![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
#182 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tot voor kort probeerde men een regering te vormen zonder 2/3 die een staatshervorming zou realiseren, dat zegt genoeg over uw opmerking. Laatst gewijzigd door PAJOT : 20 december 2007 om 18:54. |
|
![]() |
![]() |
#183 |
|
![]() Voorlopig geen, heb ik ook vermeld. Maar goed deze mensen zijn de enigen die echt op een eerlijke manier aan politiek doen. Maar ze zitten gevangen in het cordon. Daarom dat er in 2009 naar een grotere formatie moet worden gezocht, let wel met mensen die qua Vlaams nationalisme betrouwbaar zijn.
Misschien moet men in 2009 het anti islam standpunt wat op de tweede schuif leggen en zich echt richten op de Vlaamse onafhankelijkheid. Men bergt het anti-migratie standpunt gewoon op voor later. Immers zolang België bestaat kan er toch niet opgetreden worden tegen de Islamisering. België en allerlei volksvreemde krachten gaan hand in hand. Daarom eerst Vlaanderen onafhankelijk zien te krijgen. We moeten komen tot een Vlaams nationaal front die in de peilingen meer dan 30 % haalt. Dan kan het doorbreken van het Cordon de inzet van de Vlaamse verkiezingen worden, dit zal leiden tot meer polarisatie en dan is alles mogelijk. ![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik zal me even inhouden inzake de details, maar sommigen zouden kunnen vinden dat jij de eerste maanden beter zwijgt over "betrouwbaar zijn qua Vlaams nationalisme".
|
![]() |
![]() |
#185 | |
|
![]() Citaat:
En ja, ik zag liever een staatshervorming met enkele toegevingen erin, die globaal genomen de situatie een stuk beter maakte voor Vlaanderen dan helemaal niets zoals nu het geval is. Ik heb al duizend keer gezegd, er is niets slechter dan het behoud van de huidige toestand. Want dat wilden de Franstaligen nu net voor de verkiezingen en ze wisten waarom. En daar gaan we met ons tandem Verhofstadt-Leterme naar toe, naar niets wat betreft staatshervorming. Met Pasen, NVA uit het kartel gooien en SPA in de nieuwe regering, dat gaat er gebeuren. Je kan uiteraard ook je wil eenzijdig doordrijven en naar onafhankelijkheid gaan, maar dat was in de tijd van de oranje blauwe onderhandelingen niet aan de orde. In 2009 misschien, mits een heel sterk Vlaams nationaal front. Maar dan zal wel minstens ver in de 40% nodig zijn. Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 20 december 2007 om 19:18. |
|
![]() |
![]() |
#186 |
Partijlid
|
![]() De klap op de vuurpijl was er voor mij toen ik hoorde dat de vlamingen in deze "noodregering" (welke nood precies ?) een plaats afstonden aan niemand minder dan het cdh. Een aankomende romance tussen Leterme en madame non ?
Na meer dan 6 maand : * BHV dood en begraven (we kunnen er binnen een paar jaar nog eens over hebben als de franstaligen zin hebben om de regering te laten vallen). * De 6 burgemeester (5 ? 4 ?) blijven waar ze zijn. Point final. * Staatshervorming : zero resultaat. * De verkiezingsuitslag : opgedoekt en vergeten. De koning kiest, basta. Wallonie - Vlaanderen : 4-0 (game and match) Als slagroom op de taart krijgt Leterme de ministerpost "institutionele hervormingen" (zelden zo hard gelachen). En als kers kan vuile verhofstad en slangen de vlaming gezellig verder kaalscheren en beliegen. Ik ken geen enkel volk dat zichzelf zo intens haat als de vlaming. Geen wonder dat de zelfmoordstatistieken hier wereldklasse zijn. Zoals "den ambetantsten zei", blijven oesemen max, en diep oesemen, want t'is ne kater, ne dikken vetten.
---------------------------------------------------------------------- Democracy is the name we give the people whenever we need them. (Marquis de Flers Robert and Arman de Caillavet) Laatst gewijzigd door Sante : 20 december 2007 om 20:15. |
![]() |
![]() |
#187 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door straatrue : 20 december 2007 om 20:19. |
|
![]() |
![]() |
#188 |
Europees Commissaris
|
![]() Wie bereid is grondgebied af te geven (dat hem bovendien niet toebehoort), om welke reden dan ook, is onbetrouwbaar. Meer woorden zijn daar niet voor nodig.
|
![]() |
![]() |
#189 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als reactie op een posting die over Leterme ging kan dit tellen. Je haat voor BDW druipt al even hard van mijn scherm af als je voorliefde voor Flahaut. Niettemin heb je sperma te vroeg verschoten. Het wordt De Crem inplaats van je favoriete niksnut.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 21 december 2007 om 05:07. |
|
![]() |
![]() |
#190 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() ja.... maar hun partijcongres heeft de zaak wel aanvaard... wel met een speciale uitleg, maar de congressen voor 101 volksvertegenwoordigers staan erachter...
dus is een beetje democratiegevoel hier op zijn plaats... de vertegenwoordigers van de andere 49 mogen oppositie voeren met alle mogelijke democratische middelen... ook tempeesten, gif spuwen, "politieke leugens", etc...
#191 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
ook Tindemans en Marcske Bébé Cadum Eyskens kregen ooit door een mediatieke hype heel veel stemmen ... maar deugden als premier noch minister voor nul de kloote...
![]() |
#192 |
Europees Commissaris
|
![]() Ze hebben enkel een engagement voor de staatshervorming aanvaard, met als toetststeen de vijf resoluties en het programma van het kartel. Die tweederde meerderheid geldt dus niet voor bv. "herfederalisering" of een nationale kieskring.
|
![]() |
![]() |
#193 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
een super groot aantal "kiezers" laat zich leiden door ondoordachte media uitspraken en reageert "gevoelsmatig" verkeerd en zoekt dan niet te stemmen voor iets, maar tegen iets...
![]() |
#194 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
een socio-economisch beleid is belangrijk en zou precies zoals de laatse 9 jaar bijlange veel belanrijker moeten zijn dan al dat communautair gezwam...
![]() |
#195 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
wij zien wel wat die ervan bakt... en wie nog niets gedaan heeft, kan ook niets mis gedaan hebben...
Het oude Land van Loon en Luiks Haspengouw in de Eurregio Maas-Rijn, zijn mijn geliefde verblijfsplaatsen... ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steenbok66 : 21 december 2007 om 08:54. |
|
![]() |
![]() |
#196 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik veronderstel dat je met die 'ondoordachte media' enkel de 'Vlaamsche' media bedoelt? Volgens jou zijn dat dus de propagandamachines waardoor de 'verkeerdstemmers', de tegenstemmers en de 'onnadenkende' stemmers niet meer van Verhofstadt wilden weten. Toch de enige bekwame, Belgische premier?
![]() ![]() ![]()
#197 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
de tegenstanders zijn democratisch verkozen door een aantal burgers en zij hebben van die kiezers een mandaat... en precies zoals de zootjes van het VB en LDD verkozen werden... zijn ook die van PS, CDH, de Fouteurs de Foutaise van FDF, en de neo VNV'ers van BDW zijn NVA verkozen... hoofdzaak is dat van de 150 verkozenen, er meer dan 100 een bepaalde koers goedkeuren... en als daar geen staatshervorming of slechts een gedeeltelijke bijzit... m.a.w. of ze politiek gezien noodzakelijk is, dat moet blijken... Leterme kan er geen doordrukken, Verhofstad wil een goedwillige poging ondernemen, wij zien de volgende maanden wel of er een "politiek noodzakelijk" en "politiek doorgevoerd" kan worden... er is nog bijlange geen meerderheid voor... en of eventuele zogenaamde afstraffingen in 2009 daar iets zullen aan veranderen, dat valt af te wachten... er moet een 2/3 meerderheid voor zijn... de burgers beginnen er wel genoeg van te krijgen, van dat communautair gezwam... en er is nog geen "fuhrer" in het zicht om dat als dictator te bdoen...
Het oude Land van Loon en Luiks Haspengouw in de Eurregio Maas-Rijn, zijn mijn geliefde verblijfsplaatsen... ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steenbok66 : 21 december 2007 om 09:04. |
|
![]() |
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Spreek dus liever voor jezelf inplaats van anderen te verwijten wat je zelf doet. http://forum.politics.be/archive/index.php/t-97685.html http://www.cdenv.be/node/1185
![]() |
#199 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zonder een fatsoenlijke staatshervorming, dus geen Lambermonster, costa of perfide maar efficiënte en ongrondwettelijke nonsens, zal het 'gezwam' niet meer stoppen. Door acht jaar lang te doen alsof er geen fijn stofje aan de Belgische lucht was is de communautaire vrede er niet gekomen. Integendeel!
Door 'NON' te blijven zeggen tegen een confederalistisch Belgique, en uit puur eigenbelang, tekenen de Franstaligen zélf voor een versneld einde van Belgique. Voor mij niet gelaten. Zonder confederaal Belgique wordt het een volledig gesplitst Belgique.
#200 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat: