![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1981 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1982 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Al wat ik dus van u kan zeggen, is dat u beijzonder weinig zelfrespect hebt. U beschouzt zich niet beter dan een dier. En wie geen zelfrespect heeft, kent ook geen respect voor de ander. U bent immoreel.
![]() |
![]() |
#1983 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1984 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1985 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
de mens heerser over de schepping, wat een pretentie!Als de mens zo nog wat voort doet in die optiek zal het rap gedaan zijn met die hele schepping! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1986 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() michr.oscoop schreef:
Citaat:
Voor de rest ben ik het met u eens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1987 |
Europees Commissaris
|
![]() 1975 berichten x 0.50€ = €987.50,-
8) |
![]() |
![]() |
![]() |
#1988 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1989 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Antoon schreef:
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1990 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
T.H. T.H.
![]() |
![]() |
#1991 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Indrukwekkende discussie is hier bezig, al 133 bladzijden.
![]() Ik vind de discussie echter niet erg zinvol. Harde bewijzen zijn er niet, niemand zal elkaar van gedachten kunnen doen veranderen. Het is net als de vraag of God bestaat, of hoe het heelal precies is ontstaan: iedereen heeft er z'n eigen mening over, maar er is niemand die zeker weet of zijn mening de juiste is. Het openstellen van het homohuwelijk moet naar mijn mening steeds los gezien worden van de religieuze overwegingen. Er is een scheiding van kerk en staat, dus moet de staat onafhankelijk kunnen beslissen hierover. Ik respecteer de mensen die bij hun overweging uitgaan van hun geloof, maar vraag om ook de mensen die dat niet doen te respecteren. Ik heb zelf geen enkel bezwaar tegen het homohuwelijk, en als gebleken is dat homoparen evengoed kinderen kunnen opvoeden (ik weet dat niet, maar ik neem aan van wel), heb ik ook geen bezwaar tegen adoptie. In Nederland is het ook allang mogelijk om homohuwelijken kerkelijk te laten inzegenen. In 1986 was de Remonstrantse Broederschap ver voor de wettelijke openstelling de eerste om homohuwelijken te erkennen. Tegenwoordig is dit ook bij de Samen-op-Wegkerken (vereniging van hervormden en gereformeerden) mogelijk. Alleen de katholieken zijn bij mijn weten nog niet zover. Ik zou zeggen: laat iedereen zijn eigen mening hebben. Het lijkt me vrij zinloos om elkaar te blijven lastigvallen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1992 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
*Vrij naar Godfried. Citaat:
Wie kende u die heerschappij toe? Wie gaf u het beslissingsrecht op leven en dood van andere levende wezens? Dat eigent u zich toe zoals andere Hitlers, Sadams en Bushes zich het recht toeëigenen om de medemens te schofferen en van het leven te beroven. Citaat:
Uw rangorde is arbitrair, zelfuitgedacht, en stoelt op niks. Mensen en dieren eten zo het pas geeft mekaar zonder onderscheid op. Citaat:
Daar heb ik geen probleem mee. Ik ben wel niet zo immoreel om mijn medemensen met religieuse leugens en fabels en zelfuitgedachte 'rangordes' te proberen manipuleren, om er mij te proberen uitdraaien dat ik eigenlijk evenzeer tegen de natuur inga door koeiemelk te drinken als mannen die met mekaars piet spelen.
![]() |
![]() |
![]() |
#1993 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#1994 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1995 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel eens dat hij een ontmoeting had met Guy Spittaels? Waar staan jullie dan nog? ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#1996 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1997 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1998 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hoor hem reeds stiekem femelen, om elke zweem van verdenking van homofilie te vermijden:
![]() |
![]() |
![]() |
#1999 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2000 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |