Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 februari 2009, 21:57   #20661
nerovinger
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
geen enkel idee. maar we zijn met meer dan 2. minstens 10. en wellicht zullen er nog anderen bijkomen die tot nu toe liever vanop afstand volgden.
ik wil ze wel niet allemaal te slapen leggen, wakker blijven is de boodschap

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
er wordt te veel over details gezeurd. men zou beter naar de big picture kijken. het is altijd makkelijk iemand te pakken op een detail en dan meteen alles wat die persoon zegt af te breken. dat is 1 van de problemen. regelrechte ad hominems een ander. en zo belandt men steevast in een totaal andere discussie...

(ik heb hier eens een post geplaatst onder suggesties "10 richtlijnen voor eerlijke discussie", gevonden op een amerikaanse site, waar de participanten in de discussie aan zelfcontrole dden. ik herinner me dat het nivo pakken hoger lag dan hier).
Kan je dit nog terugvinden?

Zelfcontrole verlies je indien anderen u daartoe dwingen

Believers bouwen een stelling op
Non believers willen steeds maar afbreken

wat is nu het constructiefst?
Believers op hun topic, opbouwend praten over iets
Non believers, afbrekend praten over niets
Welke topic zou nu het langst aktief blijven?

Bewijzen leg ik niet meer voor, mijn overtuiging laat dit niet meer toe, je kan deze non believers altijd op hun woord pakken.
Ze hebben genen poot om op te staan en dat is nog minder dan ene.
nerovinger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2009, 00:46   #20662
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nerovinger Bekijk bericht
hier

.
Oud 13 februari 2009, 00:52   #20663
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Believers bouwen een stelling op
Non believers willen steeds maar afbreken

wat is nu het constructiefst?
Believers op hun topic, opbouwend praten over iets
Non believers, afbrekend praten over niets
Welke topic zou nu het langst aktief blijven?
Heel juist en heel nuchter bekeken en gezegd.

Blij dat er nog nieuwkomers zoals jij hier binnenvallen. Hopelijk laat je je niet te snel intimideren door de trollen en debunkers. Er zijn hier al tal van intelligente en sympathieke participanten weggepest.
Oud 13 februari 2009, 03:47   #20664
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Zelfcontrole verlies je indien anderen u daartoe dwingen.
Idd. Maar hier bedoelde ik met "zelfcontrole" eerder zelf toezicht, maw dat de participanten in de discussie, dus voor en tegenstanders gezamelijk, zonder moderatie de draad in goede banen hielden door zich aan de regels waarvan ik hierboven gewag maak te houden. Geen persoonlijke aanvallen, geen onder de gordel geklop, geen stromansargumenten enz.

Het nivo van de discussie lag bijzonder hoog en was werkelijk verrijkend voor iedereen. Het is dus wel degelijk mogelijk met sterk tegengestelde visies contructief te debatteren.
Oud 13 februari 2009, 11:52   #20665
nerovinger
Burger

Standaard

Vertaald met babel fish

Intellectuele eerlijkheid:

De 10 Tekens van Intellectuele Eerlijkheid 20 oktober, 2008 door Mike Gene

1. Overdrijf niet de macht van uw argument. Zijn betekenis van overtuiging zou in verhouding tot het niveau van duidelijk bewijsmateriaal door de meesten schatbaar moeten zijn. Als iemand hun tegenstanders zoals zijnd of stom of oneerlijk voor het niet akkoord gaan afbeeldt, is de intellectuele oneerlijkheid waarschijnlijk in spel. De intellectuele eerlijkheid wordt vaakst geassoci�ërd met nederigheid, niet arrogantie.

2. Toon een bereidheid openbaar om te erkennen dat er redelijke alternatieve gezichtspunten bestaan. De alternatieve meningen moeten niet worden behandeld even geldig of krachtig, maar zelden is het het geval dat één en slechts één gezichtspunt een volledig monopolie op reden en bewijsmateriaal heeft.

3. Ben bereid zijn eigen veronderstellingen en biases openbaar om te erkennen en te vragen. Wij allemaal baseren zich op veronderstellingen wanneer het toepassen van onze wereldmening om van de gegevens over de wereld steek te houden. En wij allemaal brengen diverse biases aan de lijst.

4. Ben bereid openbaar om te erkennen waar uw argument zwak is. Bijna hebben alle argumenten nadelen, maar zij zullen die proberen om een ideologie te verkopen grote moeilijkheid met dit punt hebben en zouden eerder zouden om het even welke zwakke punten verduisteren of afzwakken.

5. Ben bereid openbaar om te erkennen wanneer u verkeerd bent. Die die een ideologie verkopen hebben eveneens grote moeilijkheid toelatend aan verkeerd het zijn, aangezien dit de retoriek en het beeld ondergraaft dat wordt verkocht. U krijgt kleine punten voor het toelaten aan verkeerd het zijn inzake onbelangrijke kwesties en grote punten voor het toelaten aan verkeerd het zijn op aanzienlijke punten. U verliest grote punten voor het er niet in slagen verkeerd toelaten zijnd op onbelangrijk iets.

6. Toon consistentie aan. Een duidelijk teken van intellectuele oneerlijkheid is wanneer iemand uitgebreid zich op dubbele normen baseert. Typisch, bovenmatig - de hoge norm wordt toegepast op de waargenomen tegenstander, terwijl een zeer lage norm wordt toegepast op de bondgenoten van ideologues.

7. Richt het argument in plaats van het aanvallen van de persoon die het argument maakt. De argumenten van de advertentie hominem zijn een duidelijk teken van intellectuele oneerlijkheid. Nochtans, vaak is de tijden, de oneerlijkheid subtieler. Bijvoorbeeld, zou iemand een symbolische inspanning kunnen leveren bij het debunking van een argument en dan significante aandacht draaien aan de persoon die het argument maakt, dat zich op stereotypen, schuld-door-vereniging baseert, en onschuldig-klinkt gotchavragen.

8. Wanneer het richten van een argument, stel het niet verkeerd voor. Een gemeenschappelijke tactiek van intellectueel oneerlijk moet het argument van hun tegenstander in de termen van de stromens afbeelden. In politiek, wordt dit genoemd rotatie.
Typisch, mijdt dergelijke tactiek zwaar in plaats daarvan het citeren van de persoon in context, maar baseert zich op uit-van-contextcitaten, het parafraseren en indruk.
Wanneer het richten van een argument, begrijpt men indien tekens van eerst geleverd te hebben een ernstige inspanning aan toont het argument en vertegenwoordigt het dan nauwkeurig in zijn sterkste vorm.

9. Toon een verplichting aan het kritieke denken.

10. Ben bereid openbaar om te erkennen wanneer een punt of een kritiek goed zijn. Als iemand of onwillig niet kan om toe te laten wanneer hun tegenstander een goed punt naar voren brengt of een goede kritiek maakt, toont het een tegenzin aan om aan give-and-take deel te nemen die een eerlijke uitwisseling kenmerkt.
Terwijl niemand perfect is, en zelfs zij die voor intellectuele eerlijkheid streven een slechte dag kunnen hebben, eenvoudig op de blik uit zijn voor hoeveel en hoe vaak deze criteria op iemand toepas.
In de arena van openbare verhandeling, is het intelligentie of geen kennis die het meest van belang zijn - het is of u op de intelligentie of de kennis van een andere kunt vertrouwen.
Toch kunnen de intelligentie en de kennis soms de beste hulpmiddelen van een intellectueel oneerlijke benadering zijn. -

Mike Gene

Is dat een beetje te lezen anders kan er vanuit deze vertaling wel gecorigeerd worden

Laatst gewijzigd door nerovinger : 13 februari 2009 om 11:54.
Oud 13 februari 2009, 19:44   #20666
Infowarrior
Parlementsvoorzitter

Standaard

Deze kerel heeft het spijtig genoeg (of gelukkig voor hem) laten afweten.

http://www.eqgen.nl/aanslagen911_wis...ne_gunman.html

Spijtig. Hij wist nagels met koppen te slaan.

Laatst gewijzigd door Infowarrior : 13 februari 2009 om 19:46.
Infowarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2009, 21:25   #20667
nerovinger
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infowarrior Bekijk bericht

citaatuit hierboven

Mijn hart gaat uit naar U en ik wens U allen veel wijsheid en kracht toe, dat U altijd vanuit liefde mag handelen.

Rick Devente

Dit wil ik wel eens horen of geschreven zien van een non believer

Als het nog lang duurt zal het rap gedaan zijn, ik ken Rick niet persoonlijk heb er enkel eens enkele mailtjes naar verstuud maar het enige dat ik er van weet is dat hij verteld wat meerdere niet kunnen of durven schrijven,vertellen en er is nog zo een site en ik hoop dat die nog langer blijven want alleen vechten tegen de bierkaai is niet haalbaar.

En dat is waar in hogere regionen op gerekend wordt

dat wij enkelingen ons niet kunnen organiseren

"united we conquer " verenigd overwinnen wij
dat staat op het teken van het 2de bataljon para-cdo
Oud 13 februari 2009, 21:27   #20668
nerovinger
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infowarrior Bekijk bericht

een minuut van innerlijke rust gevraagd.

Zij die gaan steerven groeten u, Heil ceasar.
Oud 14 februari 2009, 18:02   #20669
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Ron Paul - What If?
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2009, 02:23   #20670
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akufen Bekijk bericht
Hoe ge op drie minuten alles kernachtig kunt zeggen. En vooral zijn afsluitende 2 vragen zijn goed.
Oud 16 februari 2009, 10:13   #20671
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Man toch... het ligt er weer dik op. Ze steken het minder en minder weg. De nietsvermoedende burger denkt echter dat dit allemaal goed gaat zijn voor hem. Precies zoals wij voorspeld hebben. De economische crisis wordt massaal aangewend als vrijgeleide om hun eigen oplossingen erdoor te drukken.
Citaat:
G7 sets sights on ‘new world economic order’

Agence France-Presse
Sunday, Feb 15, 2009

The world’s richest nations called Saturday for urgent reform of global finance to save the world from the economic devastation that is dragging more and more countries into recession.

Italy’s Finance Minister called for a “new world economic order” as he wrapped up the crisis meeting of finance leaders from the Group of Seven leading economies over which he presided here.

In a joint declaration, the G7 called for “urgent reforms” of the international financial system.
http://www.prisonplanet.com/g7-sets-...mic-order.html
Oud 16 februari 2009, 10:21   #20672
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Man toch... het ligt er weer dik op. Ze steken het minder en minder weg. De nietsvermoedende burger denkt echter dat dit allemaal goed gaat zijn voor hem. Precies zoals wij voorspeld hebben. De economische crisis wordt massaal aangewend als vrijgeleide om hun eigen oplossingen erdoor te drukken.

http://www.prisonplanet.com/g7-sets-...mic-order.html
Welke zijn die 'eigen oplossingen'?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2009, 10:28   #20673
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Michelle Obama doet het duivelsteken blijkbaar ook graag zoals haar voorgangers.

Oud 16 februari 2009, 13:55   #20674
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

http://youtube.com/earthlasthope

De NWO wordt ook niet onder stoelen of banken geschoven he, zelfs Obama nam de woorden al in zijn mond.
Oud 16 februari 2009, 14:50   #20675
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Welke zijn die 'eigen oplossingen'?
Ik zou zeggen doe de oogkleppen eens af en ga zelf eens op onderzoek uit!
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2009, 14:58   #20676
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
Ik zou zeggen doe de oogkleppen eens af en ga zelf eens op onderzoek uit!
Jullie weten het zelf niet...
Bende...
Oud 16 februari 2009, 20:16   #20677
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Jullie weten het zelf niet...
Bende...
Dat is uw volste recht om dat te denken.
Vraag me wel af wat je hier dan nog komt zoeken.
Oud 16 februari 2009, 20:20   #20678
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
Dat is uw volste recht om dat te denken.
Vraag me wel af wat je hier dan nog komt zoeken.
Wat houdt er u nu tegen om gewoon te zeggen wat de plannen van de NWO zijn?
Oud 16 februari 2009, 21:04   #20679
Infowarrior
Parlementsvoorzitter

Standaard

Ik heb de vraag al eens in een andere topic gesteld, maar:

kan er mij iemand zeggen of die Russische oorlogsbodems en die Nuke-Bomber (je weet wel, diegene die een spelletje zijn gaan spelen in Chavez zijn stukje zee) al terug richting Rusland zijn vertrokken.

Of liggen die rustig ergens in een Venezuelaanse haven voor anker, te wachten tot iedereen ze vergeten zijn?

In het laatste geval kan ik mij zo, zonder enig probleem, wel een paar toekomstige scenariootjes inbeelden.
Infowarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2009, 22:34   #20680
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Wat houdt er u nu tegen om gewoon te zeggen wat de plannen van de NWO zijn?
Ik denk dat exodus en anderen dat hier al vaak en duidelijk genoeg uit de doeken hebben gedaan. Maar bon, als je de moeite niet eens wilt doen om het te onderzoeken en jezelf er eens voor open te stellen dan kan ik er ook niks aandoen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be