Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 september 2006, 13:11   #1981
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

[quote=Metal Tom;1981842]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht

Zoals reeds in een andere post gesteld: weet de modale kiezer wel hoe laag jullie dunk van hem/haar is?
Mensen hebben gewoon geen idee hoe extreem rechts denkt over het volk.
Die zien zich als superieure wezens, die de dutskes gaan leiden als schapen.
Een democratie vinden ze decadent: hun superieure mensen komen daar niet totaal aan de macht. En dat willen ze: geen oppositie, geen discussie: Befehl ist Befehl!

En ik die dacht dat het VB tegen de monarchie was: ze willen zelf een paljas tot koning keizer admiraal kiezen.

Laatst gewijzigd door ericferemans : 13 september 2006 om 13:12.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2006, 13:14   #1982
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Maar een coalitie: is dat niet democratisch? Ben jij nu voor de dictatuur van een éénpartij particratie? Dat heet anders hoor: dat is een ECHTE dictatuur, poesjelief!
Voor het geval je het nog niet wist, Feremans, er bestaan al plannen voor een eenpartijen-particratie.
Of wat dacht je anders dat tripartites van de drie klassieke Belgische partijen zijn behalve een één-
partijenfront tegen één en dezelfde politieke tegenstander?
Oud 13 september 2006, 13:16   #1983
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=ericferemans;1981850]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
Mensen hebben gewoon geen idee hoe extreem rechts denkt over het volk.
Die zien zich als superieure wezens, die de dutskes gaan leiden als schapen.
Een democratie vinden ze decadent: hun superieure mensen komen daar niet totaal aan de macht. En dat willen ze: geen oppositie, geen discussie: Befehl ist Befehl!

En ik die dacht dat het VB tegen de monarchie was: ze willen zelf een paljas tot koning keizer admiraal kiezen.
Welke mensen hebben er gewoon geen idee van hoe éxtreem-rechts' denkt over welk volk, Feremans?
Oud 13 september 2006, 13:18   #1984
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Wie heeft er hier eigenlijk een VB-fixatie? Nee, dat bedoelde ik dus niet. BBET heeft genoeg zusterverenigingen met gelijkaardige sympathieën in binnen- en buitenland en ook talloze andere sympathisanten.
Dan keur je de dus de veelzeggende titel af waarmee Yves Desmet vandaag zijn krantencommentaar begon?
Of wijst die weer niet op een VB-fixatie?
Oud 13 september 2006, 13:29   #1985
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Voor het geval je het nog niet wist, Feremans, er bestaan al plannen voor een eenpartijen-particratie.
Of wat dacht je anders dat tripartites van de drie klassieke Belgische partijen zijn behalve een één-
partijenfront tegen één en dezelfde politieke tegenstander?
Knuppel wiskunde: 1+1+1=1

En nu nog de Nobelprijs afhalen!
Oud 13 september 2006, 13:31   #1986
ericferemans

Standaard

[quote=Knuppel;1981887]
Citaat:

Welke mensen hebben er gewoon geen idee van hoe éxtreem-rechts' denkt over welk volk, Feremans?
Er moesten aanhalingstekens staan: "het volk".
Een zeer verward begript van het VB, iets zoal "DE islam". Het slaat volgens hen op alles en in feite betekent het niets...
Oud 13 september 2006, 13:32   #1987
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Maar een coalitie: is dat niet democratisch? Ben jij nu voor de dictatuur van een éénpartij particratie? Dat heet anders hoor: dat is een ECHTE dictatuur, poesjelief!
Wie zegt dat ik daarvoor ben? Ik ben geen Spiritist hoor...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2006, 13:33   #1988
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Dit moet nu toch eens echt volledig tegenvallen voor Onckelinx, de VRT en alle anderen die spontaan ejaculeerden toen ze hoorden van het "verijdelde complot op de Belgische Staat":
Waarom zou dat in godnaam "tegenvallen"? En als je ook andere bronnen dan de VB-website zou raadplegen, had je inmiddels gisteren deze informatie al gekend. Ze is hier gisteren zelfs al gepost.

Een aanslag "binnen eigen rangen" met de bedoeling de schuld in andermans schoenen te schuiven (in casu: moslims of linksen) is een beproefd recept. Het feit dat ze van plan waren een aanslag op PDW te plegen, betekent dus helemaal niet dat het VB niet extreem-rechts zou zijn. We weten trouwens allemaal dat BBET en andere neonazi's het VB te "soft" vindt, maar dat belet sommigen van hen niet om rond het VB te hangen of belet sommige VB'ers niet om met hen te symphatiseren.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2006, 13:35   #1989
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Knuppel wiskunde: 1+1+1=1

En nu nog de Nobelprijs afhalen!
Aan een feit dat al een paar jaar geleden werd vastgesteld, namelijk dat er maar twee partijen meer bestaan: het VB en de anderen, denk ik niet dat er een nobelprijs te verdienen valt.
Oud 13 september 2006, 13:36   #1990
ericferemans

Standaard

Citaat:
Waarom zou dat in godnaam "tegenvallen"? En als je ook andere bronnen dan de VB-website zou raadplegen, had je inmiddels gisteren deze informatie al gekend. Ze is hier gisteren zelfs al gepost.

Een aanslag "binnen eigen rangen" met de bedoeling de schuld in andermans schoenen te schuiven (in casu: moslims of linksen) is een beproefd recept. Het feit dat ze van plan waren een aanslag op PDW te plegen, betekent dus helemaal niet dat het VB niet extreem-rechts zou zijn. We weten trouwens allemaal dat BBET en andere neonazi's het VB te "soft" vindt, maar dat belet sommigen van hen niet om rond het VB te hangen of belet sommige VB'ers niet om met hen te symphatiseren.
Er is nog een tweede hypothese: WIe zegt dat dit alles geen grapje onder vrienden van extreem rechts is om PDW op televisie te brengen als doelwit van "nazis", en wat Joodse stemmen te rapen?
Lijkt me behoorlijk realistisch als je hem hijgend het VTM nieuws zag binnenglippen op de frontpagina. Ik zou zeggen: operatie vriendendienst: GESLAAGD!

Laatst gewijzigd door ericferemans : 13 september 2006 om 13:37.
Oud 13 september 2006, 13:38   #1991
ericferemans

Standaard

Citaat:
Aan een feit dat al een paar jaar geleden werd vastgesteld, namelijk dat er maar twee partijen meer bestaan: het VB en de anderen, denk ik niet dat er een nobelprijs te verdienen valt.
De genieën die dat vastgesteld hebben mag je meepakken naar de uirtreiking van de Nobelprijs voor de WIskunde met je formule:

1+1+1=1

want deze mensen hebben je theorie bevestigd: zij verdienen te delen in de roem.
Oud 13 september 2006, 13:39   #1992
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Waarom zou dat in godnaam "tegenvallen"?
Jullie verzuurde, kregelige reacties laat niet toe anders te denken. De plotse creativiteit in de linkse pers doet ons vermoeden dat de wanhoop ter linkerzijde bijzonder groot moet zijn.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2006, 13:39   #1993
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Hoezo? Heeft FDW dan ook vriendjes bij de partij van Onckelinx die dan toch het complot verijdeld hebben?

En even terzijde: wat wilden ze doen met Boeboetje? Zou het daarmee zijn dat ze ONMIDDELLIJK moesten ingrijpen, want boeboetje gaat toch naar de Hezbollah voorgoed hé? Stel je voor dat ze dit geraamd complot nu eens niet hadden verijdeld. Zouden we dan in oorlog zijn met de Hezbollah?
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2006, 13:49   #1994
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Je gaat opnieuw voorbij aan het feit dat één kogel voldoende is om iemand te vermoorden. Vander Graaf had daar ook genoeg aan om Pim te vermoorden. En ook dan hadden ze de schuld in de schoenen van eender wie kunnen schuiven.
Niet zo gek lang geleden werd er iets gelijkaardigs 'uitgetest' via een bedrijf in fijne vleeswaren die een moslima mét hoofddoek in dienst had. Ze kregen daar zelfs een kogel toegestuurt als ik me niet vergis. De koning voelde het om één of andere reden als zijn morele plicht aan om zijn sympathie naar daar te gaan dragen.

Me dunkt dat dit 'beproefd recept' net iets té vaak beproefd werd om nog veel succes te oogsten.

Ik moet trouwens de eerste beroepsmiltair nog tegenkomen die niet beseft dat hij tegen het leger van Falhaut niks kan beginnen met wat zelfgemaakt vuurwerk. Dit gesteld dat 'het beproefde recept' zou slagen.
Oud 13 september 2006, 13:52   #1995
Rogier
Banneling

Rogier's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Rogier Stuur een bericht via Instant Messenger naar Rogier
Standaard

Citaat:
Ik moet trouwens de eerste beroepsmiltair nog tegenkomen die niet beseft dat hij tegen het leger van Falhaut niks kan beginnen met wat zelfgemaakt vuurwerk. Dit gesteld dat 'het beproefde recept' zou slagen.
Dat is het, de rest is politieke inkleuring of hoe noem je dat.

Laatst gewijzigd door Rogier : 13 september 2006 om 13:52.
Rogier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2006, 13:53   #1996
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

[quote=ericferemans;1981809]
Citaat:

Pardon: het VB zit wel degelijk in het parlement en neemt er deel aan de besprekingen. Bij nader order is het parlement degene die het gezag uitoefent: de wetten stemt en is het democratisch verkozen.
Dat ze daar geen meerderheid kunnen vormen ligt aan hun tekort aan stemmen en hun puber gedrag: zij kunnen geen enkel compromis aangaan en gedragen zich als belhamels, als "bietekwieten", vermits zij autoritair zijn, dictatoriaal ingesteld en extreem rechts.
In de regering zitten andere partijen ook niet. Het VB heeft daar geen meerderheid voor. Zij stemmen mee, en stemmen voor bepaalde wetten, zoals deze op het negationisme.
Wat is hier in godsname UITSLUITEN????

Niet lachen he: ze zijn veroordeeld voor stigmatiseren van vreemdelingen en wegens racisme, niet de andere partijen!

Kijk: indien ik een boterham krijg met confituur, en die is er niet. Maar er is honing, en dat lust ik wel maar niet zo graag, en choco en dat lust ik helemaal niet. Ga ik dan verhongeren? Ga ik dan uit neidigheid een boterham met stront eten? Slim he?

Mensen worden bedrogen door het VB: men maakt hun wijs dat deze partij alles kan en gaat veranderen. Om te beginnen moet je daar compromissen voor afsluiten en ten tweede hebben ze het poer al niet uitgevonden.
Zij zeggen niet wat ze echt willen en doen nooit wat ze zeggen: is dat een alternatief?

Precies of ik het ben en de linkse politici die een onderscheid maken tussen allochtonen en andere mensen! Dat is toch echt te gortig!
Indien je het welzijn van alle mensen wenst, en niet in de stomme val loopt van in fabeltjes te geloven, namelijk dat mensen die er bruin uitzien een gevaar uitmaken, ben je dan tegen de mensheid stommerik?
Moet ik stommiteiten achternalopen, als politicus? Moet ik uit respect voor mensen die door monsters misleid zijn hetzelfde soort quatsch gaan verspreiden, erger nog: toepassen?
Ik denk dat politici de job hebben om soms eens te zeggen: jullie hebben ongelijk, om dat uit te leggen en om alternatieven aan te bieden.
Het is niet onze taak om alle stommiteiten die een paar raddraaiers en menners, uit op eigen profijt eerst, de mensen in hun kop proberen te steken en daar dan schijnheilig te gaan achterstaan.
Er zijn nog serieuze mensen he, mijnheer de sos, die zich niet laten bij de neus nemen en die niet roepen "Leve de kleren van de keizer".

Ik doe niet mee met populisme en raddraaiereij. En één ding is zeker: wie gelijk heeft krijgt soms ongelijk op korte termijn; vaak overheerst het gelijk op lange termijn, maar altijd blijft ongelijk ongelijk, zelf als het gelijk krijgt.

Er is nog zoiets als een objectieve waarheid, die niets vandoen heeft met het leugenpaleis, hoe mooi het ook versierd is en hoeveel snullen er ook in geloven. Simpel!
Het gaat hem niet om gelijk hebben Mr.Feremans.
Het gaat erover dat het ook anders zou kunnen.
Dat er niet de extreme tegenstellingen zouden moeten zijn,dat met gezond verstand meer zou kunnen bereikt worden.
Denk jij ook maar 1 seconde dat iedereen die Vb kiest dat doet omdat hij onverdraagzaam is?
Denk jij ook dat de kiezer alleen geindoctrineerd word langs de rechtse zijde?
Ik heb u reeds aangegeven dat ik wegens het sociale aspect niet zal kiezen voor VB,maar ik ben verbolgen over het feit dat men niet probeert om tot vergelijking te komen en steeds maar de weg kiest van de gemakkelijkheid,nl de uitsluiting.
Diezelfde uitsluiting die u verwijt aan het VB.
Zo komen we nergens,nu niet,nooit niet,vanzeleven niet.
Oud 13 september 2006, 13:56   #1997
ericferemans

Standaard

[quote=BitterSweet;1982033]
Citaat:

Het gaat hem niet om gelijk hebben Mr.Feremans.
Het gaat erover dat het ook anders zou kunnen.
Dat er niet de extreme tegenstellingen zouden moeten zijn,dat met gezond verstand meer zou kunnen bereikt worden.
Denk jij ook maar 1 seconde dat iedereen die Vb kiest dat doet omdat hij onverdraagzaam is?
Denk jij ook dat de kiezer alleen geindoctrineerd word langs de rechtse zijde?
Ik heb u reeds aangegeven dat ik wegens het sociale aspect niet zal kiezen voor VB,maar ik ben verbolgen over het feit dat men niet probeert om tot vergelijking te komen en steeds maar de weg kiest van de gemakkelijkheid,nl de uitsluiting.
Diezelfde uitsluiting die u verwijt aan het VB.
Zo komen we nergens,nu niet,nooit niet,vanzeleven niet.
Kom zeg: wie wordt er uitgesloten?
Zij willen alleen "samenwerken" als ze 100 procent hun goesting krijgen.
Wees toch eens redelijk!
Oud 13 september 2006, 13:58   #1998
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En waarom sloeg legergeneraal Levebre dan de hand aan zichzelf als het niet 'zomaar' was?
Was dat niet die man wat daar iets meer afwist over 'zaakjes' gelijk Agusta of een andere dergelijke affaire? (met sossen bij betrokken natuurlijk)
Oud 13 september 2006, 14:03   #1999
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Schitterend idee:
- psychiatrische verpleging met blonde verpleegsters in nazi uniform voor "kwieten"
- scoutskampen met geile blonde akeela's voor kwieten die "pubers zijn met een wapenobsessie"
Voelt ge u weer jong, Feremans?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2006, 14:06   #2000
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Voelt ge u weer jong, Feremans?
Je mag de poes niet bij de melk zetten he
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be