![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Wilt u meer of minder Marokkanen in Vlaanderen? | |||
Meer |
![]() ![]() ![]() |
23 | 21,10% |
Minder |
![]() ![]() ![]() |
86 | 78,90% |
Aantal stemmers: 109. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1981 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik maak me daar overigens geen illusies in. Zonder de Tweede Wereldoorlog, waarbij elke koloniale macht hopeloos verzwakt was, en waarin Japan onomstotelijk de Aziatische volkeren aantoonde dat het westen niet onoverwinnelijk was, zouden onze fantastische democratieën nog minstens enkele decennia langer de rest van de wereld blijven leegroven zijn. Eigenbelang, da's altijd het voornaamste exportprodukten van onze zo geroemde vrije samenleving geweest.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 29 april 2014 om 14:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1982 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1983 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik begrijp je reactie, gezien je avatar.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
![]() |
![]() |
![]() |
#1984 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik begrijp jouw 'reactie' (nu ja reactie
![]()
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1985 |
Europees Commissaris
|
![]() Mocht je iets inhoudelijks te melden hebben dan wat gewauwel over afgestoken broeken, laat vooral niet na het hier te delen. Het zou weliswaar de eerste keer zijn, maar Rome is ook niet op één dag gebouwd...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 29 april 2014 om 14:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1986 |
Parlementslid
|
![]() Altijd aangenaam te vernemen dat men in Nederland wel open kan praten over dat grandioos kutvolk.
Opinieprogramma 1 Op Straat van de Nederlandse radio 1 in de Haagse wijk Duindorp.
![]() |
#1987 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met of zonder het VB, de problemen zijn er en blijven, of niet soms? Vlaanderen heeft nood aan meer eigen macht en beslissingsrecht. Het moet gedaan zijn met Franstalige partijen die op de Vlamingen spuwen maar ze niet willen lossen want ze moeten in hun portefeuille kunnen blijven graaien! Noem de reactie daartegen zoals je wil: onafhankelijkheid, confederalisme, noem maar op... Zal mij een zorg zijn hoeveel stemmen het VB verder nog haalt, als dat maar opgelost geraakt! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1988 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lopen de vele "nieuwkomers" hier rond zonder dat er bij hen eigenbelang speelt? Ze willen echt onze pensioenen veilig stellen misschien? En voor wat dat leegroven betreft... neem eens de geschiedenis en de heldendaden van de Arabieren/moslims door, en het aantal slachtoffers en slaven die ze aan de andere kant van de wereld verkochten uit "eigenbelang"! Daar is onze Leopold II echt klein bier tegen! En nu gaan die Arabieren/moslims hier ook nog eens proberen de plak te komen zwaaien en ons daarbovenop van vanalles beschuldigen??? En zouden er meer slachtoffers gevallen zijn in Congo onder het kolonialisme (en Leopold II is België niet, maar een privépersoon) of sinds ze in 1960 onafhankelijk zijn geworden en elkaar om de haverklap afslachten? Tja, de geschiedenis... Voor elk wat wils hoor! Laatst gewijzigd door andev : 29 april 2014 om 17:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1989 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
https://www.facebook.com/pages/Les-W...746380?fref=ts Er zijn dus ook 70 percent Walen niet akkoord met de P.S. Toevallig juist diegenen waar ik goed mee overeenkom. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1990 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat snap je nu toch zelf ook wel, mag ik hopen?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1991 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dus tja... Hoe onze samenleving er zou uitzien zonder onze verdeel-en heerspolitiek, weet ik niet, maar het zou heel wat minder zijn. Vandaar dat ik steevast nogal moet lachen als ik de behoeders van de waarden van onze fantastische westerse samenleving hier hoor fulmineren dat al die vreemdelingen alles naar de haaien helpen. Dat wordt al 50 jaar door steevast dezelfde zeikerds beweerd, en los van het feit dat we nog nooit zo gezwommen hebben in onze consumptie-artikelen, worden de enige rimpels die een bedreiging vormen voor onze welvaart altijd veroorzaakt door de graaicultuur van een bepaald soort roofdierkapitalisten. Voor de marginale blanke, dikwijls werkloze onderlaag zijn de immigranten natuurlijk de kop van jut. Daar wordt gretig op ingespeeld door xenofobe partijen, die enkel regelmatig eens op de kop van de vreemdeling moet zitten om zich verzekerd te weten van een bepaald segment stemmen, en doet ook de graaikapitalisten in de handen wrijven. Beiden weten dat domheid hun grootste bondgenoot is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1992 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of het nu Marokkanen of groene mannetjes zijn: er moet dringend een halt toegeroepen worden aan de import van armoede en kansarmoede. Onze middelen zijn beperkt, we kunnen het ons niet permitteren om het OCMW van de wereld te spelen.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1993 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ga voor behoud van natuur- en landbouwgebied en ruimte om te leven en te wonen op een deftige manier. Zodat mensen zich tot elkaar kunnen verhouden op een gezonde wijze. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1994 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ondertussen blijven we ze importeren a rato van 50.000 per jaar. Het kalf is volgens mij verdronken. Je zal moeten werken tot je 75-ste , want je pensioenreserves gaan op aan het onderhoud van analfabeten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1995 |
Banneling
|
![]() Jij niet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1996 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En wat je tweede quote betreft, ... ik moet me toch nog altijd op het niveau van het tweede leerjaar lagere school zetten om mentale boodschappen in het Nederlands uitgesproken door allochtonen naar waarde van inhoud te schatten. En om het gesprek (dat altijd zeer kort is) toch nog wat enig allure te geven, moet ik me ook op dat niveau verwoorden. Ergens schijnt er een verschil te bestaan tussen 'hoeveelheden' en 'aantallen'. (cfr Claude Lévy-Strauss in 'La pensée sauvage'. Ik ga voor hoeveelheden, niet voor aantallen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1997 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1998 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1999 |
Banneling
|
![]() Neen, ik ben statutair geworden. Niet dat dat moeilijk was. Ik kwam als eerste uit het examen. Dus mijn broodje is gebakken, ik kan tot 10 tellen.
Nu ben ik zeker tegen die mannen die ons statuut willen afpakken. Natuurlijk verdien ik het dubbel loon. Ik kan tot 20 tellen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2000 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik niet.
Ten laatste op 31 mei, het verlijden van de akte van verkoop van de laatste 2 twee stukken bouwgrond voor halfopen bebouwing. Ik zal nog wel iets doen van werk, maar alleen nog maar dingen waar ik absoluut zin in heb. Ik moet toegeven dat dit wel een meevaller was, want de straat waar deze stukken aan grensden is van bestemming gewijzigd ten gevolge van een project van de gemeente. De gronden lagen wel in woongebied. Verdichting van de kern , begrijp je. ![]() |
![]() |
![]() |