Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 april 2012, 09:28   #20381
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.613
Standaard

Voor diegenen die verbaasd zijn dat er in België onsympathieke gevoelens opborrelen tegenover Nederlanders, raad ik aan volgend artikel te lezen:
http://www.hbvl.be/limburg/hasselt/b...erskoppel.aspx

Dit is maar een voorbeeld van de vele.

Laat het duidelijk zijn dat ik niks tegen Nederlanders in het algemeen heb. Maar wij worden in het grensgebied dikwijls geconfronteerd met die Nederlanders die met duistere praktijken bezig zijn.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 09:39   #20382
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Voor diegenen die verbaasd zijn dat er in België onsympathieke gevoelens opborrelen tegenover Nederlanders, raad ik aan volgend artikel te lezen:
http://www.hbvl.be/limburg/hasselt/b...erskoppel.aspx

Dit is maar een voorbeeld van de vele.

Laat het duidelijk zijn dat ik niks tegen Nederlanders in het algemeen heb. Maar wij worden in het grensgebied dikwijls geconfronteerd met die Nederlanders die met duistere praktijken bezig zijn.
Wat een kul. Moet ik een hekel hebben aan Belgen omdat er met grote regelmaat berichtjes in de krant staan van te hard rijdende Belgen, of Belgen die regelmatig overlast veroorzaken rondom onze coffeeshops in BOZ, Maastricht, Sluis, Eindhoven? Dat slaat toch nergens op, dat zijn gewoon (weliswaar onwenselijke) bij een grens horende incidenten en overlast, en het zegt niets maar dan ook helemaal niets over hoe wij over elkaar moeten denken. Dat maakt u er van, mogelijk omdat u vatbaar bent voor het op dergelijke wijze interpreteren van eenzijdige nieuwsberichtjes. U laat m.a.w. uw onderbuikgevoelens het beste van u krijgen.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 09:46   #20383
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
... Moet ik een hekel hebben aan Belgen omdat ....
Ja dus. Volgens sommigen.

Het zal je niet zijn ontgaan dat dát nu precies hetgeen is dat een aantal hier persistent aanwezige forummers aan gevoelens bij Nederlanders proberen te ontlokken.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 10:00   #20384
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Ja dus. Volgens sommigen.

Het zal je niet zijn ontgaan dat dát nu precies hetgeen is dat een aantal hier persistent aanwezige forummers aan gevoelens bij Nederlanders proberen te ontlokken.
ik hoef je niet te vertellen dat dat vaak de forummers zijn die het minst geloofwaardig zijn. Wij, redelijke, menslievende, openhartige forummers trappen daar niet in en keuvelen rustig gebroederlijk verder, los van eventuele taal, provincie, landsgrenzen of rivieren.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 10:03   #20385
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.613
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Dat slaat toch nergens op, dat zijn gewoon (weliswaar onwenselijke) bij een grens horende incidenten en overlast, en het zegt niets maar dan ook helemaal niets over hoe wij over elkaar moeten denken. Dat maakt u er van, mogelijk omdat u vatbaar bent voor het op dergelijke wijze interpreteren van eenzijdige nieuwsberichtjes. U laat m.a.w. uw onderbuikgevoelens het beste van u krijgen.
Alvorens te reageren liefst alles lezen wat ik schreef. Het mag toch duidelijk zijn dat ik jouw mening deel dat dit vooral een probleem van de grensstreek is. Dat de Nederlanders die hier komen wonen niet de gemiddelde Nederlander vertegenwoordigen. Maar het is wel begrijpelijk dat mensen die iets minder ver nadenken dan met de onderbuik reageren, en anti-Nederlandse gevoelens krijgen.

U bevestigt wel mijn stelling dat grenzen dit soort problemen meebrengt. Dat grenzen dit soort praktijken vergemakkelijkt.
Laat dat nu net een van de redenen zijn dat ik zo erg tegen de splitsing vna België ben. Een splitsing die natuurlijk de vorming van nieuwe grenzen inhoudt, en dus misbruiken in de hand werkt.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 10:13   #20386
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Laat dat nu net een van de redenen zijn dat ik zo erg tegen de splitsing vna België ben. Een splitsing die natuurlijk de vorming van nieuwe grenzen inhoudt, en dus misbruiken in de hand werkt.
Warempel, een pril ontluikend Grootnederlandisme.
Mooi België opdoeken, dus, en minder grenzen!
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 10:26   #20387
Van Poppel
Gouverneur
 
Geregistreerd: 18 augustus 2009
Berichten: 1.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maaktnietuit Bekijk bericht
Waarom Vlaanderen bij Nederland, dan zijn Vlamingen weer de minderheid. Dan zijn ze de slaven van de luidruchtige Hollanders.
Alsof wij Nederlanders op 10 miljoen parasieten en profiteurs zitten te wachten!
Van Poppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 10:29   #20388
Van Poppel
Gouverneur
 
Geregistreerd: 18 augustus 2009
Berichten: 1.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maaktnietuit Bekijk bericht
Mwau wij Nederlanders kunnen anders wel goed misbruik van hun maken.
Laat dat werkschuwe volk aub in Belgenland. Door een fusie hebben we in 1 klap weer 5 miljoen meer uitkeringstrekkers!
Van Poppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 10:44   #20389
-Jo-
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Locatie: Brugge
Berichten: 6.158
Standaard

Het enige voordeel van een unie zou anderzijds inderdaad wel zijn dat de Hollanders mogen werken om Vlamingen (en Walen voor de Bourgondiërs) te onderhouden. Waartoe dienen Hollanders anders?
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 10:53   #20390
SDG
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 27 september 2010
Berichten: 8.654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Alvorens te reageren liefst alles lezen wat ik schreef. Het mag toch duidelijk zijn dat ik jouw mening deel dat dit vooral een probleem van de grensstreek is. Dat de Nederlanders die hier komen wonen niet de gemiddelde Nederlander vertegenwoordigen. Maar het is wel begrijpelijk dat mensen die iets minder ver nadenken dan met de onderbuik reageren, en anti-Nederlandse gevoelens krijgen.
Zou jij dan indien je in Antwerpen woonde op een gelijkaardige manier reageren op overlast door Marokkanen en het begrijpelijk vinden dat 'mensen die iets minder ver nadenken en dan met de onderbuik reageren' anti-Marokkaanse gevoelens krijgen?

Laatst gewijzigd door SDG : 7 april 2012 om 11:04.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 11:41   #20391
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 22.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U blijft uw land maar verdedigen hé ?
Terecht, het is niet zo kapotgemaakt als het onze. Elke vierkante millimeter Vlaamse grond die aan de franco-Brusselse greep kan onttrokken worden en bij Nederland gevoegd, kan op vele maatschappelijke terreinen aan een broodnodig recuperatie- en genezingsproces beginnen.
__________________
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 11:43   #20392
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Voor diegenen die verbaasd zijn dat er in België onsympathieke gevoelens opborrelen tegenover Nederlanders, raad ik aan volgend artikel te lezen:
http://www.hbvl.be/limburg/hasselt/b...erskoppel.aspx

Dit is maar een voorbeeld van de vele.

Laat het duidelijk zijn dat ik niks tegen Nederlanders in het algemeen heb. Maar wij worden in het grensgebied dikwijls geconfronteerd met die Nederlanders die met duistere praktijken bezig zijn.
Eer zitten veel oplichters in Nederland. Ze hebben daarvoor zelfs een speciaal TV-programma.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 11:43   #20393
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 22.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
U moogt nooit vergeten dat het brood dat u eet, vaak mede door uitwerpselen werd bekomen. Uitwerpselen zijn goud voor de boer. Uitwerpselen verdienen dan ook ons grootste respect.
Wat de Belgicisten verstaan onder hun "levenskunst", komt inderdaad vaak neer op pis en kak.
__________________
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 11:46   #20394
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 22.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
U bevestigt wel mijn stelling dat grenzen dit soort problemen meebrengt. Dat grenzen dit soort praktijken vergemakkelijkt.
Laat dat nu net een van de redenen zijn dat ik zo erg tegen de splitsing vna België ben. Een splitsing die natuurlijk de vorming van nieuwe grenzen inhoudt, en dus misbruiken in de hand werkt.
Dat is niet zo. Als België uiteenvalt, zal de grens die u scheidt van Nederlands-Limburg, Noord-Brabant en Zeeuwsch-Vlaanderen zeer snel verdwijnen.

Op het vlak van grenzen doen we dus winst.
__________________
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 12:09   #20395
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 46.198
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Wat de Belgicisten verstaan onder hun "levenskunst", komt inderdaad vaak neer op pis en kak.
Ik vermoed dat u regelmatig deelneemt aan Vlaams-nationalistische poëzie avonden
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 12:13   #20396
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik vermoed dat u regelmatig deelneemt aan Vlaams-nationalistische poëzie avonden
Dat is nog niet zo erg als Hitler toespraken afdraaien op 78 Toeren, dan heb je een Donald Duck effect.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 12:25   #20397
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 22.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik vermoed dat u regelmatig deelneemt aan Vlaams-nationalistische poëzie avonden
Nee, ik heb wel wat beters te doen.

Op de Vlaamsnationalistische inhoud na, lijkt zo'n oersaaie poëzie-avond me eerder iets voor u.
__________________
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 12:27   #20398
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 22.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dat is nog niet zo erg als Hitler toespraken afdraaien op 78 Toeren, dan heb je een Donald Duck effect.
Voor het eerst sinds ik je ken op dit forum, toon je hier een begin van humor...

Je mag dit niet doen, Henri, je gaat mensen in de war brengen.
__________________
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 12:52   #20399
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
U bevestigt wel mijn stelling dat grenzen dit soort problemen meebrengt. Dat grenzen dit soort praktijken vergemakkelijkt.
Laat dat nu net een van de redenen zijn dat ik zo erg tegen de splitsing vna België ben. Een splitsing die natuurlijk de vorming van nieuwe grenzen inhoudt, en dus misbruiken in de hand werkt.
De zeer onpraktische grens Nederland - België is 458 km

Als die grens wordt opgeheven en vervangen door een grens Vlaanderen/Nederland - Wallonië, dus ruwweg de afstand Gemmenich - Moeskroen van 244 km dan is dat dus een grote verbetering?
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 16:03   #20400
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.688
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Eer zitten veel oplichters in Nederland. Ze hebben daarvoor zelfs een speciaal TV-programma.
Wat een humor!

__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be