Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 december 2007, 01:11   #181
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk Bekijk bericht
Aanvankelijk ging het om 'verdachte handelingen', dus was er van kalashnikovs geen sprake. Ze wisten dus niet waar ze op af gingen.
In feite zou je elke onduidelijke tussenkomst (vooral 's nachts) moeten beschouwen als een tussenkomst tegenover een zwaar bewapend iemand. Better be safe than sorry, is het niets is het niets, is het wel iets, ben je er tenminste op voorzien.

En laat net dat het probleem zijn. In veel lokale zones treedt na enige tijd laksheid op, routine. "Ach, het zal wel weer niks zijn..." tot er plots iemand met een Kalashnikov voor je neus staat. In Brussel zou het zo niet gelopen zijn.
dat klopt want meestal is het ook nikske
en je kan niet 101% paraat staan elke seconde je dienst moet lopen... dat hou je geen 2 dagen uit
en stel je dan nog voor dat dat kan en wordt toegepast bij elke situatie die ook maar wat verdacht kan zijn , hoeft zich zelfs niet te beperken tot 's nacht alleen, dan gaan we pas wat 'ongelukjes' zien
l
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2007, 01:12   #182
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Amai Piet, u denkt er anders over dan de politie, bij u zijn we maar een hulpje, bij de politie zijn we zowat de grootste gangsterbende in de wereld.
Hoe zou dat toch komen? Als jullie toch willen leven in een wetteloze wereld (survival of the fittest) pak jullie bijeen en ga op een onbewoond eiland wonen. En laat die andere 99,99% van de mensen, die wel baat hebben bij een maatschappij met wetten en regels, in een fatsoenlijke wereld leven.

Nu, nu ik je 'hobby' ken, komt de afkeer van de politie me al wat begrijpelijker over. Politie en motorbendes komen nu eenmaal niet echt overeen. Ze moeten die hele nest verbieden en enkel de beschaafde motorclubs tolereren.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2007, 09:32   #183
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Daar is helemaal niets aan verandert, maar dat mensen die verdacht worden van een misdaad worden vastgehouden is toch normaal?
Dan weet u het beter dan de VN.

Citaat:
Uw haat tegenover de politie in het algemeen druipt ervan af in deze draad.
Ik heb dan ook redenen.

Citaat:
Ik heb het dan ook gehoord van iemand die zowel in Hongarije als in België heeft vastgezeten, wegens drugshandel. Belgische gevangenissen waren hotels in vergelijking met de gevangenis in Hongarije. Ik kan me moeilijk voorstellen dat gevangenis in Turkije minder erg zou zijn als die in België.
U hebt gehoord ja, en daar blijft het bij.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2007, 09:42   #184
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vlaanderen onafhankelijk

Omdat dat, net als zoveel beslissingen in dit apenland, een paniekreactie was op één bepaald feit.
De zelfmoorden bij de Belgische politie zijn bij de hoogste in de wereld, niets paniekreactie. Er zit iets ernstig fout bij die mensen.

Citaat:
Ik moet altijd eens goed lachen met die stoere verhalen.
Dat begrijp ik alleen was het geen stoer verhaal, ik stond daar maar en ik zag iets gebeuren.

Citaat:
Onzin. Ik geef morgen mijn leven ook niet voor een auto. Nog niet voor mijn eigen auto, laat staan die van een ander. En al diegene die iets anders zeggen, zijn muilemannen, opscheppers.

Als iemand fysiek in gevaar is, dat is iets anders, maar niet voor een materieel iets.
Het slachtoffer was zwaar mishandeld en een aantal maal geschoten. het ging niet om autodiefstal.

Citaat:
Zeveraar.
Als u het zegt.

Citaat:
Jij bent een zeveraar eerste klas,
Als u het zegt.

Citaat:
motorbendes
Motorclub, dank u.

Verschaeve
Oud 5 december 2007, 10:33   #185
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Allé, we kunnen het zoveelste Witte Mars organiseren tegen zinloos geweld. Een nieuwe politieke beweging die eens orde op zaken brengt kunnen we m.i. beter gebruiken.
Los van het feit of de flikken nu "de goei" of "de slechte" zijn, dat men 's nachts met de Kalasjnikov uw wagen komt stelen is er meer dan over. Repressie en een keiharde aanpak van de criminaliteit is een vraag die meer en meer brave burgers beginnen te roepen. Nu "ze" nog wakker krijgen in Brussel....dat is wat anders.
En dan verschieten er hier dat Glokje bij nacht en ontij naast mijn bed waakt...en mij een relatief veiliger gevoel en betere nachtrust geeft. 't Is ver gekomen....
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2007, 10:48   #186
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Allé, we kunnen het zoveelste Witte Mars organiseren tegen zinloos geweld. Een nieuwe politieke beweging die eens orde op zaken brengt kunnen we m.i. beter gebruiken.
Los van het feit of de flikken nu "de goei" of "de slechte" zijn, dat men 's nachts met de Kalasjnikov uw wagen komt stelen is er meer dan over. Repressie en een keiharde aanpak van de criminaliteit is een vraag die meer en meer brave burgers beginnen te roepen. Nu "ze" nog wakker krijgen in Brussel....dat is wat anders.
En dan verschieten er hier dat Glokje bij nacht en ontij naast mijn bed waakt...en mij een relatief veiliger gevoel en betere nachtrust geeft. 't Is ver gekomen....
Daar komt het op neer, u moet gewoon uzelf en uw familie verdedigen want wie op de politie wacht komt bedrogen uit.

Er zijn verschillende mensen geweest hier op het forum die gezegd hebben dat het normaal is dat de politie wacht totdat de problemen voorbij zijn, want voor een auto gaan ze niets riskeren.

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 5 december 2007 om 10:49.
Oud 5 december 2007, 10:51   #187
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeg, wat is het nu, fundi? Ben je nu blij met de vergelding of niet?
Vergelding? Hier is geen sprake van vergelding, enkel van een laffe misdaad die goed duidelijk maakt dat onze maatschappij zwaar zien is en dat er blijkbaar weinig tegen te beginnen is.
Oud 5 december 2007, 10:53   #188
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan weet u het beter dan de VN.
Bron?

Citaat:
Ik heb dan ook redenen.
Zal wel. Uw vergelijking tussen agenten en gevangenen slaat echter nergens op.

Citaat:
U hebt gehoord ja, en daar blijft het bij.
Van een bron die ik wel betrouwbaar acht. Ik kan best geloven dat u de Belgische gevangenissen nogal verschrikkelijk vond, maar als u in andere landen zou opgesloten zijn dan zou u het hier best nog kunnen relativeren.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2007, 10:55   #189
Boadicea

Standaard

Citaat:
Aanvankelijk ging het om 'verdachte handelingen', dus was er van kalashnikovs geen sprake. Ze wisten dus niet waar ze op af gingen.
In feite zou je elke onduidelijke tussenkomst (vooral 's nachts) moeten beschouwen als een tussenkomst tegenover een zwaar bewapend iemand. Better be safe than sorry, is het niets is het niets, is het wel iets, ben je er tenminste op voorzien.

En laat net dat het probleem zijn. In veel lokale zones treedt na enige tijd laksheid op, routine. "Ach, het zal wel weer niks zijn..." tot er plots iemand met een Kalashnikov voor je neus staat. In Brussel zou het zo niet gelopen zijn.
Juist. Daarom dat het eens goed tijd wordt dat men de procedures voor politieoptredens eens goed moet herzien. De tijd van de kruimeldieven is duidelijk voorbij. Ik vrees ervoor dat zulk een gruwelijke criminaliteit meer en meer gaat voorkomen, als de politiediensten zo kwetsbaar blijven.
Oud 5 december 2007, 11:22   #190
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Kunnen die flikken niet gewoon met woorden vechten?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2007, 11:54   #191
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Kunnen die flikken niet gewoon met woorden vechten?
Goed idee. Alleen jammer dat de criminelen dat niet begrijpen en liever naar de kogel grijpen. Anderzijds geloof ik nog steeds dat in bepaalde gevallen door een juiste diplomatische aanpak geweld vermeden kan worden. Helaas vrees ik dat het bij deze situatie niet om mensen ging, die voor reden vatbaar zijn.
Oud 5 december 2007, 12:06   #192
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Storm Bekijk bericht
Erg. Merci paars!

Wat deed die agente nog op de passagierszetel? In dit land waar agenten tijden achtervolgingen straffeloos neergeknald mogen worden laat je toch niets aan het toeval over. Ik zat al lang achter de motor met den blaffer in aanslag.
Dit is oorlogstuig, Kalashnikov... 20 kogels afvuren ?!!

Voor dit soort gangsters is er maar één straf. één !

Wat gaat dit veranderen ? Een paar dagen comotie...
Een emotioneel afscheid van een lieve dochter...
Een paar hypocriete politici...
Veiligheid is geen prioriteit...
Straffeloosheid van de criminaliteit...
Het "tweede kansenbeleid" werpt vruchten af...
Justitie ? Welke ?!

JUSTICE WANTED !

Heel "misschien" tijd om eens een "echte limousine" te carjacken met een heel korte nummerplaat "misschien" worden er dan wel andere prioriteiten gesteld
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2007, 12:10   #193
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
flik worden, het houdt nu eenmaal risico's in.
als ze verpleegster was geworden leefde ze nog.
aan u hadden ze beter gezond verstand en respect meegegeven... had ge zo geen domme uitspraak hier gepost !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 5 december 2007, 12:15   #194
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Ik vraag me trouwens af hoe het mogelijk is dat agenten in de buurt van Brussel 's nachts zonder kogelvrije vest op stap mogen.
met een kogel in het hoofd heb je weinig kans... tenzij je gelooft in Robocop.

Er kwamen zelfs nog andere patrouilles ter plaatse ! Ook een patrouille uit Halle en St-Pieters-Leeuw kwam ter plaatse ! Dat zijn afspraken in de bewuste politiezone.

De plaats ligt amper 1 km van de E19 Brussel - Parijs... richting Brussel en Waals-Brabant
Oud 5 december 2007, 12:21   #195
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Er zijn redenen genoeg om flikken te haten, benji. Zelfs al hebde er persoonlijk geen last mee gehad. Hun ingesteldheid is vaak om te kotsen.

ochotttekes toch... moet je een zakdoek en een plastic bakje

toch niet op u geschoten
Oud 5 december 2007, 12:25   #196
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
aan u hadden ze beter gezond verstand en respect meegegeven... had ge zo geen domme uitspraak hier gepost !
Mitgard leeft nog tenminste...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2007, 12:28   #197
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
met een kogel in het hoofd heb je weinig kans... tenzij je gelooft in Robocop.

Er kwamen zelfs nog andere patrouilles ter plaatse ! Ook een patrouille uit Halle en St-Pieters-Leeuw kwam ter plaatse ! Dat zijn afspraken in de bewuste politiezone.

De plaats ligt amper 1 km van de E19 Brussel - Parijs... richting Brussel en Waals-Brabant
Triest voorval VB-gewijs aan het recupereren ??
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2007, 12:37   #198
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bron?
VN rapporten terzake.

Citaat:
Van een bron die ik wel betrouwbaar acht. Ik kan best geloven dat u de Belgische gevangenissen nogal verschrikkelijk vond, maar als u in andere landen zou opgesloten zijn dan zou u het hier best nog kunnen relativeren.
Wat uzegt gaat toch niet op, zolang het in Auswitch erger was dan in de Belgische gevangenissen is alles in orde, zo werkt het toch niet.

Verschaeve
Oud 5 december 2007, 13:50   #199
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
VN rapporten terzake.
Zal wel.

Citaat:
Wat uzegt gaat toch niet op, zolang het in Auswitch erger was dan in de Belgische gevangenissen is alles in orde, zo werkt het toch niet.
Iemand die gevangen zat in Auschwitz kan je niet vergelijken met een Belgische gevangene. Die toestanden daar waren simpelweg mensonwaardig en beestachtig, zeker in vergelijking met onze staatshotels.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2007, 14:10   #200
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zal wel.
Zal zeker wel, ik vind ze zo direkt niet maar die rapporten hebben hier al op het forum gestaan, dus iemand hier weet waar die te krijgen zijn. Mensonwaardig zeggen die over Belgische gevangenissen.

Citaat:
Iemand die gevangen zat in Auschwitz kan je niet vergelijken met een Belgische gevangene. Die toestanden daar waren simpelweg mensonwaardig en beestachtig, zeker in vergelijking met onze staatshotels.
U begrijpt het nog altijd niet, de VN rapporten over de Belgische gevangenissen spreken over juist dat: mensonwaardig!

Mijn persoonlijke ervaring in de "staatshotels" zijn van die orde dat ik de VN rapporten alleen maar kan beamen. Mensonwaardig.

Verschaeve
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be