Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Bekijk resultaten enquête: Zijn regieuze mensen idioten?
Ja 47 69,12%
Neen 21 30,88%
Aantal stemmers: 68. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 december 2020, 02:44   #2041
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.700
Standaard Zijn religieuze mensen idioten?

Uiteraard zijn het idioten!
En uiteraard ook barstend van mentale onzekerheid. Dat is evident.

UITZONDERING: Hun leiders: zij zijn suksesvolle adepten van 's werelds beste PONZI organistaties ooit.

END OF STORY
Topic mag slotje op nu.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2020, 10:39   #2042
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.882
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Uiteraard zijn het idioten!
En uiteraard ook barstend van mentale onzekerheid. Dat is evident.

UITZONDERING: Hun leiders: zij zijn suksesvolle adepten van 's werelds beste PONZI organistaties ooit.

END OF STORY
Topic mag slotje op nu.
De dictatuur wil het laatste woord.
Maar de waarheid gaat voort en heeft de eeuwigheid.
De leugen sterft in zijn eigen tijdelijkheid.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2020, 12:44   #2043
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Omdat tegenpolen zo zijn alice. Dat wekt altijd hevig debat op.
Het punt is dat religieuze mensen geen idioten zijn omdat ze, door het zoeken naar de hogere betekenis achter het leven, tot een beschaving kwamen.
Laat me er later maar eens op terugkomen. Ik was van mijn melk omdat u gewoon een heel betoog teniet deed omdat iemand minder deskundig is wegens vrouwonvriendelijk.
Als je mij materiaal toont van iets dat ik ontken zou ik je net dankbaar zijn. Maar jij geeft het niet eens een kans omdat uw oordeel gevormd was op emotie en niet op de feiten.
Nee, echt?
Dus wanneer je vast stelt dat Peterson een seksist is en bijgevolg dan ook kritisch naar zijn andere standpunten gaat kijken, dan " ben je emotioneel"?
Bizar! Want u bent van uw melk en dus emotioneel maar ik niet.
Wie zegt dat het leven een " hogere zin heeft?".
Het lijkt me eerder de som van wat je er zelf van gemaakt hebt. Leven begint bij je geboorte en eindigt met de dood, en die periode daartussen kun je beter goed gebruiken.
Dus nee, wat beschaving bracht waren niet " degenen die op zoek gingen naar de hogere zin van het leven".
Wel de mens zelf, op zoek naar middelen om zo veilig, goed mogelijk te overleven en via kinderen de stam verder te zetten.
Dat vereist samenwerking, en daar ontstond de beschaving.
En ja, omdat dit gebeurde met veel onzekerheden en risico's, rampen en tegenslagen of juist voorspoed, bedachten mensen Goden en rituelen om daar invloed op uit te oefenen. Het lot. Dat zijn die factoren waarop je geen invloed hebt maar van afhankelijk bent.
Religie paste dus wereldwijd in een menselijke nood, die we delen, ongeacht plaats of tijd.
Hetzelfde( u reageerde nooit op dit argument) zie je verwoordt in sprookjes en legendes wereldwijd .Yung deed daar onderzoek naar. Religie past dus op dezelfde manier in mentale noden van mensen.

Maar wat gebeurt en nu, wanneer mensen steeds meer controle hebben, steeds beter in basisnoden voorzien, zekerheden hebben en honger, ziekte, veiligheid en voortzetting van de stam als gegarandeerd zien?

Dan verdwijnt de invloed van religie. Kijk maar naar lege kerken. Armoede en ongelijkheid, geen toegankelijke gezondheidszorg, of toegang tot onderwijs en arbeidsmarkt, sociale zekerheid, versterken religie.
Kijk maar even wereldwijd waar religie " sterk staat".
Fijne dag nog.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2020, 12:44   #2044
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Omdat tegenpolen zo zijn alice. Dat wekt altijd hevig debat op.
Het punt is dat religieuze mensen geen idioten zijn omdat ze, door het zoeken naar de hogere betekenis achter het leven, tot een beschaving kwamen.
Laat me er later maar eens op terugkomen. Ik was van mijn melk omdat u gewoon een heel betoog teniet deed omdat iemand minder deskundig is wegens vrouwonvriendelijk.
Als je mij materiaal toont van iets dat ik ontken zou ik je net dankbaar zijn. Maar jij geeft het niet eens een kans omdat uw oordeel gevormd was op emotie en niet op de feiten.
Nee, echt?
Dus wanneer je vast stelt dat Peterson een seksist is en bijgevolg dan ook kritisch naar zijn andere standpunten gaat kijken, dan " ben je emotioneel"?
Bizar! Want u bent van uw melk en dus emotioneel maar ik niet.
Wie zegt dat het leven een " hogere zin heeft?".
Het lijkt me eerder de som van wat je er zelf van gemaakt hebt. Leven begint bij je geboorte en eindigt met de dood, en die periode daartussen kun je beter goed gebruiken.
Dus nee, wat beschaving bracht waren niet " degenen die op zoek gingen naar de hogere zin van het leven".
Wel de mens zelf, op zoek naar middelen om zo veilig, goed mogelijk te overleven en via kinderen de stam verder te zetten.
Dat vereist samenwerking, en daar ontstond de beschaving.
En ja, omdat dit gebeurde met veel onzekerheden en risico's, rampen en tegenslagen of juist voorspoed, bedachten mensen Goden en rituelen om daar invloed op uit te oefenen. Het lot. Dat zijn die factoren waarop je geen invloed hebt maar van afhankelijk bent.
Religie paste dus wereldwijd in een menselijke nood, die we delen, ongeacht plaats of tijd.
Hetzelfde( u reageerde nooit op dit argument) zie je verwoordt in sprookjes en legendes wereldwijd .Yung deed daar onderzoek naar. Religie past dus op dezelfde manier in mentale noden van mensen.

Maar wat gebeurt en nu, wanneer mensen steeds meer controle hebben, steeds beter in basisnoden voorzien, zekerheden hebben en honger, ziekte, veiligheid en voortzetting van de stam als gegarandeerd zien?

Dan verdwijnt de invloed van religie. Kijk maar naar lege kerken. Armoede en ongelijkheid, geen toegankelijke gezondheidszorg, of toegang tot onderwijs en arbeidsmarkt, sociale zekerheid, versterken religie.
Kijk maar even wereldwijd waar religie " sterk staat".
Fijne dag nog.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2020, 14:44   #2045
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.882
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Jamaar dat een steen naar de aarde toevalt, is waarschijnlijk te wijten aan de zwaartekracht. Dat is ook aantoonbaar. Maar dat heeft niets te maken met yin en yang.
Het is de eenheid der tegendelen die ook al reeds door de Griekse filosofen was ontdekt, met name Anaximandros (611-549) als eerste:
Uit het oerbeginsel der wereld zijn alle tegenstellingen ontstaan, koud en warm, vochtig en droog, enz.
Later verder ontwikkeld door Heracleitos en nog veel later door Hegel tot een totaal systeem van de werkelijkheid.

Ik heb nog geen een redelijk tegenargument van je gehoord dan het gewoon weg te ontkennen.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2020, 07:41   #2046
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nee, echt?
Dus wanneer je vast stelt dat Peterson een seksist is en bijgevolg dan ook kritisch naar zijn andere standpunten gaat kijken, dan " ben je emotioneel"?
Bizar! Want u bent van uw melk en dus emotioneel maar ik niet.
Wie zegt dat het leven een " hogere zin heeft?".
Het lijkt me eerder de som van wat je er zelf van gemaakt hebt. Leven begint bij je geboorte en eindigt met de dood, en die periode daartussen kun je beter goed gebruiken.
Dus nee, wat beschaving bracht waren niet " degenen die op zoek gingen naar de hogere zin van het leven".
Wel de mens zelf, op zoek naar middelen om zo veilig, goed mogelijk te overleven en via kinderen de stam verder te zetten.
Dat vereist samenwerking, en daar ontstond de beschaving.
En ja, omdat dit gebeurde met veel onzekerheden en risico's, rampen en tegenslagen of juist voorspoed, bedachten mensen Goden en rituelen om daar invloed op uit te oefenen. Het lot. Dat zijn die factoren waarop je geen invloed hebt maar van afhankelijk bent.
Religie paste dus wereldwijd in een menselijke nood, die we delen, ongeacht plaats of tijd.
Hetzelfde( u reageerde nooit op dit argument) zie je verwoordt in sprookjes en legendes wereldwijd .Yung deed daar onderzoek naar. Religie past dus op dezelfde manier in mentale noden van mensen.

Maar wat gebeurt en nu, wanneer mensen steeds meer controle hebben, steeds beter in basisnoden voorzien, zekerheden hebben en honger, ziekte, veiligheid en voortzetting van de stam als gegarandeerd zien?

Dan verdwijnt de invloed van religie. Kijk maar naar lege kerken. Armoede en ongelijkheid, geen toegankelijke gezondheidszorg, of toegang tot onderwijs en arbeidsmarkt, sociale zekerheid, versterken religie.
Kijk maar even wereldwijd waar religie " sterk staat".
Fijne dag nog.
Neen u bent emotioneel dat als argument te gebruiken zodat u niet eens de materie bekijkt. Het is niet omdat u uw debat nu aanpaste daarvoor geen emotionele onzin verkocht.
Religieuze mensen zijn zo dom niet als deze draad wilt doen uitschijnen. Kijk maar wat er van samenlevingen komt die denken het beter te weten dan God, zie wat Europa werd door liberalisme.
In Europa staat de islam heel sterk: wat zegt dat dan over Europa alice? Over de secularisering ?
Wilt dat zeggen dat Europa zwakker is? Dat de basisnoden niet voldoen?
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
Denk aan den IJzertoren!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2020, 13:28   #2047
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Neen u bent emotioneel dat als argument te gebruiken zodat u niet eens de materie bekijkt. Het is niet omdat u uw debat nu aanpaste daarvoor geen emotionele onzin verkocht.
Religieuze mensen zijn zo dom niet als deze draad wilt doen uitschijnen. Kijk maar wat er van samenlevingen komt die denken het beter te weten dan God, zie wat Europa werd door liberalisme.
In Europa staat de islam heel sterk: wat zegt dat dan over Europa alice? Over de secularisering ?
Wilt dat zeggen dat Europa zwakker is? Dat de basisnoden niet voldoen?
Kunt u dan even een citaat geven waaruit blijkt dat ik " emotionele onzin verkocht"?
Ik pas het debat ook niet aan, wanneer ik verder een reeds eerder gegeven standpunt verder toelicht.
Welke samenlevingen bedoeld u " die komen en denken het beter te weten dan God? "

Wat werd Europa dan door liberalisme?

Ja, er zijn veel moslims in Europa, u kent toch wel iets over de geschiedenis van migratie in Europa en meer bepaald dit land? Wat zou dit moeten zeggen?

Uw volgende vraag , ik heb ze bekeken maar kan er niets van maken, wat wilt u zeggen met "Europa zwakker en basisnoden niet voldoen?"
Waar slaat dit op? Iemand?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2020, 15:11   #2048
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht

Maar wat gebeurt en nu, wanneer mensen steeds meer controle hebben, steeds beter in basisnoden voorzien, zekerheden hebben en honger, ziekte, veiligheid en voortzetting van de stam als gegarandeerd zien?

Dan verdwijnt de invloed van religie. Kijk maar naar lege kerken. Armoede en ongelijkheid, geen toegankelijke gezondheidszorg, of toegang tot onderwijs en arbeidsmarkt, sociale zekerheid, versterken religie.
Kijk maar even wereldwijd waar religie " sterk staat".
Fijne dag nog.
Niet te vlug roepen Alice, bij ons misschien maar in derde wereldlanden zijn juist het helpen van de arme een gemakkelijke manier om mensen te binden aan een religie...
Zij hebben mij geholpen, dus ik volg hen...
De gevangenis waarin ze zo beland zijn zullen ze later wel gewaarworden...
Geef ze niet te veel, maar juist genoeg om te overleven en ze blijven aan je slippen hangen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2020, 16:20   #2049
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Niet te vlug roepen Alice, bij ons misschien maar in derde wereldlanden zijn juist het helpen van de arme een gemakkelijke manier om mensen te binden aan een religie...
Zij hebben mij geholpen, dus ik volg hen...
De gevangenis waarin ze zo beland zijn zullen ze later wel gewaarworden...
Geef ze niet te veel, maar juist genoeg om te overleven en ze blijven aan je slippen hangen...
Dag Marie maar dat zeg ik juist al. Armoede maakt religie sterker omdat meer mensen een houvast zoeken tegen hun ( nood) lot. Liefdadigheid zie ik niet echt als hulp. Natuurlijk lok je zo wel mensen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2020, 17:50   #2050
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dag Marie maar dat zeg ik juist al. Armoede maakt religie sterker omdat meer mensen een houvast zoeken tegen hun ( nood) lot. Liefdadigheid zie ik niet echt als hulp. Natuurlijk lok je zo wel mensen.
Inderdaad liefdadigheid is geen hulp; het enige dat het bekomt is dat je eigen zakken gevuld blijven door zogezegd hulpbehoevenden te helpen...
Geef geen vis maar leer ze vissen... Zo simpel zou het kunnen zijn, maar dat willen ze niet onze liefdadigheidswerkers...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 20 december 2020 om 17:50.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2020, 12:12   #2051
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Inderdaad liefdadigheid is geen hulp; het enige dat het bekomt is dat je eigen zakken gevuld blijven door zogezegd hulpbehoevenden te helpen...
Geef geen vis maar leer ze vissen... Zo simpel zou het kunnen zijn, maar dat willen ze niet onze liefdadigheidswerkers...
Wat je bereikt is dat je armen bindt aan je kerk.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2020, 12:17   #2052
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wat je bereikt is dat je armen bindt aan je kerk.
Of aan jouw systeem... Het moet niet altijd een kerk zijn...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2020, 14:08   #2053
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Of aan jouw systeem... Het moet niet altijd een kerk zijn...
Nee, maar we hadden het over religie
En wanneer je van inkomen een recht maakt, zoals in dit land dan zijn mensen niet meer afhankelijk van willekeur.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2020, 16:19   #2054
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nee, maar we hadden het over religie
En wanneer je van inkomen een recht maakt, zoals in dit land dan zijn mensen niet meer afhankelijk van willekeur.
Dat is dan wel buiten de sossen gerekend die nu zo ver gekomen zijn dat ze het opnieuw moeten hebben van de goede werken..., nadat ze vele mensen in hun sossen pampermaatschappij hebben vastgemetseld en die maatschappij zo duur is geworden en verdomme met de dag meer en meer geld nodig heeft...

Hoe vind je het dat na (?) jaren sossenbeleid ze nu afkomen dat er nog 1 op 4 kinderen in de armoede geboren worden???

Wat hebben ze dan al die tijd gedaan??? Geslapen???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2020, 20:43   #2055
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.759
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wel hebben mensen wereldwijd dezelfde noden, wat tot gelijklopende denkpatronen leidt.
Een voorbeeld daarvan zijn sprookjes die wereldwijd onder andere vormen maar vanuit dezelfde denkbeelden voorkomen, Jung ontdekte dit patroon en schreef er over.
Hetzelfde geldt voor Godsbeelden, overal en wereldwijd bestond de nood om het lot te bedwingen en dus ontstonden ook overal Goden, offers, rituelen voor betere oogst, geluk bij oorlogsvoering, regen, of juist niet, genezing en vruchtbaarheid, kortom alle domeinen waar het lot beslist.
Dit bewijst dus helemaal niet dat god dan toch wel moet bestaan maar wel dat de nood van mensen tot het maken van Goden overal bestond .
Meer niet.
Religie heeft niet " iets" bereikt, mensen deden dit, en meestal niet ten voordele maar ten nadele van hun medemens. Daar getuigt de geschiedenis van. Oorlogen, kruistochten, inquisitie, aflaten, verminkingen, uitsluiten en vervolgen..wat mensen zoal doen, met macht aan hun kant dus.

Dit soort redeneringen zijn gebaseerd op logica en niet op emotionele uitbarstingen die nergens over gaan of op slaan. Probeert u het ook eens?
U stipt de oorzaak aan, maar plaatst die binnen het verkeerde denkkader. Ja, het loopt verkeerd waar macht, streven naar macht, geldzucht... om de hoek komt kijken. En waar religie door dat machtstreven geïnstrumentaliseerd wordt.

U brengt trouwens iets heel interessant aan, nl. het feit dat u religie neerzet als een nood van de mens. Een inherente behoefte. Al vroeger stipte ik aan dat de mens uit zichzelf religieus van aard is, het transcendente opzoekt en zich daarrond de nodige vragen stelt. Dan komen we natuurlijk automatisch bij de vraag waar die inherente neiging vandaan komt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2020, 20:53   #2056
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.759
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dag Marie maar dat zeg ik juist al. Armoede maakt religie sterker omdat meer mensen een houvast zoeken tegen hun ( nood) lot. Liefdadigheid zie ik niet echt als hulp. Natuurlijk lok je zo wel mensen.
Waarom is liefdadigheid geen hulp? Als ik mijn buurman uit medemenselijkheid bijsta, is dat dan geen hulp? Is alleen de bijstand van de overheid dan hulp en al de rest niet?

Vrij normaal dat mensen een houvast zoeken. Dat doet iedereen, ook ongelovigen. Al zal hun houvast een andere naam krijgen. Bijvoorbeeld "wetenschap". Geconfronteerd met ziekte en lijden menen ze dat de wetenschap alles zal kunnen verhelpen. Geconfronteerd met uitdagingen als de klimaatveranderingen leggen sommigen alle hoop bij de wetenschap. Dan is natuurlijk de vraag of de wetenschap die verwachtingen zal en/of kan inlossen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2020, 20:55   #2057
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.759
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Inderdaad liefdadigheid is geen hulp; het enige dat het bekomt is dat je eigen zakken gevuld blijven door zogezegd hulpbehoevenden te helpen...
Geef geen vis maar leer ze vissen... Zo simpel zou het kunnen zijn, maar dat willen ze niet onze liefdadigheidswerkers...
Uit allerlei projecten blijkt toch dat christelijke liefdadigheidswerken zich geenszins beperken tot het geven van voedsel of andere broodnoodzakelijke zaken. Pater Damiaan bijvoorbeeld leerde zijn melaatsen van alles, zodat ze hun eigen gemeenschap verder en blijvend vorm konden geven.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2020, 06:23   #2058
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U stipt de oorzaak aan, maar plaatst die binnen het verkeerde denkkader. Ja, het loopt verkeerd waar macht, streven naar macht, geldzucht... om de hoek komt kijken. En waar religie door dat machtstreven geïnstrumentaliseerd wordt.

U brengt trouwens iets heel interessant aan, nl. het feit dat u religie neerzet als een nood van de mens. Een inherente behoefte. Al vroeger stipte ik aan dat de mens uit zichzelf religieus van aard is, het transcendente opzoekt en zich daarrond de nodige vragen stelt. Dan komen we natuurlijk automatisch bij de vraag waar die inherente neiging vandaan komt.
Gewoon een kwestie van pure onzekerheden van de mens als kuddedier. Het anders verwoorden verandert daar niks aan.
Het neergepende feit blijft wat het is: een evidentie.
Uiteraard zullen 'gelovigen' nooit zwichten voor feiten. Hun leiders moeten ook goed leven, niet? Dus alles in orde.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2020, 08:27   #2059
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Kunt u dan even een citaat geven waaruit blijkt dat ik " emotionele onzin verkocht"?
Ik pas het debat ook niet aan, wanneer ik verder een reeds eerder gegeven standpunt verder toelicht.
Welke samenlevingen bedoeld u " die komen en denken het beter te weten dan God? "

Wat werd Europa dan door liberalisme?

Ja, er zijn veel moslims in Europa, u kent toch wel iets over de geschiedenis van migratie in Europa en meer bepaald dit land? Wat zou dit moeten zeggen?

Uw volgende vraag , ik heb ze bekeken maar kan er niets van maken, wat wilt u zeggen met "Europa zwakker en basisnoden niet voldoen?"
Waar slaat dit op? Iemand?
We waren over beschaving dankzij religie bezig, maar dat was onzin en mensen zijn volgens jou minder deskundig als ze een andere mening dan jou hebben. = emo. Maar eigenlijk begin ik al te denken dat je gevoelloos bent.

Je antwoordt ook niet op mijn vragen.
Als religieuze idioten zijn, wat droegen de niet religieuzen dan bij?
Wat is de bijdrage van de goddelozen?
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
Denk aan den IJzertoren!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2020, 08:41   #2060
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.771
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Uit allerlei projecten blijkt toch dat christelijke liefdadigheidswerken zich geenszins beperken tot het geven van voedsel of andere broodnoodzakelijke zaken. Pater Damiaan bijvoorbeeld leerde zijn melaatsen van alles, zodat ze hun eigen gemeenschap verder en blijvend vorm konden geven.
Van Gheluwe deed dat ook, met zijn doelpubliek.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be