![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen. |
Bekijk resultaten enquête: Hoeveel punten geven jullie Cynicus? | |||
1 |
![]() ![]() ![]() |
2 | 13,33% |
2 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
3 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 6,67% |
4 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
5 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 6,67% |
6 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 6,67% |
7 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
7.5 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
8 |
![]() ![]() ![]() |
2 | 13,33% |
8.5 |
![]() ![]() ![]() |
3 | 20,00% |
9 |
![]() ![]() ![]() |
4 | 26,67% |
9.5 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 6,67% |
10 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 15. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Persoonlijk denk ik niet dat er in Vlaanderen nood is aan nog een nieuwe rechtse partij. De rechterzijde is heden reeds zeer versnipperd. Voor een nieuwe partij is het niet evident de kiesdrempel te halen. Rechtse groenen kunnen zich m.i. beter aansluiten bij het Vlaams Belang. Laatst gewijzigd door Cynicus : 27 oktober 2007 om 21:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"Het laten blijken, in woord en/of gedrag of op welke andere wijze dan ook, van een gebrek aan respect voor de Westerse normen en waarden, evenals het niet bereid zijn zich te schikken naar voornoemde normen en waarden". Laatst gewijzigd door Cynicus : 27 oktober 2007 om 21:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik koester geen plannen om mij actief met politiek bezig te houden. Langs de andere kant zou ik waarschijnlijk wel cynisch genoeg zijn om in dat milieu te kunnen gedijen, en zou ik er ook geen moeite mee hebben om ongewenste vragen te ontwijken. Laatst gewijzigd door Cynicus : 27 oktober 2007 om 21:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Ovidius : 27 oktober 2007 om 21:36. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deze groep gaat dus waarschijnlijk het meeste zelfmoord plegen omdat ze gewoon niet kunnen leven in die maatschappij. Ga je hier ook een oplossing voor zoeken, of moet dat soort mensen maar steendood vallen van honger en dorst?
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij zal (bijvoorbeeld) de benzine met meer dan 100% in prijs stijgen als er geen enkel roker meer is in Vlaanderen...
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() en hoeveel jaren precies?
![]() Ik weet trouwens nog altijd niet of je man of vrouw bent...
![]() |
#188 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() idd, altijd heel keurig en beleefd.
![]() |
#189 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Concreet gaat het over volgende maatregelen : - maatregelen om rokers zwaar te doen betalen; - een belasting op zwaarlijvigheid indien het zwaarlijvigheid betreft als gevolg van ongezonde eet- en leefgewoonten, waaraan met een beetje goede wil weldegelijk iets kan worden gedaan; - drugsverslaafden gedwongen laten afkicken, op hun eigen kosten; - zonnebanken verbieden en zonnebaders doen betalen. Voor wat rijden en alcohol betreft, zou de huidige toegelaten grens van 0,5 promille verlaagd moeten worden naar 0,0 promille. Indien dergelijke maatregelen zouden worden doorgevoerd, zou er tevens ruimte vrijkomen voor een aanzienlijke belastingverlaging voor het niet-rokende, min of meer slanke gedeelte van de werkende middenklasse. Ik maak mij echter weinig illusies over de politieke haalbaarheid van een aantal van dergelijke voorstellen, die overigens dwars doorheen de huidige, dominante politieke breuklijnen lopen. Laatst gewijzigd door Cynicus : 28 oktober 2007 om 09:23. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Banneling
|
![]() Dat is nogal een vage vraag.
Ik vrees dat ik een eerder cynisch wereldbeeld heb. In de wereld zijn er een pak problemen die er voor zorgen dat een aantal zaken wel eens slecht zouden kunnen aflopen. Eén van de grootste wereldproblemen is het probleem van de overbevolking die het ecologisch draagvlak van de wereld reeds overtreft. Indien er geen werk gemaakt wordt van structurele maatregelen (zoals allerhande geboortebeperkingsmaatregelen) tegen de overbevolking, vrees ik dat de natuur vroeg of laat wel eens vernietigend uit de hoek zou kunnen komen, bv. in de vorm van dodelijke, sterk besmettelijke epidemies die zich in dichtbevolkte gebieden zeer snel zouden kunnen verspreiden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Banneling
|
![]() Ik heb geen glazen bol, maar ik vrees dat de multiculturele maatschappij nog voor grote problemen zou kunnen zorgen. Verder gaan er vroeg of laat structuele, taboeloze besparingen moeten worden doorgevoerd om de gevolgen van de vergrijzing betaalbaar te houden. Men gaat die besparingsmaatregelen niet eeuwig voor zich kunnen uitschuiven, zoniet zou ons systeem van sociale zekerheid wel eens helemaal in elkaar kunnen klappen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Banneling
|
![]() Optie B) is voor mij op het eerste gezicht het minst van toepassing, doch optie A) lijkt me toch ook eerder zwaarwichtig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik doe in het dagelijkse leven inderdaad graag wel eens af en toe een cynische en/of sarcastische uitspraak. Laatst gewijzigd door Cynicus : 28 oktober 2007 om 09:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Over de kostprijs van een zelfbevrijdingspil, de kostprijs van de eventuele preventiestappen die eerst doorlopen moeten worden alvorens men toelating krijgt een dergelijke pil effectief te slikken, en over het feit of dit al dan niet volledig moet worden terugbetaald door de ziekteverzekering, heb ik mij nog niet uitgesproken. Omwille van humanitaire redenen zou het te belaten remgeld in ieder geval niet onoverkomelijk mogen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als er geen enkele roker meer zou zijn in Vlaanderen, zouden de uitgaven inzake gezondheidszorg ook een stuk lager liggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En over het roken: ja, het is ongezond, en in zeker opzicht egoïstisch, maar ook verslavend: er zijn mensen die zo kunnen stoppen, maar er zijn ook mensen die allerlei producten en doktersbezoeken nodig hebben om er vanaf te geraken (hoewel een verslaving volgens mij in u blijft zitten, je moet dit gewoon kunnen onderdrukken). Zou je dan zelfs geen greintje motivatie geven?
![]() |
![]() |