![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2081 |
Banneling
|
![]() wat doet slachtoffer Guido DeMoor in deze lijst? Ik heb het altijd walgelijk gevonden grafzerken te vernielen, maar op iemand zijn graf zeiken, zoals gij hier doet, is toch ook al redelijk onbeschoft.Veel dank in de naam van zijn familie & vrienden...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2082 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2083 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat is wat het VB je vertelt, Circe, maar dat klopt niet. De werkelijkheid is dat ook VB'ers regelmatig hun zegje kunnen doen in het nieuws, Terzake, De Zevende Dag, allerlei verkiezingsprogramma's,..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2084 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en waarom hebben ze dan nu geen groene Sos uitgenodigd om het zaakje toe te lichten? waarom geen CVP'er? Omdat dié er niks mee te maken hebben zeker?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2085 |
|
![]() En als het om verboden wapens gaat (die ook werden gevonden). En voor alle duidelijkheid: de wapens die hier gevonden werden waren niet vergund. Dus de verdachten kunnen in ieder geval vervolgd worden voor verboden wapenbezit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2086 |
|
![]() Ik heb die Terzake niet gezien, dus ik weet niet wat er aan Annemans is gevraagd. Misschien kan jij dat even toelichten? Overigens heb ik in het nieuws al verscheidene politici toelichtingen horen geven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2087 |
|
![]() Dus alle landen zijn antidemocratisch? En het VB kent de toverformule?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2088 |
|
![]() Natürlich! :" Ein Volk, Ein Reich, Ein Flüpke"
Laatst gewijzigd door ericferemans : 14 september 2006 om 09:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2089 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alle landen waar het volk niet aan de macht is, zijn op zijn minst ondemocratisch, en afhankelijk van waar de overheid naartoe wilt zelfs antidemocratisch. België is daar een mooi voorbeeld van. De meeste andere landen in de wereld voldoen jammer genoeg evenmin aan de voorwaarden om democratisch genoemd te worden.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#2090 |
Minister-President
|
![]() ik zou vooral beginnen met de topic te veranderen... neo nazi's zijn per def. extreem rechts, maar extreem rechts zijn niet per definitie neo-nazi's..
![]() |
#2091 | |
|
![]() Citaat:
Ik ben dus grote voorstander van racismewetten, op voorwaarde dat Leterme dan ook veroordeeld wordt. Ik betwijfel of dit onzen Eric goed zal uitkomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2092 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik schreef :” Bijlange niet, dat is alleen strafbaar wanneer men daar geen vergunning voor heeft “ Voor zover ik weet is alleen het wapen van de bazin uit de viking niet vergund. De rest wordt nog onderzocht volgens de laatste berichten maar als u goede bronnen hebt moogt ge ons meer vertellen. Voor alle duidelijkheid, wapens zonder vergunning zijn niet hetzelfde als verboden wapens. Hoewel men nu moet opletten met de nieuwe wapenwet is elke wapenbezitter in overtreding. Dat is niet hun schuld maar de schuld van de wetgever die niet in staat is een deugdelijke wet te maken. Weet je trouwens wel wat een verboden wapen is ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2093 | |
|
![]() Citaat:
En vreemd genoeg zijn er buiten Zwitserland nog geen voorbeelden gegeven van echte democratieën. Al de rest zijn dus ondemocratisch, antidemocratisch of dictatoriaal. Maar het VB kent de toverformule. Met het VB aan de macht gaan we erin slagen om de tweede democratie ter wereld te worden. Hip hoi. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2094 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"En vreemd genoeg zijn er buiten Zwitserland nog geen voorbeelden gegeven van echte democratieën." Citaat:
Citaat:
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2095 | ||
|
![]() Citaat:
Ja hoor: Citaat:
Heb ik ook nergens beweerd. Maar voor alle duidelijkheid: onder "verboden wapenbezit" valt even goed het bezitten van vergunningsplichtige wapens zonder vergunning. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2096 | ||
|
![]() Helemaal niet: ik vroeg voorbeelden van ondemocratische en van antidemocratische landen. Kwestie van het onderscheid te kunnen begrijpen hé.
Citaat:
Citaat:
Men spreekt dan ook over verschillende soorten democratie: directe democratie en respresentatieve democratie of parlementaire democratie (waarbinnen dan weer verschillen bestaan). En ik zal je meteen al maar teleurstellen. Er bestaan geen echte vormen van directe democratie. Dat zou namelijk betekenen dat elke burger over elke wet mee kan beslissen en dat gebeurt nergens wegens praktisch onhaalbaar. Vandaar dat men in Zwitserland een combinatie heeft van een representatieve democratie en directe democratie door middel van bindende referenda op volksinitiatief. Ook jou ontgaat de ironie blijkbaar! Volgens mij is het VB de slechtste weg naar meer democratie. Het begint al bij Brussel: ondanks hun democratisch gelul zouden de inwoners van Brussel niet eens zelf mogen beslissen tot welk deel ze willen behoren bij hun gewilde splitsing!!! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2097 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2098 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2099 | |
|
![]() Citaat:
. . . . "OEPS, gloe gloe gloe gloe...." Laatst gewijzigd door ericferemans : 14 september 2006 om 14:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2100 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Mogelijk is het VB niet de weg naar democratie. Wat we nu hebben is alleszins niet beter.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes Laatst gewijzigd door Distel : 14 september 2006 om 14:58. |
|||||||
![]() |
![]() |