Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 maart 2016, 10:48   #2081
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Er is nog steeds geen fout uit de film weerlegt, dat na tiental pagina's extra.
Carry on, maar wou dat nog wel eens uit etaleren.
Het is toch allemaal speculatie. We weten nog te weinig van deze zaken om daar definitieve uitspraken te kunnen over doen.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2016, 11:32   #2082
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Het is toch allemaal speculatie. We weten nog te weinig van deze zaken om daar definitieve uitspraken te kunnen over doen.
Hoezo speculatie? Die man weerlegt gewoon wat we observeren en zegt dat het geen random zaak kan zijn.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2016, 13:32   #2083
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Hoezo speculatie? Die man weerlegt gewoon wat we observeren en zegt dat het geen random zaak kan zijn.
Heeft iemand ooit gezegd dat het een random zaak is?
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2016, 14:24   #2084
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Ja verschillende. Waar heel deze hetze begon is dat die man zou liegen. Maar bekijk zelf die film en zeg waar die man speculeert. Hij beschrijft de werking van mechanismes zoals we ze vandaag observeren. Het is maar langs welke kant je kijkt zeker?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2016, 15:39   #2085
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ja verschillende. Waar heel deze hetze begon is dat die man zou liegen. Maar bekijk zelf die film en zeg waar die man speculeert. Hij beschrijft de werking van mechanismes zoals we ze vandaag observeren. Het is maar langs welke kant je kijkt zeker?
Waar was die link weer naar dit filmpje van 10 minuten?
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2016, 15:47   #2086
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Dat deel ik niet openbaar.
Waarover het gaat is de theory of everything van Trey Smith.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2016, 18:36   #2087
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Dat deel ik niet openbaar.
Waarover het gaat is de theory of everything van Trey Smith.
En waarom mag dit niet openbaar gedeeld worden? Is er iets te verbergen of strookt het niet met het forumreglement?
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2016, 20:14   #2088
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
En waarom mag dit niet openbaar gedeeld worden? Is er iets te verbergen of strookt het niet met het forumreglement?
Ik zou verlegen zijn om zo een gek als referte te gebruiken.

Misschien daarom....
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2016, 20:20   #2089
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Ik zou verlegen zijn om zo een gek als referte te gebruiken.

Misschien daarom....
Peche is niet snel verlegen denk ik.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2016, 20:40   #2090
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
En waarom mag dit niet openbaar gedeeld worden? Is er iets te verbergen of strookt het niet met het forumreglement?
Daar komen dingen aan bod die ik niet gedeeld wil hebben.
De man in kwestie is trouwens geen gek maar een gemist filosoof .
Als ik Trey Smith deel ben ik inderdaad niet snel verlegen.
Enkel zijn sommige zaken niet op zijn plaats hier.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2016, 20:43   #2091
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

@Praha al gekeken? Is de waanzin voorbij he. Vind je het gek?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2016, 21:01   #2092
Athelas
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Er is nog steeds geen fout uit de film weerlegt, dat na tiental pagina's extra.
Carry on, maar wou dat nog wel eens uit etaleren.
Ik wou je maar laten weten dat ik al minstens drie fouten eruit gehaald heb:

evolution defies entropy, everything declines (die uitspraak is gewoon onzinnig op elk vlak)

die odds die hij berekent, tonen aan dat hij geen kansberekening kent

volgens jou info zou hij DNA uses 4base code gebruiken en niet 4 bit. Een bit is binair en 4 bits = 0101 bvb. Elke bit neemt 2 waardes aan. 4 base heb je 4 mogelijke waarden per positie, wat DNA ook is: A, T, G of C
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2016, 21:23   #2093
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
evolution defies entropy, everything declines (die uitspraak is gewoon onzinnig op elk vlak)
Een pseudo wetenschapper dus, die ergens een ruw idee heeft van het concept entropie en het te pas en te onpas gebruikt om zijn punt te maken. En mensen zoals Peche lopen daarin.


Maar pas op, als je tegen Peche zegt dat het nonsens is zal hij dit verdacht vinden en verklaringen eisen. Verklaringen die hij niet echt kan begrijpen omdat hij daar niet voor geschoold is. En daar sta je dan, tussen 2 vuren, de wetenschappers en de pseudo wetenschappers. En de pseudo wetenschappers zullen toch wel ergens een punt hebben? Het kan toch niet zijn dat iemand een documentaire in elkaar zal steken en zo zelfzeker zijn zaak zal verdedigen zonder dat er een grond van waarheid in zit?

En jawel Peche, zo'n mensen bestaan. Beseffen van zichzelf dat ze bedriegers zijn? Soms wel, soms niet.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2016, 21:24   #2094
Athelas
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
Standaard

Dan ivm software: je kan gerust programma's uitbreiden met code zodat het programma blijft werken. Als je een gans object dupliceert zoals bij gene duplication en dan een letter van de titel verandert, dan zal je code ongewijzigd blijven werken. 'precision coding'. Je zou eens moeten weten hoeveel domme, redundante of slechte code er in sommige programma's staan. Bovendien werken DNA en computersoftware niet op dezelfde manier. Als je van software binaire code maakt (nodig om voor de processor verwerkt te worden), dan is mutatie van 1 bit niet hetzelfde van invloed als mutatie van 1 T naar een A bvb. Ga je echter naar hogere programmeertalen kijken (object oriented talen), dan is het mogelijk om vergelijkingen te maken maar daar werk je niet met bits maar met objecten. Je zou voor het object 'poot' variabelen kunnen hebben voor de huidkleur, aantal tenen, grootte van de ledematen. Het zijn eerder die variabelen die een mutatie gaat aanpassen. Ofwel weet hij niet beter, ofwel trekt hij bewust analogien die hem goed uitkomen maar totaal niet hetzelfde werken.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2016, 21:52   #2095
Athelas
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
Standaard

On this planet which shouldn't mathematically be here... Neen hoor, geen gek. Alleen een beetje dom en getikt.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2016, 22:09   #2096
Athelas
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Een pseudo wetenschapper dus, die ergens een ruw idee heeft van het concept entropie en het te pas en te onpas gebruikt om zijn punt te maken. En mensen zoals Peche lopen daarin.
Spijtig genoeg wel en dat is ook het doel: video's verkopen over onzin zoals zo vele pseudowetenschappers.

Citaat:
Maar pas op, als je tegen Peche zegt dat het nonsens is zal hij dit verdacht vinden en verklaringen eisen. Verklaringen die hij niet echt kan begrijpen omdat hij daar niet voor geschoold is. En daar sta je dan, tussen 2 vuren, de wetenschappers en de pseudo wetenschappers.
En de pseudo wetenschappers zullen toch wel ergens een punt hebben? Het kan toch niet zijn dat iemand een documentaire in elkaar zal steken en zo zelfzeker zijn zaak zal verdedigen zonder dat er een grond van waarheid in zit?

En jawel Peche, zo'n mensen bestaan. Beseffen van zichzelf dat ze bedriegers zijn? Soms wel, soms niet.
De waarheid is dat zo'n mensen geld willen verdienen en dus zeggen wat hun doelgroep graag wil horen. Dat lijstje waar evolutie zich niet aan houdt is een dead giveaway dat hij liegt dat hij zwart ziet.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2016, 23:03   #2097
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
waaruit blijkt dat ik het begrip pragmatisch niet begrijp?
Dat gaat zijn zoals entropie zeker?
... ik vrees (dat het aanvankelijk...ondertussen weet ge het misschien ?) nog véél erger was.
Herinner je dat ik daarmee afkwam toen ik je zei of het je niet was opgevallen of die (goddelijke) spelregels zowat overal te vinden waren en zuiver pragmatisch van aard waren. (mijn post #1859)
Daarop begon jij meteen van leer te trekken over dat god zich misschien beperkt had tot die kunnen lezen. (jouw post #1861)
Vervolgen werd het in jouw post #1876 : "Het filosofisch godsbegrip? Of wat bedoelt ge?" (blijkbaar had je toen wiki geraadpleegd )

Allemaal vrij naast de kwestie en nog steeds weet je niet precies wat ik bedoelde
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2016, 23:07   #2098
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Die voorspelling gaf je zelf alf, en ik zei dat dit uitgekomen is.
Turkije heeft de Eufraat voor Syrië afgesneden. Er is nog meer maar we gaan niet van de hak op de tak springen.
...toon ze aan vroeg ik je ipv van de hak op de tak te springen.
Dat wilt zeggen dat ge moet aantonen dat die voorspelling uit dien tijd komt ( dus niet later ) en dat ze slaat op deze case, geen andere en van een speciale orde is.

De Eufraat is al zoveel droog geweest en aardbeving zijn ook schering en inslag.
Een voorspelling : de Eufraat komt droog te liggen en de aarde zal beven stelt dus niks voor
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2016, 23:17   #2099
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Last time I checked gaf ik de betekenis van het woord. Allemaal.
Daarom dat ik de context vet drukte, om in perspectief te blijven.
Energie dat naar orde of wanorde gaat.
Dat brak Athelas uit de film af, evenals dat DNA een 4bit code gebruikt.
Maar in mijn mening is dat niet ontkracht. Integendeel zelfs.




Dat maakt dat er geen entropie toeneemt in ons universum? Wat is de zon? Geen gesloten systeem misschien? Waar ligt onze aarde?
Dat deze orde tot chaos overgaat is evenals entropie.




Deed ik niet, ik drukte vet.



Dan is er wanorde he. Dan is alles vergaan tot stof. Dat is ook entropie.
De regeling naar orde noemt ook entropie. Doordat het universum afkoelde kon hier op aarde orde toenemen. De aarde is een gesloten systeem. Bekijk dat toch eens in perspectief en niet zo letterlijk zoals het geschreven staat in de komma. Voel de betekenis. Dat het universum sterft is het logische gevolg van de wet van TD he. Waarom zou dat elkaar tegenspreken? Het is het proces in manifestatie.

Stond er op wikipedia niets over gesloten systemen zwegen we er vermoord over.
Waar is die man fout in zijn film over TD en entropie? Want wederom, ik wil het wel juist zien. Maar met one liners en wat links ben ik niets, ik heb ook google.
typisch Peche dus... ontkennen dat ie alles door elkaar sloeg en vervolgens opnieuw beginnen
weeral teveel om op te noemen :
1) de aarde is geen gesloten systeem
2) je slaat noig steeds verschillende betekenissen door elkaar : de thermodynamische betekenis, Shannon, ed
3) Als ge dan toch wilt spreken over entropie als graad voor orde/wanorde dan is de analogie : elke systeem streef naar een hoogste vorm van entropie of wanorde
Jij spreekt echter over orde toename en entropie

Zoals al zo vaak door mij en anderen opgemerkt, Peche ... leer eerst de basics alvorens erover te willen praten en al zeker als ge dan nog wilt gaan gebruiken om allerhande pseudo-prietpraat te bediscussieren

Laatst gewijzigd door praha : 9 maart 2016 om 23:20.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2016, 23:27   #2100
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Er is nog steeds geen fout uit de film weerlegt, dat na tiental pagina's extra.
Carry on, maar wou dat nog wel eens uit etaleren.
Wat snap je er nu niet aan ?
De aannames zijn al bullshit dus alle verdere redeneringen en gevolgen derhalve zijn gewoon waardeloos.
Begin misschien maar eens eerst met te stellen wat er wel van juist is van de zaken die hier zijn opgesomd.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be