![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen. |
Bekijk resultaten enquête: Hoeveel punten geven jullie groentje-18 | |||
1 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 5,00% |
2 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
3 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
4 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
5 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
6 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
7 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
7.5 |
![]() ![]() ![]() |
2 | 10,00% |
8 |
![]() ![]() ![]() |
3 | 15,00% |
8.5 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 5,00% |
9 |
![]() ![]() ![]() |
2 | 10,00% |
9.5 |
![]() ![]() ![]() |
3 | 15,00% |
10 |
![]() ![]() ![]() |
8 | 40,00% |
Aantal stemmers: 20. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
denk je niet dat het beter is de achterliggende reden aan te pakken? Zou het niet effectiever zijn om onze wegwerpmaatschappij aan te pakken, of de armoede uit de wereld te helpen?
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
|
![]() Als welk dier zou je graag reïncarneren?
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
|
![]()
![]() |
![]() |
#184 | |
|
![]() Citaat:
Het kan mijns inziens niet dat er bv. water in een rivier komt die door een bewoonde wijk loopt dat zo hoogradioactief is dat het zou moeten behandeld worden als radioactief afval. Natuurlijk komt zoiets één maal in het nieuws en daarna hoor je er niets meer van. De mensen zijn te inert geworden op dat vlak, het is ontzettend moeilijk de massa te mobiliseren. Dat is jammer. Ik weet dat de kans op een groot ongeval met een kerncentrale klein is. Maar de impact van die ramp is zo groot, dat je volgens mij de risico's niet kan nemen. De techniek mag dan onfeilbaar zijn, de mens is dat niet en zal dat nooit zijn... Ik zou niet graag in een buurt wonen waar zo'n centrale staat, alle jodiumpillen ten spijt. Bovendien is het ook niet meer dan een tijdelijke oplossing, en zadelen we de generaties na ons op met dezelfde energiecrisis als degene waar wij nu naartoe racen. Om nog maar te zwijgen van het afval wat we achterlaten ... Ik denk dat er andere oplossingen zijn die milieuvriendelijker en efficiënter zijn. We moeten het dan wel minder grootschalig zien en voor iedere aparte energievrager (object of subject) een andere oplossing bedenken, ook afhankelijk van waar dat die energievrager zich precies bevindt. Ik vrees een beetje dat men zich de laatste jaren te blind heeft gestaard op kernenergie om andere oplossingen te vinden. Ik zou ze het liefst zien dichtgaan dus en er vegetatie planten die radioactieve straling kan absorberen.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 22 november 2007 om 14:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
|
![]() Als in illegale? Enkel softdrugs.
![]() |
![]() |
#186 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Ik zou dat ook impliceren bij mijn mogelijke oplossingen voor de verschillende milieuproblemen die ik aanhaalde. Dit kan bijvoorbeeld voor de vervuiling. Maar begin maar eens met een probleem als de toegenomen feminisering. Dat los je niet op door enkel de wegwerpmaatschappij aan te pakken of armoede uit de wereld te helpen. Citaat:
Maar ik zie me al een politieke partij oprichten die iets zegt als 'minder armoede, voor een schoner leefmilieu', zo sla je twee vliegen in één klap. Hoeveel nanoseconden zou het duren vooraleer de boekjes vol staan over mijn popularisatiecampagne? ![]() (Het zal waarschijnlijk nooit zo ver komen. Ook hier ben ik meer realistisch of pessimistisch in geworden. ![]() Niet dat bovenstaande een reden kan vormen om daar niets aan te doen natuurlijk. Ik heb mij zelfs in mijn leven al beziggehouden met het bedenken van concrete maatregelen om de armoede internationaal echt uit de wereld te helpen. Het moet mogelijk zijn. Alleen denk ik dat het vanaf het punt waar ik nu sta makkelijker is om een invloed uit te oefenen op het regionale en hoogstens nationale milieubeleid, dan op een internationaal door multinationals en corrupte politici gecreëerde en in stand gehouden armoede. ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 22 november 2007 om 14:18. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
|
![]() Daar heb ik nog nooit over nagedacht.
Ik denk als een vogel, natuurlijk omwille van de vrijheid die vleugels je geven. Liefst een sterke die niet aangevallen kan worden door roofvogels, maar eentje die zich wel voedt met planten en/of zaden (als die soort bestaat), ééntje die tegen veel verschillende klimaten kan zodat ik de wereld rond kan reizen.
![]() |
![]() |
#188 |
|
![]() welk zintuig zou je het gemakkelijkst kunnen missen?
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#191 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#192 | |
|
![]() Citaat:
Maar een salade met een hamburger vind ik eigenlijk ontzettend vreemd. Je kan nog inbrengen dat frieten uit aardappelen bestaan en dus in veel landen als groenten worden gezien, ondanks hun koolhydraten, maar Quick is bij mijn weten een Belgisch bedrijf. En bij je salade zitten al proteïnen. Ik snap dus niet waarom deze gecombineerd worden. Nu ja, misschien een kwestie van smaak. Maar bedankt voor de tip. ![]() Ik ga voor mijn salades eigenlijk altijd naar de McDonalds. ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 22 november 2007 om 16:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
|
![]() Amai, wat een vraag.
Er is geen enkel onmisbaar. Mijn ogen sowieso al niet, mijn tactiele sensoren lijkt me ook een serieus probleem te vormen gezien ik al niet handig ben (ik zou mezelf dan een been afzagen zonder het door te hebben). Reuk, smaak en gehoor blijven over. Van gehoor weet ik uit ervaring (familie met gehoorproblemen) dat het onmisbaar is voor een goed sociaal leven. Ik zou dan kiezen voor de smaak. Omdat je eigenlijk toch maar vier smaken kan proeven en de rest bepaald wordt door je reukzin. Dus als ik die laatste zou amputeren, zou ik niet meer kunnen ruiken noch variaties kunnen proeven. Amai ik zou gezond eten, moest ik geen zoet of zout meer kunnen proeven.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 22 november 2007 om 16:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
|
![]() Mijn hoogtevrees is eigenlijk niet zo zeer een vrees voor hoogtes. Maar eerder een vrees om te vallen en daarbij de zwaartekracht en/of de g-kracht te voelen. Daar kan ik ècht niét tegen. Om die reden ben ik absoluut geen voorstander van snelgaande attracties (inclusief auto's die te snel rijden) of dingen die omhoog gaan. Wie hoog gaat kan nl. laag vallen.
![]() Die angst zit er al van kindsbeen af in. Gedurende zo lang als ik me kan herinneren krijg ik sporadisch exact dezelfde nachtmerrie. Het thema is uiteraard dat ik van iets heel hoog val en daarbij de vreselijke valsnelheid heel erg in mijn buik voel, wetende dat ik niet weet hoe het gaat aflopen (of eigenlijk wel) ... Ik ben in die droom uiterlijk niet eens dezelfde persoon als ik in het echt ben, en ben als kind nooit ergens afgedonderd, maar toch... Enfin... vogels moeten wel leren vliegen, maar eens ze dat kunnen vallen ze niet zo snel is mijn redenering. ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 22 november 2007 om 16:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Banneling
|
![]() Wat waren zo je gemiddelde schoolresultaten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
maar ze zijn wel duur zo'n € 25.000,-. Als je ooit "iets" met je diploma gaat doen is dat wel haalbaar (en aanbevelenswaard)
![]() |
![]() |
#197 |
|
![]() Die waren niet om over naar huis te schrijven. Ik vond het meestal niet nodig om na school een (studie)boek open te doen, zeker niet tijdens de examens. Als ik dat wel deed (onder dwang) stopte ik met leren als ik wist dat ik genoeg geleerd moest hebben om door te geraken.
Afhankelijk van hoe interessant ik het vak vond (en hoe goed ik dus oplette in de klas) variëerde dat tussen de 50 en 90%. In totaal werd het 60 �* 70%.
![]() |
![]() |
#198 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#199 |
Banneling
|
![]() Hoe staat u tegenover de 10 maatschappelijke geboden ? Welke leeft u min of meer na, en welke leeft u eerder niet na ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar soit, bedankt voor den uitleg. Welke alkoholische dranken drink je?
![]() |
![]() |