Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 29 maart 2013, 14:32   #20081
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Er werken wel degelijk mensen op die dagen. U werkt niet binnen de medische sector, neem ik aan? De betekenis van die dagen kan mij inderdaad gestolen worden, ik geloof niet in de grote boeman in de lucht.
Op Kerstmis heb ik graag vrij om, maar in principe kan je ook de dag erna met familie e.d. samenzitten.
Het bestaan van "verplichte minumum bezetting" in de zorgsector bewijst juist dat je normaal niet mag werken.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2013, 14:36   #20082
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Voor uw part?! Dat telt niet jongen. Het is nu eenmaal de wet. Gij kunt morgen evengoed afkomen dat caions mogen door het rood rijden, voor uw part.
"voor uw part" heeft geen argumentatiewaarde.

Paulus.[/quote]
Descriptief vs. normatief. Ik weet wat de wet is, maar tenzij jij een volledig status-quo conservatief bent, is de grote discussie op dit forum nog altijd over hoe de reglementering e.d. zou moeten zijn.

Dat was geen argument, dat was een verdediging tegenover de insinuatie van circe dat ik één of andere geladen betrokkenheid heb in deze kwestie. Circe zei 'meneer wilt dat de winkels continue open zijn...' Of de winkels open zijn of niet kan mij gestolen worden, maar ik vindt dat die beslissing bij de eigenaars zou moeten liggen, niet bij de Staat.
Oud 29 maart 2013, 14:56   #20083
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Descriptief vs. normatief. Ik weet wat de wet is, maar tenzij jij een volledig status-quo conservatief bent, is de grote discussie op dit forum nog altijd over hoe de reglementering e.d. zou moeten zijn.

Dat was geen argument, dat was een verdediging tegenover de insinuatie van circe dat ik één of andere geladen betrokkenheid heb in deze kwestie. Circe zei 'meneer wilt dat de winkels continue open zijn...' Of de winkels open zijn of niet kan mij gestolen worden, maar ik vindt dat die beslissing bij de eigenaars zou moeten liggen, niet bij de Staat.
Daar gaat het helemaal niet over.

Het gaat erom dat onze wet genegeerd wordt door allochtonen en dat bepaalde heerschappen dan maar die wet willen aanpassen ipv toepassen.

Hetzelfde hebben we al gezien met onze slachtwetgeving. Ook die werd zo massaal genegeerd, dat men dan maar de wet heeft veranderd.

En dat wordt aangeklaagd. Heel wat mensen vinden dat niet wij onze waarden en normen, vastgelegd in wetten en regels, moeten aanpassen aan allochtonen, die daar geen respect voor hebben. Zo moedig je ze alleen maar aan om verder wetten te overtreden waaraan zij geen belang hechten.
Het omgekeerde is blijkbaar ondenkbaar in sommige hoofden. Dat er bijvoorbeeld wetten zouden komen die mannen strafbaar stellen, als zij hun vrouw onderdrukken door bijvoorbeeld te eisen dat zij een hoofddoek moeten dragen, om te mogen gaan werken.

Gaan werken is een mensenrecht, ook voor islamvrouwen in ons land.

Het gaat erom dat elke wetwijziging in het voordeel van de allochtonen, omdat zij zich er toch niet aan houden en niemand ruzie wil, een stap dichter is naar de islamstaat. En daar wordt serieus op gegeild. Want als ze daarin slagen zijn ze goede moslims.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 29 maart 2013 om 14:59.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2013, 15:16   #20084
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja precies. Al eens nagedacht hoe simpel het zou zijn om zeg maar een bus op te blazen?

Toch ontploffen er niet elke dag bussen.
Nee, maar wel een vervijfvoudiging naar 1000 steekpartijen per jaar, het wapen bij uitstek voor allochtonen.

Dingen doen ontploffen is blijkbaar toch een grote stap voor de meesten, behalve dan die ene die ze nu neergeknald hebben. Jonge kerels de dood insturen in Syrië en met een bende van 40 'jongeren' een trein overvallen komt echter ook al goed in de buurt hoor, het zal niet te lang meer duren vrees ik.

Laatst gewijzigd door BonBon : 29 maart 2013 om 15:16.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2013, 16:53   #20085
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Daar gaat het helemaal niet over.

Het gaat erom dat onze wet genegeerd wordt door allochtonen en dat bepaalde heerschappen dan maar die wet willen aanpassen ipv toepassen.

Hetzelfde hebben we al gezien met onze slachtwetgeving. Ook die werd zo massaal genegeerd, dat men dan maar de wet heeft veranderd.

En dat wordt aangeklaagd. Heel wat mensen vinden dat niet wij onze waarden en normen, vastgelegd in wetten en regels, moeten aanpassen aan allochtonen, die daar geen respect voor hebben. Zo moedig je ze alleen maar aan om verder wetten te overtreden waaraan zij geen belang hechten.
Het omgekeerde is blijkbaar ondenkbaar in sommige hoofden. Dat er bijvoorbeeld wetten zouden komen die mannen strafbaar stellen, als zij hun vrouw onderdrukken door bijvoorbeeld te eisen dat zij een hoofddoek moeten dragen, om te mogen gaan werken.

Gaan werken is een mensenrecht, ook voor islamvrouwen in ons land.

Het gaat erom dat elke wetwijziging in het voordeel van de allochtonen, omdat zij zich er toch niet aan houden en niemand ruzie wil, een stap dichter is naar de islamstaat. En daar wordt serieus op gegeild. Want als ze daarin slagen zijn ze goede moslims.

Paulus.
Daar ben ik het grotendeels mee eens. Iedereen gelijk voor de wet.
Oud 29 maart 2013, 17:35   #20086
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar ben ik het grotendeels mee eens. Iedereen gelijk voor de wet.
Daar zijn we vet mee als ze de wetten blijven veranderen om tegemoet te komen aan de allah aanhangers.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2013, 17:38   #20087
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Daar zijn we vet mee als ze de wetten blijven veranderen om tegemoet te komen aan de allah aanhangers.
Of niet durven te handhaven. Probeer als eenzame agent maar eens een proces verbaal te schrijven in de geplogen Brusselse of Antwerpse stadswijken.

En dan de politiek correcte elite die de de magistratuur regeltjes oplegt. Wat keelgeschraap, en de straffen veranderen, als er al een straf komt.
Oud 29 maart 2013, 18:43   #20088
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20130329_008

Citaat:
De vijf zwartrijders hadden duidelijk de bedoeling de conducteur kwaad te krijgen en gooiden daarna het filmpje online.

De ruzie begint wanneer de treinbegeleider het ticket vraagt aan een minderjarige. 'Geen geld, geen ticket', zegt de jongen. 'Ah, gaat ge cinema maken?', antwoordt de spoorman. 'Ik vraag je 1,90 euro. Ge wilt niet afstappen?' Daarna komt het net niet tot een handgemeen.

De trein stopt bij de volgende halte en de jongeren worden - al filmend - van de trein gezet. 'Tu es un fou ('Je bent een zot')', foetert een van de jongens. Waarop de boze treinbegeleider: 'Maak dat ge weg zijt. Of ik sla met mijn tang. Snottebellen, godverdomme!'

De NMBS is op de hoogte van het voorval. 'We zullen het onderzoeken. Na onderzoek zullen we gepaste maatregelen nemen', zegt woordvoerder Bart Crols. 'Het is bij ons weten de eerste keer dat zwartrijders een incident filmen en het vervolgens ook nog publiek maken.'

Het is weinig waarschijnlijk dat de conducteur een sanctie krijgt.
Dat laatste valt nog te bezien natuurlijk!
Dat jong gespuis dat denkt dat ze zich hier alles mogen permitteren en iets opzettelijk ensceneren en filmen waardoor de treinbegeleider straks als een racist naar voor moet komen, wegens "onvriendelijk" tov de verrijkers zal voor sommige multiculidioten wellicht een reden zijn om er een "racistisch drama" van te maken!
Over de bezetting, oa in eerste klasse, van treincoupé's door niet betalende verrijkers doen trouwens meer verhalen de ronde! En blijkt ook dat men deze kerels dan gerust laat om te vermijden dat ze de ganse trein op stelten zouden zetten!
En dan is er eens een treinbegeleider die het lef en de pretentie heeft om die verrijkers de les te willen spellen! Waar gaan we naar toe!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2013, 18:51   #20089
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die zou voor niemand moeten gelden. Het is een belachelijk concept dat men je gaat bestraffen voor het drijven van handel op een bepaalde dag. Dat soort achterlijkheden hoort in de Torah e.d. thuis, niet in een 21ste eeuws wetboek.
Als je het over achterlijkheden wil hebben zoek je die beter bij een bepaalde bevolkingsgroep die aan elkaar hangt van de achterlijkheden...
Iedereen zomaar zijn zin laten doen brengt ons één of meerdere eeuwen terug naar af, maar dat klopt met de bewering dat de islammers nog een paar eeuwen achter lopen en tot hun eigen verwondering nu ineens in de 21st eeuw rondlopen...
Wie moet zich hier aan wie aanpassen?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2013, 19:17   #20090
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Als je het over achterlijkheden wil hebben zoek je die beter bij een bepaalde bevolkingsgroep die aan elkaar hangt van de achterlijkheden...
Iedereen zomaar zijn zin laten doen brengt ons één of meerdere eeuwen terug naar af, maar dat klopt met de bewering dat de islammers nog een paar eeuwen achter lopen en tot hun eigen verwondering nu ineens in de 21st eeuw rondlopen...
Wie moet zich hier aan wie aanpassen?
Ik wou eerst een voorbeeld uit de Koran gebruiken als analogie, maar ben niet zeker of de Islam straffen oplegt voor handelen op een 'heilige' dag. Dus dan maar een voorbeeld uit andere achterlijke woestijncultus.

Dat soort 'ik zal me eens met Uw zaken gaan bemoeien'-mentaliteit is echter niet exclusief religieus, zoals eerder vermelde achterlijke wetgeving duidelijk maakt.

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 29 maart 2013 om 19:24.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2013, 20:25   #20091
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wou eerst een voorbeeld uit de Koran gebruiken als analogie, maar ben niet zeker of de Islam straffen oplegt voor handelen op een 'heilige' dag. Dus dan maar een voorbeeld uit andere achterlijke woestijncultus.

Dat soort 'ik zal me eens met Uw zaken gaan bemoeien'-mentaliteit is echter niet exclusief religieus, zoals eerder vermelde achterlijke wetgeving duidelijk maakt.
ho? je wil ineens ook de vijfdagenweek afschaffen en iedereen laten werken op zaterdag en zondag? flink hoor! ga je ook nog en aparte vakbond oprichten?

Dacht je nu écht nog dat zondag als "heilige dag" werd beschouwd? of heb je dus nog steeds niet door dat het als RUSTDAG dient?
Wacht, ik weet het: jij wil dat VRIJDAG de rustdag wordt zeker hé? en dat iedereen dan maar moet thuisblijven en op zondag gaan werken! Wie is hier de religieuze zot aan het spelen? verander dan toch gewoon de namen van de weekdag als het zo erg is? Je hebt dag 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 en hier in het westen wordt er niet gewerkt op dagen nummers 6 en 7.
Wil je persé niet werken op dag 5? geen probleem: dan verhuis je naar een of ander islamitische paradijs.

Moeilijk hé.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 29 maart 2013 om 20:26.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2013, 20:39   #20092
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ho? je wil ineens ook de vijfdagenweek afschaffen en iedereen laten werken op zaterdag en zondag? flink hoor! ga je ook nog en aparte vakbond oprichten?
Neen, en dat weet jij goed genoeg, dat heb ik al duidelijk gemaakt.
Citaat:
Dacht je nu écht nog dat zondag als "heilige dag" werd beschouwd?
Neen, zei ik dat? Over welke periode heb je het trouwens?
Citaat:
of heb je dus nog steeds niet door dat het als RUSTDAG dient?
Nogmaals, ik heb al uitgelegd dat het perfect mogelijk is een rustdag te hebben en zondag te werken. Bovendien moet jij niet eisen of en wanneer ik rust of niet werk of wel werk, dat zal ik voor mezelf wel uitmaken. Dat horen werknemers en werkgevers (bij voorkeur zijn dat dezelfde personen) uit te maken, niet jij.
Citaat:
Wacht, ik weet het: jij wil dat VRIJDAG de rustdag wordt zeker hé? en dat iedereen dan maar moet thuisblijven en op zondag gaan werken! Wie is hier de religieuze zot aan het spelen? verander dan toch gewoon de namen van de weekdag als het zo erg is? Je hebt dag 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 en hier in het westen wordt er niet gewerkt op dagen nummers 6 en 7.
Wil je persé niet werken op dag 5? geen probleem: dan verhuis je naar een of ander islamitische paradijs.
Ik hoop serieus dat dit sarcasme is, anders ben je echt ergens een vijs kwijt geraakt.

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 29 maart 2013 om 20:42.
Oud 29 maart 2013, 20:43   #20093
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nogmaals, ik heb al uitgelegd dat het perfect mogelijk is een rustdag te hebben en zondag te werken.
wie zegt dat dit niet kan? alle continu shiftsystemen werken zo. Vraag is of er per zondag genoeg klanten komen om er een extra personeelslid voor aan te nemen. Of had je zover nog niet nagedacht?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 29 maart 2013, 20:48   #20094
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
wie zegt dat dit niet kan? alle continu shiftsystemen werken zo. Vraag is of er per zondag genoeg klanten komen om er een extra personeelslid voor aan te nemen. Of had je zover nog niet nagedacht?
Nogmaals, dan doe je zondag niet open he, het zal mij worst wezen. Ik sta op zondag zelden in de winkel, I don't give a fuck, het laat me koud, das ist mir egal, ... Snap je het?

Ik loop niet te eisen dat alle handelaars of diensten op zondag open zijn. Ik zeg dat ik het ok vind als ze open willen zijn, en dat het niet jouw recht is om hen dat te verbieden.
Oud 30 maart 2013, 01:58   #20095
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nogmaals, dan doe je zondag niet open he, het zal mij worst wezen. Ik sta op zondag zelden in de winkel, I don't give a fuck, het laat me koud, das ist mir egal, ... Snap je het?

Ik loop niet te eisen dat alle handelaars of diensten op zondag open zijn. Ik zeg dat ik het ok vind als ze open willen zijn, en dat het niet jouw recht is om hen dat te verbieden.
Nog nooit over wetten gehoord? en op welke manier die gestemd worden in democratische landen?

Wat heeft dat met "mijn" rechten te maken?

Oud 30 maart 2013, 06:50   #20096
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Nog nooit over wetten gehoord? en op welke manier die gestemd worden in democratische landen?

-zucht-

Descriptief vs. prescriptief.
Oud 30 maart 2013, 06:54   #20097
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Niets, want er is geen enkel recht dat zegt dat U zich met iemand anders zijn privé-eigendom mag gaan moeien.

Maar ok, genoteerd, U bent voorstander van tirannie van de meerderheid. Als U met +50% bent, vindt U dat U zich mag moeien met andermans privé-eigendom. Met gevallen als U zal het geen wonder zijn dat ik democratie geen warm hart toedraag.
Oud 30 maart 2013, 08:57   #20098
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niets, want er is geen enkel recht dat zegt dat U zich met iemand anders zijn privé-eigendom mag gaan moeien.

Maar ok, genoteerd, U bent voorstander van tirannie van de meerderheid. Als U met +50% bent, vindt U dat U zich mag moeien met andermans privé-eigendom. Met gevallen als U zal het geen wonder zijn dat ik democratie geen warm hart toedraag.
Als linkse pocofiel pleit u dus voor de volledige vrije economie? Geen acht urendag, geen 40 uren werkweek, geen jaarlijks verlof, geen wettelijke feestdagen, waarom niet : ook geen veiligheidskledij aangekocht door de werkgever, geen minimum verwarming in de winter of koelte in de zomer, geen voorzieningen voor toiletten, kortom : geen ARAB.... Ik vrees dat je niet aan personeel zal geraken.

En troost je : als je al als zelfstandige een winkeltje wil opendoen dan ga je sowieso meer dan veertig uur per week werken: je moet prospecteren, aankopen, winkel schoonhouden, stock bijwerken, vervallen stock weggooien én dan nog eens openhouden binnen de wettelijke voorschriften!
Succes.

Ik ga er alvast van uit dat je geen carrière bij de vakbond ambieert.

Laatst gewijzigd door circe : 30 maart 2013 om 09:00.
Oud 30 maart 2013, 09:53   #20099
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als linkse pocofiel pleit u dus voor de volledige vrije economie? Geen acht urendag, geen 40 uren werkweek, geen jaarlijks verlof, geen wettelijke feestdagen, waarom niet : ook geen veiligheidskledij aangekocht door de werkgever, geen minimum verwarming in de winter of koelte in de zomer, geen voorzieningen voor toiletten, kortom : geen ARAB.... Ik vrees dat je niet aan personeel zal geraken.
Ik ben een loinkse pocofiel? Jouw idee van een werkgever trekt nogal op het idee van een werkgever van forummers als Tommm; een kwaadaardige snoodaard die een dikke sigaar zit te roken terwijl hij de hele dag vanuit zijn leren bureaustoel maar wat zijn e-mails zit te lezen, terwijl hij nadenkt hoe hij zijn personeel nog meer kan doodwerken.
U bent blijkbaar ook een die-hard democraat, dus het is niet in U plaats om andere mensen linkse pocofilie te verwijten. Politiek correct is overigens het laatste wat ik ben.

Maar als antwoord op U vraag: neen. Ik vind niet dat werknemers harder en langer moeten werken met minder veiligheid. Wat heeft dat te maken met de vrije markt, als ik vragen mag?

Citaat:
Ik ga er alvast van uit dat je geen carrière bij de vakbond ambieert.
Bij de huidige vakbonden niet nee.

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 30 maart 2013 om 10:13.
Oud 30 maart 2013, 12:19   #20100
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Maar als antwoord op U vraag: neen. Ik vind niet dat werknemers harder en langer moeten werken met minder veiligheid. Wat heeft dat te maken met de vrije markt, als ik vragen mag?
Aangezien U de wetsovertredende bel/nachtwinkels, kebabzaken en dergelijke geen probleem vind vanuit uw ogenschijnlijk anarchistische achtergrond, dan zou het voor U toch ook geen probleem mogen zijn dat andere handelszaken enzo ook de overbodige wetten aan hun laars gaan lappen.

En bij die wetten horen ook dingen zoals veiligheid en werktijd. Het is geen "wetgeving a la carte" hoor.
Het huidige, redelijk achterlijk en ingewikkelde systeem van wetten moet niet aangevuld worden met selectief negeren en bevoordelen van "groepen". Helaas gebeurd dat wel, en U vind dat prima.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be