Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Bekijk resultaten enquête: Zijn regieuze mensen idioten?
Ja 47 69,12%
Neen 21 30,88%
Aantal stemmers: 68. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 december 2020, 16:12   #2001
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 22.151
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Juist, wat niet betekent dat u binnen dit gedeelte van het forum maar aan bekeringen moet doen.
Religieuze mensen zijn idioten, omdat God door de mens werd bedacht.
Waarom? Omdat de mens omringt door onzekerheid, controle wil over het lot.
Maar dat betekent niet dat iedere religieuze persoon zich idioot gedraagt. De meesten niet, omdat ze niet fanatiek of obsessief bezig zijn met " hun zoektocht naar de Heer".
Ik bekeer niemand? Wat komt u hier eigenlijk doen? Ik vind uw bijdrage vrij idioot en de discussie ontlopen door jezelf centraal te stellen in het onderwerp.
Wederom, dit is hier niet alice in wonderland.
Ik zoek niet meer maar ben gevonden. Gij wou puur attaqueren maar de deskundigen zijn het oneens met u dus komt ge wat trollen.
Zielig.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2020, 16:24   #2002
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ik bekeer niemand? Wat komt u hier eigenlijk doen? Ik vind uw bijdrage vrij idioot en de discussie ontlopen door jezelf centraal te stellen in het onderwerp.
Wederom, dit is hier niet alice in wonderland.
Ik zoek niet meer maar ben gevonden. Gij wou puur attaqueren maar de deskundigen zijn het oneens met u dus komt ge wat trollen.
Zielig.
deskundigen? bedoeld u Peterson?
Hier even een citaat van iemand die zich er anders ook niet in kan vinden, het gaat over alfamannetjes en de legitimiteit van dat gedrag.
Teule: “Voor mannen die hun heerschappij wél terug willen, biedt Peterson veel munitie. Al verstopt hij die ook goed. Zogenaamd spreekt hij voor mannen én vrouwen. Maar iedereen weet dat dat niet zo is. Die twaalf regels in zijn beroemde boek, moeten ons beschermen tegen chaos; en chaos is volgens hem vrouwelijk, terwijl orde mannelijk is. Dat gaat echt nergens over natuurlijk. Ik kan zo drie, vier religies aanhalen waar dat precies andersom is. Met het idee dat orde mannelijk is, bedrijft Peterson geen wetenschap, maar keiharde ideologie. Terwijl hij dat anderen juist verwijt: links zou ideologisch denken, hij zou daar helemaal geen last van hebben.”

En dat is dan een " deskundige"?

Kunt u anderen hun mening respecteren? Ik attaqueer niemand, evenmin zet ik mezelf centraal, wel weerleg ik regelrechte onzin al eens. Dat is de bedoeling van een discussieforum, niet?

Laatst gewijzigd door alice : 15 december 2020 om 16:27.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2020, 16:35   #2003
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 22.151
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
deskundigen? bedoeld u Peterson?
Hier even een citaat van iemand die zich er anders ook niet in kan vinden, het gaat over alfamannetjes en de legitimiteit van dat gedrag.
Teule: “Voor mannen die hun heerschappij wél terug willen, biedt Peterson veel munitie. Al verstopt hij die ook goed. Zogenaamd spreekt hij voor mannen én vrouwen. Maar iedereen weet dat dat niet zo is. Die twaalf regels in zijn beroemde boek, moeten ons beschermen tegen chaos; en chaos is volgens hem vrouwelijk, terwijl orde mannelijk is. Dat gaat echt nergens over natuurlijk. Ik kan zo drie, vier religies aanhalen waar dat precies andersom is. Met het idee dat orde mannelijk is, bedrijft Peterson geen wetenschap, maar keiharde ideologie. Terwijl hij dat anderen juist verwijt: links zou ideologisch denken, hij zou daar helemaal geen last van hebben.”

En dat is dan een " deskundige"?

Kunt u anderen hun mening respecteren? Ik attaqueer niemand, evenmin zet ik mezelf centraal, wel weerleg ik regelrechte onzin al eens. Dat is de bedoeling van een discussieforum, niet?
Die man beargumenteert daar straalhard hoe samenlevingen tot stand kwamen door het godsconcept, hoe architectuur ontstond, wiskundige verhoudingen, onze "universele normen en waarden" waar anderen zo graag mee dweepen.
Als je dat dan niet zelf kunt tegen argumenteren, maar even wat gaat googlen, copy-pasten en daar arrogant uzelf aan wilt optrekken; zeg ik nogmaals dat dit hier niet alice in wonderland is.
Je gaat aan de context van alles voorbij om gewoon subjectief uw mening te blijven verspreiden.
Ja alice ge vindt religie voor idioten, het is duidelijk. Maar er staat wat meer tegenover waar in blijkt dat het niet zo idioot is.
Uw arrogantie gaat dat niet onzichtbaar maken
Anders zou u wel antwoorden op de vraag wat we in ruil kregen of welke meerwaarde de atheïsten aan de samenleving bijdroegen.
Zeg dan eens waarom gij geen idioot bent?
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 15 december 2020 om 16:35.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2020, 21:13   #2004
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
deskundigen? bedoeld u Peterson?
Hier even een citaat van iemand die zich er anders ook niet in kan vinden, het gaat over alfamannetjes en de legitimiteit van dat gedrag.
Teule: “Voor mannen die hun heerschappij wél terug willen, biedt Peterson veel munitie. Al verstopt hij die ook goed. Zogenaamd spreekt hij voor mannen én vrouwen. Maar iedereen weet dat dat niet zo is. Die twaalf regels in zijn beroemde boek, moeten ons beschermen tegen chaos; en chaos is volgens hem vrouwelijk, terwijl orde mannelijk is. Dat gaat echt nergens over natuurlijk. Ik kan zo drie, vier religies aanhalen waar dat precies andersom is. Met het idee dat orde mannelijk is, bedrijft Peterson geen wetenschap, maar keiharde ideologie. Terwijl hij dat anderen juist verwijt: links zou ideologisch denken, hij zou daar helemaal geen last van hebben.”

En dat is dan een " deskundige"?

Kunt u anderen hun mening respecteren? Ik attaqueer niemand, evenmin zet ik mezelf centraal, wel weerleg ik regelrechte onzin al eens. Dat is de bedoeling van een discussieforum, niet?
Het is geen geheim dat Peterson zich aan de conservatieve(-re) zijde van het maatschappelijke spectrum bevind en niet direct van feminisme kan beschuldigd worden.
De man heeft het wel degelijk over de biologische verschillen tussen beide sexen, die ook de motivatie aangeven voor verschillende behoeften en handelingen.

Echter, nergens kan je er hem van beschuldigen dat ‘m vrouwen minderwaardig zou achten, gezien de nadruk dat ‘m steeds legt op wederzijds begrip en respect in de omgang met elkaar.
Hij toont echter wel aan dat in een cultuur waar gestreefd wordt naar ‘gelijkheid’ tussen mannen en vrouwen – en haalt daarbij de Scandinavische landen aan als vb - de sociologische verschillen en spanningen tussen hen net groter worden ipv te verkleinen.

Om een vb te geven, hier is ‘m in gesprek met twee feministes die kritisch zijn voor z’n boek ‘de twaalf regels’ en ‘m vanuit een wetenschappelijk-culturele context motiveert, waarom mannen en vrouwen verschillend zullen blijven, alle genderpropaganda ten spijt:

https://www.youtube.com/watch?v=Ddzf9Mm4hdY

Dan wil ik dit nog even belichten:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
deskundigen?
Teule: “Voor mannen die hun heerschappij wél terug willen, biedt Peterson veel munitie. Al verstopt hij die ook goed. Zogenaamd spreekt hij voor mannen én vrouwen. Maar iedereen weet dat dat niet zo is. Die twaalf regels in zijn beroemde boek, moeten ons beschermen tegen chaos; en chaos is volgens hem vrouwelijk, terwijl orde mannelijk is. Dat gaat echt nergens over natuurlijk. Ik kan zo drie, vier religies aanhalen waar dat precies andersom is. Met het idee dat orde mannelijk is, bedrijft Peterson geen wetenschap, maar keiharde ideologie. Terwijl hij dat anderen juist verwijt: links zou ideologisch denken, hij zou daar helemaal geen last van hebben.”
Ik zou graag die drie/vier religies eens opgenoemd zien, die Teule aanhaalt, want volgens mij beweren de grootste religies juist ook dát wat Peterson aanhaalt, nl, dat chaos vrouwelijk is, maw, dat het levenscheppende principe overvloedig en ongeleid is, waarbij door studie en inzicht orde in die (relatieve) wanorde kan geschapen worden (door mannelijke wil- denk- en spierkracht).

Zoiets als Yin & Yang, waar beide componenten – waardeloos zonder de ander - een complementaire eenheid vormen, die noodzakelijk is om uit de Veelheid (chaos) een Eenheid (orde) na te streven.
Dat idealistische streven duurt al zo lang, sinds de mens bewust is geworden van zichzelf en heeft dus weinig of niks te maken met ‘vrouwen onderdrukken’, maar eerder met een biologische insteek.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2020, 21:24   #2005
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 45.401
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Het is geen geheim dat Peterson zich aan de conservatieve(-re) zijde van het maatschappelijke spectrum bevind en niet direct van feminisme kan beschuldigd worden.
De man heeft het wel degelijk over de biologische verschillen tussen beide sexen, die ook de motivatie aangeven voor verschillende behoeften en handelingen.

Echter, nergens kan je er hem van beschuldigen dat ‘m vrouwen minderwaardig zou achten, gezien de nadruk dat ‘m steeds legt op wederzijds begrip en respect in de omgang met elkaar.
Hij toont echter wel aan dat in een cultuur waar gestreefd wordt naar ‘gelijkheid’ tussen mannen en vrouwen – en haalt daarbij de Scandinavische landen aan als vb - de sociologische verschillen en spanningen tussen hen net groter worden ipv te verkleinen.

Om een vb te geven, hier is ‘m in gesprek met twee feministes die kritisch zijn voor z’n boek ‘de twaalf regels’ en ‘m vanuit een wetenschappelijk-culturele context motiveert, waarom mannen en vrouwen verschillend zullen blijven, alle genderpropaganda ten spijt:

https://www.youtube.com/watch?v=Ddzf9Mm4hdY

Dan wil ik dit nog even belichten:


Ik zou graag die drie/vier religies eens opgenoemd zien, die Teule aanhaalt, want volgens mij beweren de grootste religies juist ook dát wat Peterson aanhaalt, nl, dat chaos vrouwelijk is, maw, dat het levenscheppende principe overvloedig en ongeleid is, waarbij door studie en inzicht orde in die (relatieve) wanorde kan geschapen worden (door mannelijke wil- denk- en spierkracht).

Zoiets als Yin & Yang, waar beide componenten – waardeloos zonder de ander - een complementaire eenheid vormen, die noodzakelijk is om uit de Veelheid (chaos) een Eenheid (orde) na te streven.
Dat idealistische streven duurt al zo lang, sinds de mens bewust is geworden van zichzelf en heeft dus weinig of niks te maken met ‘vrouwen onderdrukken’, maar eerder met een biologische insteek.
Vraag is bij mij nog altijd of er zoiets als ying en yang bestaat. Men papegaait maar losjes naar believen en vrolijk over ying en yang, maar voorzover ik weet is het bestaan ervan nooit echt aangetoond.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 15 december 2020 om 21:26.
Het Oosten is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2020, 21:43   #2006
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Vraag is bij mij nog altijd of er zoiets als ying en yang bestaat. Men papegaait maar losjes naar believen en vrolijk over ying en yang, maar voorzover ik weet is het bestaan ervan nooit echt aangetoond.
Het bestaan ervan kan men afleiden uit de bestudering van de natuur:

"Yin en yang (?) zijn Chinese begrippen die verwijzen naar twee tegengestelde principes of krachten waarvan alle aspecten van het leven en het universum doordrongen zijn.

Het yin-yangsymbool is de Oud-Chinese voorstelling van de kosmische dualiteit, waarbij yin vrouwelijkheid (aarde, koude, het noorden, vochtigheid) symboliseert en yang mannelijkheid (hemel, warmte, het zuiden, droogte). Het zijn echter niet louter tegenstellingen, maar vooral complementaire (elkaar aanvullende) waarden."


https://nl.wikipedia.org/wiki/Yin_en...drongen%20zijn.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2020, 23:10   #2007
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.344
Standaard

Weer een lezing over de "Tao". Het zijn abstracte concepten, daar verveel je veel mensen mee.

Als je het concreet wilt en gezond verstand, dan test je, experimenteer je er een beetje mee in het dagelijkse leven.

Alle theorie, gaat daar niets aan veranderen.

Dus waarom zou ik mensen eigenlijk vervelen? Je luistert eens met een half oor. Half/half. Lauw...
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2020, 00:29   #2008
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 177.030
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Die man beargumenteert daar straalhard hoe samenlevingen tot stand kwamen door het godsconcept, hoe architectuur ontstond, wiskundige verhoudingen, onze "universele normen en waarden" waar anderen zo graag mee dweepen.
Als je dat dan niet zelf kunt tegen argumenteren, maar even wat gaat googlen, copy-pasten en daar arrogant uzelf aan wilt optrekken; zeg ik nogmaals dat dit hier niet alice in wonderland is.
Je gaat aan de context van alles voorbij om gewoon subjectief uw mening te blijven verspreiden.
Ja alice ge vindt religie voor idioten, het is duidelijk. Maar er staat wat meer tegenover waar in blijkt dat het niet zo idioot is.
Uw arrogantie gaat dat niet onzichtbaar maken
Anders zou u wel antwoorden op de vraag wat we in ruil kregen of welke meerwaarde de atheïsten aan de samenleving bijdroegen.
Zeg dan eens waarom gij geen idioot bent?
Laat dat laatste nu juist het fundamenteel probleem zijn in alices redenering. Volgens haar is godsdienst en dus ook God uitgevonden door mensen. Maar... wie garandeert dat de redeneringen van alice wel juist zijn. Die zijn bij mijn weten ook uitgevonden door een mens.
Jan van den Berghe is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2020, 08:16   #2009
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 45.401
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Het bestaan ervan kan men afleiden uit de bestudering van de natuur:

"Yin en yang (?) zijn Chinese begrippen die verwijzen naar twee tegengestelde principes of krachten waarvan alle aspecten van het leven en het universum doordrongen zijn.

Het yin-yangsymbool is de Oud-Chinese voorstelling van de kosmische dualiteit, waarbij yin vrouwelijkheid (aarde, koude, het noorden, vochtigheid) symboliseert en yang mannelijkheid (hemel, warmte, het zuiden, droogte). Het zijn echter niet louter tegenstellingen, maar vooral complementaire (elkaar aanvullende) waarden."


https://nl.wikipedia.org/wiki/Yin_en...drongen%20zijn.
Dat het oeroude Chinese begrippen zijn, weet elk kind. Maar twee tegengestelde krachten? Hersenspinsels voorlopig, want, nogmaals, voor zover ik weet heeft men dit nooit echt aangetoond.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 16 december 2020 om 08:17.
Het Oosten is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2020, 09:01   #2010
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 22.151
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Laat dat laatste nu juist het fundamenteel probleem zijn in alices redenering. Volgens haar is godsdienst en dus ook God uitgevonden door mensen. Maar... wie garandeert dat de redeneringen van alice wel juist zijn. Die zijn bij mijn weten ook uitgevonden door een mens.
Inderdaad, maar die kan men dan zelden logisch onderbouwen.
Ze gaan dan zoeken op google, of de emotie van de dag op tv napraten.
Maar waar staan ze dan voor?
Zo kan men alles onzin noemen of de gelovige idioten. Maar zeg iets terug en je hebt een persoonlijke aanval gepleegd.
Vraag iets te onderbouwen vanuit haar logica en ze valt de andere logica aan.
Dat is haar zo geleerd door “the narrative” maar die matrix er van is een generatie geleden gekraakt. Daarom dat liberalen en dergelijke reeds via de schoolbank begonnen brainwashen met “universele normen en waarden”. Jongens die hun maandstonden kunnen hebben enzo, die normen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2020, 11:22   #2011
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dat het oeroude Chinese begrippen zijn, weet elk kind. Maar twee tegengestelde krachten? Hersenspinsels voorlopig, want, nogmaals, voor zover ik weet heeft men dit nooit echt aangetoond.
Kwestie van interpretatie, wsl:

boven en onder
koud en warm
dood en levend
kopen en verkopen
komen en gaan
leraar en leerling
binnen en buiten
altijd en nooit

https://wikikids.nl/Tegenstelling

En zo zijn er nog 'n paar dozijn tegenstellingen, dát is wat de Tao voorstelt.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2020, 11:56   #2012
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.939
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dat het oeroude Chinese begrippen zijn, weet elk kind. Maar twee tegengestelde krachten? Hersenspinsels voorlopig, want, nogmaals, voor zover ik weet heeft men dit nooit echt aangetoond.
Aantrekkingskracht en afstoot kracht zijn tegengestelde krachten.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2020, 12:49   #2013
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 45.401
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Aantrekkingskracht en afstoot kracht zijn tegengestelde krachten.
Juist ja. En wit is in zekere zin het tegenovergestelde van zwart. Maar daar zijn we niet veel mee.
Het Oosten is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2020, 12:58   #2014
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.939
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Juist ja. En wit is in zekere zin het tegenovergestelde van zwart. Maar daar zijn we niet veel mee.
Zeker wel, want zo bestaat de gehele werkelijkheid in principe uit een systeem van eenheden van tegendelen.
Dat is ontwikkeld door de filosoof Hegel.
Te beginnen met de eenheid van Zijn en Niets.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2020, 13:12   #2015
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Die man beargumenteert daar straalhard hoe samenlevingen tot stand kwamen door het godsconcept, hoe architectuur ontstond, wiskundige verhoudingen, onze "universele normen en waarden" waar anderen zo graag mee dweepen.
Als je dat dan niet zelf kunt tegen argumenteren, maar even wat gaat googlen, copy-pasten en daar arrogant uzelf aan wilt optrekken; zeg ik nogmaals dat dit hier niet alice in wonderland is.
Je gaat aan de context van alles voorbij om gewoon subjectief uw mening te blijven verspreiden.
Ja alice ge vindt religie voor idioten, het is duidelijk. Maar er staat wat meer tegenover waar in blijkt dat het niet zo idioot is.
Uw arrogantie gaat dat niet onzichtbaar maken
Anders zou u wel antwoorden op de vraag wat we in ruil kregen of welke meerwaarde de atheïsten aan de samenleving bijdroegen.
Zeg dan eens waarom gij geen idioot bent?
Die man heeft een mening, waar u mee zweept alsof God zelf sprak, dat mag u hoor maar ik dele uw opvattingen niet.
Samenlevingen kwamen ook helemaal niet tot stand door het Godsconcept, binnen samenlevingen werd God bedacht. Een wereld van verschil !

Sinds wanneer is niet gelovig zijn arrogant?

Laatst gewijzigd door alice : 16 december 2020 om 13:13.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2020, 13:19   #2016
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Inderdaad, maar die kan men dan zelden logisch onderbouwen.
Ze gaan dan zoeken op google, of de emotie van de dag op tv napraten.
Maar waar staan ze dan voor?
Zo kan men alles onzin noemen of de gelovige idioten. Maar zeg iets terug en je hebt een persoonlijke aanval gepleegd.
Vraag iets te onderbouwen vanuit haar logica en ze valt de andere logica aan.
Dat is haar zo geleerd door “the narrative” maar die matrix er van is een generatie geleden gekraakt. Daarom dat liberalen en dergelijke reeds via de schoolbank begonnen brainwashen met “universele normen en waarden”. Jongens die hun maandstonden kunnen hebben enzo, die normen.
Uhhh. God bestaat niet hoor. Daarom is dat geloven idioot, omdat geloven de enige steunpilaar is. Niets heeft ooit aangetoond dat er ergens Goden bestaan.
Enkel door dit te geloven zou het weten en wanneer je het niet weet geloof je niet genoeg. Dat is volslagen idioot.
Mega Mindy bestaat ook niet, ook al zijn er kinderen die denken van wel, Peter Pan ook niet, ook al denken er kinderen van wel, dat accepteren we van kinderen maar volwassenen ? Dat zijn dan toch echt wel idioten, ook al zijn de meeste gelovigen aardig mensen, het zijn fanatici en religioten die de meeste schade aanrichten.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2020, 13:20   #2017
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 45.401
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Zeker wel, want zo bestaat de gehele werkelijkheid in principe uit een systeem van eenheden van tegendelen.
Dat is ontwikkeld door de filosoof Hegel.
Te beginnen met de eenheid van Zijn en Niets.
Goed, maar dan verschuiven we het probleem. En dan is maar de vraag is of Hegel gelijk heeft.
Het Oosten is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2020, 13:24   #2018
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 22.151
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Uhhh. God bestaat niet hoor. Daarom is dat geloven idioot, omdat geloven de enige steunpilaar is. Niets heeft ooit aangetoond dat er ergens Goden bestaan.
Enkel door dit te geloven zou het weten en wanneer je het niet weet geloof je niet genoeg. Dat is volslagen idioot.
Mega Mindy bestaat ook niet, ook al zijn er kinderen die denken van wel, Peter Pan ook niet, ook al denken er kinderen van wel, dat accepteren we van kinderen maar volwassenen ? Dat zijn dan toch echt wel idioten, ook al zijn de meeste gelovigen aardig mensen, het zijn fanatici en religioten die de meeste schade aanrichten.
So what?
Geen enkel antwoord op de vraag en niet erkennen dat ge in de hoek gedrumd bent nadat een deskundige van de menselijke psyche beaamde waarvan jij het tegendeel beweerde
Dat is hier niet alice in wonderland .

Sassy en gewaagd van u te proberen: you have been found wanting.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2020, 13:25   #2019
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 45.401
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Kwestie van interpretatie, wsl:

boven en onder
koud en warm
dood en levend
kopen en verkopen
komen en gaan
leraar en leerling
binnen en buiten
altijd en nooit

https://wikikids.nl/Tegenstelling

En zo zijn er nog 'n paar dozijn tegenstellingen, dát is wat de Tao voorstelt.
Ja, dat is ook zo. Maar dat is ook een taalkundige 'must'. Want hoe kunnen we nu zeggen dat iets klein is als we niet iets hebben dat groot is. En 'klein' en 'groot' zijn subjectieve begrippen. Eigenlijk bestaan ze niet echt.
Het Oosten is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2020, 15:47   #2020
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Het is geen geheim dat Peterson zich aan de conservatieve(-re) zijde van het maatschappelijke spectrum bevind en niet direct van feminisme kan beschuldigd worden.
De man heeft het wel degelijk over de biologische verschillen tussen beide sexen, die ook de motivatie aangeven voor verschillende behoeften en handelingen.

Echter, nergens kan je er hem van beschuldigen dat ‘m vrouwen minderwaardig zou achten, gezien de nadruk dat ‘m steeds legt op wederzijds begrip en respect in de omgang met elkaar.
Hij toont echter wel aan dat in een cultuur waar gestreefd wordt naar ‘gelijkheid’ tussen mannen en vrouwen – en haalt daarbij de Scandinavische landen aan als vb - de sociologische verschillen en spanningen tussen hen net groter worden ipv te verkleinen.

Om een vb te geven, hier is ‘m in gesprek met twee feministes die kritisch zijn voor z’n boek ‘de twaalf regels’ en ‘m vanuit een wetenschappelijk-culturele context motiveert, waarom mannen en vrouwen verschillend zullen blijven, alle genderpropaganda ten spijt:

https://www.youtube.com/watch?v=Ddzf9Mm4hdY

Dan wil ik dit nog even belichten:


Ik zou graag die drie/vier religies eens opgenoemd zien, die Teule aanhaalt, want volgens mij beweren de grootste religies juist ook dát wat Peterson aanhaalt, nl, dat chaos vrouwelijk is, maw, dat het levenscheppende principe overvloedig en ongeleid is, waarbij door studie en inzicht orde in die (relatieve) wanorde kan geschapen worden (door mannelijke wil- denk- en spierkracht).

Zoiets als Yin & Yang, waar beide componenten – waardeloos zonder de ander - een complementaire eenheid vormen, die noodzakelijk is om uit de Veelheid (chaos) een Eenheid (orde) na te streven.
Dat idealistische streven duurt al zo lang, sinds de mens bewust is geworden van zichzelf en heeft dus weinig of niks te maken met ‘vrouwen onderdrukken’, maar eerder met een biologische insteek.
Even samenvatten..
Het lijkt me( en daarmee bedoel ik niet u maar uw stelling) ongemeen seksistisch, om te stellen dat wat vrouwelijk is chaos zou voorstellen en mannen voor orde staan, omdat dit mannelijk is.
Eeuwenlang worden vrouwen wereldwijd( gelukkig in deze landen is er vooruitgang) vanuit dit soort stellingname onderdrukt.

Er wordt vrouwen onderwijs onthouden, want dat hebben " ze" niet nodig, mannen wel want die zijn bezig met orde en denken, ze mogen het huis niet uit zonder begeleiding als kinderen, want ze veroorzaken chaos( zina) in hoofden van weldenkende mannen, vrouwen mogen niet gelijk erven, kenden voogden, worden beroofd van hun geslachtsorganen want dat maakt hen on beheers en on controleerbaar, kortom deze " indeling" is eeuwenlang tot op vandaag de dag rampzalig voor vrouwen!
Zij staan niet voor chaos en mannen niet voor orde, en iemand zoals Peterson die dit bedankt en verdedigt is oude wijn in nieuwe zak.
Nee, het is niet zoals ying en Yang en nee het werkt onderdrukkend en niet " aanvullend". DE geschiedenis en culturen getuigen van niets anders.

Biologische verschillen zijn er zeker, uiteraard maar dat staat los van morele oordelen over " eigenschappen" die worden toebedacht en nergens op slaan.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be