekoningenstraat Adrian??
Dan vergeet je de schietpartij een tijd geleden in de Statiestraat, de dood van een man die bij het racen met een auto geraakt werd en overleed, het neersteken van een Turk deze zomer, de jonge drugskoeriertjes die over en weer draven, de agressie tegen vrouwen en de kinderen die moeten betalen om te mogen spelen in het Villegaspark,het aantal illegalen, de drugshandel in heel wat vzw's...moet ik nog even doorgaan? Oud Berchem is een goed voorbeeld van paddesrtoelwijk, alles lijkt keurig overdag, tot de avond valt en dan veranderd de sfeer gevoelig! Het is niet omdat jij niets merkt dat het daar goed gaat he, onlangs werden de ruiten van de Belgisch Turkse vriendenkring nog aan gort geslagen, vind ik toch niet zo normaal he?
Alice, je begint echt lachwekkend te worden. De omgeving van de Driekoningenstraat voorstellen als een probleemwijk is gewoon te belachelijk voor woorden (waarschijnlijk te veel VB-literatuur gelezen: zij beweerden dat ook in hun verkiezingspropaganda). Natuurlijk zijn er wel eens problemen. Maar die zal je altijd en overal hebben in steden. De realiteit is dat deze buurt de laatste jaren net zeer veel jonge gezinnen aantrekt omdat het er prettig wonen is.

Nagenoeg iedereen rijdt in de Driekoningenstraat te snel. Inclusief de bussen van De Lijn. Zo werd er daar vorig jaar ook een vrouw op het zebrapad aangereden door een bus van De Lijn (en vlakbij op de Grote Steenweg werd er vorig jaar zelfs een fietser die zich niets eens op de rijbaan bevond meegesleurd door een Lijnbus - ook zij overleed). De verkeerssituatie is daar voor zwakke weggebruikers ronduit gevaarlijk: er is geen fietspad en is geen enkele infrastructuur die de snelheid van auto's doet afremmen. Dat is dan ook de reden waarom er recent lichten werden geplaatst aan het kruispunt met de Victor Jacobslei (wat overigens alles behalve een oplossing is, maar dat is een andere discussie). Te hard rijden in de bebouwde kom en/of vluchtmisdrijf plegen is overigens alles behalve een misdrijf waaraan enkel of vooral allochtonen zich schuldig maken... Dat je dit incident als eerste aangrijpt om te illustreren dan het een probleemwijk is, illustreert dan ook prefect je gebrek aan argumenten.

Het Villegaspark dan: hoe komt dat ik als vrouw er nog nooit problemen heb ervaren (en ik kom er nochtans regelmatig)? Hoe komt dat ik er gewoon met mijn nichtje ongestoord naar de speeltuin kan gaan? En daarmee wil ik helemaal niet zeggen dat de problemen die jij aanhaalt niet bestaan, maar wel dat ze niet zo dramatisch zijn, als jij het voorstelt.

En beweren dat de sfeer gevoelig verandert wanneer de avond valt, is dan ook niet meer dan paniekzaaierij. Ik wandel en fiets als vrouw regelmatig alleen 's avonds en soms zelfs 's nachts in deze buurt en ben nog nooit lastig gevallen. Ik ga er zelfs als het donker is geld afhalen. Het is net omdat deze wijk 's nachts helemaal niet verlaten is dan (zoals elders soms wel het geval is), dat het er niet zo onveilig is dan jij het doet uitschijnen!
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2008, 14:31   #189
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

En wat geweld op het openbaar vervoer betreft: gelukkig is dat wel degelijk nog steeds beperkt en niet dagelijks. Tenzij je elk gedrag dat je als storend ervaart als geweld omschrijft. Maar dan doe je de werkelijkheid onrecht aan. Ik rijd nagenoeg dagelijks met de bus naar het werk op een zogenaamde risicolijn (door het "gevaarlijke" Borgerhout) waar dan ook af en toe stadswachten opzitten. Ik ben er nog nooit geconfronteerd met geweld. Wel met wat je als "storend gedrag" zou kunnen omschrijven. Maar dat is dan niet uitsluitend van allochtonen. De buslijn die ik neem rijdt de stad uit en buiten de stad zitten vooral autochtone scholieren op de bus... het zogezegde "storende gedrag" van de allochtone scholieren is identiek hetzelfde als dat van de autochtone scholieren. Maar om de één of andere reden wordt dat als minder storend ervaren. Of tenminste niet als bedreigend, terwijl dat bij de allochtone scholieren wel zo is.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2008, 15:00   #190
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Die bus kan zomaar niet overal stoppen .
En het zou niet de eerste chauffeur zijn die afgerammelt wordt omdat hij tegen herrieschoppers ingaat hé .
Als het moet stopt die chauffeur zijn bus waar hij wilt. Zeker als een passagier systematisch op de rooie knop duwt. De passagiers worden misschien gegijzeld. De chauffeur kan niets worden verweten, hij treedt assertief op, zet z'n bus aan de kant en belt zijn chef op. Daarmee heeft hij nog geen enkel individu geviseerd.

Wat zeg ik ? De chauffeur slaagt er zelfs in dat de massa in de bus de schuldige met de vinger aanwijst.

Laatst gewijzigd door Rudy : 3 januari 2008 om 15:02.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2008, 23:34   #191
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Alice, je begint echt lachwekkend te worden. De omgeving van de Driekoningenstraat voorstellen als een probleemwijk is gewoon te belachelijk voor woorden (waarschijnlijk te veel VB-literatuur gelezen: zij beweerden dat ook in hun verkiezingspropaganda). Natuurlijk zijn er wel eens problemen. Maar die zal je altijd en overal hebben in steden. De realiteit is dat deze buurt de laatste jaren net zeer veel jonge gezinnen aantrekt omdat het er prettig wonen is.

Nagenoeg iedereen rijdt in de Driekoningenstraat te snel. Inclusief de bussen van De Lijn. Zo werd er daar vorig jaar ook een vrouw op het zebrapad aangereden door een bus van De Lijn (en vlakbij op de Grote Steenweg werd er vorig jaar zelfs een fietser die zich niets eens op de rijbaan bevond meegesleurd door een Lijnbus - ook zij overleed). De verkeerssituatie is daar voor zwakke weggebruikers ronduit gevaarlijk: er is geen fietspad en is geen enkele infrastructuur die de snelheid van auto's doet afremmen. Dat is dan ook de reden waarom er recent lichten werden geplaatst aan het kruispunt met de Victor Jacobslei (wat overigens alles behalve een oplossing is, maar dat is een andere discussie). Te hard rijden in de bebouwde kom en/of vluchtmisdrijf plegen is overigens alles behalve een misdrijf waaraan enkel of vooral allochtonen zich schuldig maken... Dat je dit incident als eerste aangrijpt om te illustreren dan het een probleemwijk is, illustreert dan ook prefect je gebrek aan argumenten.

Het Villegaspark dan: hoe komt dat ik als vrouw er nog nooit problemen heb ervaren (en ik kom er nochtans regelmatig)? Hoe komt dat ik er gewoon met mijn nichtje ongestoord naar de speeltuin kan gaan? En daarmee wil ik helemaal niet zeggen dat de problemen die jij aanhaalt niet bestaan, maar wel dat ze niet zo dramatisch zijn, als jij het voorstelt.

En beweren dat de sfeer gevoelig verandert wanneer de avond valt, is dan ook niet meer dan paniekzaaierij. Ik wandel en fiets als vrouw regelmatig alleen 's avonds en soms zelfs 's nachts in deze buurt en ben nog nooit lastig gevallen. Ik ga er zelfs als het donker is geld afhalen. Het is net omdat deze wijk 's nachts helemaal niet verlaten is dan (zoals elders soms wel het geval is), dat het er niet zo onveilig is dan jij het doet uitschijnen!
Die zullen u met rust laten omdat u uw snor niet meer afscheert zeker?
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2009, 12:48   #192
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als het moet stopt die chauffeur zijn bus waar hij wilt. Zeker als een passagier systematisch op de rooie knop duwt. De passagiers worden misschien gegijzeld. De chauffeur kan niets worden verweten, hij treedt assertief op, zet z'n bus aan de kant en belt zijn chef op. Daarmee heeft hij nog geen enkel individu geviseerd.

Wat zeg ik ? De chauffeur slaagt er zelfs in dat de massa in de bus de schuldige met de vinger aanwijst.
en dan maar klagen dat de bussen niet op tijd zijn..

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be