![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#20081 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20082 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is nu veel heisa in Barcelona omdat een man een vrouw op haar neus gebokst heeft, zodat deze gebroken is.
De reden van de agressie zou "politiek" zijn: er zouden gele linten gestolen zijn en in de vuilbak geworpen. De mossos zouden geweigerd hebben iets te doen met de klacht. Voorlopig baadt het een en het ander nog in onduidelijkheid: is het allemaal fake news? Het was een uitermate trieste zaak dat de Spaanse overheid, nota bene "overheid" dus, zwaar geweld verkoos boven andere oplossingen; het was uitermate triest dat de repressie de bovenhand nam op politieke acties om tot een oplossing te komen; en nu komen agressie-meldingen van feiten tussen 'gewone mensen' meer en meer voor. Slim beleid had dat allemaal kunnen voorkomen. Wat gaat er gebeuren als bij een volgend gewelddadig incident er een dode valt?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#20083 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#20084 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de politie (mossos) kijkt de andere kant uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20085 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik dacht eer aan "nogal veel" extra meevallertjes voor de begrafenisondernemers.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#20086 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is sedert die wapenfeiten dat het niet zo plezant meer is in Catalonië. En vooral Madrid heeft het omgekeerde gedaan dan wat moest gebeuren, namelijk meer en hardere repressie voor niet-gewelddadige maar wel democratisch gedragen acties.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20087 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20088 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() President Puigdemont werd hartelijk ontvangen in Schotland
![]() Hij stelde onderhandelingen voor aan de Spaanse Premier Pedro Sanchez over de onafhankelijkheid van Catalonië. img_ipardo_20180826-160650_imagenes_lv_otras_fuentes_dlhxvkxwwaa9l9q-k7uF--992x558@LaVanguardia-Web. "Carles Puigdemont, ha opinado este domingo desde Escocia, donde, ha participado en una conferencia del foro internacional Beyond Borders sobre el futuro de Catalunya y Europa en su primer viaje al extranjero desde que volvió a Bélgica tras retirar el juez Llarena la euroorden, que el presidente del Gobierno español, Pedro Sánchez, tiene la oportunidad de hacer una propuesta concreta al Ejecutivo catalán sobre el derecho de autodeterminación. Durante un coloquio celebrado en Innerleithen, en el sur de Escocia, Puigdemont ha considerado que esta posibilidad se producir?*a "a partir del próximo septiembre, cuando empiece el curso pol?*tico". Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 27 augustus 2018 om 10:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20089 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Was dat niet die regio die Vlaanderen heeft getoond hoe je niet-onafhankelijk werd? Goede inspiratiebron voor Catalonië dus. ![]()
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 27 augustus 2018 om 10:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20090 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook Herman van Rompuy begint het nu dan toch te beseffen . https://www.thetimes.co.uk/article/p...exit-75js2lblv "Scotland will break away from the UK and vote for independence if Britain crashes out of the EU with no deal, according to the exiled former president of Catalonia. Carles Puigdemont agreed with Herman van Rompuy, the former president of the European Council, who predicted that no deal would present an “existential threat” to the UK, uniting the EU’s 27 members and playing into the hands of supporters of independence in Scotland." Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 27 augustus 2018 om 10:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20091 |
Banneling
|
![]() Schotland is geen probleem meer van ons als het UK de Eu verlaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20092 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#20093 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20094 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijn glazen bol lijkt iig niet heel efficiënt...
![]() |
![]() |
#20095 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() "Nicola Sturgeon, Scotland’s First Minister and the SNP leader, has previously warned that a second Scottish independence referendum would be “unstoppable” if Britain vote to quit its membership of the European Union. " https://www.telegraph.co.uk/news/pol...t-happens.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20096 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.elmundo.es/cataluna/2018/...b298b4660.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20097 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik heb al meer dan genoeg bewezen hier interessante bijdragen te kunnen leveren, over zaken die niet te lezen waren in de Vlaamse pers, of pas later aan bod kwamen. Al die persoonlijke aanvallen zijn dus best kinderachtig, net zoals het misprijzen van Pandareus voor oa. Portugees.
![]() |
![]() |
#20098 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want bon, een beetje serieus blijven mag ook, hé... "In March last year she (Sturgeon) unveiled her plans to hold a ballot between autumn 2018 and spring 2019. But Mrs May rejected her request and it backfired spectacularly in last year's snap general election. The SNP lost a third of its seats and nearly 500,000 votes. It forced Ms Sturgeon to "reset" her plans and she told MSPs she would set out a new timetable in the autumn, when the shape of the Brexit deal had become clear." https://www.express.co.uk/news/polit...NP-theresa-may Vers van de naald (7 augustus 2018). Uw opvolging van uw dossiers laat te wensen over, me dunkt.
![]() |
![]() |
#20099 |
|
![]() Ik zou denken dat Puigdemont alle rechtsmiddelen mag uitputten, dat was toch je filosofie over de rechtsstaat?
![]() |
#20100 | |
|
![]() Citaat:
Ohja, en mijn kennis van het Spaans gaat veel verder dan ik op een avondschool leer, natuurlijk. Dat geldt voor alle talen die ik geleerd heb. Maar goed, als de argumenten ontbreken is een potje schelden altijd makkelijk, natuurlijk. Vreemd hoe een positieve eigenschap (talenkennis) als een negatieve gemarkeerd wordt, en het totale gebrek daaraan als 'beter'. Een schoolvoorbeeld van een gedachtenproces.
![]() |