Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 november 2022, 08:10   #2021
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Hoe kan hij er zo zeker van zijn dat de stepping stone theorie niet van toepassing is? Lust kan iets grenzeloos hebben. Zie ook de evolutie die bijna alle seriemoordenaars doormaakten.
Of kijk naar mij. In 't begin wilde ik enkel kopvodden de schedel inslaan. Nu wil ik al 8 miljard mensen ongeveer omzeep helpen...
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2022, 08:11   #2022
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
gewoon de tiekeneikes pletten met twee kaseistenen en ge hebt geen kindersekspoppen vandoen.
Wel duimen opzij houden of het doet veel zeer he
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2022, 09:30   #2023
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.810
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wel duimen opzij houden of het doet veel zeer he
Ja Patrick, dat is toch wel evident he. Als ge nen tak gaat afzagen moet ge daar ook niet op gaan zitten.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2022, 23:10   #2024
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.631
Standaard

https://m.youtube.com/watch?v=lYF-hd...ature=youtu.be

Belangwekkend interview van Tulsi Gabbard met een 18 jarige vrouw die besloot te 'detransitionen'. Schrijnend verhaal.

Er is maar 1 woord voor waarover het hier gaat: kindermishandeling.

Vanaf 1:03:00 misschien interessant als bijdrage tot een meer theoretische discussie aangaande spiritualiteit.

Laatst gewijzigd door Bach : 19 november 2022 om 23:22.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2022, 23:27   #2025
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
https://m.youtube.com/watch?v=lYF-hd...ature=youtu.be

Belangwekkend interview van Tulsi Gabbard met een 18 jarige vrouw die besloot te 'detransitionen'. Schrijnend verhaal.

Er is maar 1 woord voor waarover het hier gaat: kindermishandeling.

Vanaf 1:03:00 misschien interessant als bijdrage tot een meer theoretische discussie aangaande spiritualiteit.
Ja 't is moeilijk he. Hoe sluit je "vals positieven" uit, want die gaan er altijd zijn bij in de grijze zone. Wat is de prevalentie van vals positieven? i.e. hoeveel personen die een trans-operatie hebben ondergaan willen terug? Gabbard zei "countless", maja, dat zegt niet veel. Hoeveel zijn het er, proportioneel? Iemand een idee?
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2022, 23:55   #2026
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.631
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ja 't is moeilijk he. Hoe sluit je "vals positieven" uit, want die gaan er altijd zijn bij in de grijze zone. Wat is de prevalentie van vals positieven? i.e. hoeveel personen die een trans-operatie hebben ondergaan willen terug? Gabbard zei "countless", maja, dat zegt niet veel. Hoeveel zijn het er, proportioneel? Iemand een idee?
De eerste vraag is of er wel sprake kan zijn van 'vals positieven'. Geslacht is een fysieke realiteit en geen gevoel. De ontkenning daarvan lost het probleem van 'gender dysphoria ' niet op.

Moedige en serene vrouw, maar men kan verwachten dat de Republikeinen er munt zullen pogen uitslaan, zonder ook echt in te zitten met kinderen die dit meemaken.

De trans ideologie wordt daarnaast ook nog eens gevoed door Big Pharma. Dat het niet om 'healthcare' gaat kan je merken in Cloe's verhaal. Eens ze beslist te detransitionen laat men haar vallen als een baksteen en kan ze de nog steeds voortdurende fysieke problemen die met de pubertijdsblokkers en chirurgie gepaard gaan zelf oplossen. Er wordt haar zelfs transfobie verweten, het zelfde soort van agressieve misplaatste framing die ook in deze draad regelmatig op duikt.

In plaats van het te hebben over valse positieven dient men het te hebben over kinderbescherming, over ouderlijke verantwoordelijkheid, over mutilatie, over rechtzaken, over man vrouw stereotyperingen en de gevolgen daarvan.

Laatst gewijzigd door Bach : 20 november 2022 om 00:05.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2022, 00:06   #2027
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.631
Standaard

Naam: IMG_20221119_215043.jpg
Bekeken: 116
Grootte: 132,7 KB
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2022, 01:04   #2028
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
De eerste vraag is of er wel sprake kan zijn van 'vals positieven'. Geslacht is een fysieke realiteit en geen gevoel. De ontkenning daarvan lost het probleem van 'gender dysphoria ' niet op.
Met "vals positieven" bedoel ik, die zeldzame gevallen waarbij het geslacht in de grijze zone zit (ge weet wel, intersex), waarbij er bij het maken van de ontwikkeling naar meisje of jongen de verkeerde keuze wordt gemaakt. Dat zijn tragedies natuurlijk...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
In plaats van het te hebben over valse positieven dient men het te hebben over kinderbescherming, over ouderlijke verantwoordelijkheid, over mutilatie, over rechtzaken, over man vrouw stereotyperingen en de gevolgen daarvan.
Wees maar zeker dat die ouders geen makkelijke tijd hebben gehad. Wat zou jij doen, als je een intersex kind hebt en dokters kunnen je niet met zekerheid zeggen of het beter is de mannelijkheid dan wel de vrouwelijkheid te laten ontwikkelen? Dat moet echt hel zijn, wetende dat jij als ouders moet kiezen, wetende dat je mogelijk de verkeerde keuze maakt.

Het is daarom dat ik het vroeg. Wat is de prevalentie van trans die geslacht wil omkeren?
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2022, 01:17   #2029
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.631
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Met "vals positieven" bedoel ik, die zeldzame gevallen waarbij het geslacht in de grijze zone zit (ge weet wel, intersex), waarbij er bij het maken van de ontwikkeling naar meisje of jongen de verkeerde keuze wordt gemaakt. Dat zijn tragedies natuurlijk...



Wees maar zeker dat die ouders geen makkelijke tijd hebben gehad. Wat zou jij doen, als je een intersex kind hebt en dokters kunnen je niet met zekerheid zeggen of het beter is de mannelijkheid dan wel de vrouwelijkheid te laten ontwikkelen? Dat moet echt hel zijn, wetende dat jij als ouders moet kiezen, wetende dat je mogelijk de verkeerde keuze maakt.

Het is daarom dat ik het vroeg. Wat is de prevalentie van trans die geslacht wil omkeren?
Intersex heeft niets te maken met dit verhaal.

Op de tweede vraag heb ik geen cijfermatig antwoord. Er is sinds kort een organisatie die de rechten van gedetransitioneerden poogt te verdedigen. Gezien hun discriminatie en recent opkomen voor hun rechten kan men verwachten dat het toch niet om een paar hoge uitzonderingen gaat. Detransite vergt meer moed dan meegaan in een transideologie als kind, waarbij velen (zeker op sociale media en in de 'healthcare') je aanmoedigen moedig te zijn en de stap te zetten naar 'transitie', ondertussen dat weerspannige ouders de mond gesnoerd wordt en zelfs uit de ouderlijke macht ontzet. Bij detransite vecht je echter zowat alleen tegen de stroom in. Ook dat wordt duidelijk in deze video.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2022, 01:19   #2030
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Intersex heeft niets te maken met dit verhaal.
Is dat zo? Zij had geen interseksuele eigenschappen?
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2022, 01:34   #2031
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.631
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Is dat zo? Zij had geen interseksuele eigenschappen?
Ze hebben gewoon haar borsten weggesneden en haar onvruchtbaar gemaakt omdat ze dacht zich een jongen te voelen als kind. Onder invloed van sociale media. En dat is geen uitzondering maar fucking misdadige norm. Ze is kleiner gebleven dan de rest van haar familie door pubertijdsblokkers vermoed ze. Ze was een gezond kind maar heeft nu fysieke problemen gerelateerd aan die medicijnen en chirurgie. Haar ouders werden voor de keuze gesteld "hebben jullie liever een dode dochter of een gezonde zoon?", terwijl ze nooit zelfmoordneigingen gehad had voordat ze de transitie begon. Enzovoort.

Laatst gewijzigd door Bach : 20 november 2022 om 01:40.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2022, 01:42   #2032
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Wat is de prevalentie van trans die geslacht wil omkeren?
Ik kon het niet laten en ben maar wat gaan speuren dan. (Wat doe je anders zondagmorgen om half2...)

Blijkbaar vrij beperkt: https://transequality.org/sites/defa...port-Dec17.pdf

p115:

"Respondents were asked whether they had ever “de-transitioned,” which was defined as having “gone back to living as [their] sex assigned at birth, at least for a while.” Eight percent (8%) ofrespondents reported having de-transitioned at some point. Most of those who de-transitioned did so only temporarily"

Iets verder:

"Respondents who had de-transitioned cited a range of reasons, though only 5% of those who had de-transitioned reported that they had done so because they realized that gender transition was not for them, representing 0.4% of the overall sample. The most common reason cited for de-transitioning was pressure from a parent (36%). Twenty-six percent (26%) reported that they de-transitioned due to pressure from other family members, and 18% reported that they detransitioned because of pressure from their spouse or partner. Other common reasons included facing too much harassment or discrimination after they began transitioning (31%), and having trouble getting a job (29%)"


Als je de de-transitioning zonder externe oorzaak (druk van ouders, familie,...) rekent, dan is het 0,4%. Da's vrij weinig zou ik denken.

Bon, dat maakt de zaak van Chloe niet minder tragische natuurlijk.

Ik vraag me nu af, waar waren die ouders dan? Die moeten toch voor alles goedkeuring hebben gegeven gezien ze minderjarig was?...
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2022, 01:47   #2033
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.631
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ik kon het niet laten en ben maar wat gaan speuren dan. (Wat doe je anders zondagmorgen om half2...)

Blijkbaar vrij beperkt: https://transequality.org/sites/defa...port-Dec17.pdf

p115:

"Respondents were asked whether they had ever “de-transitioned,” which was defined as having “gone back to living as [their] sex assigned at birth, at least for a while.” Eight percent (8%) ofrespondents reported having de-transitioned at some point. Most of those who de-transitioned did so only temporarily"

Iets verder:

"Respondents who had de-transitioned cited a range of reasons, though only 5% of those who had de-transitioned reported that they had done so because they realized that gender transition was not for them, representing 0.4% of the overall sample. The most common reason cited for de-transitioning was pressure from a parent (36%). Twenty-six percent (26%) reported that they de-transitioned due to pressure from other family members, and 18% reported that they detransitioned because of pressure from their spouse or partner. Other common reasons included facing too much harassment or discrimination after they began transitioning (31%), and having trouble getting a job (29%)"


Als je de de-transitioning zonder externe oorzaak (druk van ouders, familie,...) rekent, dan is het 0,4%. Da's vrij weinig zou ik denken.

Bon, dat maakt de zaak van Chloe niet minder tragische natuurlijk.

Ik vraag me nu af, waar waren die ouders dan? Die moeten toch voor alles goedkeuring hebben gegeven gezien ze minderjarig was?...
Denkt u dat de cijfers van die translobbygroep te vertrouwen zijn? Detransite gaat regelrecht tegen diens belangen in.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2022, 01:47   #2034
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ze hebben gewoon haar borsten weggesneden en haar onvruchtbaar gemaakt omdat ze dacht zich een jongen te voelen als kind. Onder invloed van sociale media. En dat is geen uitzondering maar fucking misdadige norm. Ze is kleiner gebleven dan de rest van haar familie door pubertijdsblokkers vermoed ze. Ze was een gezond kind maar heeft nu fysieke problemen gerelateerd aan die medicijnen en chirurgie. Haar ouders werden voor de keuze gesteld "hebben jullie liever een dode dochter of een gezonde zoon?", terwijl ze nooit zelfmoordneigingen gehad had voordat ze de transitie begon. Enzovoort.
Het roept toch veel vragen op...

Dokters gaan toch niet voor de minste scheet puberteitblokkers voorschrijven, laat staan chirurgisch ingrijpen? Dat is toch zeer uitzonderlijk? Sowieso gaan de ouders er ook over, toch ook niet zonder verantwoordelijkheid vind ik...
Is er meer te vinden over haar casus? Bvb. wat is het standpunt van de dokters die destijds richting transitie hebben gestuurd? VS kennende, met alle risico's op medical legal liability, zullen die zeker niet over één nacht ijs gaan.

Soit, het blijft een tragedie voor de meisje natuurlijk. Maar je mag ook niet vergeten dat het dus in de meeste vallen wel de juiste keuze is (de-transitie is uitzonderlijk, blijkbaar - zie vorige post).
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2022, 01:49   #2035
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Denkt u dat de cijfers van die translobbygroep te vertrouwen zijn? Detransite gaat regelrecht tegen diens belangen in.
aja, we zijn daar beland. De cijfers zijn mogelijks gemanipuleerd. Sorry, als het die kant opgaat, dan haak ik af. Ik ga slapen. Slaapwel
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2022, 01:53   #2036
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.631
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Het roept toch veel vragen op...

Dokters gaan toch niet voor de minste scheet puberteitblokkers voorschrijven, laat staan chirurgisch ingrijpen? Dat is toch zeer uitzonderlijk? Sowieso gaan de ouders er ook over, toch ook niet zonder verantwoordelijkheid vind ik...
Is er meer te vinden over haar casus? Bvb. wat is het standpunt van de dokters die destijds richting transitie hebben gestuurd? VS kennende, met alle risico's op medical legal liability, zullen die zeker niet over één nacht ijs gaan.

Soit, het blijft een tragedie voor de meisje natuurlijk. Maar je mag ook niet vergeten dat het dus in de meeste vallen wel de juiste keuze is (de-transitie is uitzonderlijk, blijkbaar - zie vorige post).
Met zoveel vragen lijkt het me dat u toch best eens het interview bekijkt. Het is maar anderhalf uur. Een in depth en eerlijk relaas van hoe het er echt aan toe gaat, de schade die transactivisme aan het aanrichten is bij kinderen.

Mijns inziens is transitie met medicijnen en chirurgie voor geen enkel kind de juiste keuze. En zelfs 'transitie' überhaupt als idee is boerenbedrog. Het wordt kinderen wijsgemaakt dat de realiteit niet telt en dát is niet gezond Het interview is een overtuigende casestudie om die conclusie verder te ondersteunen.

Laatst gewijzigd door Bach : 20 november 2022 om 02:03.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2022, 02:00   #2037
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.631
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
aja, we zijn daar beland. De cijfers zijn mogelijks gemanipuleerd. Sorry, als het die kant opgaat, dan haak ik af. Ik ga slapen. Slaapwel
Het is de evidentie zelve dat men de cijfers van transactivisten zelf niet zomaar als waarheid dient te aanvaarden (maar daarom ook niet uit de losse pols dient te verwerpen zoals u doet met Russische radarbeelden). Dat zou men ook niet dienen te doen moest een Detransite organisatie met cijfers afkomen.

Slaap wel

Laatst gewijzigd door Bach : 20 november 2022 om 02:05.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2022, 03:05   #2038
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ja 't is moeilijk he. Hoe sluit je "vals positieven" uit, want die gaan er altijd zijn bij in de grijze zone. Wat is de prevalentie van vals positieven? i.e. hoeveel personen die een trans-operatie hebben ondergaan willen terug?
Er zijn verschillende gradaties van "willen". De schaal kan gaan van: "diep in mijn hart heb ik eigenlijk spijt van mijn operatie" tot: "ik ga hemel en aarde bewegen om die operatie 'ongedaan' te laten maken".

En dan is er het probleem van "kunnen". Want entropie is een éénrichtingsstraat. Stel je bent geboren als man maar wilt je identificeren als vrouw. Je laat je penis verhakkelen tot "vagina". Later krijg daarvan spijt en/of last van complicaties. Je laat de boel opnieuw verhakkelen, weer tot "penis". Wat is het uiteindelijke eindresultaat? Eerlijk gezegd, ik wil het liever niet weten.

Er zijn zware mentale, fysieke en financiële drempels die moeten overwonnen worden. En het verwachte eindresultaat kan misschien simpelweg niet aanlokkelijk genoeg zijn om die hele mallemolen opnieuw te doorlopen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Gabbard zei "countless", maja, dat zegt niet veel. Hoeveel zijn het er, proportioneel? Iemand een idee?
Hier een studie uit 2021 die zegt dat dat 1% is:

Regret after Gender-affirmation Surgery: A Systematic Review and Meta-analysis of Prevalence

Citaat:
The prevalence of regret in the TGNB population after GAS was of 1% (CI <1%–2%). The prevalence of
regret for transfemenine surgeries was 1% (CI <1%–2%), and the prevalence for transmasculine surgeries was <1% (CI <1%–<1%).
De reden dat transgender operaties de laatste tijd zo controversieel geworden zijn in de VS - en ook de reden van Tulsi haar bezorgdheid - is dat er daar hoe langer hoe meer kinderen dergelijke operaties ondergaan. Zie bijvoorbeeld Vlad zijn post.

De overgrote meerderheid van kinderen die genderdysforie ervaart zal daar als adolescent uitgegroeid zijn. Een voorzichtige schatting is 80%:

Desisting and persisting gender dysphoria after childhood: A qualitative follow-up study

Citaat:
The sense of discomfort resulting from incongruence between gender identity and assigned sex is often referred to as gender dysphoria (Fisk, 1973). Currently, gender dysphoria is an important aspect of the psychiatric diagnosis of a Gender Identity Disorder (GID) (DSM-IV-TR; American Psychiatric Association, 2000; but see Meyer-Bahlburg, 2009). The majority of adolescents and adults who meet the criteria for GID, retrospectively report the presence of gender dysphoric feelings dating back to childhood (e.g., Blanchard, 1988; Green, 1974; Freund, Langevin, Satterberg & Steiner, 1977; Smith, Goozen, Kuiper & Cohen-Kettenis, 2005; Zucker, Mitchell, Bradley, Tkachuk, Cantor & Allin, 2006). Interestingly, the prospective literature on gender dysphoric children shows that gender dysphoria in childhood does not irrevocably result in gender dysphoria or GID in adolescence and adulthood. Feelings of gender dysphoria persisted into adolescence in only 39 out of 246 of the children (15.8%) who were investigated in a number of prospective follow-up studies (Bakwin, 1968; Davenport, 1986; Drummond, Bradley, Peterson-Badali & Zucker, 2008; Green, 1987; Kosky, 1987; Lebovitz, 1972; Money & Ruso, 1979; Wallien & Cohen-Kettenis, 2008; Zucker & Bradley, 1995; Zuger, 1984). Although the persistence rates differed between the various studies (2% to 27%), the results unequivocally showed that the gender dysphoria remitted after puberty in the vast majority of children.
Dus die genderklinieken zitten geslachtsorganen te verwijderen van kinderen die 80% kans maken om daar later spijt van te hebben.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
primum non nocere

Vooreerst, doe geen kwaad, een van de basisprincipe in de geneeskunde, wordt dus duidelijk met de voeten getreden.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het kan ook in scène gezet zijn hé.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2022, 07:41   #2039
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.631
Standaard

Het al dan niet veel voorkomen van een fenomeen kan moeilijk als een excuus gebruikt worden voor het fenomeen goed te keuren. Dat geldt voor vrouwelijke genitale mutilatie in Afrikaanse landen waar men niet vlug zal argumenteren dat het feit dat een grote meerderheid van de vrouwen zelf deze praktijk goedkeuren (en dat is zo) het daarom OK is. Vooral bij zaken die tijdens de kindertijd gebeurden is het interiorizatieproces sterk. Dat geldt voor pak bizarre religieuze overtuigingen zoals sprekende slangen maar ook in dit geval.

Uit de losse pols het een jammere 'vergissing' en 'uitzondering' noemen wat Cloe overkwam zonder zelfs haar getuigenis te aanhoren is iets wat men van transactivisten zou verwachten. Het grote publiek valt niet onder die groep. Velen voelen juist intuïtief aan dat er iets systematisch ethisch verkeerd aan het lopen is met het trans fenomeen. Een silent majority tot stilzwijgen geïntimideerd tot nu toe. Zie wat ouders overkomt die zich durven verzetten. Hun kinderen zelfs afgenomen door de staat omdat ze hun kinderen willen beschermen tegen verminking. Het vergt moed zich te durven verzetten tegen aanslagen op de rechten van het kind zoals daar zijn het recht op fysieke integriteit.

Dit probleem verdient meer aandacht. Het is geen achterhoede gevecht van wat ouderwetsen of racisten.

Laatst gewijzigd door Bach : 20 november 2022 om 07:51.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2022, 07:13   #2040
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.978
Standaard

'Feministische' actiegroep wil publieke en private stripmuren weg in Brussel wegens racistisch en seksistisch.

Oeh, een stripmuur met een witte man die iemand redt ... dat is seksistisch en racistisch ...
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

De islamieten zijn de kolonisatoren.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be