![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1981 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Wij discussiëren toch over het burgerlijk huwelijk. Een huwelijk dat wordt afgesloten tussen mensen. Jij wil daar een ding van maken; terwijl het wel degelijk over mensen gaat. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik ben op zoek naar het doel voor het maken van een onderscheid voor het huwelijk. Zodat we je visie kunnen toetsen aan het gelijkheidsprincipe. Na 4 weken heb je nog altijd geen doel gegeven. Ik kan enkel besluiten dat jij geen doel voor ogen hebt. Discriminatie dus! |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1982 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Net die consequentie weiger je te aanvaarden. Voor jou mogen homo's absoluut het instituut van het huwelijk niet ontheiligen, en alle drogredenen en nepargumenten zijn goed om die doelstelling te beargumenteren.
![]() |
![]() |
![]() |
#1983 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ze is dus niet gelijk. Snapie? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat is mijn gefundeerd antwoord. Citaat:
De waarheid is dat er een onderscheid is, die jij wil toedekken. Misschien kun jij eens zeggen waarom je dat wil doen? Paulus. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1984 | ||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
De huwelijks-wetgeving slaat dat op dingen of op mensen? Citaat:
Citaat:
En ja er is een onderscheid. Citaat:
Dus doorstaat je visie de toets aan het gelijkheidsprincipe niet. Citaat:
Immers, de wet spreekt zich niet uit over waarden. We toetsen je visie niet aan het gelijkwaardigheidsprincipe maar aan het gelijkheidsprincipe. Citaat:
2 Het burgerlijk huwelijk heeft nog steeds dezelfde betekenis : De mensen die een huwelijk aangaan beschermen. Citaat:
Citaat:
Een onderscheid is echter niet voldoende om koppels anders te behandelen en uit te sluiten voor het huwelijk. Je moet op zijn minst een doel kunnen geven. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1985 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat om de bestaansreden. En dat heeft weldegelijk met kinderen te maken. Niet als voorwaarde, maar dat is gewoon de reden waarvoor het bestaat. Net zoals een fles gemaakt is voor water en niet voor marbels. Citaat:
Maar het is onjuist dat k daarvoor drogredenen en nepargumentatie aanbreng. Mijn argumentatie is gegrond in de traditie, in de geschiedenis, in de diverse culturen die onze aarde rijk is, in de maatschappijleer en in de antropolgie. Maar een aantal mensen hier weigeren dat zo te zien. Ze moeten bewijzen dat ik homofoob ben en zien niet in dat iets wat niet is onmogelijk bewezen kan worden. Paulus. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1986 | ||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Toch wel. Al een paar keer zelfs. Citaat:
Citaat:
Als je het hebt over het verschil in behandeling mbt het huwelijk, dan is het mijn doel te leven in een maatschappij die zich in haar wetgeving, op de realiteit baseert en niet op een ideaal, een visie, die niet strookt met de waarheid. Mag dat nog? Citaat:
Citaat:
Ik heb je die gegeven en gevraagd vanaf welk woordje je niet meer kan volgen. Waarom antwoord je daar niet op? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 10 april 2011 om 19:32. |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1987 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dubbel
Laatst gewijzigd door Paulus : 10 april 2011 om 19:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1988 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1989 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1990 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1991 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uw oordeel is "gefundeerd" op een volstrekt verkeerd uitgangspunt, namelijk voortplanting. Voortplanting is slecht één mogelijke reden waarom mensen langdurige banden smeden met elkaar. Bovendien staat voortplanting los van het concept huwelijk. Het huwelijk is immers geen garantie op voortplanting en voorplanting staat of valt niet dankzij het huwelijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#1992 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U blijft maar pretenderen dat het u om het belang van de kinderen te doen is, terwijl het ondertussen voor vrijwel iedereen klaar en duidelijk is dat het u daar helemaal niet om te doen is. Uw enige bekommernis is het uitsluiten van homoseksuelen van het huwelijk. Dat wordt u niet ingegeven door "het belang van de kinderen"; dat wordt u ingegeven door homofobie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1993 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1994 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat dus niet het geval is. Gezien u er enkel op uit bent om mij valselijk te beschuldigen en te beledigen zou u dat anders maar al te graag aantonen. Maar het blijft bij veel geblaat maar weining wol. Heeft u niks inhoudelijks? iets constructiefs? Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1995 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heeft u niks inhoudelijks? Iets constructiefs? ipv naaste de kwestie en destructief? Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1996 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Heeft u niks inhoudelijks? Iets constructiefs? ipv naaste de kwestie en destructief? Paulus. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1997 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is nu wel heel duidelijk dat u de thread wil kapotmaken. En dat zou niet doen indien u een punt had. U bent er enkel op uit om mij valselijk te kunnen beschuldigen. De redens waarom ik het vroeger beter vond interesseren u geen bal. Vandaar dat u ze ook negeert. U staat in de tribune te schreeuwen naar de spelers zoals een racist dat zou doen. Zonder grond, zonder reden, buiten uw eigen vooroordeel, verwijten staan schreeuwen in de hoop dat de match wordt stilgelegd. Dan kunt u zich op de borst kloppen en fier zijn over wat je hebt bereikt.... ![]() Mag ik je vriendelijk uitnodigen om op het veld te komen en mee te spelen volgens de regels van het spel. Daar wordt de einduitslag gemaakt. Met wat je nu doet zul je niks bereiken. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 11 april 2011 om 06:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1998 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In dit geval is het net zo. Als u de maatschappij wil inrichten aan de hand van middeleeuwse opvattingen, enkel en alleen omdat u homoseksuelen wenst te discrimineren, dan volgt daar automatisch de vaststelling uit dat u homofobe stellingen verdedigt. Of u dat als "beledigend" ervaart (wat het overigens helemaal niet is), doet niets af aan de feiten. Ik denk dat iedereen hier - buiten u - dat inziet.
![]() |
![]() |
![]() |
#1999 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, dat deed u niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#2000 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Irrelevant.
Niet noodzakelijk. Eén van beide partners kan de biologische ouder zijn. Hoedanook blijven het kinderen die minstens evenveel juridische zekerheid verdienen als kinderen van heteroseksuele koppels. D�*�*r gaat het op, Paulus, niet om wie ze verwekt heeft. Een feit waar u maar al te graag aan voorbij gaat. En we weten waarom natuurlijk.
![]() |
![]() |