Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 3 december 2007, 00:05   #181
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman Bekijk bericht
Ach wat cijfers geven zonder enige grond van waarheid of bewijs vindt U wetenschappelijk.
Hebben ze geen grond van waarheid dan? Waarop baseert u die stelling? Hebt u bewijzen?

Citaat:
Neen U bent totaal niet kritisch. U kletst maar wat. En dat de cijfers niet moeilijk zijn is uiteraard correct. Maar de beoordeling van cijfers is duidelijk voor u te moeilijk. Enige opleiding blijkt niet overbodig te zijn. En u ontwijkt natuurlijk wel mijn vraag. Is ook normaal, U zou er maar poverkes uitkomen.
Het is makkelijk mij ervan te beschuldigen dat ik niet in staat ben cijfers te beoordelen als u zelf consequent weigert ze te beoordelen. U zegt dat de beoordeling voor mij te moeilijk is omdat ik niet tot een conclusie kom die in overeenstemming is met uw dogma's. Wie is er dan niet kritisch?

Citaat:
Meer dan 80 slogans per dag spuwen is duidelijk niet moeilijk. Maar doet u gerust verder, voor de massa hier op het forum ben je al lang gebuisd.
Hierop reageer ik zelfs niet.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 3 december 2007 om 00:05.
Geert C is offline  
Oud 3 december 2007, 00:05   #182
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Vraag ze gerust op bij de FOD Economie en de studiecommissie vergrijzing. Ze worden ook vermeld in het Antimanifest van Aernoudt.
Van omgekeerde transfers zal geen sprake zijn, om de eenvoudige reden dat ook Wallonië een vergrijzing kent (men stelt het immers voor alsof alleen Vlaanderen met dit verschijnsel te maken heeft), dat de economische activiteit er vele malen lager ligt. Dit alles gecombineert, is het zo goed als onmogelijk dat er omgekeerde transfers komen.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 3 december 2007, 00:08   #183
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hierop reageer ik zelfs niet.
Zei u dan terwijl u reageerde. =)

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 3 december 2007, 00:08   #184
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Van omgekeerde transfers zal geen sprake zijn, om de eenvoudige reden dat ook Wallonië een vergrijzing kent (men stelt het immers voor alsof alleen Vlaanderen met dit verschijnsel te maken heeft), dat de economische activiteit er vele malen lager ligt. Dit alles gecombineert, is het zo goed als onmogelijk dat er omgekeerde transfers komen.
Dat klopt, maar de vergrijzing zal er iets later en minder hard toeslaan dan in Vlaanderen. Het is waar dat de Waalse economie nog niet op hetzelfde niveau is als de Vlaamse, maar is het niet mogelijk dat dat over pakweg twintig of dertig jaar wel het geval is? Ik zeg niet dat er economische transfers van zuid naar noord ZULLEN zijn, ik zeg alleen dat de mogelijkheid bestaat en dat de kans niet eens zo klein is als we vaak denken.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Geert C is offline  
Oud 3 december 2007, 00:09   #185
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Zei u dan terwijl u reageerde. =)
Als een onthouding een statement kan zijn, waarom een non-reactie dan niet?

Laatst gewijzigd door Geert C : 3 december 2007 om 00:10.
Geert C is offline  
Oud 3 december 2007, 00:15   #186
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat klopt, maar de vergrijzing zal er iets later en minder hard toeslaan dan in Vlaanderen. Het is waar dat de Waalse economie nog niet op hetzelfde niveau is als de Vlaamse, maar is het niet mogelijk dat dat over pakweg twintig of dertig jaar wel het geval is? Ik zeg niet dat er economische transfers van zuid naar noord ZULLEN zijn, ik zeg alleen dat de mogelijkheid bestaat en dat de kans niet eens zo klein is als we vaak denken.
M.a.w. u veronderstelt iets. En dat staat toch in contrast met de bijna zekerheid waarmee u eerder sprak over de toekomstige omgekeerde transfers.

De Sociaal Economische Raad van Vlaanderen heeft dit jaar (of vorig jaar, dat ik herinner ik me niet precies) eens een studie gemaakt over deze zaak. Indien men rekening houdt met de vergrijzing alsook de positiefste economische inschatting voor Wallonië dan verlopen de transfers in de toekomst nog steeds van Vlaanderen naar Wallonië. Dit tenminste tot 2040 (jawel, u leest goed!). Daar de positiefste inschatting meestal niet uitkomt, zal het veel langer duren. Ondertussen kan er evenwel in Vlaanderen op demografisch gebied al weer veel veranderd zijn.
Oud 3 december 2007, 00:18   #187
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
M.a.w. u veronderstelt iets. En dat staat toch in contrast met de bijna zekerheid waarmee u eerder sprak over de toekomstige omgekeerde transfers.
Als ik een quasi-zekerheid liet uitschijnen was dat niet mijn bedoeling.

Citaat:
De Sociaal Economische Raad van Vlaanderen heeft dit jaar (of vorig jaar, dat ik herinner ik me niet precies) eens een studie gemaakt over deze zaak. Indien men rekening houdt met de vergrijzing alsook de positiefste economische inschatting voor Wallonië dan verlopen de transfers in de toekomst nog steeds van Vlaanderen naar Wallonië. Dit tenminste tot 2040 (jawel, u leest goed!). Daar de positiefste inschatting meestal niet uitkomt, zal het veel langer duren. Ondertussen kan er evenwel in Vlaanderen op demografisch gebied al weer veel veranderd zijn.
Die mogelijkheid bestaat ook, al zullen er (als België blijft bestaan) uiteindelijk wel eens transfers in omgekeerde richting zijn.
Geert C is offline  
Oud 3 december 2007, 00:20   #188
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Als ik een quasi-zekerheid liet uitschijnen was dat niet mijn bedoeling.

Die mogelijkheid bestaat ook, al zullen er (als België blijft bestaan) uiteindelijk wel eens transfers in omgekeerde richting zijn.
die zijn er nooit geweest, en zullen er nooit zijn.
Waalse partijbonzen hebben al bevestigd dat ze de stekker uittrekken bij het opdrogen van de geldstromen.
Laat staan als ze zouden omkeren.
Het is mij een raadsel waarom Vlaamse partijen dit niet in reuzegrote font op hun website zetten.

U bent van een goed jaar.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 3 december 2007 om 00:22.
born2bewild is offline  
Oud 3 december 2007, 00:23   #189
verten
Burger

verten's schermafbeelding

Standaard

Wat ik mij herinner uit mijn lessen Geografie is dat Wallonië inderdaad een jongere bevolking heeft dan Vlaanderen. Dat de vergrijzing dus harder zal doorwegen in Vlaanderen dan in Wallonië is dus vrijwel zeker. In dat opzicht is de stelling dat de transfers zouden opdrogen nog zo gek niet...
verten is offline  
Oud 3 december 2007, 00:25   #190
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zodra de eerste euro richting Vlaanderen vloeit, blazen de Franstaligen België op.

Ze aanvaarden zelfs nog niet eens een gescheiden, transparante SZ. Laat staan dat ze dan een SZ zouden willen aanvaarden waarbij zij betalen voor het zo verafschuwde Noorden.
Oud 3 december 2007, 00:25   #191
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
die zijn er nooit geweest, en zullen er nooit zijn.
Waalse partijbonzen hebben al bevestigd dat ze de stekker uittrekken bij het opdrogen van de geldstromen.
Laat staan als ze zouden omkeren.
Het is mij een raadsel waarom Vlaamse partijen dit niet in reuzegrote font op hun website zetten.
Ik ken de omstandigheden waarin die uitspraak gedaan werd en de mate waarin de overige Waalse politici zo denken niet, dus kan ik dat niet beoordelen.

Citaat:
U bent van een goed jaar.
Ik zal dat maar opvatten als een compliment.
Geert C is offline  
Oud 3 december 2007, 00:26   #192
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door verten Bekijk bericht
Wat ik mij herinner uit mijn lessen Geografie is dat Wallonië inderdaad een jongere bevolking heeft dan Vlaanderen. Dat de vergrijzing dus harder zal doorwegen in Vlaanderen dan in Wallonië is dus vrijwel zeker. In dat opzicht is de stelling dat de transfers zouden opdrogen nog zo gek niet...
De Sociaal Economische Raad van Vlaanderen heeft de berekening al gedaan. Alle positiefste indicaties in acht genomen voor Wallonië en de negatiefste voor Vlaanderen, is het wachten tot 2040 vooraleer de eerste eurocent van Wallonië naar Vlaanderen vloeit.
Oud 3 december 2007, 00:26   #193
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
flauwekul, met zo'n werkloosheid en in bepaalde streken complete generaties die onherroepelijk verloren zijn economisch iets bij te dragen.
ONgeschooldheid, criminilateit...etc.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 3 december 2007 om 00:27.
born2bewild is offline  
Oud 3 december 2007, 00:27   #194
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
flauwekul, met zo'n werkloosheid en in bepaalde streken complete generaties die onherroepelijk verloren zijn economisch iets bij te dragen. Van de pot gerukt, tot en met.
't Is inderdaad nogal ridicuul te denken dat de Waalse werkloze meebetaalt voor het instandhouden van de SZ in Vlaanderen. Dergelijke redeneringen rammelen aan alle kanten.
Oud 3 december 2007, 00:37   #195
Geert C

Standaard

On verra. We zullen zien.
Geert C is offline  
Oud 3 december 2007, 00:39   #196
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad.
Oud 3 december 2007, 00:46   #197
verten
Burger

Standaard

Citaat:
flauwekul, met zo'n werkloosheid en in bepaalde streken complete generaties die onherroepelijk verloren zijn economisch iets bij te dragen.
ONgeschooldheid, criminilateit...etc.
U gaat er wel nogal snel van uit dat deze kenmerken statisch zouden zijn. Alsof er geen enkele positieve evolutie zou kunnen plaatsvinden in de komende jaren. Ik heb ergens gelezen dat de economische groei in Wallonië bijvoorbeeld groter geweest dan in Vlaanderen dit jaar, dus er is wel degelijk beterschap op komst.
Bovendien stelt u de zaken zeer ongenuanceerd voor. Uw verhaal geldt niet voor heel Wallonië, want er zijn bepaalde regio's (zoals Waals-Brabant, Aarlen,...) die zeer weinig problemen hebben met geschooldheid en criminaliteit. Wallonië is méér dan alleen de Borinage...
verten is offline  
Oud 3 december 2007, 00:56   #198
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Een wat meer inhoudelijke reactie zou hier op zijn plaats zijn.
Of heeft u hier geen mening over? Dat zou me verbazen.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 3 december 2007, 00:57   #199
verten
Burger

Standaard

Citaat:
Ja, uiteindelijk zijn er zoveel onvoorspelbare factoren die kunnen meespelen (deze regeringsvorming om maar een voorbeeld te nemen ). Vijftig jaar geleden was Wallonië rijker dan Vlaanderen, nu is de situatie omgekeerd. Het kan verkeren...
verten is offline  
Oud 3 december 2007, 00:58   #200
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, uiteindelijk zijn er zoveel onvoorspelbare factoren die kunnen meespelen (deze regeringsvorming om maar een voorbeeld te nemen ). Vijftig jaar geleden was Wallonië rijker dan Vlaanderen, nu is de situatie omgekeerd. Het kan verkeren...
Citaat:
De Sociaal Economische Raad van Vlaanderen heeft de berekening al gedaan. Alle positiefste indicaties in acht genomen voor Wallonië en de negatiefste voor Vlaanderen, is het wachten tot 2040 vooraleer de eerste eurocent van Wallonië naar Vlaanderen vloeit.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be