Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Bekijk resultaten enquête: tweetalig forum frans-nederlands
JA 40 41,67%
neen 56 58,33%
Aantal stemmers: 96. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 24 november 2007, 14:36   #181
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Je bedoeld echt hollandse genen ja neen dat heb ik ook niet

1° Leer je geschiedenis, oa 1585 is een interessant jaar : vanaf dat jaar werden de brabants-antwerpse genen nogal fel verspreid over Amsterdam, Eotterdam, Hamburg, Bremen, Lübeck en Rostock..

2° De Genen van de chimpansee zouden voor meer dan 95 % overeenkomen met die van de Homo Sapiens.. Binnen de soort Homo Sapiens, Sapiens kunnen we geen varieteiten die sterk genoeg fundamenteel van elkaar verschillen ontwaren.. ik dacht dat de genetische overeenkomst tussen alle Homo Sapiens ca. 99,4 % bedraagt
de 0,6 % verschillen kan je uitspreiden over alle variëteiten qua huidskleur bv. ttz. een blanke en een zwarte kunnen een groter aantal identieke genen hebben dan een willekeure blanke met een ander blanke.

...

op een of andere draad had een forum(ster) ..ik dacht dat het circe was het warm water uitgevonden : ze wist te vertellen dat aziaten fundamenteel van "het kaukasische type" verschillen doordat ze een koemelkallergie hebben. Maar dat dit niet voor de hele groep geldt is inmiddels wel duidelijk dacht ik (zelf heb ik een kleinkind van chinese afkomst zonder deze allergie). Inmiddels las ik een opmerkelijk boekje, waarin het gebrek aan wetenschappelijke inhoud om rassenverschillen genetisch te duiden eerder betreurd wordt (het verschil tussen gekleurd en blank is zichtbaar, maar genetisch irrelevant). Volgens de auteur ligt het er gewoon aan dat de vermenging van mensen van diverse afkomst
(Inuit en Pygmeeën uit de Congolese brousse !) sedert de ca. 60.000 jaar gekende menselijke geschiedenis onophoudelijk doorgang is blijven vinden.

Het schijnt indedaad zo te zijn dat de oudste artefacten van de Homo Sapiens samenvallen met het overleven van slechts een klein groepje ex. Afrika afkomstige mensen die via Spanje Europa binnentrokken en daar de evolutionaire strijd met de Homo Neanderthalis hebben gewonnen. Als soort staan we gewoon te dicht bij deze dramatische historische gebeurtenissen om aparte rassen en sub-soorten te ontwikkelen.

Het bestaan van "nationale grenzen" staat inderdaad "vermenging" in de weg, deze "ondoordringbaar" maken zou inderdaad over een lange periode
rassenverschillen veroorzaken.. ofdat al dan niet wenselijk of verwerpelijk is laat ik aan de discussies over eugenetica over..

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2007, 09:27   #182
Ovidius
Parlementslid

Ovidius's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ovidius
Standaard

Is dit wat we bedoelen met een meertalig forum?

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=108
Ovidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2007, 10:29   #183
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ovidius Bekijk bericht
Is dit wat we bedoelen met een meertalig forum?

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=108
Ik denk het niet. Maar het zou toch geen argument mogen zijn om niet aan een meertalig forum te denken.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2007, 10:37   #184
Ovidius
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik denk het niet. Maar het zou toch geen argument mogen zijn om niet aan een meertalig forum te denken.
Zo was het ook niet bedoeld, maar als deze brave man zijn zenuwen al niet meer onder controle heeft na 300 berichtjes dan ziet het er goed uit.

Van mij klappen ze Frans zoveel ze willen maar wel inhoudelijk aub.
Oud 29 november 2007, 10:47   #185
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ovidius Bekijk bericht
Zo was het ook niet bedoeld, maar als deze brave man zijn zenuwen al niet meer onder controle heeft na 300 berichtjes dan ziet het er goed uit.

Van mij klappen ze Frans zoveel ze willen maar wel inhoudelijk aub.
Mee eens. Een meertalige moderatie zou dé oplossing kunnen zijn.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2007, 15:21   #186
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter Johan Bekijk bericht
Het forum is immers méértalig.
Peter Johan
Waarom komt dit dan op als ik in google "forum politics" intyp:
Het Politics.be Forum is het grootste nederlandstalig forum in België. Je kan er terecht voor interessante politieke debatten met honderden andere ...
???
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2007, 15:26   #187
Ovidius
Parlementslid

Standaard

Oud 2 december 2007, 16:26   #188
Dimitri

Standaard

Citaat:
Waarom is tweetaligheid per definitie belgicistisch?
Het idee voor een tweetalig forum is net zo kunstmatig als België zelf: er is in de praktijk geen behoefte aan, maar het past blijkbaar in een poging om te elfder ure België nog te redden.

Iedereen kan op voorhand al raden dat een tweetalig forum net zo'n mislukking zal worden als al die andere fora die er in het verleden kwamen op verzoek van enkelen, zonder dat daar echt aanleiding voor was.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2007, 16:35   #189
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht
Het idee voor een tweetalig forum is net zo kunstmatig als België zelf: er is in de praktijk geen behoefte aan, maar het past blijkbaar in een poging om te elfder ure België nog te redden.

Iedereen kan op voorhand al raden dat een tweetalig forum net zo'n mislukking zal worden als al die andere fora die er in het verleden kwamen op verzoek van enkelen, zonder dat daar echt aanleiding voor was.
Loop ergens anders zeiken met je vooroordelen en onzinnige praat, wil je?
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
Oud 2 december 2007, 16:42   #190
Dimitri

Standaard

Ik ben blij dat je het zo met me eens bent.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2007, 17:44   #191
Peter Johan
Parlementslid

Peter Johan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom komt dit dan op als ik in google "forum politics" intyp:
Het Politics.be Forum is het grootste nederlandstalig forum in België. Je kan er terecht voor interessante politieke debatten met honderden andere ...
???
Beste,

Gezien de gebruikers van dit forum hoofdzakelijk in het Nederlands posten, kunnen we stellen dat dit een Nederlandstalig forum is.
Maar niemand van de moderatie heeft bezwaren tegen anderstalige posting, als u er werkelijk een twee- of meertalig forum van wenst te maken.
Voor verdere semantische spelletjes hierover verwijs ik u door naar de actieve debaters, liefst in het katern 'Over Koetjes & Kalfjes', want persoonlijk vind ik het een non-issue.

Peter Johan
Peter Johan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2007, 17:48   #192
luke
Vreemdeling

Standaard tweetalig forum

Als ik mij niet vergis ben ik indertijd begonnen op een tweetalig forum, na mijn terugkeer (als gevolg van langdurige ziekte) vond ik dit forum eentalig nederlands -- of vergis ik mij?
Voor mij is een taal een middel om anderen te verstaan...als ik weet dat de correspendent mijn moedertaal verstaat dan is er geen probleem...voor de rest, afhankelijk van het land, de taal die er gesproken wordt, en of ik die meester ben , zal ik mij altijd zodanig schikken dat men mij kan verstaan(spreek 6 talen...van uit de tijd dat men ons vertelde dat : men zoveel malen mens was als men talen kende....nog een van die adagia waarvan duchtig misbruik is gemaakt)..
Een mooi voorbeeld zou het zwitsers systeem zijn , ieder spreekt zijn taal in dat land en wordt begrepen door zijn toehoorder van dat land...te mooi om waar te zijn ?
Maar ik meen te begrijpen dat men soms niet wenst met elkaar te spreken, dan heeft het geen zin....
Luke
luke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2007, 20:26   #193
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luke Bekijk bericht
Als ik mij niet vergis ben ik indertijd begonnen op een tweetalig forum, na mijn terugkeer (als gevolg van langdurige ziekte) vond ik dit forum eentalig nederlands -- of vergis ik mij?
Voor mij is een taal een middel om anderen te verstaan...als ik weet dat de correspendent mijn moedertaal verstaat dan is er geen probleem...voor de rest, afhankelijk van het land, de taal die er gesproken wordt, en of ik die meester ben , zal ik mij altijd zodanig schikken dat men mij kan verstaan(spreek 6 talen...van uit de tijd dat men ons vertelde dat : men zoveel malen mens was als men talen kende....nog een van die adagia waarvan duchtig misbruik is gemaakt)..
Een mooi voorbeeld zou het zwitsers systeem zijn , ieder spreekt zijn taal in dat land en wordt begrepen door zijn toehoorder van dat land...te mooi om waar te zijn ?
Maar ik meen te begrijpen dat men soms niet wenst met elkaar te spreken, dan heeft het geen zin....
Luke
Geleidelijk aan gaan we die weg op: de VL kennen alsmaar minder FR om het nog te kunnen spreken en de meeste FRbelgen beginnen alsmaar beter NL te begrijpen.
straatrue is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2007, 21:51   #194
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter Johan Bekijk bericht
want persoonlijk vind ik het een non-issue.

Peter Johan
Daar ben ik van overtuigd vandaar de opmerking...
alvast bedankt voor het antwoord

mvg

l_w
Citaat:
Oud 3 december 2007, 00:14   #195
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
Mijn voorstel is om politics.be tweetalig te maken : frans en nederlands.

Dit zou impliceren dat politics.be een forum voor alle Belgen wordt. Als tweetalige Belg moet men de taal kunnen spreken die men wenst.

Hoe kan men bvb een serieuze discussie over staatshervorming voeren als men de andere taalgroep uitsluit ? Of over maatschappelijke thema's die evengoed de franstaligen aanbelangen ? enzovoort

In plaats van de dialoog te bevorderen, wat men veronderstelt van een forum, zet politics.be juist aan tot flamingantisme. Of is dat de bedoeling ?
Ik bezoek geregeld franstalige fora en ik denk dat u verkeerd zit met uw conclusie. Het zal eerder het # flaminganten nog sterk doen toenemen.

Dat gezegd zijnde heb ik er an sich geen probleem mee, alleen vind ik dat u moeilijk van de organisatoren kan eisen dat zij alles gaan tweetalig maken, het is niet alsof zij ervoor betaald worden.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2007, 06:33   #196
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht

^2

als het van de vld grote lichten afhing zaten we hier met een 3-talig forum:

frans-chinees en ook nederlands (uit noodzaak)

ziedaar de toekomstvisie volgens de vld voorzitter en vld-jong (~40j). De moderatoren kunnen zich best voorbereiden aan de vld-faciliteiten voor het chinees.

aaarrrggghhh..paars dat was toch ne plezanten tijd he...Guy, Freya, Andre, Didier, Elio-vingerknip-dirupo, Magda, Laurette.....vrolijke vrienden, leuke ideetjes.

als ge dat vergelijkt met nu...pfff zo serieus ineens

Laatst gewijzigd door born2bewild : 3 december 2007 om 06:59.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2007, 07:21   #197
Peter Johan
Parlementslid

Peter Johan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
........alleen vind ik dat u moeilijk van de organisatoren kan eisen dat zij alles gaan tweetalig maken,..........
Beste,

Deze nuance had ik niet eens durven toedichten aan diegenen die de vraag naar meertaligheid stelden.
Ik veronderstelde dat wie om meertaligheid vraagt, zelf meertalig is. Dan is het m.i. voldoende als we meertaligheid toestaan, wat het geval is.

Peter Johan
Peter Johan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2008, 10:08   #198
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Aangezien onze Nederlandse buren hier welkom zijn, zie ik niet in waarom onze Waalse buren hier niet welkom zouden zijn.

Ik pleit voor een tweetalig subforum, waar ieder in zijn eigen taal spreekt. Het is veel makkelijker voor iedereen. Iets in het Frans lezen is veel makkelijker dan iets in het Frans moeten formuleren en omgekeerd geldt dat ook wel.

Dan weten we ook echt eens wat bij onze Waalse buren leeft.
Ik ben het, raar maar waar, wat dit betreft met Max van Dietschland eens.

Ik denk niet dat het veel zin heeft het héle forum tweetalig te maken, maar een tweetalig (of nog liever : méértalig) subforum vind ik geen slecht voorstel.

Diegenen die oogpijn, oorsuizingen, maagpijn, braakneigingen, diarree, ... krijgen bij het zien van ook maar één woordje Frans kunnen er rustig wegblijven, diegenen die graag ook eens de mening van een ander (die het Nederlands niet of onvoldoende beheerst) willen horen, hebben dan ook hun eigen stekje.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 4 januari 2008 om 10:15.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2008, 12:12   #199
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Overigens, een Waal kan hier wel degelijk komen discussiëren als hij dat wil. Dan moet hij natuurlijk wel Nederlands willen spreken...
waarom? het is hier toch een Belgisch forum? .be en niet .vl eh

daarbij, ik vind het idee van max goed. Ieder spreekt zijn eigen taal. Een andere taal lezen is makkelijker, dan zelf zinnen in te formuleren. Dat is voor ons zo, en voor de walen ook zo
Oud 4 januari 2008, 18:39   #200
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
waarom? het is hier toch een Belgisch forum? .be en niet .vl eh

daarbij, ik vind het idee van max goed. Ieder spreekt zijn eigen taal. Een andere taal lezen is makkelijker, dan zelf zinnen in te formuleren. Dat is voor ons zo, en voor de walen ook zo
Dan ga ik nu naar alle .be sites die ééntalig zijn een mail sturen om hen aan te klagen, en ik zal verwijzen naar het groot licht Duvelke.
Hashiwokakero is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be