![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#2081 |
|
Minister
|
Waaruit blijkt dat je niet weet wat er in deze draad staat.
|
|
|
#2082 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#2083 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik weet precies wat er hier staat in deze thread, het is namelijk al de vijfentwintigstige discussie die er loopt over een legalisering van softdrugs en elke keer opnieuw komen dezelfde flutargumenten en drogredeneringen terug aan bod.
|
|
|
|
|
|
#2084 |
|
Minister
|
Zoals die van u?
|
|
|
#2085 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hij antwoordde net heel duilijk op jouw vraag, namelijk dat het in deze thread gaat over cannabis en niet over een verbod op alcohol. Als u het over dat laatste wilt hebben kan u best een nieuwe thread opstarten.
|
|
|
|
|
|
#2086 |
|
Minister
|
Je bent dus weer selectief aan het lezen.
|
|
|
#2087 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#2088 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De schoofzal zal antwoorden waarom alkohol niet moet verboden worden, en kannabis wel.
Het is niet omdat de maatschappij verre van perfekt is, dat we ze nog meer in de verdoemenis moeten storten. Alkohol in onze manke maatschappij kan niet meer verboden worden; maar kannabis nog wel. Dat beperkt aantal gebruikertjes moet maar tandenknarsend toegeven, en zich troosten met de gedachte dat het voor de goede zaak is. Het is niet eerlijk; het is hipokriet; het is onlogisch ... maar daar trekken we ons geen bal van aan. Het is gelijk de demokratie; dat is de minst slechte staatsvorm die mogelijk is. Met alkohol en tabak, en zonder kannabis en konsoorten, is de hoogst haalbare kaart. En daar gaan we voor.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#2089 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#2090 |
|
Minister
|
Dat moet bijna wel.
|
|
|
#2091 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
En, van cannabis word je niet agressief of wordt je niet zot. Van mijn part doet iedereen er mee wat hij wil, zolang hij anderen maar niet lastigvalt omwille van zijn gebruik. Ik rook soms een jointje in mijn zetel, meestal als ik eens een film kijk. Meestal in het weekend, na een week gewerkt te hebben. Jij vind dat blijkbaar absoluut niet kunnen. Tja, dat vind ik zeer opmerkelijk. Laatst gewijzigd door Havana : 10 januari 2009 om 15:52. |
|
|
|
|
|
|
#2092 |
|
Minister
|
Het is met andere woorden gewoon dom wat jullie doen?
|
|
|
#2093 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#2094 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#2095 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
#2096 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ik twijfel er niet aan dat enorm veel mensen geen ballen afweten van cannabis, maar wel tegen een legalisering zijn. Dat is jouw mening en ik respecteer die. Laatst gewijzigd door Havana : 10 januari 2009 om 16:03. |
|
|
|
|
|
|
#2097 |
|
Burger
|
Mijn post had tot doel een redenfout aan te duiden. Uw doel is de discussie inhoudelijk te verleggen door het bv. te willen hebben over het gebruik van suiker.
|
|
|
|
|
|
#2098 |
|
Burger
|
|
|
|
|
|
|
#2099 |
|
Burger
|
Ik heb daarover wel een mening maar aangezien het onderwerp hier over X en niet over Z gaat, ga ik het dus niet hebben over Z. Temeer omdat sommigen steeds van X naar Z wil overschakelen wanneer ze argumentatief bankroet zijn.
|
|
|
|
|
|
#2100 |
|
Europees Commissaris
|
|
|