Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Bekijk resultaten enquête: Hoeveel punten geven jullie Cynicus?
1 2 13,33%
2 0 0%
3 1 6,67%
4 0 0%
5 1 6,67%
6 1 6,67%
7 0 0%
7.5 0 0%
8 2 13,33%
8.5 3 20,00%
9 4 26,67%
9.5 1 6,67%
10 0 0%
Aantal stemmers: 15. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 27 oktober 2007, 21:14   #181
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door André de Hollander Bekijk bericht
Hoe denk je over de volgende naam voor een nieuwe politieke partij, waarin je ook een belangrijke rol krijgt?

Groen rechts.
Groen Rechts bestaat reeds, en is tot op heden een marginaal verschijnsel.

Persoonlijk denk ik niet dat er in Vlaanderen nood is aan nog een nieuwe rechtse partij. De rechterzijde is heden reeds zeer versnipperd. Voor een nieuwe partij is het niet evident de kiesdrempel te halen. Rechtse groenen kunnen zich m.i. beter aansluiten bij het Vlaams Belang.

Laatst gewijzigd door Cynicus : 27 oktober 2007 om 21:14.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2007, 21:21   #182
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pluche Bekijk bericht
Stel je wordt voorzitter van het centrum vopor gelijke kansen en racismebestrijding, hoe zal je dan racisme omschrijven?
De definitie zou ongeveer als volgt kunnen luiden :

"Het laten blijken, in woord en/of gedrag of op welke andere wijze dan ook, van een gebrek aan respect voor de Westerse normen en waarden, evenals het niet bereid zijn zich te schikken naar voornoemde normen en waarden".

Laatst gewijzigd door Cynicus : 27 oktober 2007 om 21:22.
Oud 27 oktober 2007, 21:31   #183
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ben je ook politiek actief of draag je je politieke standpunten op een andere wijze uit dan via dit medium?
Zo niet, koester je plannen in die richting?
Als onafhankelijke, onconventionele denker ben ik niet politiek actief. Ik vrees dat ik mij bij geen enkele partij voor 100% thuis zou voelen. Ik zou ook niet het geduld, en nog minder het idealisme, kunnen opbrengen om lange tijd aan de basis te militeren, beseffende dat er dan uiteindelijk toch geen mandaat zou inzitten. Als lijstvulling fungeren zou me al helemaal niets zeggen.

Ik koester geen plannen om mij actief met politiek bezig te houden.

Langs de andere kant zou ik waarschijnlijk wel cynisch genoeg zijn om in dat milieu te kunnen gedijen, en zou ik er ook geen moeite mee hebben om ongewenste vragen te ontwijken.

Laatst gewijzigd door Cynicus : 27 oktober 2007 om 21:33.
Oud 27 oktober 2007, 21:35   #184
Ovidius
Parlementslid

Ovidius's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ovidius
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Ik ben mij er van bewust dat ik op het forum soms wel eens uit de bocht ga, en dat ik de zaken soms nogal scherp stel.
So what, dit is een virtuele wereld waar U Uw wildste politieke ideeën mag uitleven. U mag hier zelfs schelden.

Citaat:
Vaak hanteer ik een schaamteloos oprechte stijl, waarbij uit de enigzins overdreven scherpe formulering alleen al zou kunnen begrepen worden dat dat allemaal met een korrel zout mag worden genomen
Hoe staat U dan tegenover mensen die hetzelfde doen? Lastig he.

Citaat:
doch voor alle duidelijkheid laat ik dat dan in mijn onderschrift nog eens uitdrukkelijk blijken ten behoeve van de lezers die dat niet spontaan zouden doorhebben.

Ik laat dat onderschrift gewoon steeds staan. Ik hou mij er niet mee bezig om af te wegen in welk geval dat op een bepaald bericht eerder wel of eerder niet van toepassing is.
U bent gewoon onzeker en bang iemand tegen het hoofd te stoten, onnodige ballast, wordt volwassen.

Laatst gewijzigd door Ovidius : 27 oktober 2007 om 21:36.
Ovidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2007, 01:08   #185
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn voorstel inzake de legalisatie van een zelfbevrijdingspil is juist bedoeld om mensen die zelfmoord willen plegen hen daartoe een pijnloze, humane mogelijkheid te geven. Hoewel men die realiteit liever niet onder ogen wil of durft te zien, zijn er nu eenmaal een aantal mensen die uit het leven willen stappen en die zullen er altijd zijn, alle mogelijke preventiemaatregelen ten spijt.

De polsen oversnijden lijkt me toch eerder een barbaarse methode.
Ok, De polsen oversnijden was nu maar een voorbeeld, maar zoals ge zegt, zijn er altijd mensen die uit het leven willen stappen... maar wat gaat zo'n pil kosten? Ondanks uw gemeenschapsnooddinges daar, zijn er ook mensen met een rookverslaving en obesitas (deze groep opzettelijk genomen) die hun blauw moeten betalen aan de wetten die gij zult stellen. Die "boetes" zullen waarschijnlijk zo hoog oplopen volgens uw systeem, dat deze groep gewoon geen pil kan betalen, laat staan eten.
Deze groep gaat dus waarschijnlijk het meeste zelfmoord plegen omdat ze gewoon niet kunnen leven in die maatschappij.

Ga je hier ook een oplossing voor zoeken, of moet dat soort mensen maar steendood vallen van honger en dorst?
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2007, 01:12   #186
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat u daar aanhaalt zijn gewoon een aantal constructieve voorstellen van maatregelen om roken nog wat duurder te maken. M.i. kan roken nooit duur genoeg zijn. Op die manier komt er budgettaire ruimte vrij om de veel te hoge belastingen wat te verlagen voor het niet-rokende gedeelte van die brave werkende middenklasse.

De maatregelen kunnen ook gezien worden als maatregelen om de rokers te helpen bij het nemen van de beslissing om te stoppen met roken.

Roken in het bijzijn van niet-rokers (bv. roken op 't straat) is in ieder geval een vorm van uitermate, hinderlijk, asociaal gedrag dat getuigt van een elementair gebrek aan respect ten aanzien van de medemens die wel belang hecht aan zijn gezondheid.
Ooit al eens stilgestaan dat de rokers al zoveel taksen betalen, zodat de niet-roker minder taks moet betalen?
Volgens mij zal (bijvoorbeeld) de benzine met meer dan 100% in prijs stijgen als er geen enkel roker meer is in Vlaanderen...
Oud 28 oktober 2007, 04:46   #187
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog jong.
en hoeveel jaren precies? komaan cynicus, een paar persoonlijke zaken vertellen kan geen kwaad e. Het zou je sieren.
Ik weet trouwens nog altijd niet of je man of vrouw bent...
Oud 28 oktober 2007, 04:46   #188
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
5. U maakt het me wel bijzonder makkelijk.

Ik denk ook wel dat ik mag zeggen dat ik op een vrij degelijke manier kan schrijven, althans ik doe wat dat betreft mijn best.
idd, altijd heel keurig en beleefd.
Oud 28 oktober 2007, 04:51   #189
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
en hoeveel jaren precies? komaan cynicus, een paar persoonlijke zaken vertellen kan geen kwaad e. Het zou je sieren.
Ik weet trouwens nog altijd niet of je man of vrouw bent...
Aan een vrouw de leeftijd vragen duvelke
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2007, 08:56   #190
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
In je sociaal leven met welke leeftijdsgroep heb je vooral contact, heb je ook contact met oudere, studenten?
Ik kom met alle soorten leeftijdsgroepen in contact uit verschillende sociale klassen.
Oud 28 oktober 2007, 08:57   #191
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Waarom die avatar?
Omwille van de enigzins cynische blik die deze uitstraalt.
Oud 28 oktober 2007, 09:19   #192
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
Ik heb reeds een aantal (deels omstreden) voorstellen gelanceerd om een aantal ongezonde levensgewoonten (roken, zwaarlijvigheid als gevolg van ongezonde leefgewoonten, drugs, overmatig zonnen, alcoholmisbruik, enz.) op een
positief-autoritaire manier te ontmoedigen.

In een bepaald Italiaans stadje krijgen bewoners een premie als ze afslanken. Het is slechts bedoeld voor de mensen die licht overgewicht hebben over de schreef te halen. Hoe meer ze afslanken en hoe langer ze op dat gewicht blijven, hoe hoger de premie.

Bedoel je zoiets?

Ik ben iig voorstander van goede preventiecampagnes. Het is cynisch dat we tegenwoordig massaal sterven aan ziektes die ontstaan door ons wangedrag inzake gezond leven.

En bedankt voor je antwoorden.
Preventie is goed, maar volstaat niet, vrees ik. Ik zie meer iets in een gezonde mix van preventie en 'repressie'. Ik vrees dat de maatregelen waarover u in de linken meer informatie kunt vinden, door sommigen eerder als repressief beschouwd zouden worden.

Concreet gaat het over volgende maatregelen :
- maatregelen om rokers zwaar te doen betalen;
- een belasting op zwaarlijvigheid indien het zwaarlijvigheid betreft als gevolg van ongezonde eet- en leefgewoonten, waaraan met een beetje goede wil weldegelijk iets kan worden gedaan;
- drugsverslaafden gedwongen laten afkicken, op hun eigen kosten;
- zonnebanken verbieden en zonnebaders doen betalen.

Voor wat rijden en alcohol betreft, zou de huidige toegelaten grens van 0,5 promille verlaagd moeten worden naar 0,0 promille.

Indien dergelijke maatregelen zouden worden doorgevoerd, zou er tevens ruimte vrijkomen voor een aanzienlijke belastingverlaging voor het niet-rokende, min of meer slanke gedeelte van de werkende middenklasse.

Ik maak mij echter weinig illusies over de politieke haalbaarheid van een aantal van dergelijke voorstellen, die overigens dwars doorheen de huidige, dominante politieke breuklijnen lopen.

Laatst gewijzigd door Cynicus : 28 oktober 2007 om 09:23.
Oud 28 oktober 2007, 09:35   #193
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Hoe zie je de wereld rondom u ?
Dat is nogal een vage vraag.

Ik vrees dat ik een eerder cynisch wereldbeeld heb. In de wereld zijn er een pak problemen die er voor zorgen dat een aantal zaken wel eens slecht zouden kunnen aflopen. Eén van de grootste wereldproblemen is het probleem van de overbevolking die het ecologisch draagvlak van de wereld reeds overtreft. Indien er geen werk gemaakt wordt van structurele maatregelen (zoals allerhande geboortebeperkingsmaatregelen) tegen de overbevolking, vrees ik dat de natuur vroeg of laat wel eens vernietigend uit de hoek zou kunnen komen, bv. in de vorm van dodelijke, sterk besmettelijke epidemies die zich in dichtbevolkte gebieden zeer snel zouden kunnen verspreiden.
Oud 28 oktober 2007, 09:44   #194
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe bekijk je de toekomst ? hoopgevend, deprimerend...?
Ik heb geen glazen bol, maar ik vrees dat de multiculturele maatschappij nog voor grote problemen zou kunnen zorgen. Verder gaan er vroeg of laat structuele, taboeloze besparingen moeten worden doorgevoerd om de gevolgen van de vergrijzing betaalbaar te houden. Men gaat die besparingsmaatregelen niet eeuwig voor zich kunnen uitschuiven, zoniet zou ons systeem van sociale zekerheid wel eens helemaal in elkaar kunnen klappen.
Oud 28 oktober 2007, 09:49   #195
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat heb je liever;

A) kunst ,philisofie, boeken lezen, klassieke klederdracht ?

Of

B) computer spelletjes, film bekijken, pop-muziek luisteren, hamburger eten ?
Optie B) is voor mij op het eerste gezicht het minst van toepassing, doch optie A) lijkt me toch ook eerder zwaarwichtig.
Oud 28 oktober 2007, 09:51   #196
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
Bent u in het echte leven cynisch , of hangt u graag (of soms) de sarcastische klown uit ?

Ik doe in het dagelijkse leven inderdaad graag wel eens af en toe een cynische en/of sarcastische uitspraak.

Laatst gewijzigd door Cynicus : 28 oktober 2007 om 09:51.
Oud 28 oktober 2007, 09:59   #197
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ovidius Bekijk bericht
So what, dit is een virtuele wereld waar U Uw wildste politieke ideeën mag uitleven. U mag hier zelfs schelden.

Ik denk toch dat ik onder meer in mijn onconventioneel twintigpuntenprogramma en in de daarin vermelde linken ongezouten uit de hoek kom.
Oud 28 oktober 2007, 10:20   #198
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Ok, De polsen oversnijden was nu maar een voorbeeld, maar zoals ge zegt, zijn er altijd mensen die uit het leven willen stappen... maar wat gaat zo'n pil kosten? Ondanks uw gemeenschapsnooddinges daar, zijn er ook mensen met een rookverslaving en obesitas (deze groep opzettelijk genomen) die hun blauw moeten betalen aan de wetten die gij zult stellen. Die "boetes" zullen waarschijnlijk zo hoog oplopen volgens uw systeem, dat deze groep gewoon geen pil kan betalen, laat staan eten.
Deze groep gaat dus waarschijnlijk het meeste zelfmoord plegen omdat ze gewoon niet kunnen leven in die maatschappij.

Ga je hier ook een oplossing voor zoeken, of moet dat soort mensen maar steendood vallen van honger en dorst?
Indien ze zouden stoppen met roken en/of wat minder zouden (vr)eten, zouden ze zich helemaal niet blauw moeten betalen. En als ze niet bereid zouden zijn komaf te maken met hun ongezonde leefgewoonten, zouden ze misschien wel kunnen overwegen om te emigreren. Vlaanderen is immers toch reeds overbevolkt. Misschien zouden ze in Wallonië een stuk toleranter staan tegenover dergelijke levensverkortende geneugten.

Over de kostprijs van een zelfbevrijdingspil, de kostprijs van de eventuele preventiestappen die eerst doorlopen moeten worden alvorens men toelating krijgt een dergelijke pil effectief te slikken, en over het feit of dit al dan niet volledig moet worden terugbetaald door de ziekteverzekering, heb ik mij nog niet uitgesproken. Omwille van humanitaire redenen zou het te belaten remgeld in ieder geval niet onoverkomelijk mogen zijn.
Oud 28 oktober 2007, 10:24   #199
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Ooit al eens stilgestaan dat de rokers al zoveel taksen betalen, zodat de niet-roker minder taks moet betalen?
Volgens mij zal (bijvoorbeeld) de benzine met meer dan 100% in prijs stijgen als er geen enkel roker meer is in Vlaanderen...
Rokers betalen inderdaad reeds veel taksen, doch blijkbaar nog niet genoeg, want er zijn nog steeds veel te veel rokers.

Als er geen enkele roker meer zou zijn in Vlaanderen, zouden de uitgaven inzake gezondheidszorg ook een stuk lager liggen.
Oud 28 oktober 2007, 11:31   #200
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Indien ze zouden stoppen met roken en/of wat minder zouden (vr)eten, zouden ze zich helemaal niet blauw moeten betalen. En als ze niet bereid zouden zijn komaf te maken met hun ongezonde leefgewoonten, zouden ze misschien wel kunnen overwegen om te emigreren. Vlaanderen is immers toch reeds overbevolkt. Misschien zouden ze in Wallonië een stuk toleranter staan tegenover dergelijke levensverkortende geneugten.
Dus een bepaalde bevolkingsgroep aan zijn lot overlaten. Mensen met een traag werkende schildklier zijn meestal wat corpulenter, en zij kunnen er ook niks aan doen, of ze moesten zichzelf verhongeren, wat ook niet de bedoeling is veronderstel ik.
En over het roken: ja, het is ongezond, en in zeker opzicht egoïstisch, maar ook verslavend: er zijn mensen die zo kunnen stoppen, maar er zijn ook mensen die allerlei producten en doktersbezoeken nodig hebben om er vanaf te geraken (hoewel een verslaving volgens mij in u blijft zitten, je moet dit gewoon kunnen onderdrukken).
Zou je dan zelfs geen greintje motivatie geven?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be