Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 6 november 2007, 22:21   #181
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
de standaard:

Formateur Yves Leterme (CD&V) is weggereden uit de Wetstraat. CD&V, N-VA en Open VLD nemen Letermes voorstel rond Brussel-Halle-Vilvoorde als vertrekbasis. Er komt vanavond geen overleg meer tussen de Franstalige en de Vlaamse onderhandelaars. Woensdagochtend, om 9 uur, komt er nog een ultieme onderhandelingspoging.
Zeg dat het ni waar is he!

.
Eddy B is offline  
Oud 6 november 2007, 22:28   #182
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Ok, wie gaat er mee betogen tegen die voorstellen? Als we nu ni op straat komen terwijl ze de franse rechten op die gemeentes gaan betonneren, kunnen we maar beter ons frans beter oppoetsen en onze kinderen in het frans gaan opvoeden.

.
Eddy B is offline  
Oud 6 november 2007, 22:46   #183
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Ok, wie gaat er mee betogen tegen die voorstellen? Als we nu ni op straat komen terwijl ze de franse rechten op die gemeentes gaan betonneren, kunnen we maar beter ons frans beter oppoetsen en onze kinderen in het frans gaan opvoeden.
Geen zorgen maken, Eddytje.
Het is om meer druk op de Franstaligen te kunnen zetten.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 6 november 2007 om 22:46.
Knuppel is offline  
Oud 6 november 2007, 22:51   #184
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Geen zorgen maken, Eddytje.
Het is om meer druk op de Franstaligen te kunnen zetten.
Nee, het zal eerder zijn om straks te kunnen zeggen dat er een zicht is op een akkoord waardoor ze morgen niet hoeven te stemmen.
Garry is offline  
Oud 6 november 2007, 22:55   #185
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoeveel keer heb ik daar al een oproep toe gedaan, maar dan wel met de auto he, langs alle toegangswegen naar de stad van manneke pis. Symbool van," Belgen zijn zeikers".
Garry is offline  
Oud 6 november 2007, 22:57   #186
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Nee, het zal eerder zijn om straks te kunnen zeggen dat er een zicht is op een akkoord waardoor ze morgen niet hoeven te stemmen.
Zo zal het idd gaan.
Oud 6 november 2007, 22:59   #187
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Hoeveel keer heb ik daar al een oproep toe gedaan, maar dan wel met de auto he, langs alle toegangswegen naar de stad van manneke pis. Symbool van," Belgen zijn zeikers".
Een betoging van Vlamingen wordt hoe dan ook verboden. Net zoals dat geprobeerd werd met die in St-Genesius-Rode.

Niettemin wil ik best met de auto komen als daar een serieus initiatief voor genomen wordt. Tevoet trouwens ook.
Oud 6 november 2007, 23:03   #188
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een betoging van Vlamingen wordt hoe dan ook verboden. Net zoals dat geprobeerd werd met die in St-Genesius-Rode.

Niettemin wil ik best met de auto komen als daar een serieus initiatief voor genomen wordt. Tevoet trouwens ook.

Daar wil ik mij ook wel voor verplaatsen.
daiwa is offline  
Oud 6 november 2007, 23:07   #189
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo zal het idd gaan.
Leterme trekt aan de noodrem. Capitulatie in zicht!
Garry is offline  
Oud 6 november 2007, 23:15   #190
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Daar wil ik mij ook wel voor verplaatsen.
Je bent een moedig man als je het tevoet aandurft maar ik raad het je niet aan. Het heeft niet het gewenste resultaat en het is bovendien in deze politiestaat niet aan te raden. Ze zullen,( Franstalige Burgemeesters, oversten van de politie) zich er niet van weerhouden de betoging niet toe te staan en hardhandig ui elkaar te drijven. Met de auto daarentegen ligt in een mum van tijd gans het land plat.
Garry is offline  
Oud 7 november 2007, 00:02   #191
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Nu breng je daar wel een interessant punt aan. Waar blijven de Marsen op Brussel? Is de VVB in coma gevallen of zo? Veertig jaar geleden zou er massaal gemobiliseerd zijn geweest. Er zou zelfs gestaakt worden.

Ah, maar daar zit het probleem. Echte actie, en dan bedoel ik échte actie die het establishment echt diep raakt, kan niet, want werken baadt, staken schaadt. En daar zit nu net het probleem. Welke zinnige werkmens gaat op een betoging lopen waar asociale neoliberale zotten rondlopen, die het stakingsrecht en de sociale verworvenheden willen afbouwen?

Een echte Vlaamse volksbeweging had het land al platgelegd. Maar ik denk niet dat de Dewevers, De Deckers, Coveliersen en Annemansen dat zo leuk zullen vinden. De kwartaalcijfers éérst eh.
Pelgrim is offline  
Oud 7 november 2007, 00:25   #192
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
U wil de electorale banden tussen Frans-Brussel en de faciliteitengemeenten versterken in plaats van ze door te snijden? Dan is het echt niet nodig om BHV nog te splitsen hoor.
Dat is ook niet nodig
filosoof is offline  
Oud 7 november 2007, 00:53   #193
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Het zijn dan ook de Franstaligen die Belgique opblazen met hun schandalige eisen.
Knuppeltje,
Wie ging er naar de verkiezingen met "staatshervorming" maar wéér eens in 't programma? De Franstaligen?
filosoof is offline  
Oud 7 november 2007, 00:56   #194
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
ze de franse rechten op die gemeentes gaan betonneren, kunnen we maar beter ons frans beter oppoetsen en onze kinderen in het frans gaan opvoeden.
Pourquoi pas?

Laatst gewijzigd door filosoof : 7 november 2007 om 00:57.
filosoof is offline  
Oud 7 november 2007, 01:13   #195
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Nu breng je daar wel een interessant punt aan. Waar blijven de Marsen op Brussel? Is de VVB in coma gevallen of zo? Veertig jaar geleden zou er massaal gemobiliseerd zijn geweest. Er zou zelfs gestaakt worden.

Ah, maar daar zit het probleem. Echte actie, en dan bedoel ik échte actie die het establishment echt diep raakt, kan niet, want werken baadt, staken schaadt. En daar zit nu net het probleem. Welke zinnige werkmens gaat op een betoging lopen waar asociale neoliberale zotten rondlopen, die het stakingsrecht en de sociale verworvenheden willen afbouwen?

Een echte Vlaamse volksbeweging had het land al platgelegd. Maar ik denk niet dat de Dewevers, De Deckers, Coveliersen en Annemansen dat zo leuk zullen vinden. De kwartaalcijfers éérst eh.
Neem een voorbeeld aan de transport sector of aan de boeren, als die iets willen gedaan krijgen. De eerste partij die zo een langzaamaanstoet op gang trekt sluit ik mij bij aan, al moet ik een maand lang iedere dag daar 130 km heen en evenveel terug voor afleggen. Ik sta alvast gereed, op mij kan men rekenen. Wie lanceert er wat?
Garry is offline  
Oud 7 november 2007, 01:39   #196
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Knuppeltje,
Wie ging er naar de verkiezingen met "staatshervorming" maar wéér eens in 't programma? De Franstaligen?
Het enige dat die willen is idd niets anders dan Vlaanderen verder pluimen. Het NON van de Franstaligen is door Verhofstadt mogelijk gemaakt.

Wat is er trouwens tegen een staatshervorming buiten het feit dat het de Vlamingen zijn die om een wederkerige vorm van solidariteit vragen aan onze liefhebbende broeders van over de taalgrens?
Oud 7 november 2007, 01:40   #197
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Pourquoi pas?
Hoe verwonderlijk van een belgicist.
Oud 7 november 2007, 06:09   #198
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaming 1302 Bekijk bericht
Daar ga ik gedeeltelijk mee akkoord: er wordt ook altijd met foutenmarges gewerkt.

Bij de betrokken peiling van HLN wordt de foutenmarge niet vermeld, maar stel dat dit 4% is, dan kan het aantal separatisten teruggebracht worden tot 40% OF verhoogd worden naar 48%.
In dit geval zou een uitspraak als 'het aantal separatisten ligt tussen 40 en 48%' wel wetenschappelijk onderbouwd zijn.
Correct, maar stel dat de foutenmarge 40% is.... Het punt is, zonder foutenmarge geen wetenschap.
Oud 7 november 2007, 06:18   #199
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Ik respecteer uw mening, maar ik kan niet zo goed volgen : 't zijn er eigenlijk niet veel, maar ze beïnvloeden "en masse" de peilingen. Tja, dan moet er toch een "masse" zijn, zekers ??
Ach, Pietjes verzuurde gemekker over de "kleine schreeuwerige minderheid" die polls, fora en lezersrubrieken domineert is zo doorzichtig als wat. Als die kleine minderheid van flaminganten dat allemaal kan, waarom doet die massale meerderheid van Belgicisten het dan niet?

Enfin, druiven, zuur etc. zekers?

Laatst gewijzigd door Kortaf : 7 november 2007 om 06:18.
Kortaf is offline  
Oud 7 november 2007, 10:20   #200
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Die die mocht doorgaan? En enkel problemen gaf toen ze van de afgesproken route afweek? Ach ja wat een verbod

Citaat:
Amuseer je zou ik zeggen, altijd grappig die zinloze betogingen
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be