Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 april 2022, 08:06   #20941
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 15.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Parlementsled Ilya Kiva meldt via onderstaand videobericht dat Bucha geprepareerd werd door de geheime dienst van Oekraïne (SBU).

De planning is, volgens Oekraïns parlementslid Ilya Kiva (Platform - For Life), afkomstig van MI6.

https://t.me/intelslava/24353
Er is reden tot twijfel. Wie wint hierbij? is zowat steeds de beste vraag.

Wie houdt een internationaal onderzoek tegen? (Die modus operandi komt me bekend voor)

Wat gebeurde er in de 4 dagen na de Russische terugtrekking op 31 maart ?

Enzovoort.

Veel openstaande vragen.

Ook hier:

https://m.youtube.com/watch?v=8moZ7S4voe4

Laatst gewijzigd door Bach : 5 april 2022 om 08:08.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2022, 08:22   #20942
Ferre
Parlementslid
 
Geregistreerd: 15 mei 2005
Berichten: 1.573
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Er is reden tot twijfel. Wie wint hierbij? is zowat steeds de beste vraag.

Wie houdt een internationaal onderzoek tegen? (Die modus operandi komt me bekend voor)

Wat gebeurde er in de 4 dagen na de Russische terugtrekking op 31 maart ?

Enzovoort.

Veel openstaande vragen.

Ook hier:

https://m.youtube.com/watch?v=8moZ7S4voe4
Vele getuigenverslagen, sattelietbeelden, ... doet er allemaal niet toe. Reeds op 1 April waren er initiële meldingen van lijken op straat, niet 4 dagen later. Sattelietbeelden tonen aan dat in bepaalde straat deze lijken er reeds lagen sinds 11-12 Maart en nog steeds lagen na wegtrekken Russen.

Er zal een internationaal onderzoek komen, maar onafhankelijk en niet geïnitieerd door betrokken en wss overtredende partij Rusland.
Ferre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2022, 08:27   #20943
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferre Bekijk bericht
Vele getuigenverslagen, sattelietbeelden, ... doet er allemaal niet toe..
Leugenpers, fake, propaganda, complot, azov, de VS, …
( vul verder aan)
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2022, 08:28   #20944
Voltian
Minister-President
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 4.384
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Er is reden tot twijfel. Wie wint hierbij? is zowat steeds de beste vraag.

Wie houdt een internationaal onderzoek tegen? (Die modus operandi komt me bekend voor)

Wat gebeurde er in de 4 dagen na de Russische terugtrekking op 31 maart ?

Enzovoort.

Veel openstaande vragen.

Ook hier:

https://m.youtube.com/watch?v=8moZ7S4voe4
Tja...

Er is altijd reden tot twijfel. Het is ook niet 100.0000000% zeker dat Dutroux Melissa heeft vermoord

Op een bepaald moment kan je relatief veilig een conclusie trekken over wat er is gebeurd. In deze is er genoeg bewijs.

We kunnen de bewijzen (en de twijfel erover) wat mij betreft oplijsten hoor. Alle twijfels die erover geopperd werden, kunnen weerlegd worden:
1. de timeline van de melding door de lokale burgemeester
2. de vermeende beweging van een lijk (beeldvervorming)
3. de satellietbeelden die aangeven dat de lijken er wel degelijk al lang liggen (en niet van Amerikaanse satellieten of zo, nee van Planet, een open-source bron)

Dus ja, als je nu nog twijfelt, dan vermoed ik toch kwade wil hoor. Maar goed, laat het onderzoeken. Ik heb evenwel weinig hoop dat wie nu nog twijfelt zal overtuigd worden door een onafhankelijk onderzoek, zelfs al komt het van de VN. Dus ik vermoed dat de bevindingen van welk onderzoek dan ook, jou (en tomm en nr10) niet van gedachten zal doen veranderen...

Ik leg er me bij neer...
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2022, 08:37   #20945
Loki
Parlementsvoorzitter
 
Loki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2008
Berichten: 2.393
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Tja...

Er is altijd reden tot twijfel. Het is ook niet 100.0000000% zeker dat Dutroux Melissa heeft vermoord

Op een bepaald moment kan je relatief veilig een conclusie trekken over wat er is gebeurd. In deze is er genoeg bewijs.

We kunnen de bewijzen (en de twijfel erover) wat mij betreft oplijsten hoor. Alle twijfels die erover geopperd werden, kunnen weerlegd worden:
1. de timeline van de melding door de lokale burgemeester
2. de vermeende beweging van een lijk (beeldvervorming)
3. de satellietbeelden die aangeven dat de lijken er wel degelijk al lang liggen (en niet van Amerikaanse satellieten of zo, nee van Planet, een open-source bron)

Dus ja, als je nu nog twijfelt, dan vermoed ik toch kwade wil hoor. Maar goed, laat het onderzoeken. Ik heb evenwel weinig hoop dat wie nu nog twijfelt zal overtuigd worden door een onafhankelijk onderzoek, zelfs al komt het van de VN. Dus ik vermoed dat de bevindingen van welk onderzoek dan ook, jou (en tomm en nr10) niet van gedachten zal doen veranderen...

Ik leg er me bij neer...
Een onderzoek van de VN is er dan ook niet om Tomm te overtuigen he. Het lijk mij wel essentieel dat zo een onderzoek los staat van zowel Rusland als Oekraïne. Andere vormen doen de wenkbrauwen toch fronsen.

Laatst gewijzigd door Loki : 5 april 2022 om 08:38.
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2022, 08:40   #20946
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 15.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferre Bekijk bericht
Vele getuigenverslagen, sattelietbeelden, ... doet er allemaal niet toe. Reeds op 1 April waren er initiële meldingen van lijken op straat, niet 4 dagen later. Sattelietbeelden tonen aan dat in bepaalde straat deze lijken er reeds lagen sinds 11-12 Maart en nog steeds lagen na wegtrekken Russen.

Er zal een internationaal onderzoek komen, maar onafhankelijk en niet geïnitieerd door betrokken en wss overtredende partij Rusland.
Zo'n onderzoek dient er zo vlug mogelijk te komen want indien het om een valse vlag zou gaan zal het moeilijker en moeilijker worden het aan te tonen.

Ik las dat Groot Brittannië dwars lag in de security council

En de uitspraken van het Pentagon zijn interessant en tonen een handen af mentaliteit mijns inziens. Zij hebben nochtans ook satellietbeelden en nog veel meer.

"The Pentagon can't independently and single handedly confirm that, but we're also not in any position to refute those claims." (Reuters)

Ik zou het zo zeggen. Wie vindt dat redelijke twijfel niet gepast is waarschijnlijk partijdig.

Laatst gewijzigd door Bach : 5 april 2022 om 08:42.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2022, 08:42   #20947
Voltian
Minister-President
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 4.384
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loki Bekijk bericht
Een onderzoek van de VN is er dan ook niet om Tomm te overtuigen he. Het lijk mij wel essentieel dat zo een onderzoek los staat van zowel Rusland als Oekraïne.
Ja natuurlijk. Een onderzoek dient niet om deze of gene te overtuigen.

Het is gewoon een triestige vaststelling dat zelfs als een onderzoek van bvb. de VN tot de conclusie komt van oorlogsmisdaden, dat sommigen het dan nog niet voor waar zullen aannemen. bon, prove me wrong he Bach, nr.10 en tomm. Wie weet kan je wel nog van gedachten veranderen. Ik sta er alleszins voor open dat ik verkeerd kan zijn en als een onderzoek van bvb. de VN tot de conclusie komt dat er geen misdaden gepleegd zijn, dan stel ik mijn mening bij.
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2022, 08:47   #20948
Voltian
Minister-President
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 4.384
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Zo'n onderzoek dient er zo vlug mogelijk te komen want indien het om een valse vlag zou gaan zal het moeilijker en moeilijker worden het aan te tonen.

Ik las dat Groot Brittannië dwars lag in de security council

En de uitspraken van het Pentagon zijn interessant en tonen een handen af mentaliteit mijns inziens. Zij hebben nochtans ook satellietbeelden en nog veel meer.

"The Pentagon can't independently and single handedly confirm that, but we're also not in any position to refute those claims." (Reuters)

Ik zou het zo zeggen. Wie vindt dat redelijke twijfel niet gepast is waarschijnlijk partijdig.
Ja dit is de voorbode he. Ik weet ondertussen hoe het werkt.

twijfel en mist spuien over het opzetten van een onderzoek; als het onderzoek er dan komt, dat onderzoek van partijdigheid beschuldigen waardoor men "veilig" de onaangename conclusies naast zich neer kan leggen.

Ik weet al hoe dat gaat lopen hoor.

Het is gewoon onmogelijk om met 100% zekerheid een beschuldiging te bewijzen, zeker in een oorlog. Dat bevoordeelt degene die de misdaad begaat (aja, hij/zij kan steeds twijfel inroepen).

Ik hou zeker nog een slag om de arm, het is niet onomstotelijk bewezen, akkoord, maar om hier nog over "gerede twijfel" te spreken en het een soort van "50-50" te geven, sorry, da's kwade wil...
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2022, 08:49   #20949
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 15.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ja dit is de voorbode he. Ik weet ondertussen hoe het werkt.

twijfel en mist spuien over het opzetten van een onderzoek; als het onderzoek er dan komt, dat onderzoek van partijdigheid beschuldigen waardoor men "veilig" de onaangename conclusies naast zich neer kan leggen.

Ik weet al hoe dat gaat lopen hoor.

Het is gewoon onmogelijk om met 100% zekerheid een beschuldiging te bewijzen, zeker in een oorlog. Dat bevoordeelt degene die de misdaad begaat (aja, hij/zij kan steeds twijfel inroepen).

Ik hou zeker nog een slag om de arm, het is niet onomstotelijk bewezen, akkoord, maar om hier nog over "gerede twijfel" te spreken en het een soort van "50-50" te geven, sorry, da's kwade wil...
De gedachte die bij me opkwam was "paranoïde stalker".
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2022, 08:50   #20950
Ferre
Parlementslid
 
Geregistreerd: 15 mei 2005
Berichten: 1.573
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik zou het zo zeggen. Wie vindt dat redelijke twijfel niet gepast is waarschijnlijk partijdig.
Terughoudendheid om de aangeleverde data voorbarig als 'feiten' te beschouwen, ok. Maar je kan het zonlicht ook niet totaal ontkennen.

Je zou je 'redelijke twijfel' beter wat vaker bovenhalen bij de conspiracy feeds waar je jezelf mee voedt.
Ferre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2022, 08:52   #20951
Voltian
Minister-President
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 4.384
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
De gedachte die bij me opkwam was "paranoïde stalker".
?
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2022, 09:02   #20952
Loki
Parlementsvoorzitter
 
Loki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2008
Berichten: 2.393
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferre Bekijk bericht
Terughoudendheid om de aangeleverde data voorbarig als 'feiten' te beschouwen, ok. Maar je kan het zonlicht ook niet totaal ontkennen.

Je zou je 'redelijke twijfel' beter wat vaker bovenhalen bij de conspiracy feeds waar je jezelf mee voedt.
Sinds Trump is heel dat fake news gedoe volledig uit de hand gelopen. Iedereen gebruik nu die tactiek...dat is geen conspiracy, maar gewoon gemakkelijk.
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2022, 09:19   #20953
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.849
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loki Bekijk bericht
Sinds Trump is heel dat fake news gedoe volledig uit de hand gelopen. Iedereen gebruik nu die tactiek...dat is geen conspiracy, maar gewoon gemakkelijk.
Finaal iemand die 't herkent!
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2022, 09:49   #20954
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 42.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferre Bekijk bericht
Vele getuigenverslagen, sattelietbeelden, ... doet er allemaal niet toe. Reeds op 1 April waren er initiële meldingen van lijken op straat, niet 4 dagen later. Sattelietbeelden tonen aan dat in bepaalde straat deze lijken er reeds lagen sinds 11-12 Maart en nog steeds lagen na wegtrekken Russen.

Er zal een internationaal onderzoek komen, maar onafhankelijk en niet geïnitieerd door betrokken en wss overtredende partij Rusland.
Je ziet veel uitgebrande tanks, dus vermoedelijk zijn daar heel veel strijders en soldaten omgekomen langs beide zijden.
Een koud kunstje om die lijken een nekschot te geven en.de handen vast te binden.. Gebeurde veel in Kosovo bvb.
Wat er echt gebeurd is weet ik ook niet, het Oekraiense verhaal klinkt alvast niet geloofwaardig.

Daarom is het belangrijk dat er een internationaal onderzoek komt. Maar Oekraine en het Westen weigeren dat...
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2022, 09:59   #20955
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 42.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loki Bekijk bericht
Een onderzoek van de VN is er dan ook niet om Tomm te overtuigen he. Het lijk mij wel essentieel dat zo een onderzoek los staat van zowel Rusland als Oekraïne. Andere vormen doen de wenkbrauwen toch fronsen.
Er kunnen onderzoekers aan deelnemen van Russische bondgenoten (bvb. China, Belarus, Armenie, Kazakhstan, etc. ) en Oekraiense bondgenoten (het Westen). Zo weet je zeker dat het onderzoek niet (louter) gestuurd wordt door bvb. de CIA...
HRW, "Den Haag", etc. zijn westerse instrumentenen dienen enkel voor Westerse zelfbevrediging.

Feit is dat het Westen een onafhankelijk onderzoek tegenhoudt. Wat mij betreft zegt dat genoeg over die zogenaamde "genocide".
Tijdens het onderzoek naar "de genocide van Rajak" in Kosovo geraakten de VS erg gefrustreerd want zelfs hun CIA mannetje Walker kon het onderzoek niet "in de juiste richting" sturen. Ze slaagden er wel in het Finse rapport tot nu toe geheim te houden.
Idem dito UNSCOM in Irak. Hans Blix weigerde te plooien voor Amerikaanse intimidatie en druk.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2022, 10:02   #20956
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 42.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loki Bekijk bericht
Sinds Trump is heel dat fake news gedoe volledig uit de hand gelopen. Iedereen gebruik nu die tactiek...dat is geen conspiracy, maar gewoon gemakkelijk.
Fake news bestaat al sinds het begin van de mensheid.

Laatst gewijzigd door tomm : 5 april 2022 om 10:02.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2022, 10:09   #20957
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Daarom is het belangrijk dat er een internationaal onderzoek komt. Maar Oekraine en het Westen weigeren dat...
We hebben weinig zicht op heel veel dingen, niet alleen deze oorlog. Ik ben dus één signaal als heel belangrijk teken gaan beschouwen: als ze mij informatie onthouden, doordat ze duidelijk liegen of gewoon de bekendmaking van de feiten dwarsbomen.

Degenen die dat doen, hebben zeker ongelijk. De anderen misschien ook, maar dezen zeker.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2022, 10:09   #20958
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.849
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Fake news bestaat al sinds het begin van de mensheid.
Later ook, toen er Russen kwamen.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2022, 10:10   #20959
Voltian
Minister-President
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 4.384
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Feit is dat het Westen een onafhankelijk onderzoek tegenhoudt.
Bach zei dat ook al. Hoe komen jullie tot die conclusie?

Eens uitpluizen...
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2022, 10:17   #20960
Knuts
Gouverneur
 
Knuts's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2008
Locatie: coke-hoofdstad van Europa
Berichten: 1.171
Standaard

De asymmetrie is gewoon onthutstend.

Voor beweringen tegen Oekraïne (ze zijn nazi's, ze martelen brave Russische soldaten, ze begaan genocides in de Donbas, enz) volstaat het minste element. Een opiniestuk van een Russofiel, een video met onbekende bron, een verklaring van een Russische politicus, een uit de context gerukt citaat. Hier se, het is bewezen, Poetin moest wel Oekraïne binnenvallen.

Voor beweringen tegen Rusland, daarentegen, is het bewijs nooit afdoende. Er moet nog eens een onderzoek komen met "Russische bondgenoten" en "Oekraïense bondgenoten (het Westen)", en dan zien we wel.

Alhoewel ik niets tegen een onderzoek heb, weet ik inmiddels dat het niets zal uithalen.

Stel dat het onafhankelijk onderzoek uitmaakt dat de moorden wel degelijk door de Russen werden begaan.
Dan wordt stante pede het onafhankelijk onderzoek omgetoverd tot "onafhankelijk onderzoek".
We zullen vergast worden met de klassieke argumenten:
- er zitten 17 anomalieën in het verslag;
- de Chinese onderzoeker was niet echt onafhankelijk, kijk maar naar deze foto waar hij naast de hulpboekhouder van Soros staat;
- iets met Kosovo en Israel;
- Hunter Biden.

Enzovoort.

Ik volg Voltian, heel ontmoedigend. In elk geval zinloos.
__________________
Roses are red,
roses are blue
depending on their velocity
relative to you
Knuts is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be