![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U bent een schaamte voor het Franstalig volk met uw gezever en het is een Franstalig die u het zegt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je zegt dat omdat je moedertaal het Nederlands is, wat logisch is. Net als het logisch is als ik zeg dat ik liever het Frans heb dan het Nederlands. Het Frans blijft mijn moedertaal en de taal waarmee ik opgevoed ben en gegroeid heb.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Franse TV? Iets anders dan onze saaie Vlaamse en Franstalige TV-zenders. Een Delahousse of een Pujadas op het nieuws van France 2 zijn duizend keer meer dynamisch dan onze saaie journalisten in België (Franstalige en Vlaamse TV-zenders). Equivalenten van Ruquier of Ardisson (om maar die voorbeelden te nemen) zal je nooit in België vinden. Franse muziek? Je hebt er goeie en je hebt er slechte zoals overal, dat blijft subjectief. Hou je van alle Engelstalige, Vlaamse of Amerikaanse muziek? Helemaal niet natuurlijk. België heeft geen lessen te geven aan landen zoals Nederland of Frankrijk, die zowiezo beter dan ons land zijn. Ik heb België verworpen en als Franstalig beschouw ik mezelf als Fransman. Zet me een voetbalmatch België-Frankrijk en ik zal voor Frankrijk zijn, zeker weten. Ik ben GEEN rattachist. Wallonië heeft niets te maken met Frankrijk net als Vlaanderen trouwens niets te maken heeft met Nederland. Laat die twee landen in vrede, alstublieft. Wat wil ik dan? Om lange termijn België definitief verlaten en naar Frankrijk gaan wonen. Ik voel me al dichtbijer Frankrijk dan België. Was ik Vlaming, zou ik naar Nederland verhuizen, in plaats van Frankrijk. Laatst gewijzigd door Everytime : 11 februari 2008 om 15:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Minister-President
|
![]() Voila, men kan de ene taal subjectief mooier vinden dan de andere (omdat je er in opgevoed bent, of omdat het zo melodierus klinkt) maar dat wil niet zeggen dat die "minder mooie" taal ook minderwaardig is. En dat is wat er scheelt met het FDF van Olivier Maingain en al die Franssprekenden die wel in Vlaanderen willen wonen maar weigeren onze taal te spreken, dat zijn gewoon racisten die de Nederlandse taal en de Nederlandssprekenden als minderwaardig beschouwen.
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als zelfs Everytime, die nochtans zelf met het FDF betoogd heeft in Vlaamse gemeenten, je al tot de orde roept, dan mag je het wel vergeten.
![]() |
#192 |
Parlementslid
|
![]() Interressante topic eigenlijk. Alsof Vlaanderen een prijsje is wat weggegeven gaat worden. Het zou eigenlijk ook omgedraaid kunnen worden: Vlaanderen verdient Nederland niet...of staat, wat ik nu zeg vrijwel gelijk aan Godslastering?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
U Heeft gelijk. Sinds 1830 heeft de meerderheid van de Vlamingen collaboreeerd met de Fransen en Hollanderhaat gepreekt. Ze verdienen eigenlijk aansluiting bij Frankrijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Banneling
|
![]() U moest maar eens aansluiting gaan zoeken bij de US of A. Daar collaboreert u de laatste jaren nogal vlot mee. En vooral zonder kritiek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In Belgie is de Franse deelstaat die de dienst uitmaakt. Hoe verklaart u dat? Laatst gewijzigd door I amsterdam : 18 maart 2008 om 13:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat kan enkel omdat er (nog) een aantal 'Vlaamse' (Limburgse) collaborateurs zijn die met de Frans-Belgische machthebbers meeheulen.
![]() |
#198 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U zou beter wat meer substantiële argumenten verzinnen in plaats van deze pueriele uitingen van onmacht. Laatst gewijzigd door system : 18 maart 2008 om 16:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Moraal van het verhaal: verbeter de wereld, begin met uzelf! |
|
![]() |
![]() |